Να κρατήσει ρυθμό στην τουριστική κίνηση μέχρι την ερχόμενη άνοιξη στους δωδεκάμηνους προορισμούς, επιχειρεί η Ελλάδα την ώρα που τα καλύτερα σενάρια από τις επιδόσεις της θερινής σεζόν, διαδέχονται το ένα το άλλο. «Οι εκτιμήσεις μιλούν ήδη για διψήφιο νούμερο στα έσοδα. Στην πιο συντηρητική εκδοχή θα ξεπεράσουν τα 10 δις και στην πιο μεγαλεπήβολη θα αγγίξουν τα 12 δις. Το θέμα είναι πώς θα συνεχίσουν οι επιχειρήσεις 12μηνης λειτουργίας, όταν για παράδειγμα στις πόλεις η ανάκαμψη του city break, των επαγγελματικών ταξιδιών και του συνεδριακού τουρισμού ειδικά λόγω τηλεδιασκέψεων, δεν ακολουθεί τους ίδιους ρυθμούς με το μοντέλο ήλιος και θάλασσα», επισημαίνουν ξενοδόχοι, εκφράζοντας τον προβληματισμό τους για την αργή ανάκαμψη των αστικών προορισμών. Ανάμεσά τους η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη που βλέπουν μεν κινητικότητα σε σχέση με πέρυσι, ανησυχούν δε για τις πηγές εσόδων που παραδοσιακά γεμίζουν το «καλάθι» των εισπράξεων.
Δεν είναι λίγες οι φορές που εκπρόσωποι από τον κλάδο του τουρισμού έχουν επισημάνει τις ιδιομορφίες που παρουσιάζει ο χώρος, είτε έχει να κάνει με την περιοχή, είτε με τον τομέα ή ακόμη – πολύ βασικό - με τη χρονική περίοδο κατά την οποία αναπτύσσεται. Ειδικά για τα ξενοδοχεία πόλης που αναμένουν τα διεθνή συνέδρια για να ανακάμψουν, οι εκτιμήσεις είναι επιφυλακτικές και στηρίζονται σε προϋποθέσεις, καθώς οι δυσκολίες που αντιμετωπίζουν φαντάζουν ακόμη ανυπέρβλητες. Σε «μειονεκτική» θέση βρίσκονται εξάλλου και οι επιχειρήσεις του ορεινού και ημιορεινού όγκου, οι οποίες έχουν εναποθέσει τις ελπίδες τους στον εσωτερικό τουρισμό και περιμένουν να δουλέψουν επί της ουσίας τις αργίες, τα τριήμερα και τα σαββατοκύριακα.
Μέχρι την εκκίνηση της 1ης Απριλίου
«Ποιότητα και πληρότητες» είναι ο νέος κυβερνητικός στόχος στο πεδίο του τουρισμού, όπως αποκάλυψε μιλώντας διαδικτυακά στη γενική συνέλευση των ξενοδόχων της Ρόδου ο κ. Βασίλης Κικίλιας, ο οποίος έδωσε και την ημερομηνία ανοίγματος της επόμενης σεζόν: «Πρέπει από τα τέλη Μαρτίου να είμαστε έτοιμοι και σε κάθε περίπτωση 1η Απριλίου εκκινούμε», είπε. «Αυτό δείχνει ότι η Ελλάδα θα «πατήσει» και πάλι πάνω στην ίδια «συνταγή» του «ανοίγματος με ασφάλεια από νωρίς», για να πει στη διεθνή κοινότητα ότι είναι γνώστης και πανέτοιμη να προλάβει τον ανταγωνισμό και να εκπέμψει αυτοπεποίθηση», σχολιάζει άνθρωπος της αγοράς.
Ταυτόχρονα, η διαφημιστική προβολή σε αγορές – στόχους θα ξεκινήσει νωρίτερα μέσα την επόμενη χρονιά, ενώ παράλληλα, για να τονωθούν οι χειμερινοί προορισμοί που λόγω του παρατεταμένου lockdown ήταν πέρυσι κλειστοί, θα «τρέξει» και αντίστοιχη καμπάνια για τους μήνες Νοέμβριο, Δεκέμβριο και Ιανουάριο. Η ανακατανομή του διαφημιστικού προϋπολογισμού μέσω του ΕΟΤ, σύμφωνα με τον αρμόδιο υπουργό, θέλει να καλύψει το φετινό φθινόπωρο και το χειμώνα τόσο για να συμπεριλάβει όλους τους προορισμούς που έχουν πληγεί περισσότερο μέσα στην υγειονομική κρίση, όσο και για να ενδυναμώσει τον τουρισμό στα αστικά κέντρα.
Η επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου παραμένει το μεγάλο ζητούμενο. Η επίτευξη συμφωνιών με t.o.’s - αεροπορικές εταιρείες και η διασφάλιση ενεργών πτήσεων για όσο το δυνατόν μεγαλύτερο χρονικό διάστημα έρχονται σε πρώτο πλάνο και μαζί με την προβολή νέων προορισμών, όλα αυτά μοιάζουν μονόδρομος. «Ο αριθμός των αφίξεων είναι σημαντικός μεν, αλλά για εμάς δεν είναι το πρωτεύον. Σημασία έχει αυτός που μας επισκέπτεται να αφήνει και περισσότερα χρήματα στον προορισμό, άρα η ποιοτική άνοδος των δεικτών είναι αυτό μας «καίει» περισσότερο. Θα πρέπει να σκεφτούμε σοβαρά και την αναβάθμιση του οδικού τουρισμού στη βάση μιας ολιστικής μελέτης για να ξεκινήσει και η προσέγγιση με την Κεντρική Ευρώπη και σε αυτό το κομμάτι», υποστηρίζει επιχειρηματίας που δραστηριοποιείται στην ηπειρωτική Ελλάδα.
Γιατί η Ελλάδα περιμένει την έκπληξη το 2022
Για τον πρόεδρο του ΣΕΤΕ κ. Γιάννη Ρέτσο, υπάρχουν ενθαρρυντικές ενδείξεις στη σημερινή εικόνα, για το 2022. Τόσο ο ίδιος, όσο και όλοι οι παράγοντες εκτιμούν ότι είναι θέμα χρόνου, λογικά από την άνοιξη και μετά, εξαιτίας των εμβολιασμών, της φυσικής ανοσίας, ενός ενδεχόμενου φαρμάκου κλπ, η πανδημία να μείνει στη ζωή μας ως ενδημική γρίπη και έτσι, δεν αποκλείουν η επόμενη χρονιά να μας εκπλήξει εξόχως θετικά και να φτάσει ακόμη και τα εντυπωσιακά μεγέθη του 2019.
Και δεν είναι μόνο τα εύσημα που αποσπά η Ελλάδα για δεύτερη συνεχή χρονιά από το World Travel & Tourism Council για τον παραδειγματικό τρόπο με τον οποίο συμβάλλει στην ανάκαμψη του τουρισμού, είναι και το ότι η χώρα μας παραμένει εξαιρετικά δημοφιλής στο διεθνές ταξιδιωτικό κοινό και σε σημαντικές αγορές. Φάνηκε πρόσφατα και από τις… διαθέσεις των Γάλλων στη διεθνή έκθεση Top Resa στο Παρίσι, μια σημαντική αγορά η οποία φέτος «κυριάρχησε» σε αφίξεις και όχι μόνο σε δημοφιλείς προορισμούς. «Κερδίσαμε μια σημαντική νίκη, αλλά όχι τον πόλεμο», σημειώνουν ωστόσο οι επιχειρηματίες και σπεύδουν να τονίσουν πως «ο τουρισμός είναι απρόβλεπτος, ειδικά όσο η πανδημία είναι ακόμη εδώ και ας μην ξεχνάμε ότι του χρόνου θα λειτουργήσουν όλες οι ανταγωνίστριες τουριστικές περιοχές».
Νένα Ουζουνίδου
www.bankingnews.gr
Στο «μικροσκόπιο» ο τουρισμός μέχρι την άνοιξη του 2022 - Αγώνας δρόμου να μην περιοριστεί η κίνηση σε χειμερινούς προορισμούς
Τα καλύτερα σενάρια από τις επιδόσεις της θερινής σεζόν, διαδέχονται το ένα το άλλο - Αισιδιοξία για τα έσοδα
Σχόλια αναγνωστών