Ήρθε η ώρα ο Γάλλος πιλότος να αποχαιρετήσει με τον τρόπο που θέλει την Formula 1.
Σχεδόν επτά μήνες μετά από το σοκαριστικό του ατύχημα στο Grand Prix του Μπαχρέιν, ο Ρομέν Γκροζάν θα καθίσει και πάλι πίσω από το τιμόνι ενός μονοθεσίου της Formula 1, έστω και για λίγες μέρες. Η Mercedes ανακοίνωσε πως ο Γάλλος πιλότος θα οδηγήσει την W10, με την οποία ο Λιούις Χάμιλτον κατέκτησε το πρωτάθλημα του 2019, σε μια δοκιμή ολόκληρης ημέρας στην πίστα της «Πολ Ρικάρντ» στις 29 Ιουνίου, λίγο μετά την διεξαγωγή του γαλλικού Grand Prix.
Πέρα από αυτό, ο Γκροζάν θα οδηγήσει την Mercedes για μια σειρά αγώνων επίδειξης, δύο ημέρες νωρίτερα από τον αγώνα στην Γαλλία. Με αυτό τον τρόπο ο πρώην πιλότος των Lotus και Haas θα αποχαιρετήσει το άθλημα με τον τρόπο που του αρμόζει.
Το ατύχημα που σόκαρε όλο τον μηχανοκίνητο αθλητισμό
Στις 29 Νοεμβρίου του 2020 η «καρδιά» της Formula 1 χτυπούσε στο Μπαχρέιν, με τις 10 ομάδες να ετοιμάζονται για την 15η «στροφή» του πρωταθλήματος. Ο Γκροζάν εκκινούσε με την προβληματική Haas στην 19η θέση, μπροστά μονάχα από την Williams του Νίκολας Λατίφι. Στον πρώτο γύρο ο Γάλλος προσπάθησε να περάσει την Alpha Tauri του Ντανιίλ Κβίατ, ωστόσο ακούμπησε την ΑΤ01 και έχασε το μονοθέσιο του μονοθεσίου του, με αποτέλεσμα να συγκρουστεί με τις μπαριέρες.
Το μονοθέσιο του Γκροζάν πέρασε μέσα από την μπαριέρα με ταχύτητα 192 χιλιομέτρων την ώρα, ενώ το μονοθέσιο χωρίστηκε στα δύο, με αποτέλεσμα να εκτεθεί το ντεπόζιτο των καυσίμων και να πιάσει φωτιά. Το halo, η στολή του, η ταχύτατη αντίδραση των ανθρώπων της πίστας και του medical car ήταν αυτά που έσωσαν τον Γκροζάν, που έμεινε μέσα στις φλόγες για σχεδόν 28 δευτερόλεπτα.
Το «πικρό» αντίο στην Formula 1
Ο Γκροζάν χρειάστηκε να παραμείνει στο νοσοκομείο για 3 μέρες εξαιτίας των εγκαυμάτων δευτέρου βαθμού που υπέστη στα χέρια, συνεχίζοντας την αποθεραπεία στο σπίτι του. Ο Πιέτρο Φιτιπάλντι πήρε την θέση του στους τελευταίους δύο αγώνες για την Haas, με τον τελευταίο αγώνα της καριέρας του Γάλλου στην Formula 1, καθώς δεν ανανέωσε την συνεργασία του με την αμερικανική ομάδα, να είναι ο πιο εφιαλτικός της καριέρας του.
Στο επόμενο Grand Prix του Σακίρ, το οποίο έγινε στην πίστα Μπαχρέιν αλλά με διαφορετική χάραξη, ο Γκροζάν συνάντησε και ευχαρίστησε τον οδηγό του medical car, Αλεξ Φαν ντερ Μερβ, τον γιατρό Ίαν Ρόμπερτς, όπως και τον άνθρωπο της πίστας που την διέσχισε εν ώρα αγώνα και τον βοήθησε με τον πυροσβεστήρα. Ο ίδιος είχε πει τότε, «Η καριέρα μου στην F1 δεν μπορεί να τελειώσει έτσι, είπα στον εαυτό πως έπρεπε να βγω ξανά εκεί για τα παιδιά μου».
Η υπόσχεση που κράτησε ο Τότο Βολφ
Μπορεί πλέον να συνεχίζει την καριέρα του στο πρωτάθλημα των IndyCar, ωστόσο ο 35χρονος έψαχνε ακόμα το ιδανικό «αντίο» από την Formula 1, το οποίο και τελικά του έδωσε ο Τότο Βολφ. Ο αγωνιστικός διευθυντής της Mercedes του είχε υποσχεθεί πως εάν δεν καταφέρει να αγωνιστεί στο Άμπου Ντάμπι, τότε θα του δώσει την ευκαιρία τη νέα σεζόν να δοκιμάσει ένα μονοθέσιο.
Τελικά ο Αυστριακός κράτησε τον λόγο του, με τις δύο πλευρές να ανακοινώνουν πριν από λίγα 24ωρα πως ο Γάλλος θα βρεθεί στο γαλλικό Grand Prix, με σκοπό να δοκιμάσει την W10. Από πλευράς του, ο Βολφ δήλωσε, «Είμαστε πολύ χαρούμενοι που δίνουμε στον Ρομέν αυτή την ευκαιρία, δεν θέλαμε αυτό το ατύχημα να είναι η τελευταία του στιγμή στην Formula 1».
Η σύνδεση με τον Μπιανκί
Δεν είναι μυστικό πως το halo ήταν αυτό που έσωσε αρχικά τον Γκροζάν στο ατύχημα του, καθώς προστάτεψε το κεφάλι του όταν πέρασε μέσα από την σιδερένια μπαριέρα. Η Formula 1 έμαθε με τον «σκληρό» τρόπο την ανάγκη για την δημιουργία, μετά από το ατύχημα του Ζιλ Μπιανκί στην Ιαπωνία το 2014. Στις 4 Οκτωβρίου του 2014 στην πίστα της Σουζούκα έλαβε χώρα το ιαπωνικό Grand Prix, υπό έντονη βροχόπτωση.
Στο 42ο γύρο το μονοθέσιο του Άντριαν Σούτιλ βγήκε εκτός πίστας και αποσύρθηκε, με τον γερανό να μπαίνει στην πίστα για να το απομακρύνει. Στον επόμενο γύρο, ο Μπιανκί έχασε τον έλεγχο της Marussia του και «καρφώθηκε» με 123 χιλιόμετρα κάτω από τον γερανό. Τελικά ο 25χρονος πέθανε εννέα μήνες μετά από το ατύχημα του, εξαιτίας των τραυμάτων του και έγινε έτσι ο πρώτος πιλότος που έχασε την ζωή του σε αγώνα, μετά από τον Άιρτον Σένα στην Ίμολα το 1994.
Τελικά η Formula 1 εισήγαγε το halo από το 2018, το οποίο δέχθηκε έντονη κριτική από αρκετά μέλη των ομάδων, ανάμεσα τους ο Νίκι Λάουντα και ο ίδιος ο Γκροζάν. Τελικά σχεδόν τρία χρόνια μετά αυτό ήταν που του έσωσε την ζωή, με τον Γάλλο να παραδέχεται το λάθος του.
Μάριος Αγγελέτος
Πέρα από αυτό, ο Γκροζάν θα οδηγήσει την Mercedes για μια σειρά αγώνων επίδειξης, δύο ημέρες νωρίτερα από τον αγώνα στην Γαλλία. Με αυτό τον τρόπο ο πρώην πιλότος των Lotus και Haas θα αποχαιρετήσει το άθλημα με τον τρόπο που του αρμόζει.
Το ατύχημα που σόκαρε όλο τον μηχανοκίνητο αθλητισμό
Στις 29 Νοεμβρίου του 2020 η «καρδιά» της Formula 1 χτυπούσε στο Μπαχρέιν, με τις 10 ομάδες να ετοιμάζονται για την 15η «στροφή» του πρωταθλήματος. Ο Γκροζάν εκκινούσε με την προβληματική Haas στην 19η θέση, μπροστά μονάχα από την Williams του Νίκολας Λατίφι. Στον πρώτο γύρο ο Γάλλος προσπάθησε να περάσει την Alpha Tauri του Ντανιίλ Κβίατ, ωστόσο ακούμπησε την ΑΤ01 και έχασε το μονοθέσιο του μονοθεσίου του, με αποτέλεσμα να συγκρουστεί με τις μπαριέρες.
Το μονοθέσιο του Γκροζάν πέρασε μέσα από την μπαριέρα με ταχύτητα 192 χιλιομέτρων την ώρα, ενώ το μονοθέσιο χωρίστηκε στα δύο, με αποτέλεσμα να εκτεθεί το ντεπόζιτο των καυσίμων και να πιάσει φωτιά. Το halo, η στολή του, η ταχύτατη αντίδραση των ανθρώπων της πίστας και του medical car ήταν αυτά που έσωσαν τον Γκροζάν, που έμεινε μέσα στις φλόγες για σχεδόν 28 δευτερόλεπτα.
Το «πικρό» αντίο στην Formula 1
Ο Γκροζάν χρειάστηκε να παραμείνει στο νοσοκομείο για 3 μέρες εξαιτίας των εγκαυμάτων δευτέρου βαθμού που υπέστη στα χέρια, συνεχίζοντας την αποθεραπεία στο σπίτι του. Ο Πιέτρο Φιτιπάλντι πήρε την θέση του στους τελευταίους δύο αγώνες για την Haas, με τον τελευταίο αγώνα της καριέρας του Γάλλου στην Formula 1, καθώς δεν ανανέωσε την συνεργασία του με την αμερικανική ομάδα, να είναι ο πιο εφιαλτικός της καριέρας του.
Στο επόμενο Grand Prix του Σακίρ, το οποίο έγινε στην πίστα Μπαχρέιν αλλά με διαφορετική χάραξη, ο Γκροζάν συνάντησε και ευχαρίστησε τον οδηγό του medical car, Αλεξ Φαν ντερ Μερβ, τον γιατρό Ίαν Ρόμπερτς, όπως και τον άνθρωπο της πίστας που την διέσχισε εν ώρα αγώνα και τον βοήθησε με τον πυροσβεστήρα. Ο ίδιος είχε πει τότε, «Η καριέρα μου στην F1 δεν μπορεί να τελειώσει έτσι, είπα στον εαυτό πως έπρεπε να βγω ξανά εκεί για τα παιδιά μου».
Η υπόσχεση που κράτησε ο Τότο Βολφ
Μπορεί πλέον να συνεχίζει την καριέρα του στο πρωτάθλημα των IndyCar, ωστόσο ο 35χρονος έψαχνε ακόμα το ιδανικό «αντίο» από την Formula 1, το οποίο και τελικά του έδωσε ο Τότο Βολφ. Ο αγωνιστικός διευθυντής της Mercedes του είχε υποσχεθεί πως εάν δεν καταφέρει να αγωνιστεί στο Άμπου Ντάμπι, τότε θα του δώσει την ευκαιρία τη νέα σεζόν να δοκιμάσει ένα μονοθέσιο.
Τελικά ο Αυστριακός κράτησε τον λόγο του, με τις δύο πλευρές να ανακοινώνουν πριν από λίγα 24ωρα πως ο Γάλλος θα βρεθεί στο γαλλικό Grand Prix, με σκοπό να δοκιμάσει την W10. Από πλευράς του, ο Βολφ δήλωσε, «Είμαστε πολύ χαρούμενοι που δίνουμε στον Ρομέν αυτή την ευκαιρία, δεν θέλαμε αυτό το ατύχημα να είναι η τελευταία του στιγμή στην Formula 1».
Η σύνδεση με τον Μπιανκί
Δεν είναι μυστικό πως το halo ήταν αυτό που έσωσε αρχικά τον Γκροζάν στο ατύχημα του, καθώς προστάτεψε το κεφάλι του όταν πέρασε μέσα από την σιδερένια μπαριέρα. Η Formula 1 έμαθε με τον «σκληρό» τρόπο την ανάγκη για την δημιουργία, μετά από το ατύχημα του Ζιλ Μπιανκί στην Ιαπωνία το 2014. Στις 4 Οκτωβρίου του 2014 στην πίστα της Σουζούκα έλαβε χώρα το ιαπωνικό Grand Prix, υπό έντονη βροχόπτωση.
Στο 42ο γύρο το μονοθέσιο του Άντριαν Σούτιλ βγήκε εκτός πίστας και αποσύρθηκε, με τον γερανό να μπαίνει στην πίστα για να το απομακρύνει. Στον επόμενο γύρο, ο Μπιανκί έχασε τον έλεγχο της Marussia του και «καρφώθηκε» με 123 χιλιόμετρα κάτω από τον γερανό. Τελικά ο 25χρονος πέθανε εννέα μήνες μετά από το ατύχημα του, εξαιτίας των τραυμάτων του και έγινε έτσι ο πρώτος πιλότος που έχασε την ζωή του σε αγώνα, μετά από τον Άιρτον Σένα στην Ίμολα το 1994.
Τελικά η Formula 1 εισήγαγε το halo από το 2018, το οποίο δέχθηκε έντονη κριτική από αρκετά μέλη των ομάδων, ανάμεσα τους ο Νίκι Λάουντα και ο ίδιος ο Γκροζάν. Τελικά σχεδόν τρία χρόνια μετά αυτό ήταν που του έσωσε την ζωή, με τον Γάλλο να παραδέχεται το λάθος του.
Μάριος Αγγελέτος
Σχόλια αναγνωστών