Speculator

Οφέλη για τον Όμιλο Μυτιληναίου φέρνει η υπογραφή σύμβασης παραχώρησης του Θριάσιου Ι

Οφέλη για τον Όμιλο Μυτιληναίου φέρνει η υπογραφή σύμβασης παραχώρησης του Θριάσιου Ι
Στο project έχει προβλεφθεί δαπάνη 105 εκατ. ευρώ για την ολοκλήρωση του έργου με το συνολικό κόστος λόγω των τιμών να απαιτείται να αυξηθεί κατά 40%
Σχετικά Άρθρα

Ως φιέστα Καραμανλή χαρακτηρίζεται η σημερινή σύμβασης για το Θριάσιο Ι, λένε οι παροικούντες της Ιερουσαλήμ.
Η αγορά δεν μπορεί να κατανοήσει στην παρούσα φάση τη βιασύνη του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών Κώστα Καραμανλή να… τρέξει ένα έργο που στο ιστορικό του γράφει μόνο καθυστερήσεις.
Η απόφαση του υπουργού Κώστα Καραμανλή να θέσει σε τροχιά υλοποίησης το έργο σε μια δύσκολη διεθνή συγκυρία με τις πρώτες ύλες να βρίσκονται στα ύψη, πιθανόν να εκτιμά ότι δεν θα είναι υπουργός Υποδομών όταν στο Θριάσιο Ι όταν θα αναζητούνται μισθωτές.

Μη βιώσιμο θεωρείται το έργο με οικονομικούς όρους αφού ο σίδηρος πλέον τιμολογείται ακριβότερα κατά 40% σε σχέση με πέρυσι όταν ο οικονομικός σχεδιασμός έχει γίνει σε επίπεδα πριν της ανόδου των διεθνών τιμών.
Οφέλη θα έχει ο Όμιλος Μυτιληναίου που έχει αναλάβει να κατασκευάσει τις αποθήκες logistics όπως και οι εγχώριοι πωλητές του σιδήρου και άλλων μετάλλων για την ανέγερση των αναγκαίων κτιρίων.
Στο project έχει προβλεφθεί δαπάνη 105 εκατ. ευρώ για την ολοκλήρωση του έργου με το συνολικό κόστος λόγω των τιμών να απαιτείται να αυξηθεί κατά 40%.

Τα κεφάλαια προέρχονται από τραπεζικό δανεισμό ο οποίος όμως μπορεί να αυξηθεί αντίστοιχα με συνέπεια να αυξάνει το κόστος κατασκευής ενώ στο στάδιο της εκμίσθωσης, ο διαχειριστής του έργου θα πρέπει να προσθέσει επιπλέον 2 ευρώ ανά τετραγωνικό μέτρο για να είναι βιώσιμη επένδυση με την τελική τιμή μίσθωσης να εκτινάσσεται στα 7 ευρώ ανά τ.μ.
Πρόκειται για τιμές εκτός αγοράς στην παρούσα φάση ενώ είναι άγνωστο πιο θα είναι το καθεστώς εκμίσθωσης σε δύο χρόνια.
Οι ειδικοί λένε ότι όταν ξεκινάς από υψηλή βάση τίθεται σε κίνδυνο η επένδυση ή πιο ορθά μη αποδοτική δημιουργώντας ζητήματα στο εταιρικό σχήμα που έχει αναλάβει να υλοποιήσει το σχέδιο.
Στο σχήμα συμμετέχει η ΕΤΒΑ ΒΙΠΕ και η Golden Cargo με ποσοστά συμμετοχής 60%- 40% αντίστοιχα.

Νίκος Θεοδωρόπουλος
ntheo@bankingnews.gr
www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης