Όταν η τράπεζα υπερβαίνει τα όρια των δεσμεύσεων για να αποκομίσει οφέλη
Πόσο διάστημα μπορεί να διαρκέσει η δέσμευση ενός ποσού στον τραπεζικό σας λογαριασμό;
Θεωρητικά και λογικά όσο διάστημα έχει συμφωνηθεί να το πράξει αυτός που έχετε δώσει εξουσιοδότηση το συγκεκριμένο ποσό.
Φαίνεται όμως ότι στη Eurobank έχουν … διαφορετική πολιτική και στις διαμαρτυρίες των πελατών η απάντηση είναι πως φταίει το … ηλεκτρονικό σύστημα.
Για παράδειγμα, οι πελάτες της τράπεζας διαπιστώνουν ότι παρά το γεγονός ότι έχει αρθεί η δέσμευση του ποσού από αυτό που το δέσμευσε η τράπεζα συνεχίζει να το κρατά δεσμευμένο επί 20ήμερο.
Χαρακτηριστική είναι η καταγγελία πελάτη της τράπεζας στο bankingnews.
Ο πελάτης διανυκτέρευσε σε ξενοδοχείο χώρας του εξωτερικού όπου του ζητήθηκε εγγύηση και αυτός συναίνεσε.
Όταν έφυγε από το ξενοδοχείο πλήρωσε τη διανυκτέρευση και το ποσό αποδεσμεύτηκε από το ξενοδοχείο.
Η διπλή αιτιολογία
Δεν έκανε το ίδιο όμως και η τράπεζα.
Στη διαμαρτυρία του πελάτη η τράπεζα αρχικά απάντησε ότι το ποσό παραμένει δεσμευμένο από το ξενοδοχείο που ανήκει σε πολύ μεγάλη και διάσημη διεθνή αλυσίδα.
Όταν ο πελάτης «απείλησε» ότι θα αποστείλει επιστολή διαμαρτυρίας στο ξενοδοχείο άλλαξε η αιτιολογία και η απάντηση ήταν πως ο λογαριασμός αποδεσμεύεται σε 20 ημέρες γιατί έτσι λειτουργεί το σύστημα της τράπεζας.
Το ερώτημα βεβαίως είναι γιατί συμβαίνουν όλα αυτά.
Η απάντηση μάλλον είναι εύκολη.
Η τράπεζα τα ποσά που έχει δεσμευμένα μπορεί να τα χρησιμοποιεί ως collateral καθώς δεν χρειάζεται να κρατά ρευστότητα στο ταμείο της ίση με το 10% των καταθέσεων που βρίσκονται σε πρώτη ζήτηση.
Έτσι ουσιαστικά δεσμεύοντας τα ποσά για σημαντικό χρονικό διάστημα εκμεταλλεύεται τα χρήματα των πελατών της χωρίς νόμιμη αιτία.
Άραγε οι εποπτικές αρχές εγκρίνουν τη συγκεκριμένη πρακτική της τράπεζας δεδομένου ότι για διάφορους λόγους καθημερινά δεσμεύονται ποσά σε τραπεζικούς λογαριασμούς τα οποία δεν αποδεσμεύονται στο χρόνο που επιβάλλεται;
Νίκος Καρούτζος
nkaroutzos@gmail.com
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών