σύμβολα :
ΑΕΡΟΠΟΡΙΑ ΑΙΓΑΙΟΥ Α.Ε.Ε.
Ποιες είναι οι εκτιμήσεις των αναλυτών για τα κέρδη ανά μετοχή και τι τιμές στόχους δίνουν
Η πορεία του τουρισμού στην Ελλάδα πηγαίνει από το καλό στο καλύτερο και για μία ακόμη φορά φέτος διαψεύστηκαν οι Κασσάνδρες.
Αυτή η θετική εξέλιξη έχει εν μέρει αποτυπωθεί στους εκπροσώπους του τουρισμού που είναι εισηγμένοι στο Χ.Α. αν κάποιος κοιτάξει την πορεία των μετοχών σε σύγκριση με το Γενικό Δείκτη.
Για παράδειγμα ενώ ο Γ.Δ. έχει άνοδο 42% από την αρχή του έτους, το Αεροδρόμιο Αθηνών έχει 29%, η Aegean 38,5%, η Autohellas 16%, ενώ πτωτικά έχουν κινηθεί Μοτοδυναμική και Attica Group.
Σήμερα θα εστιάσουμε στην Aegean η οποία έχει πάει ανάλογα με την αγορά αν υπολογίσουμε και το μέρισμα. Η έκθεση της Eurobank Equities ανέδειξε τη μετοχή δίνοντας τιμή στόχο τα 16 ευρώ.
Η στήλη συχνά εστιάζει στις εκθέσεις της συγκεκριμένης χρηματιστηριακής καθώς δίνει συγκριτική αποτίμηση της κάθε ελληνικής εισηγμένης με τις ομοειδείς του εξωτερικού. Συχνά αναδεικνύεται πως οι ελληνικές εταιρείες είναι αρκετά φθηνότερες από τις ευρωπαϊκές.
Όμως στην περίπτωση της Aegean αυτό δε συμβαίνει και σε μία προσπάθεια να δούμε γιατί συμβαίνει αυτό ανατρέξαμε σε εκθέσεις άλλων χρηματιστηριακών. Αυτό που κάποιος εύκολα παρατηρεί είναι πως μεταξύ των αναλυτών υπάρχει σημαντική απόκλιση μεταξύ των εκτιμήσεων για τα κέρδη αλλά και των τιμών που δίνουν ως στόχο. Θα το δούμε στη συνέχεια.
Ας εστιάσουμε τώρα στην ανάλυση της Eurobank Equities η οποία όπως φαίνεται και στον πίνακα που δημοσιεύει η αποτίμηση σε όρους P/E της Aegean είναι σημαντικά υψηλότερη έναντι του μέσου όρου των ομοειδών.
Τι δείχνει η συγκριτική αποτίμηση
Όπως εξηγεί, «οι τρέχουσες αποτιμήσεις του κλάδου φαίνονται ασυνήθιστα χαμηλές όταν εξετάζονται μέσω του δείκτη P/E. Οι μακροπρόθεσμοι μέσοι όροι υποδηλώνουν ότι οι ευρωπαϊκές αεροπορικές εταιρείες διαπραγματεύονται συνήθως με πολλαπλασιαστές μεσαίου έως υψηλού μονοψήφιου αριθμού, με την RYAΝΑΙR στο υψηλότερο άκρο και τις παραδοσιακές αεροπορικές εταιρείες στο χαμηλότερο άκρο.
Όπως φαίνεται παρακάτω, ο κλάδος βρίσκεται πλέον πολύ κάτω από αυτά τα πρότυπα. Αυτή η έκπτωση αντανακλά μια αύξηση του κινδύνου, που οφείλεται στην ανησυχία της αγοράς για τη βιωσιμότητα των αποδόσεων μετά την πανδημία, την εντατικοποίηση του ανταγωνισμού στις πτήσεις μικρών αποστάσεων και την ευρύτερη μακροοικονομική αβεβαιότητα. Συνολικά, το συγκρατημένο εύρος P/E του κλάδου αποτελεί σαφές σημάδι ότι οι επενδυτές παραμένουν δύσπιστοι ως προς το αν η πρόσφατη αύξηση των κερδών μπορεί να διατηρηθεί στην επόμενη φάση του κύκλου.
Σε αυτό το πλαίσιο, η Aegean δεν εμφανίζεται ως η πιο ακριβή ούτε ως η φθηνότερη εταιρεία. Ωστόσο, διαπραγματεύεται στο ανώτερο άκρο του φάσματος, κάτι που θεωρούμε δικαιολογημένο, δεδομένου ότι προσφέρει σημαντικά υψηλότερη μερισματική απόδοση >6%, πολύ πάνω από τον μέσο όρο του κλάδου που είναι 2,8%. Είναι ενισχύεται το προφίλ κινδύνου-απόδοσης, ιδίως καθώς η ορατότητα των ελεύθερων ταμειακών ροών αναμένεται να βελτιωθεί μετά τον κύκλο ανανέωσης του στόλου».
Η μετοχή διαπραγματεύεται 9,3 φορές τα εκτιμώμενα κέρδη του 2026 και 8,9 φορές του 2027, έναντι 6,7 και 6,3 φορών που είναι ο μέσος όρος.

Τι λένε οι εγχώριοι αναλυτές
Είναι το p/e που δίνει η Eurobank Equities ανάλογο με των άλλων εγχώριων αναλυτών; Η αλήθεια είναι πως υπάρχει σημαντική απόκλιση μεταξύ των εκτιμήσεων. Κάποιοι αναλυτές βλέπουν μικρή μείωση στα κέρδη του 2026 έναντι του 2025, ενώ η Eurobank για το 2026 είναι αρκετά χαμηλότερα από άλλους αναλυτές σε εκτίμηση για κέρδη ανά μετοχή.
Η Eurobank περιμένει 1,52 ευρώ ανά μετοχή το 2026, η NBG ακολουθεί με 1,60 ευρώ, η Euroxx με 1,67 και φτάνουμε στην Optima με 2,05 ευρώ και στη Χρυσοχοΐδης με 2,07 ευρώ. Απόκλιση έχουν και οι τιμές στόχοι. Δηλαδή η Eurobank με μικρότερη εκτίμηση για κέρδη ανά μετοχή δίνει τιμή στόχο τα 16 ευρώ και η Optima που έχει από τις υψηλότερες εκτιμήσεις δίνει 14,7 ευρώ τιμή στόχο. Η Χρυσοχοΐδης που είναι λίγο πιο πάνω από την Optima δίνει τα 20 ευρώ και η NBG που είναι αρκετά κάτω η εκτίμηση για τα κέρδη ανά μετοχή από την Optima και λίγο πιο πάνω από τη Eurobank δίνει τα 19,4 ευρώ. Η Euroxx περιμένει 1,67 ευρώ και δίνει τιμή 17,5 ευρώ.
Η μέση εκτίμηση αυτών των αναλυτών δίνει κέρδη ανά μετοχή το 2026 1,78 ευρώ άρα P/E 7,9 φορές. Και πάλι είναι υψηλότερο του μέσου όρου, αλλά όχι στο βαθμό που είναι μόνο με την εκτίμηση της Eurobank και προφανώς δικαιολογείται λόγω μερισματικής απόδοσης.
Ωστόσο, για να κινηθεί σημαντικά υψηλότερα, μάλλον θα πρέπει να ακολουθήσουν και οι αεροπορικές του εξωτερικού, αφού οι μεγάλοι επενδυτές κοιτάζουν τις αποτιμήσεις του κλάδου.
Γιώργος Κατικάς
georgekatikas@gmail.com
www.bankingnews.gr
Αυτή η θετική εξέλιξη έχει εν μέρει αποτυπωθεί στους εκπροσώπους του τουρισμού που είναι εισηγμένοι στο Χ.Α. αν κάποιος κοιτάξει την πορεία των μετοχών σε σύγκριση με το Γενικό Δείκτη.
Για παράδειγμα ενώ ο Γ.Δ. έχει άνοδο 42% από την αρχή του έτους, το Αεροδρόμιο Αθηνών έχει 29%, η Aegean 38,5%, η Autohellas 16%, ενώ πτωτικά έχουν κινηθεί Μοτοδυναμική και Attica Group.
Σήμερα θα εστιάσουμε στην Aegean η οποία έχει πάει ανάλογα με την αγορά αν υπολογίσουμε και το μέρισμα. Η έκθεση της Eurobank Equities ανέδειξε τη μετοχή δίνοντας τιμή στόχο τα 16 ευρώ.
Η στήλη συχνά εστιάζει στις εκθέσεις της συγκεκριμένης χρηματιστηριακής καθώς δίνει συγκριτική αποτίμηση της κάθε ελληνικής εισηγμένης με τις ομοειδείς του εξωτερικού. Συχνά αναδεικνύεται πως οι ελληνικές εταιρείες είναι αρκετά φθηνότερες από τις ευρωπαϊκές.
Όμως στην περίπτωση της Aegean αυτό δε συμβαίνει και σε μία προσπάθεια να δούμε γιατί συμβαίνει αυτό ανατρέξαμε σε εκθέσεις άλλων χρηματιστηριακών. Αυτό που κάποιος εύκολα παρατηρεί είναι πως μεταξύ των αναλυτών υπάρχει σημαντική απόκλιση μεταξύ των εκτιμήσεων για τα κέρδη αλλά και των τιμών που δίνουν ως στόχο. Θα το δούμε στη συνέχεια.
Ας εστιάσουμε τώρα στην ανάλυση της Eurobank Equities η οποία όπως φαίνεται και στον πίνακα που δημοσιεύει η αποτίμηση σε όρους P/E της Aegean είναι σημαντικά υψηλότερη έναντι του μέσου όρου των ομοειδών.
Τι δείχνει η συγκριτική αποτίμηση
Όπως εξηγεί, «οι τρέχουσες αποτιμήσεις του κλάδου φαίνονται ασυνήθιστα χαμηλές όταν εξετάζονται μέσω του δείκτη P/E. Οι μακροπρόθεσμοι μέσοι όροι υποδηλώνουν ότι οι ευρωπαϊκές αεροπορικές εταιρείες διαπραγματεύονται συνήθως με πολλαπλασιαστές μεσαίου έως υψηλού μονοψήφιου αριθμού, με την RYAΝΑΙR στο υψηλότερο άκρο και τις παραδοσιακές αεροπορικές εταιρείες στο χαμηλότερο άκρο.
Όπως φαίνεται παρακάτω, ο κλάδος βρίσκεται πλέον πολύ κάτω από αυτά τα πρότυπα. Αυτή η έκπτωση αντανακλά μια αύξηση του κινδύνου, που οφείλεται στην ανησυχία της αγοράς για τη βιωσιμότητα των αποδόσεων μετά την πανδημία, την εντατικοποίηση του ανταγωνισμού στις πτήσεις μικρών αποστάσεων και την ευρύτερη μακροοικονομική αβεβαιότητα. Συνολικά, το συγκρατημένο εύρος P/E του κλάδου αποτελεί σαφές σημάδι ότι οι επενδυτές παραμένουν δύσπιστοι ως προς το αν η πρόσφατη αύξηση των κερδών μπορεί να διατηρηθεί στην επόμενη φάση του κύκλου.
Σε αυτό το πλαίσιο, η Aegean δεν εμφανίζεται ως η πιο ακριβή ούτε ως η φθηνότερη εταιρεία. Ωστόσο, διαπραγματεύεται στο ανώτερο άκρο του φάσματος, κάτι που θεωρούμε δικαιολογημένο, δεδομένου ότι προσφέρει σημαντικά υψηλότερη μερισματική απόδοση >6%, πολύ πάνω από τον μέσο όρο του κλάδου που είναι 2,8%. Είναι ενισχύεται το προφίλ κινδύνου-απόδοσης, ιδίως καθώς η ορατότητα των ελεύθερων ταμειακών ροών αναμένεται να βελτιωθεί μετά τον κύκλο ανανέωσης του στόλου».
Η μετοχή διαπραγματεύεται 9,3 φορές τα εκτιμώμενα κέρδη του 2026 και 8,9 φορές του 2027, έναντι 6,7 και 6,3 φορών που είναι ο μέσος όρος.

Τι λένε οι εγχώριοι αναλυτές
Είναι το p/e που δίνει η Eurobank Equities ανάλογο με των άλλων εγχώριων αναλυτών; Η αλήθεια είναι πως υπάρχει σημαντική απόκλιση μεταξύ των εκτιμήσεων. Κάποιοι αναλυτές βλέπουν μικρή μείωση στα κέρδη του 2026 έναντι του 2025, ενώ η Eurobank για το 2026 είναι αρκετά χαμηλότερα από άλλους αναλυτές σε εκτίμηση για κέρδη ανά μετοχή.
Η Eurobank περιμένει 1,52 ευρώ ανά μετοχή το 2026, η NBG ακολουθεί με 1,60 ευρώ, η Euroxx με 1,67 και φτάνουμε στην Optima με 2,05 ευρώ και στη Χρυσοχοΐδης με 2,07 ευρώ. Απόκλιση έχουν και οι τιμές στόχοι. Δηλαδή η Eurobank με μικρότερη εκτίμηση για κέρδη ανά μετοχή δίνει τιμή στόχο τα 16 ευρώ και η Optima που έχει από τις υψηλότερες εκτιμήσεις δίνει 14,7 ευρώ τιμή στόχο. Η Χρυσοχοΐδης που είναι λίγο πιο πάνω από την Optima δίνει τα 20 ευρώ και η NBG που είναι αρκετά κάτω η εκτίμηση για τα κέρδη ανά μετοχή από την Optima και λίγο πιο πάνω από τη Eurobank δίνει τα 19,4 ευρώ. Η Euroxx περιμένει 1,67 ευρώ και δίνει τιμή 17,5 ευρώ.
Η μέση εκτίμηση αυτών των αναλυτών δίνει κέρδη ανά μετοχή το 2026 1,78 ευρώ άρα P/E 7,9 φορές. Και πάλι είναι υψηλότερο του μέσου όρου, αλλά όχι στο βαθμό που είναι μόνο με την εκτίμηση της Eurobank και προφανώς δικαιολογείται λόγω μερισματικής απόδοσης.
Ωστόσο, για να κινηθεί σημαντικά υψηλότερα, μάλλον θα πρέπει να ακολουθήσουν και οι αεροπορικές του εξωτερικού, αφού οι μεγάλοι επενδυτές κοιτάζουν τις αποτιμήσεις του κλάδου.
Γιώργος Κατικάς
georgekatikas@gmail.com
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών