Τελευταία Νέα
Το Παρασκήνιο της Αγοράς

Οι επόμενοι στόχοι της Motor Oil – Δεν αποκλείονται νέες εξαγορές, ισχυρό το ξεκίνημα του 2023

Οι επόμενοι στόχοι της Motor Oil – Δεν αποκλείονται νέες εξαγορές, ισχυρό το ξεκίνημα του 2023
Επηρεάστηκαν τα EBITDA από πρόβλεψη για δωρεές και bonus
Σχετικά Άρθρα
Παρά την πορεία ρεκόρ στα ετήσια κέρδη και το ιστορικά υψηλό μέρισμα, η μετοχή της Motor Oil, πιέστηκε χθες σημαντικά με αποτελέσματα να χάνει 3,28% καθώς οι αναλυτές ανέφεραν πως το τέταρτο τρίμηνο δεν πήγε όπως το περίμεναν.
Τους λόγους που υστέρησε το EBITDA στο τέταρτο τρίμηνο, αλλά και όλη την πορεία του ομίλου το 2022 που ήταν χρονιά ρεκόρ κερδοφορίας και εξαγορών ανέλυσε στην τηλεδιάσκεψη ο Πέτρος Τζανετάκης, αναπληρωτής διευθύνων σύμβουλος και οικονομικός διευθυντής της Motor Oil.
Μέρος της υστέρησης στα EBITDA είχε να κάνει με ένα σημαντικό ποσό δωρεών που κάνει ο όμιλος στην περιοχή του διυλιστηρίου (Κόρινθος) για τα 50 χρόνια της Motor Oil, αλλά και λόγω κάποιων σημαντικών προβλέψεων που πήρε για bonus και συνταξιοδοτικό πρόγραμμα.
Οι ανησυχίες για ύφεση είναι μικρότερες πλέον, τα περιθώρια διύλισης στο ξεκίνημα του 2023 παραμένουν πολύ καλά με την κανονικότητα μάλλον να έρχεται αργότερα, αλλά δεν είναι εύκολο να κάνει μία εκτίμηση για την πορεία τους. H ζήτηση επίσης είναι δυνατή. 
Είναι ευχαριστημένη η διοίκηση με την πορεία τους, αλλά είναι εξαιρετικά ευμετάβλητο το περιβάλλον και δεν τολμάει κάποια εκτίμηση. Επιπλέον, ο πληθωρισμός υποχωρεί και τα κόστη μειώνονται. Επιπλέον βελτιώνει τα μερίδια και διατηρεί καλά περιθώρια, σημείωσε ο κ.Τζανετάκης.
Αναφορικά με τη μερισματική πολιτική, θέλει να συνεχίσει να δίνει καλά μερίσματα, με υψηλές μερισματικές αποδόσεις, όπως παραδοσιακά κάνει.
Ο Άνεμος έχει 84 εκατ. ευρώ EBITDA το 2023, αλλά μόλις για λίγες μέρες ενοποιήθηκε από τη Motor Oil.
Αναφορικά με την επέκταση στις Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας, εξετάζει ευκαιρίες, προχωρώντας παράλληλα το υπάρχον επενδυτικό πρόγραμμα.
Αναφορικά με την ανακοίνωση της Επιτροπής Ανταγωνισμού σημειώθηκε πως είναι περισσότερο τεχνικό ζήτημα και δεν είναι κάτι σημαντικό.
Τέλος επανεξετάζει την επένδυση για τον πλωτό σταθμό LNG, καθώς τα πλοία που χρησιμοποιούν FSRU είναι πιο ακριβά και δυσεύρετα πλέον. Έτσι είπε η διοίκηση πως αν η απόδοση δεν είναι αυτή που θέλει θα επανεξετάσει το σχεδιασμό της. 

Οι επόμενοι στόχοι της Motor Oil

Βασική επιδίωξη της Εταιρίας τα επόμενα έτη είναι η επίτευξη περιθωρίων διύλισης στο ανώτερο εύρος του κλάδου στηριζόμενη στην ευελιξία παραγωγής του τεχνολογικά προηγμένου Διυλιστηρίου της.
Η ολοκλήρωση και θέση σε λειτουργία του νέου συγκροτήματος κατεργασίας Νάφθας ήδη από το τρίτο τρίμηνο του 2022 αναμένεται να συμβάλλει στη διατηρησιμότητα των περιθωρίων διύλισης της Εταιρίας σε υψηλό επίπεδο.
Η ετήσια παραγωγική δυναμικότητα του συγκροτήματος κατεργασίας Νάφθας εκτιμάται σε 850 χιλιάδες μετρικούς τόνους και η Εταιρία αναμένει οφέλη από την εκάστοτε διαφορά τιμής μεταξύ της νάφθας και των παραγόμενων από τη νέα μονάδα προϊόντων (βενζίνες υψηλής προστιθέμενης αξίας καθώς και Κηροζίνη και Υδρογόνο).
Σε επίπεδο Ομίλου, και ειδικότερα στον κλάδο λιανικής εμπορίας υγρών καυσίμων επιδιώκεται η διεύρυνση του μεριδίου αγοράς μέσω της επέκτασης του δικτύου πρατηρίων υγρών καυσίμων της AVIN και της CORAL.
Επιπρόσθετα, ευρίσκεται σε πλήρη εξέλιξη η διείσδυση και επέκταση του Ομίλου στον κλάδο των Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας (ΑΠΕ).
Μετά την εξαγορά της Άνεμος ο όμιλος διαθέτει χαρτοφυλάκιο εν λειτουργία αιολικών και φωτοβολταϊκών πάρκων συνολικής δυναμικότητας 772 MW από 280 MW στα τέλη του 2021, ενώ υπάρχουν σημαντικές προοπτικές επέκτασης και ανάπτυξης καθώς βρίσκονται υπό κατασκευή πάρκα δυναμικότητας 84 MW και ένα χαρτοφυλάκιο αδειών προς ανάπτυξη συνολικής ισχύος 2.266 MW.

Επενδύσεις 270 εκατ. ευρώ το 2023

Η συνολική επενδυτική δαπάνη της Εταιρίας για τη χρήση 2023 αναμένεται να διαμορφωθεί σε 170 εκατ. ευρώ με το μεγαλύτερο μέρος αυτής να αφορά: τη νέα μονάδα συμπαραγωγής ισχύος και θερμότητας υψηλής απόδοσης, την έναρξη του έργου κατασκευής μίας νέας μονάδας διάσπασης προπυλενίου (Fluid Catalytic Cracker-FCC-propylene splitter) συνολικού προϋπολογισμού 125 εκατ. ευρώ, τις συνήθεις και προγραμματισμένες δαπάνες συντήρησης των υφιστάμενων μονάδων του Διυλιστηρίου καθώς και σειρά έργων μικρότερης κλίμακας (miscellaneous) και νέα έργα για την επέκταση των λιμενικών εγκαταστάσεών του.
Σε επίπεδο ομίλου οι επενδυτικές δαπάνες θα ανέλθουν στα 270 εκατ. ευρώ και δεν περιλαμβάνει εξαγορές που θα μπορούσαν να γίνουν.
To 2022 συνολικά επένδυσε 1,08 δισ. ευρώ.
Υπενθυμίζεται πως όπως έχει ήδη ανακοινωθεί μέχρι το 2030 θα επενδύσει περισσότερα από 2,5 δισ. ευρώ σε έργα ανάπτυξης και ενεργειακής μετάβασης η Motor Oil.
Πρόθεσή της είναι επίσης να κατευθύνει επενδύσεις ύψους 1,5 δισ. για τη συντήρηση και την ενίσχυση του διυλιστηρίου και των υφιστάμενων εγκαταστάσεών.
Η Motor Oil πιστεύει ότι διαθέτει ένα από τα πιο αποδοτικά και ευέλικτα διυλιστήρια στη Μεσόγειο και θέλει να διατηρήσει την ισχυρή του θέση για τα επόμενα χρόνια.
Το επενδυτικό της σχέδιο βασίζεται σε ρεαλιστικά και καλά διερευνημένα έργα, η πλειοψηφία των οποίων βρίσκεται ήδη σε εξέλιξη, σε διάφορα επίπεδα ωριμότητας, αναφέρει η εταιρεία.
Στόχος είναι η δημιουργία μακροπρόθεσμης αξίας για τους μετόχους της εταιρείας, επενδύοντας επιμελώς και προετοιμάζοντας παράλληλα τον Όμιλο για την επόμενη δεκαετία.

Γιώργος Κατικάς
george.katikas@gmail.com
www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης