γράφει :
Στην αγορά της Κίνας, τα προβλήματα από την πανδημία συνεχίζονται και οι πωλήσεις γίνονται μέσω βίντεο και φωτογραφιών αφού τα ταξίδια έχουν σταματήσει.
Σε αυξήσεις έως και 12% στις τιμές των προϊόντων της προχωράει η Ικτίνος προκειμένου να καλύψει τη μεγάλη αύξηση του ενεργειακού κόστους.
Σύμφωνα με την Ιουλία Χαϊδά, αναπληρώτρια διευθύνουσα σύμβουλο του ομίλου και την ενημέρωση που έδωσε κατά τη διάρκεια παρουσίασης του λατομείου στο Βώλακα της Δράμας, ανέφερε πως οι αυξήσεις αυτές καλύπτουν με τα μέχρι σήμερα δεδομένα το αυξημένο κόστος παραγωγής και διάθεσης των προϊόντων.
Ωστόσο, σημείωσε πως τα τελευταία χρόνια και λόγω της πανδημίας, η κατάσταση έχει επιβαρυνθεί, τόσο με το ενεργειακό κόστος, όσο και με το μεταφορικό, ενώ υπάρχουν προβλήματα και στην εφοδιαστική αλυσίδα.
Η μεταφορά των προϊόντων στο εξωτερικό, όπου δημιουργείται το 97% του ετήσιου τζίρου, είναι αρκετά δύσκολη, όχι μόνο λόγω του υψηλού μεταφορικού κόστους, αλλά και λόγω της έλλειψης καραβιών και των καθυστερήσεων που παρατηρούνται.
Στην αγορά της Κίνας, τα προβλήματα από την πανδημία συνεχίζονται και οι πωλήσεις γίνονται μέσω βίντεο και φωτογραφιών αφού τα ταξίδια έχουν σταματήσει.
Αυτός είναι και ο λόγος που στο πρώτο τρίμηνο του 2022 οι πωλήσεις ήταν μειωμένες στα 6,56 εκατ. ευρώ από 8,5 εκατ. ευρώ και τα EBITDA στα 1,16 εκατ. ευρώ από 2,8 εκατ. ευρώ σε επίπεδο μητρικής.
Ο Απρίλιος σύμφωνα με την κα Χαϊδά κινήθηκε με την ίδια τάση αλλά ο Μάιος και ο Ιούνιος έδειξαν καλή ανάκαμψη επιτρέποντας στη διοίκηση να γίνει πιο αισιόδοξη.
Άνοιγμα σε νέες αγορές
Η εταιρεία προσπαθεί να καλύψει τη μείωση των πωλήσεων στην Κίνα με άνοιγμα άλλων αγορών, όπως για παράδειγμα Ινδία, Αίγυπτο και Τυνησία, που απορροφούν ογκομάρμαρα χαμηλότερης διαλογής, και έχει καταφέρει να περιορίσει την εξάρτηση των πωλήσεων στην Κίνα στο πρώτο τρίμηνο στο 30% από 60% που ήταν πέρυσι.
Η εταιρεία τρέχει τρία επενδυτικά προγράμματα, μεταξύ αυτών και 8,2 εκατ. ευρώ στο λατομείο του Βώλακα στο οποίο έχει ξεκινήσει η επένδυση με την παραγγελία μηχανολογικού εξοπλισμού ύψους 800 χιλ. ευρώ.
Στον επόμενο μήνα αναμένεται να λάβει την άδεια επέκτασης του λατομείου κατά 100 στρέμματα προκειμένου να συνεχίσει την υπόγεια εξόρυξη.
Το λατομείο είχε το 2021 105.000 παραγωγή πρώτης ποιότητας μαρμάρου το οποίο αποφέρει περί τα 30-40 εκατ. ευρώ τζίρο.
Η εταιρεία κατέχει το 15% των εξαγωγών της χώρας σε μάρμαρο, με την Κίνα να είναι μέχρι πρόσφατα η κύρια αγορά αλλά λόγω της πανδημίας από 60% των πωλήσεων περίπου τώρα έχει υποχωρήσει στο 30%.
Μία υποχώρηση που σύμφωνα με την κα Χαΐδά η εταιρεία προσπαθεί να τη μετατρέψει σε ευκαιρία, καθώς θέλει να μειώσει την εξάρτησή μέσω ανοίγματος άλλων χωρών.
Γιώργος Κατικάς
george.katikas@gmail.com
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών