Μια σοκολάτα από το Ντουμπάι προκαλεί παγκόσμια υστερία – και δεν είναι καν trademark
Καθώς μια νέα τάση στη σοκολάτα κατακτά τον πλανήτη, αμερικανικές εταιρείες όπως οι Shake Shack και Crumbl σπεύδουν να εκμεταλλευτούν τη συνεχιζόμενη δημοτικότητά της με εκδόσεις περιορισμένης κυκλοφορίας, ενώ άλλοι παραγωγοί σοκολάτας δημιούργησαν δεκάδες απομιμήσεις που πωλούνται σε Target, Costco, Amazon — και τώρα στο Trader Joe’s.
Η ιδέα για τη λεγόμενη “Dubai chocolate” γεννήθηκε το 2021, από τις λιγούρες εγκυμοσύνης της ιδρύτριας και CEO της Fix Dessert Chocolatier, Sarah Hamouda, όπως δήλωσε στο CNBC.
Οι αυθεντικές σοκολάτες είναι γεμισμένες με μείγμα από κρέμα φιστικιού, kadayif (τριμμένο φύλλο) και ταχίνι.
«Το μόνο που είχα στο μυαλό μου ήταν να δημιουργήσω μια σοκολάτα που στην ουσία να είναι επιδόρπιο καλυμμένο με σοκολάτα, αλλά να μοιάζει και να αισθάνεται σαν μια μπάρα σοκολάτας», δήλωσε η Hamouda.
Τον Δεκέμβριο του 2023, οι μπάρες έγιναν viral στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.
«Αντί να λαμβάνουμε μία παραγγελία την εβδομάδα, άρχισαν να έρχονται 10, 15 παραγγελίες», είπε.
«Ήταν συναρπαστικό, αλλά ήταν και κάτι σαν… Θεέ μου, πώς συμβαίνει αυτό».
Οι σοκολάτες Fix διατίθενται μόνο στο Ντουμπάι και κυκλοφορούν δύο φορές την ημέρα μέσω της τοπικής πλατφόρμας διανομής Deliveroo.
Περιοδικά εμφανίζονται και στο κατάστημα Duty-Free του Διεθνούς Αεροδρομίου του Ντουμπάι, το οποίο ανέφερε ότι μόνο τον Απρίλιο πωλήθηκαν πάνω από 1,2 εκατομμύρια μπάρες, αποφέροντας έσοδα 22 εκατομμυρίων δολαρίων.
Μίμηση
Ωστόσο, τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα δεν συμμετέχουν στη διεθνή συνθήκη περί εμπορικών σημάτων, κάτι που θα προστάτευε το όνομα “Dubai chocolate” — γεγονός που επιτρέπει σε οποιαδήποτε εταιρεία να δημιουργήσει απομίμηση της σοκολάτας.
Η σοκολατοποιία Lindt, η οποία ανακοίνωσε κέρδη 6,2 δισεκατομμυρίων δολαρίων για το οικονομικό έτος 2024, πούλησε περιορισμένη έκδοση “Dubai chocolate” τον Δεκέμβριο του 2024, και δήλωσε ότι αναπτύσσει μόνιμη εκδοχή της συνταγής «ως απάντηση στη συντριπτική ζήτηση».
Η Shake Shack κυκλοφόρησε ένα milkshake περιορισμένης έκδοσης τον Απρίλιο με τις ίδιες γεύσεις.
Η Crumbl ετοιμάζει ένα brownie εμπνευσμένο από τη σοκολάτα. Η Starbucks δεν δημιούργησε επίσημο προϊόν, αλλά προώθησε την ιδέα ενός πελάτη για ρόφημα εμπνευσμένο από το “Dubai chocolate”, το οποίο, όπως είπε αργότερα, αύξησε τις πωλήσεις στη γενιά Gen Z.
Οι Baskin-Robbins και Dunkin’, που ανήκουν στην Inspire Brands, έχουν ήδη λανσάρει γλυκά με βάση τη Dubai chocolate σε χώρες όπως η Μαλαισία και η Ολλανδία, αλλά δεν επιβεβαίωσαν αν θα τα φέρουν και στις ΗΠΑ.
Η Nuts Factory, ένα κατάστημα αποξηραμένων φρούτων και ξηρών καρπών στη Νέα Υόρκη, υποστηρίζει ότι ήταν η πρώτη που δημιούργησε απομίμηση της σοκολάτας στην πόλη.
Ξεκίνησε την κυκλοφορία της τον Ιούλιο, μετά από δοκιμές διαφόρων εκδοχών μέσα σε λίγες ημέρες, σύμφωνα με τον CEO Din Allall.
Οι μπάρες φτιάχνονται στο χέρι και το καλοκαίρι εκείνο επιβλήθηκε όριο μιας σοκολάτας ανά πελάτη λόγω ζήτησης.
«Οι άνθρωποι απλώς άρχισαν να τηλεφωνούν ασταμάτητα. Δεν μπορούσαμε να καλύψουμε τη ζήτηση, και κάναμε τα πάντα για να την ικανοποιήσουμε. Νομίζω ότι τώρα είμαστε σε καλό δρόμο», δήλωσε ο Allall.
Ο ίδιος είπε ότι η εταιρεία παλαιότερα παρήγαγε «μερικές εκατοντάδες» μπάρες την ημέρα.
Τώρα φτιάχνει «μερικές χιλιάδες» καθημερινά, καθώς τα καταστήματα πρόσθεσαν νέες γεύσεις, προσέλαβαν επιπλέον προσωπικό και αγόρασαν περισσότερα μηχανήματα για να ανταποκριθούν στη ζήτηση.
Η Nuts Factory έχει επίσης δημιουργήσει κι άλλα γλυκά εμπνευσμένα από τη Dubai chocolate.
Συνεχίζεται η φρενίτιδα
Μέχρι στιγμής, η τάση έχει διαρκέσει 18 μήνες και οι εταιρείες συνεχίζουν να συμμετέχουν.
Το Trader Joe’s μόλις λάνσαρε ίσως την πιο οικονομική απομίμηση της Dubai chocolate, στα $3.99 ανά μπάρα.
Είναι ακόμη νωρίς για να καταγραφούν οι γεύσεις Dubai chocolate σε μενού εστιατορίων, σύμφωνα με την εταιρεία συμβούλων Technomic, αλλά οι συνδυασμοί γεύσεων σοκολάτας-φιστικιού σε μενού αυξήθηκαν κατά 22,3% μεταξύ του τέταρτου τριμήνου του 2023 και του αντίστοιχου του 2024, και κατά 5,9% την προηγούμενη χρονιά.
www.bankingnews.gr
Η ιδέα για τη λεγόμενη “Dubai chocolate” γεννήθηκε το 2021, από τις λιγούρες εγκυμοσύνης της ιδρύτριας και CEO της Fix Dessert Chocolatier, Sarah Hamouda, όπως δήλωσε στο CNBC.
Οι αυθεντικές σοκολάτες είναι γεμισμένες με μείγμα από κρέμα φιστικιού, kadayif (τριμμένο φύλλο) και ταχίνι.
«Το μόνο που είχα στο μυαλό μου ήταν να δημιουργήσω μια σοκολάτα που στην ουσία να είναι επιδόρπιο καλυμμένο με σοκολάτα, αλλά να μοιάζει και να αισθάνεται σαν μια μπάρα σοκολάτας», δήλωσε η Hamouda.
Τον Δεκέμβριο του 2023, οι μπάρες έγιναν viral στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.
«Αντί να λαμβάνουμε μία παραγγελία την εβδομάδα, άρχισαν να έρχονται 10, 15 παραγγελίες», είπε.
«Ήταν συναρπαστικό, αλλά ήταν και κάτι σαν… Θεέ μου, πώς συμβαίνει αυτό».
Οι σοκολάτες Fix διατίθενται μόνο στο Ντουμπάι και κυκλοφορούν δύο φορές την ημέρα μέσω της τοπικής πλατφόρμας διανομής Deliveroo.
Περιοδικά εμφανίζονται και στο κατάστημα Duty-Free του Διεθνούς Αεροδρομίου του Ντουμπάι, το οποίο ανέφερε ότι μόνο τον Απρίλιο πωλήθηκαν πάνω από 1,2 εκατομμύρια μπάρες, αποφέροντας έσοδα 22 εκατομμυρίων δολαρίων.
Μίμηση
Ωστόσο, τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα δεν συμμετέχουν στη διεθνή συνθήκη περί εμπορικών σημάτων, κάτι που θα προστάτευε το όνομα “Dubai chocolate” — γεγονός που επιτρέπει σε οποιαδήποτε εταιρεία να δημιουργήσει απομίμηση της σοκολάτας.
Η σοκολατοποιία Lindt, η οποία ανακοίνωσε κέρδη 6,2 δισεκατομμυρίων δολαρίων για το οικονομικό έτος 2024, πούλησε περιορισμένη έκδοση “Dubai chocolate” τον Δεκέμβριο του 2024, και δήλωσε ότι αναπτύσσει μόνιμη εκδοχή της συνταγής «ως απάντηση στη συντριπτική ζήτηση».
Η Shake Shack κυκλοφόρησε ένα milkshake περιορισμένης έκδοσης τον Απρίλιο με τις ίδιες γεύσεις.
Η Crumbl ετοιμάζει ένα brownie εμπνευσμένο από τη σοκολάτα. Η Starbucks δεν δημιούργησε επίσημο προϊόν, αλλά προώθησε την ιδέα ενός πελάτη για ρόφημα εμπνευσμένο από το “Dubai chocolate”, το οποίο, όπως είπε αργότερα, αύξησε τις πωλήσεις στη γενιά Gen Z.
Οι Baskin-Robbins και Dunkin’, που ανήκουν στην Inspire Brands, έχουν ήδη λανσάρει γλυκά με βάση τη Dubai chocolate σε χώρες όπως η Μαλαισία και η Ολλανδία, αλλά δεν επιβεβαίωσαν αν θα τα φέρουν και στις ΗΠΑ.
Η Nuts Factory, ένα κατάστημα αποξηραμένων φρούτων και ξηρών καρπών στη Νέα Υόρκη, υποστηρίζει ότι ήταν η πρώτη που δημιούργησε απομίμηση της σοκολάτας στην πόλη.
Ξεκίνησε την κυκλοφορία της τον Ιούλιο, μετά από δοκιμές διαφόρων εκδοχών μέσα σε λίγες ημέρες, σύμφωνα με τον CEO Din Allall.
Οι μπάρες φτιάχνονται στο χέρι και το καλοκαίρι εκείνο επιβλήθηκε όριο μιας σοκολάτας ανά πελάτη λόγω ζήτησης.
«Οι άνθρωποι απλώς άρχισαν να τηλεφωνούν ασταμάτητα. Δεν μπορούσαμε να καλύψουμε τη ζήτηση, και κάναμε τα πάντα για να την ικανοποιήσουμε. Νομίζω ότι τώρα είμαστε σε καλό δρόμο», δήλωσε ο Allall.
Ο ίδιος είπε ότι η εταιρεία παλαιότερα παρήγαγε «μερικές εκατοντάδες» μπάρες την ημέρα.
Τώρα φτιάχνει «μερικές χιλιάδες» καθημερινά, καθώς τα καταστήματα πρόσθεσαν νέες γεύσεις, προσέλαβαν επιπλέον προσωπικό και αγόρασαν περισσότερα μηχανήματα για να ανταποκριθούν στη ζήτηση.
Η Nuts Factory έχει επίσης δημιουργήσει κι άλλα γλυκά εμπνευσμένα από τη Dubai chocolate.
Συνεχίζεται η φρενίτιδα
Μέχρι στιγμής, η τάση έχει διαρκέσει 18 μήνες και οι εταιρείες συνεχίζουν να συμμετέχουν.
Το Trader Joe’s μόλις λάνσαρε ίσως την πιο οικονομική απομίμηση της Dubai chocolate, στα $3.99 ανά μπάρα.
Είναι ακόμη νωρίς για να καταγραφούν οι γεύσεις Dubai chocolate σε μενού εστιατορίων, σύμφωνα με την εταιρεία συμβούλων Technomic, αλλά οι συνδυασμοί γεύσεων σοκολάτας-φιστικιού σε μενού αυξήθηκαν κατά 22,3% μεταξύ του τέταρτου τριμήνου του 2023 και του αντίστοιχου του 2024, και κατά 5,9% την προηγούμενη χρονιά.
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών