Η λογική του παραλόγου δεν έχει τέλος στο Υπουργείο Ανάπτυξης όπου ενώ έχουν συμφωνήσει για έλεγχο της υλοποίησης των επενδυτικών σχεδίων από ορκωτούς ελεγκτές οι οποίοι έχουν λάβει εντολές για το πρότυπο ελέγχου που θα εφαρμόζουν από την ΕΛΤΕ αρνούνται να παραλάβουν τα πιστοποιητικά που εκδίδονται ζητώντας πιστοποιητικά που δεν βασίζονται σε πρότυπα ελέγχου αλλά αποτελούν δική τους πατέντα.
Το εξωφρενικό της υπόθεσης είναι ότι το πιστοποιητικό πατέντα του Υπουργείου Ανάπτυξης αφορά μόνο το στάδιο πληρωμής του 25% της επένδυσης ενώ στα υπόλοιπα στάδια πιστοποιήσεων κάνουν δεκτά τα πιστοποιητικά των ορκωτών!!!
Τις τελευταίες εβδομάδες επικρατεί πανικός στις τάξεις των ορκωτών αλλά και των εταιριών που υλοποιούν επενδυτικά σχέδια καθώς μετά την κατάθεση ελέγχου από τους ορκωτούς οι εταιρίες λαμβάνουν το εξής τυποποιημένο μήνυμα από την αρμόδια υπηρεσία του Υπουργείου Ανάπτυξης
«Θα θέλαμε να σας ενημερώσουμε ότι προκειμένου να ολοκληρωθεί η εξέταση του υπ΄αρ. …….. αιτήματος πληρωμής προκαταβολής του επενδυτικού σχεδίου ΥΠΕ/7/00041/Π /Ν.4399/2016 της επιχείρησης …… στο καθεστώς ενίσχυσης της Επιχειρηματικότητας Πολύ Μικρών και Μικρών Επιχειρήσεων των άρθρων 59 έως 61 του Ν. 4399/2016 (Α΄ κύκλος), όπως ισχύει., σύμφωνα με την παράγραφο 2 του άρθρου 39 του ν. 4864/02-12-2021, ο φορέας οφείλει να υποβάλλει δηλωτική πράξη ,περί της ορθότητας των δικαιολογητικών υλοποίησης του είκοσι πέντε τοις εκατό (25%) που ορίζονται στην παρ. 2 του άρθρου 77 του ν.4399/2016 ,από ορκωτό λογιστή. Συνεπώς παρακαλούμε όπως μεριμνήσετε για την έκδοση της εν λόγω Βεβαίωσης ελέγχου ορθότητας των δικαιολογητικών για την καταβολή του είκοσι πέντε τοις εκατό (25%) από Ορκωτό Λογιστή, σύμφωνα με το επισυναπτόμενο υπόδειγμα που έχει αναρτηθεί στη κεντρική σελίδα του ΠΣΚΕ».
Η Πατέντα του Υπουργείου
Το υπόδειγμα που ζητούν είναι το κάτωθι:
Βεβαίωση ελέγχου ορθότητας των δικαιολογητικών για την καταβολή του είκοσι πέντε τοις εκατό (25%)
Ορκωτού Λογιστή
(Σύμφωνα με το άρθρο 39 του ν. 4864/2021 (Α/237) όπως ισχύει)
Κατόπιν ελέγχου που διενήργησα την περίοδο από ……… έως ……… στην επένδυση της επιχείρησης «………………………………» με δ.τ. «……………..» που υπήχθη στις διατάξεις του 4399/2016 με την απόφαση υπαγωγής ………………………………, που αφορά στην …………………………………. (περιγραφή του επενδυτικού σχεδίου από την απόφαση υπαγωγής), που βρίσκεται στην θέση ………………………………….. (τόπος εγκατάστασης από την απόφαση υπαγωγής), συνολικής ενισχυόμενης δαπάνης …… €, κατά την οποία μου επιδόθηκαν τα παρακάτω στοιχεία:
Οικονομοτεχνική μελέτη του επενδυτικού σχεδίου που συνοδεύει την αίτηση υπαγωγής με αρ. πρωτ. …………. του φορέα για την υπαγωγή στις διατάξεις του 4399/2016
Απόφαση υπαγωγής στις διατάξεις του 4399/2016 με αρ. πρωτ. ………………………………… και τροποποίηση αυτής με αρ. πρωτ. …………………………
Τα δικαιολογητικά νόμιμης υπόστασης και μετοχικής σύνθεσης του φορέα της επένδυσης που έχουν υποβληθεί στο ΠΣΚΕ ως στοιχεία του αιτήματος καταβολής του 25%
Τα σχετικά παραστατικά δαπανών και εξόφλησης που αφορούν το εγκριθέν ενισχυόμενο κόστος του επενδυτικού σχεδίου, τα οποία έχουν υποβληθεί στο ΠΣΚΕ
Τα στοιχεία λογιστικής απεικόνισης που αφορούν το εγκριθέν ενισχυόμενο κόστος του επενδυτικού σχεδίου (ενδεικτικά οικονομικές καταστάσεις, ισοζύγια, ισολογισμοί, μητρώο παγίων, καρτέλες προμηθευτών, τραπεζικών λογαριασμών, κτλ), τα οποία έχουν υποβληθεί στο ΠΣΚΕ
Οι συμβάσεις προμηθευτών ή/και χρηματοδοτικής μίσθωσης, οι οποίες έχουν υποβληθεί στο ΠΣΚΕ
Οι κινήσεις των εταιρικών τραπεζικών λογαριασμών (extrait) που χρησιμοποιήθηκαν για την χρηματοδότηση του εγκριθέντος ενισχυόμενου κόστους του επενδυτικού σχεδίου, οι οποίες έχουν υποβληθεί στο ΠΣΚΕ
Βεβαίωση οριστικής υπαγωγής στα πλαίσια των νόμων και διατάξεων για την τακτοποίηση των αυθαιρέτων ή βεβαίωση περί μη ύπαρξης αυθαιρέτων.
…………… (τυχόν άλλο/α στοιχείο που επεδόθη)
βεβαιώνω ότι:
α) Με βάση τη διενεργηθείσα εργασία και τα τεκμήρια που αποκτήθηκαν και αναρτήθηκαν στο ΠΣΚΕ προέκυψε ότι, από κάθε ουσιώδη άποψη, έχει υλοποιηθεί το οικονομικό αντικείμενο, σε ποσοστό τουλάχιστον 25%, του εγκριθέντος ενισχυόμενου κόστους του επενδυτικού σχεδίου της εταιρείας «……………», σύμφωνα με τις σχετικές διατάξεις του ν.4399/2016 όπως ισχύει
β) Το οικονομικό αντικείμενο καλύπτεται από τα αντίστοιχα νόμιμα παραστατικά δαπάνης, διακίνησης και εξόφλησης που συνοδεύουν το αίτημα καταβολής 25% του φορέα της επένδυσης και
γ) είναι σύμφωνο με τους σκοπούς του εγκριθέντος επενδυτικού σχεδίου και τις διατάξεις του 4399/2016 όπως ισχύει.
Επίσης, βεβαιώνω ότι:
από τα στοιχεία που μου τέθηκαν υπόψη, πιστοποιείται ότι δεν υπάρχει κάποια άλλη δαπάνη, εργασία ή ενέργεια πραγματοποιηθείσα πριν την ημερομηνία έναρξης που ορίζεται στην απόφαση υπαγωγής, η οποία να συνιστά έναρξη του επενδυτικού σχεδίου σύμφωνα με τις διατάξεις του Νόμου.
οι εξοφλήσεις των παραστατικών πραγματοποιήθηκαν σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις.
Οι συμπεριλαμβανόμενες, στο αίτημα καταβολής 25%, δαπάνες προς ενίσχυση δεν έχουν πραγματοποιηθεί επί κατασκευών που έχουν υπαχθεί στις διατάξεις είτε του ν.1337/1983 (Α’33) είτε του ν.4178/2013 (Α’ 174) είτε του ν.4495/2017 (Α’167) είτε λοιπές διατάξεις περί τακτοποίησης αυθαίρετων κατασκευών. Σε αντίθετη περίπτωση, οι δαπάνες προς ενίσχυση έχουν πραγματοποιηθεί επί κατασκευών που είχαν ήδη υπαχθεί στις διατάξεις είτε του ν.1337/1983 (Α’33) είτε του ν.4178/2013 (Α’ 174) είτε του ν.4495/2017 (Α’167) είτε λοιπές διατάξεις περί τακτοποίησης αυθαίρετων κατασκευών προ της αίτησης υπαγωγής του υπαγόμενου επενδυτικού σχεδίου στον ν.4399/16 και πλέον έχει περαιωθεί η ως άνω διαδικασία νομιμοποίησης ή τακτοποίησής τους.
Ημερομηνία:
Ο/Η συντάξας/σα Ορκωτός/η Λογιστής/στρια:
Υπογραφή και σφραγίδα:
Το Διεθνές Πρότυπο και τα πρότυπα προς αποφυγή
Αξίζει να σημειωθεί ότι οι ορκωτοί ελεγκτές συντάσσουν εκθέσεις ελέγχου (διασφάλισης) σύμφωνα με το Διεθνές Πρότυπο Εργασιών Διασφάλισης 3000, «Έργα Διασφάλισης πέραν του Ελέγχου ή Επισκόπησης Ιστορικής Οικονομικής Πληροφόρησης».
Όπως μπορεί να γίνει αντιληπτό πρόκειται για Διεθνές Πρότυπο Ελέγχου και όχι πατέντα των εγχώριων γραφειοκρατών προφανώς με τις ευλογίες της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου Ανάπτυξης.
Το συγκεκριμένο πρότυπο περιλαμβάνει σωρεία ελέγχων και προσκόμιση πλήθους στοιχείων από την ελεγχόμενη επιχείρηση στον ορκωτό ελεγκτή ο οποίος με βάση και τη νομοθεσία έχει και την ευθύνη της υπογραφής του.
Το Υπουργείο με το περίφημο υπόδειγμα ζητά και στοιχεία τα οποία υποτίθεται ότι ελέγχει ο ορκωτός ελεγκτής αλλά και άσχετα στοιχεία.
Έτσι ουδείς μπορεί να κατανοήσει ποιος ελέγχει τι και με βάση ποια νομοθεσία. Και όπως πηγαίνουν τα πράγματα η κατάληξη θα είναι οι ελεγκτές να σταματήσουν να κάνουν έλεγχο λόγω της κατάχρησης εξουσίας και υπέρβασης του νομοθετικού πλαισίου από πλευράς Υπουργείου. Άραγε αυτός είναι ο στόχος ώστε οι επιχειρήσεις να περνούν για έλεγχο από τους υπηρεσιακούς του Υπουργείου όπως …παλιά με τις γνωστές συνέπειες για την πρόοδο των επενδύσεων αλλά και άλλου είδους παρατράγουδα;
Νίκος Καρούτζος
Nkaroutzos@gmail.com
www.bankingnews.gr
Αποκάλυψη: Οι πατέντες ελέγχου του Υπ. Ανάπτυξης που τινάζουν στον αέρα τα επενδυτικά σχέδια – Στα κάγκελα οι ορκωτοί ελεγκτές
Το μήνυμα που λαμβάνουν οι επιχειρήσεις, το σοκ και το απίθανο φαινόμενο να μην γίνονται δεκτές εκθέσεις διασφάλισης με το Διεθνές Πρότυπο Ελέγχου 3000 στο πρώτο 25% της επένδυσης ενώ στα επόμενα στάδια γίνεται δεκτό το Πρότυπο.
Σχόλια αναγνωστών