Σε μία χρονιά που τα... κουκιά είναι μετρημένα, το ατύχημα των δύο πιλότων εξελίσσεται σε μεγάλο «βραχνά» για την γερμανική ομάδα.
Ο Φινλανδός εκίνησε από την 8η θέση και άμεσα έχασε ακόμα μία, καθώς αντιμετώπισε αρκετά προβλήματα με το μονοθέσιο του και την πρόσφυση στην πίστα της Ίμολα. Στον 31ο γύρο, ο Τζορτζ Ράσελ με την Williams προσπάθησε να τον περάσει στην ευθεία εκκίνησης, χρησιμοποιώντας το DRS. Τελικά το μονοθέσιο του Ράσελ εμβόλισε αυτό του Μπότας, με τους δύο να αποσύρονται από τον αγώνα και να κατηγορούν τον άλλον για όσα έγιναν.
Η «αυθάδεια» του Ράσελ και τα «γκάζια» του Βολφ
Σε δηλώσεις του μετά τον αγώνα, ο Ράσελ φάνηκε ιδιαίτερα εκνευρισμένος από το μεταξύ τους ατύχημα, κατηγορώντας τον Μπότας πως επίτηδες αμύνθηκε τόσο επιθετικά και ότι δεν θα το έκανε αν ήταν κάποιος άλλος πιλότος. Ο λόγος που το είπε αυτό είναι το γεγονός πως το συμβόλαιο του Φινλανδού με την Mercedes ολοκληρώνεται την φετινή σεζόν, με τον Ράσελ να είναι φαβορί για την θέση του. Την ίδια στιγμή, ο Χάμιλτον υποστηρίζει πως θα συνεχίσει και του χρόνου, μειώνοντας ακόμα περισσότερο τις ελπίδες του 31χρονου πιλότου για παραμονή.
Αυτή του η δήλωση εξόργισε τον Τότο Βολφ, αγωνιστικό διευθυντή της Mercedes, τονίζοντας πως η οδήγηση του Ράσελ δεν ήταν αντάξια ενός πιλότου της Mercedes, αλλά ενός πιλότου που αγωνίζεται στο... Renault Clio Cup. Με αυτό τον τρόπο ο Αυστριακός θέλησε να θυμίσει στο νεαρό Βρετανό πως ακόμα βρίσκεται στην Williams και πως έχει ακόμα πολλά να μάθει.
Σημαντικό πλήγμα σε μία απαιτητική σεζόν
Η Formula 1 αλλάζει τα τελευταία χρόνια, με την FIA και την Liberty Media να ψάχνουν τρόπους να αυξήσουν τον ανταγωνισμό. Ένας από αυτούς ήταν η δημιουργία ενός μπάτζετ της τάξης των 145 εκατομμυρίων δολαρίων, το οποίο θα έπρεπε να ακολουθήσουν αυστηρά όλες οι ομάδες. Αυτό σήμαινε πως σε ομάδες όπως οι Mercedes, Ferrari και Red Bull, οι οποίες το 2020 διέθεταν μπάτζετ πάνω από 400 εκατομμύρια δολάρια, θα πρέπει να γίνει καλύτερη διαχείριση των διαθέσιμων πόρων.
Μέσα σε αυτό το μπάτζετ συμπεριλαμβάνονται οι μισθοί των μελών της ομάδας, όχι όμως των πιλότων και των τριών υψηλότερων στελεχών, καθώς και τα έξοδα για τους αγώνες και την ανάπτυξη των μονοθεσίων. Καθώς όλες οι ομάδες χρησιμοποιούν το ίδιο σασί και μέρη του κινητήρα για μεγάλο αριθμό αγώνων, είναι σημαντικό να μην υπάρξουν περιττές ζημιές, το αντίθετο δηλαδή από ότι συνέβη στην Ίμολα.
Ένα ατύχημα που θέτει σε κίνδυνο όλο τον σχεδιασμό
Μετά από έλεγχο που έγινε στην W12 του Μπότας, έγινε γνωστό πως η συνολική ζημιά ανέρχεται περίπου στα 1.390.000 δολάρια. Ευτυχώς για την Mercedes, η κινητήρια μονάδα δεν φάνηκε να έχει υποστεί εκτεταμένη ζημιά και μπορεί να χρησιμοποιηθεί ξανά, ενώ ότι έμεινε από το σασί στάλθηκε πίσω στην βάση της ομάδας στο Μπάκλεϊ της Μεγάλης Βρετανίας, με σκοπό να ανακτήσουν ότι είναι δυνατό.
Το σασί της γερμανικής ομάδας, για λόγους οικονομίας, είναι σε κάποιο βαθμό κατασκευασμένο από κομμάτια του περσινού μονοθεσίου. Αντί για ένα μονοθέσιο εξ’ ολοκλήρου κατασκευασμένο από ανθρακονήματα, μερικά μέρη της W12 είναι κατασκευασμένα σε μεγαλύτερο βαθμό από ατσάλι, κάτι το οποίο σημαίνει πιο ανθεκτικό «σκελετό», αλλά παράλληλα πιο αργό μονοθέσιο.
Δεν είναι αγώνας ταχύτητας, αλλά μαραθώνιος
Το πρωτάθλημα της Formula 1 υπήρξε ανέκαθεν απαιτητικό λόγο της μακράς του διάρκειας, ωστόσο η φετινή σεζόν ίσως να είναι η πιο απαιτητική από όλες. Πρόκειται άλλωστε για την χρονιά με τους περισσότερους αγώνες, με το Grand Prix της Σαουδικής Αραβίας στην Τζέντα να «ανεβάζει» τον συνολικό αριθμό στους 23 αγώνες. Μπορεί η ζημιά των Μπότας και Ράσελ στην Ίμολα να αγγίζει μόλις περίπου στο 1% του προϋπολογισμού της Mercedes, ωστόσο παραμένει μία σημαντική ζημιά, μόλις στον δεύτερο αγώνα της σεζόν.
Πλέον τα «ασημένια βέλη», όπως και όλες οι ομάδες του πρωταθλήματος, καλούνται να μείνουν πάση θυσία κάτω από το όριο των 145 εκατομμυρίων δολαρίων. Οι ποινές σε τυχών παράβαση ποικίλουν, καθώς μπορεί να υπάρξει χρηματικό πρόστιμο, μειωμένος χρόνο για δοκιμές, ενώ σε χειρότερη περίπτωση, μπορεί να οδηγήσει στην αποβολή σε έναν ή περισσότερους αγώνες, ή ακόμα και από το πρωτάθλημα.
Σε μία χρονιά που οι ομάδες έχουν ήδη αποφασίσει πως δεν θα δεσμεύσουν μεγάλο μέρος του προϋπολογισμού στα φετινά μονοθέσια, ρίχνοντας μεγάλο βάρος στα νέα αμάξια που θα κάνουν το ντεμπούτο τους το 2022, αυτό μειώνει περαιτέρω την δυνατότητα για βελτιώσεις στις φετινές Mercedes. Ο Βολφ σε δηλώσεις του τόνισε πως αυτή η ζημιά δεν είναι καταδικαστική για την γερμανική ομάδα, αλλά σίγουρα δένει ακόμα περισσότερο τα χέρια τους ενόψει της συνέχειας.
Μάριος Αγγελέτος
Σχόλια αναγνωστών