Τελευταία Νέα
Τουρισμός & Αερομεταφορές

Βασιλικός (ΞΕΕ) στο BN: Κάθε ξενοδόχος έχει να κάνει μια δύσκολη άσκηση

Βασιλικός (ΞΕΕ) στο BN: Κάθε ξενοδόχος έχει να κάνει μια δύσκολη άσκηση

«Είναι σαφές πως η στήριξη και η βοήθεια δεν θα πρέπει να τελειώσουν εδώ και έχουμε αρκετό δρόμο μπροστά μας» τονίζει ο πρόεδρος του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου

Η δική του εκτίμηση για το πως θα πάει φέτος η τουριστική σεζόν, είναι «ότι δεν πρέπει να κάνουμε εκτιμήσεις».

Ο πρόεδρος του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου Ελλάδος (ΞΕΕ) κ. Αλέξανδρος Βασιλικός μιλά στο bankingnews.gr για την επανεκκίνηση του τουρισμού και για το ερώτημα που βασανίζει τον Έλληνα ξενοδόχο: «πως θα ανοίξει και πως θα λειτουργήσει σε μια χρονιά που δεν υπάρχουν προκαταβολές κρατήσεων και είναι ομιχλώδες το τοπίο ως προς τον τζίρο που μπορεί να επιτευχθεί μέσα στις σημερινές συνθήκες αβεβαιότητας». Ευελπιστεί ωστόσο σε μια καλύτερη σεζόν σε σύγκριση με την περσινή και αναφέρεται στο μέλλον της ελληνικής φιλοξενίας και στον «καταλυτικό ρόλο της στα επόμενα χρόνια».

Συνέντευξη στη Νένα Ουζουνίδου

Στις 15 Μαΐου η Ελλάδα ανοίγει τον τουρισμό της, αλλά αυτή τη στιγμή τα επιδημιολογικά δεδομένα δεν δείχνουν να υποχωρούν σε τέτοιο βαθμό που να εφησυχάζουν τους Έλληνες ξενοδόχους. Συμμερίζεστε αυτή την ανησυχία;

Κοιτάξτε, ορίστηκε μια ημερομηνία και έπρεπε να οριστεί για λόγους που έχουν να κάνουν τόσο με την προετοιμασία μας όσο και με τον ανταγωνισμό μας.
Μέχρι αυτή την ημερομηνία – στόχο πρέπει να έχουν γίνει πολλά.
Πρώτα απ’ όλα να έχουν βελτιωθεί τα επιδημιολογικά δεδομένα στη χώρα, όχι μόνο για τον τουρισμό αλλά για αυτή καθαυτή τη δημόσια υγεία.
Πρέπει επίσης σε ευρωπαϊκό επίπεδο να έχει οριστικοποιηθεί ο τρόπος ανοίγματος των ταξιδιών ώστε να έχουμε ελπίδες να εισπράξουμε την αδιαμφισβήτητη δυναμική που υπάρχει για την Ελλάδα και που είναι σε αναμονή έκφρασης με την απελευθέρωση των ταξιδιών.
Η πολιτική βούληση σαφώς υπάρχει στην Ε.Ε, ωστόσο οι τεχνικές λεπτομέρειες είναι πολλές και η αποσαφήνισή τους θα πάρει κάποιο χρόνο για να αποτυπωθεί σε αποφάσεις πρακτικών λύσεων.
Σωστά λοιπόν έχει μπει ένα χρονικό ορόσημο, χρειάζεται όμως πολλή δουλειά και σε πολλά επίπεδα προκειμένου να μιλήσουμε για ουσιαστικό άνοιγμα.

Ποιες είναι οι δικές εκτιμήσεις σήμερα για το καλοκαίρι του 2021; Υπάρχει κινητικότητα σε κρατήσεις από το εξωτερικό; Πόσο κοντά είμαστε στον εθνικό στόχο του 40 – 50% των αφίξεων και των εσόδων του 2019;

Η δική μου εκτίμηση είναι ότι δεν πρέπει να κάνουμε εκτιμήσεις.
Υπάρχουν πολλοί αστάθμητοι παράγοντες που μπορούν να ανατρέψουν προς πάσα κατεύθυνση την εξέλιξη της σεζόν.
Ευελπιστώ κι εγώ πως θα έχουμε μια καλύτερη σεζόν από πέρυσι κυρίως διότι έχουμε εργαλεία και δεδομένα που δεν είχαμε το 2020.
Μιλάω για τα εμβόλια, για τα τεστ, για την εμπειρία που έχει κατακτηθεί και όλα αυτά μαζί μπορούν να διασφαλίσουν ένα πλαίσιο αποτελεσματικότητας στον σχεδιασμό ενός ταξιδιού.
Από κει και πέρα μπορούμε να είμαστε αισιόδοξοι ότι όπως πετύχαμε και πέρυσι μια άριστη υγειονομική διαχείριση διασφαλίζοντας την υγεία όλων – επισκεπτών, εργαζομένων, τοπικών κοινωνιών - έτσι και φέτος, αξιοποιώντας μάλιστα και τα περισσότερα εργαλεία που έχουμε στα χέρια μας, θα περάσουμε και πάλι με άριστα τις υγειονομικές εξετάσεις.

Είστε ικανοποιημένοι από τη στήριξη και τα μέτρα της Πολιτείας; Πως αντιμετωπίζουν οι ξενοδόχοι τις υποχρεώσεις τους, τo προσωπικό, τα έξοδα, τα δάνειά τους κλπ και ποιες είναι οι κινήσεις τους μέσα στην κρίση, ώστε να καταφέρουν να επιβιώσουν;

Το ερώτημα του πως θα μείνει ένα ξενοδοχείο κλειστό απαντήθηκε σε ικανοποιητικό βαθμό από τα μέτρα στήριξης της Πολιτείας.
Σίγουρα βέβαια υπάρχουν και σε αυτό κάποιες ανισορροπίες, οι οποίες όμως πιστεύω πως θα διορθωθούν σύντομα.
Έχει απαντηθεί επίσης ως ένα βαθμό και η πιο μακροπρόθεσμη προοπτική ανάπτυξης με του πόρους από το Ταμείο Ανάκαμψης.
Αυτό που παραμένει ωστόσο ως ερώτημα για τον ξενοδόχο είναι πως θα ανοίξει και πως θα λειτουργήσει σε μια χρονιά που δεν υπάρχουν προκαταβολές κρατήσεων και είναι ομιχλώδες το τοπίο ως προς τον τζίρο που μπορεί να επιτευχθεί μέσα στις σημερινές συνθήκες αβεβαιότητας.
Άρα είναι σαφές πως η στήριξη και η βοήθεια δεν θα πρέπει να τελειώσουν εδώ και έχουμε αρκετό δρόμο μπροστά μας, τον οποίο πρέπει να παρακολουθούμε για να μην βρεθούμε μπροστά σε ένα συστημικό πρόβλημα.
Για αυτό ακριβώς όπως και πέρυσι το ΞΕΕ θα αναθέσει στο ΙΤΕΠ τη συνεχή καταγραφή των αποτελεσμάτων που θα έχουμε με κυλιόμενες έρευνες ώστε να γνωρίζουμε με ακρίβεια και όχι με υποθέσεις το πως διαμορφώνεται η πραγματικότητα για τον κλάδο.

Φέτος (2021) θα ανοίξουν όλα τα ξενοδοχεία;

Τα ξενοδοχεία ανοίγουν όταν η ζήτηση είναι τέτοια που τους το επιτρέπει.
Άρα τα ξενοδοχεία δεν θα ανοίξουν επειδή κάποιος θα τους το πει, θα ανοίξουν όταν θα έχουν εκείνες τις πληρότητες που τους επιτρέπουν να λειτουργήσουν με βιώσιμο τρόπο.
Εάν αυτό δεν συμβεί, θα είναι πολύ δύσκολο για ένα ξενοδοχείο να αντιμετωπίσει μια δεύτερη συνεχόμενη σεζόν μεγάλων απωλειών.
Ελπίζουμε πως όλη η προσπάθεια που γίνεται θα αποδώσει καρπούς και τα υγειονομικά δεδομένα θα είναι τέτοια που θα διαμορφώσουν τη ζήτηση στο επίπεδο εκείνο που θα επιτρέψει στην πλειοψηφία των ξενοδοχείων να ανοίξουν.
Κάθε ξενοδόχος έχει να κάνει μια δύσκολη άσκηση, να συνεκτιμήσει όλα τα δεδομένα και με βάση το αν βγαίνουν ή όχι τα νούμερα, να πάρει την απόφασή του.

Ο Όμιλός σας η Airotel Group ένωσε τις δυνάμεις του με την οικογένεια του Oμίλου Santikos Collection (όπως και η δική σας, έχει μεγάλη ιστορία στο χώρο της φιλοξενίας). Μαζί δημιουργήσατε τη νέα εταιρεία, την Capital H. Μιλήστε μας λίγο για το «φρέσκο» επιχειρηματικό σας εγχείρημα. Που στοχεύετε;

H Capital H ενώνει δύο οικογένειες ξενοδόχων δεύτερης γενιάς, κεφαλαιοποιώντας την εμπειρία 35 χρόνων πρωτοπορίας και διακρίσεων.
Ο κλάδος της φιλοξενίας μετασχηματίζεται σε βάθος και με πολύ γρήγορους ρυθμούς και το κλειδί που ανοίγει την πόρτα της επιτυχημένης προσαρμογής στα νέα δεδομένα είναι η συνένωση δυνάμεων.
Η νέα εταιρεία παρέχει εξειδικευμένες υπηρεσίες Hospitality Management, Hospitality Support Management και Hospitality Investment Management.
Φιλοδοξία μας να προσφέρουμε για κάθε ξενοδοχειακό προφίλ κορυφαία τεχνογνωσία και λύσεις σε κρίσιμους τομείς, όπως για παράδειγμα οι πωλήσεις, το μάρκετινγκ αλλά και ο διαρκής εμπλουτισμός της ξενοδοχειακής εμπειρίας, που θα εγγυώνται την επιτυχία μέσα σε ένα νέο απαιτητικό περιβάλλον που οι εξελίξεις τρέχουν με ψηφιακές ταχύτητες.

Σύμφωνα με τη μελέτη της Grand Thornton, η ελληνική φιλοξενία «δίνει δουλειά» σε 17 κλάδους και εννέα τομείς της οικονομίας. Πως βλέπετε το μέλλον της μέσα από τις προκλήσεις που σήμερα αντιμετωπίζει;

Εξαιρετικά αισιόδοξα.
Μπορεί στη συγκυρία να υπάρχουν πολλά ερωτηματικά και αβεβαιότητες που απαιτούν δράσεις ώστε όπως είχε πει και ο πρωθυπουργός κ. Κυριάκος Μητσοτάκης να διασφαλιστεί πως όλοι θα καταφέρουμε να περάσουμε στην απέναντι όχθη της «επόμενης μέρας», ωστόσο μόλις περάσουμε τον κάβο, πιστεύω πραγματικά πως ο ελληνικός τουρισμός έχει τη δυνατότητα να βρεθεί και πάλι στην πρώτη γραμμή και να γίνει ο μεγάλος πρωταγωνιστής για την οικονομία της χώρας.
Δεδομένα που μέχρι πρότινος θεωρούνταν αρνητικά, ακούγαμε για παράδειγμα διάφορες αιτιάσεις για το μικρό μέγεθος των ελληνικών ξενοδοχείων, η δυναμική των τάσεων που υπάρχουν θα τα αναδείξουν ως θετικά.
Το «μικρό» από μειονέκτημα μπορεί να εξελιχθεί σε πλεονέκτημα για μια αγορά που αλλάζει κριτήρια επιλογής.
Σε συνδυασμό βεβαίως με την γρήγορη και έξυπνη ανταπόκριση και σε άλλες τάσεις που θα προσδιορίζουν τις επιλογές των επισκεπτών, ώστε να είμαστε στον «αφρό» του κύματος της παγκόσμιας αγοράς.

Τον περασμένο μήνα προωθήσατε την πρωτοβουλία «Φιλοξενία MoU» και τονίσατε ότι η επένδυση στη Φιλοξενία πρέπει να αποτελέσει κορυφαία προτεραιότητα του Εθνικού Σχεδίου Ανασυγκρότησης. Θα έχει πιστεύετε, πρωταγωνιστικό ρόλο στην ανάκαμψη της χώρας;

Αναδείξαμε με εξαιρετική επιτυχία το γεγονός πως η φιλοξενία ενώνει και το έδαφος αποδείχθηκε εύφορο στην καλλιέργεια μιας κουλτούρας συνεργασίας.
Το να υπερβούμε τα λίγα που χωρίζουν και να επενδύσουμε στρατηγικά στα πολλά που ενώνουν, είναι πλέον ώριμο αίτημα και της κοινωνίας και της οικονομίας.
Αυτό φάνηκε στη μεγάλη απήχηση του μηνύματός μας και είναι χαρακτηριστικό το γεγονός πως το περιεχόμενο της πρωτοβουλίας μας συνάντησε ευρύτατη αποδοχή στα κοινωνικά δίκτυα.
Πάνω από 13 εκ. προβολές στο Facebook, 6,5 εκ. προβολές στο Instagram ενώ έγιναν viral τα βίντεο της καμπάνιας μας.
Αξιοσημείωτο επίσης το γεγονός πως δεχθήκαμε συγχαρητήρια από ευρωπαϊκούς φορείς, όπως η HOTREC αλλά και από πολλούς εθνικούς φορείς.
Η φιλοξενία σηκώνει την Ελλάδα ψηλά και με συλλογική προσπάθεια θα είναι καταλυτικός ο ρόλος της στα επόμενα χρόνια.

www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης