Τελευταία Νέα
Τουρισμός & Αερομεταφορές

Αγορά - στόχος για το 2022 η Ρουμανία - Στο Βουκουρέστι η Ελλάδα για προσέλκυση τουριστών

Αγορά - στόχος για το 2022 η Ρουμανία - Στο Βουκουρέστι η Ελλάδα για προσέλκυση τουριστών
Βασική αγορά για την επανεκκίνηση της τουριστικής περιόδου η ρουμανική, με το βλέμμα στραμμένο στο 2019
Σχετικά Άρθρα

Τη Ρουμανία, μια ανερχόμενη αγορά με ανοδικά ενισχυμένες ροές έως το 2019 και με προϋποθέσεις να αναπτυχθεί ακόμα περισσότερο βάζει και φέτος στα πλάνα της η Ελλάδα, λίγο προτού ξεκινήσει η θερινή σεζόν. Σύμφωνα με τουριστικούς πράκτορες οι προκρατήσεις από τη χώρα αυτή αυξάνονται ήδη για το καλοκαίρι σε προορισμούς, ενώ σε κάποιες περιπτώσεις αγγίζουν έως και το 90% της συνολικής κινητικότητας, όπως για παράδειγμα στη Θάσο.
Η Διεθνής Έκθεση Τουρισμού TTR 2022 που θα πραγματοποιηθεί μέσα στην εβδομάδα (24 έως 27 Φεβρουαρίου) στο Βουκουρέστι, αναμένεται να επαναβεβαιώσει τους ισχυρούς δεσμούς ανάμεσα στις δύο χώρες, αφού προβλέπεται αυξημένο ενδιαφέρον για συμμετοχή από ελληνικής πλευράς.
Υπενθυμίζεται ότι ουκ ολίγες φορές, η συγκεκριμένη τουριστική «δεξαμενή» έχει χαρακτηριστεί ως αγορά – έκπληξη ακόμα και μέσα στην πανδημία, καλύπτοντας τα κενά από την απουσία άλλων αγορών. Αξίζει να σημειωθεί ότι ο αριθμός των επισκεπτών από τη χώρα αυτή προσέγγισε τα 1,4 εκατομμύρια το 2019, ενώ πέρυσι ήταν μια από τις πρώτες χώρες στις οποίες επένδυσε η Ελλάδα για να ανοίξει τα σύνορά της και συνέβαλε στην επανεκκίνηση του τουρισμού, ακόμη μια δύσκολη χρονιά εν μέσω πανδημίας.

Τουριστική «πηγή» με μεγάλα περιθώρια ανάπτυξης

Με πληθυσμό που προσεγγίζει τα 20 εκατ. κατοίκων η Ελλάδα αποτελεί για τη Ρουμανία νούμερο 1 προορισμό για διακοπές, με έμφαση κυρίως στο μοντέλο «ήλιος και θάλασσα» κατά το τρίτο τρίμηνο του έτους τόσο οδικώς, όσο και αεροπορικώς (την παρουσία της στη ρουμανική αγορά αποφάσισε να ενισχύσει και η Aegean). Αυτοί οι επισκέπτες κατευθύνονται κυρίως προς την Κεντρική Μακεδονία, δηλαδή την Πιερία (ξεπερνούν το 30% των τουριστών) και τη Χαλκιδική (ο περσινός Ιούλιος χαρακτηρίστηκε «μήνας των Ρουμάνων»). Όσον αφορά την Ανατολική Μακεδονία και τη Θράκη η παρουσία τους είναι έντονη τόσο στην Καβάλα όσο και τη Θάσο (το 2021 ήταν από τις βασικές αγορές) και κάλυψε τα δύο τελευταία χρόνια σε σημαντικό βαθμό τις απώλειες από τις τουρκικές ροές.
Τελευταία οι Ρουμάνοι τουρίστες εντοπίζονται σε ολόκληρη την Ελλάδα. Στην Κρήτη αποτελεί την όγδοη εθνικότητα εισερχόμενου τουρισμού, ψηλά στις προτιμήσεις τους βρίσκονται η Ρόδος, η Εύβοια και τα Ιόνια Νησιά - η Ζάκυνθος, η Κέρκυρα και η Λευκάδα αφενός, και αφετέρου η Κεφαλονιά που «απλώνει δίχτυα» φέτος με απευθείας αεροπορικές συνδέσεις. Στον τουριστικό τους χάρτη μπαίνουν τελευταία και οι Κυκλάδες, με κυριότερους προορισμούς για αυτούς τη Μύκονο, τη Σαντορίνη, τη Μήλο και άλλα δημοφιλή νησιά, ενώ και η Πελοπόννησος άρχισε να «κλέβει» τις καρδιές τους, όπως και η Ήπειρος και σταθερά η Θεσσαλία.

Τρίτοι σε διανυκτερεύσεις στη Θεσσαλονίκη

Όμως και στη Θεσσαλονίκη - όπως και το 2020 - οι Ρουμάνοι βρέθηκαν στην τρίτη θέση με 42.442 διανυκτερεύσεις (ήταν πρώτοι στο οκτάμηνο). Η αύξηση από το 2020 ανήλθε σε ποσοστό 116,3% (19.622 διανυκτερεύσεις), ενώ η μείωση από το 2019 σε ποσοστό 34,44% (64.742 διανυκτερεύσεις), σύμφωνα με τα στοιχεία της Ένωσης Ξενοδόχων Θεσσαλονίκης. Αυτός ήταν και ένας από τους λόγους που το Thessaloniki Convention Bureau έδωσε το “ παρών” στο Βουκουρέστι τον περασμένο Οκτώβριο όταν η πόλη ένωνε τις δυνάμεις της με την Πιερία διοργανώνοντας την πρώτη επιχειρηματική αποστολή με έντονο άρωμα εξωστρέφειας και διπλωματίας. Σκοπός ήταν η πραγματοποίηση b2b συναντήσεων μέσα στην πανδημία, για την περαιτέρω ανάπτυξη επαγγελματικών συνεργασιών και μάλιστα όταν στη Ρουμανία δραστηριοποιούνται πάνω από 5000 επιχειρήσεις ελληνικών συμφερόντων.
«Οι Ρουμάνοι επιλέγουν τη Θεσσαλονίκη, γιατί υπάρχει πολιτιστική συγγένεια ανάμεσα στους δύο λαούς και αρκετοί τη θεωρούν δεύτερη πατρίδα τους», υποστηρίζει επιχειρηματίας. Σύμφωνα με τον ίδιο, «η Ελλάδα της έδωσε αυτό που χρειαζόταν στα θέματα της ασφάλειας όπως φάνηκε το 2021. Για αυτό και αναμένουμε αύξηση του τουριστικού κύματος από τη χώρα αυτή και ίσως πιάσουμε ή ξεπεράσουμε τα νούμερα του 2019». Επιπλέον, οι Ρουμάνοι καταναλώνουν προϊόντα και υπηρεσίες και έτσι ενισχύουν την αγορά και την τοπική οικονομία, ενώ μετακινούνται συνήθως οικογενειακώς, επιλέγοντας κυρίως καταλύματα 4αρων και 3ων αστέρων και είναι ανώτερου οικονομικού και μορφωτικού επιπέδου.

Οι ομοιότητες και τα μεγέθη

Η Ελλάδα αποτελεί αγαπημένο προορισμό για τους Ρουμάνους λόγω ομοιότητας στην κουλτούρα, τη θρησκεία, τη μουσική, τις συνήθειες, αλλά και τους ισχυρούς ιστορικούς δεσμούς που συνδέουν τις δύο χώρες. Δείχνουν ιδιαίτερη προτίμηση στις εκδρομές, τη γαστρονομία και τη διασκέδαση, ενώ συχνά ενισχύουν τα εμπορικά καταστήματα δαπανώντας χρήματα για αγορές και δραστηριότητες. Το 2016 ήταν και η χρονιά που ο αριθμός των Ρουμάνων διπλασιάστηκε σε σχέση με το 2015, ξεπερνώντας για πρώτη φορά το 1 εκατ. σύμφωνα με στοιχεία της Έρευνας Συνόρων της Τραπέζης της Ελλάδος και του Ινστιτούτου του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων (ΙΝΣΕΤΕ), ενώ το 2019 οι Ρουμάνοι τουρίστες δαπάνησαν για διακοπές στη χώρα μας 483 εκατ. ευρώ.
Ο εισερχόμενος τουρισμός σημείωσε αύξηση κατά την περίοδο 2016-2019 κατά +34,3% (από 1,0 εκατ. το 2016 σε 1,4 εκατ. το 2019) ενώ την περίοδο 2019-2020 οι αφίξεις σημείωσαν πτώση κατά -85,2% (σε 205 χιλ.) λόγω πανδημίας, με την έντονη εποχικότητα της ρουμανικής αγοράς να είναι εστιασμένη στη θερινή τουριστική σεζόν. Την περίοδο 2019-2020 η αύξηση της ΜΚΔ των τουριστών από την Ρουμανία οφειλόταν στην αύξηση της Μέσης Δαπάνης ανά Διανυκτέρευση, αφού η Μέση Διάρκεια Παραμονής κατέγραψε μείωση (στοιχεία ΙΝΣΕΤΕ).

Νένα Ουζουνίδου
www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης