Να ενδυναμώσουν τον τουριστικό τους brand επιχειρούν νησιωτικές και ηπειρωτικές περιοχές, ως απάντηση στη νέα διεθνή τάση.
Αναζητούν ταυτόχρονα τρόπους ώστε να εμπλουτίσουν την εναλλακτική τους πρόταση – διαφορετική μεν από αυτή που διαχρονικά υποστηρίζουν τα διάσημα νησιά του Νοτίου Αιγαίου, του Ιονίου και η Κρήτη, πρωτοπόρα δε στην ανάδειξη ειδικών μορφών τουρισμού.
Τελευταία, όλο και περισσότεροι στο εξωτερικό τείνουν να αποσυνδέσουν τις επιλογές τους για καλοκαιρινές διακοπές από διάσημα brands, στοχεύοντας στην εξερεύνηση νέων προορισμών που κρύβουν «μυστικά» για εξίσου αξέχαστες μέρες και νύχτες στη Μεσόγειο.
Η επιστροφή στη φύση είναι το κατάλληλο κίνητρο για να πάρει κάποιος την απόφαση να βρεθεί στην Κάρπαθο, την Κάσο, την Ήπειρο, τους Λειψούς, τη Θάσο, την Καστοριά, την Αίγινα «και η λίστα είναι πραγματικά μακριά και δεν έχει τέλος», σύμφωνα με επιχειρηματία του τουρισμού που δραστηριοποιείται επιχειρηματικά στη Σέριφο.
Πάνω από το 2019 οι αφίξεις στη Λήμνο τον Ιούνιο
Ένα από τα νησιά του Βορειοανατολικού Αιγαίου που καταγράφει αύξηση στις ακτοπλοϊκές αφίξεις πάνω από τα επίπεδα του 2019, είναι η Λήμνος, η οποία, από τα μέσα Ιουλίου αναμένει και την απευθείας σύνδεση με τη Θεσσαλονίκη που θα διαρκέσει μέχρι τις αρχές Σεπτεμβρίου, ανεβάζοντας ψηλά τον πήχη των προσδοκιών, δεδομένου ότι το νησί είναι αγαπημένος προορισμός για Βορειοελλαδίτες.
Στοιχεία του Λιμεναρχείου Μύρινας εξάλλου, φανερώνουν ήδη μια άνοδο στις αφίξεις των επιβατών που διακινήθηκαν με πλοία τον Ιούνιο - συγκεκριμένα έφτασαν τους 10.717 επισκέπτες, όταν τον αντίστοιχο μήνα του 2019 είχαν αποβιβαστεί στο νησί 9.814 άτομα.
Το γεγονός αυτό και μόνο, φύσηξε ούριο άνεμο αισιοδοξίας στους επαγγελματίες του τουρισμού και η σεζόν άνοιξε με τους καλύτερους οιωνούς.
Να σημειωθεί ότι πέρυσι τον Ιούνιο αποβιβάστηκαν 7.171 άτομα και 6.024 το 2020.
Αισιοδοξία υπάρχει και τις για ταξιδιωτικές εισπράξεις στο νησί και αυτό φάνηκε ήδη από τον περασμένο Απρίλιο όταν, συμπεριλαμβανομένου και του Πάσχα, παρατηρήθηκε αύξηση κατά 19%, ενώ η μέση δαπάνη ανά ταξίδι ανέβηκε κατά 15% σε σύγκριση με το 2019.
Η Λήμνος επιχειρεί την επανεκκίνηση σημαντικών αγορών όπως είναι η Νορβηγία, η Σουηδία, η Φινλανδία, η Αυστρία, η Γερμανία κλπ με πτήσεις τσάρτερ και συμβόλαια με tour operators του εξωτερικού, αγορές δηλαδή που είχαν τροφοδοτήσει με τουρισμό το νησί μέχρι το 2014 και είχαν «παγώσει» τα τελευταία χρόνια λόγω πανδημίας.
Πρόσφατα, ο υπουργός Τουρισμού κ. Βασίλης Κικίλιας είχε βρεθεί στα εγκαίνια της νέας επένδυσης της Apollo Travel Group, του μεγαλύτερου touroperator της Σκανδιναβίας και θυγατρική του ομίλου DER Touristik.
Αφορά στη λειτουργία αθλητικού ξενοδοχείου που έχει λάβει ήδη την έγκριση της Σουηδικής Ολυμπιακής Επιτροπής για την προετοιμασία των αθλητών της στις εγκαταστάσεις της.
Βήματα τουριστικής ανάπτυξης στη Ναύπακτο
Να αποκτήσει στενές σχέσεις με διεθνείς τουριστικές αγορές επιχειρεί και η Ναύπακτος που ως προορισμός συστήνεται εναλλακτικά στους tour operators. Στελέχη του τουριστικού κλάδου θεωρούν ότι η περιοχή διανύει έναν αρκετά υποσχόμενο δρόμο, με αργά, αλλά σημαντικά βήματα.
Έχει προσεγγίσει ήδη τη γερμανική αγορά, ενώ η ανταπόκριση που είχε η περιοχή στη Γαλλία και την Ιταλία έχει αφήσει τις καλύτερες εντυπώσεις στους ανθρώπους του τουρισμού, γεννώντας ελπίδες για αύξηση των ταξιδιωτικών ροών από το εξωτερικό. Κομμάτι, στο οποίο μέχρι στιγμής, έχουν δώσει τη στήριξή τους ομογενείς που ζουν στην Αμερική, τον Καναδά και την Αυστραλία.
Μάλιστα τα καταλύματα της ευρύτερης περιοχής είδαν μετά από αρκετό καιρό πληρότητες της τάξης του 90% με τους φορείς να μιλούν ήδη για αναγνώριση των συγκριτικών πλεονεκτημάτων του προορισμού – όπως είναι η εύκολη πρόσβαση από την Αθήνα και τα αεροδρόμια, η γέφυρα Ρίου – Αντιρρίου, ο αναρριχητικός τουρισμός, ο αγροτουρισμός και η γαστρονομία.
Η Αιτωλοακαρνανία που συνδυάζει βουνό, θάλασσα, αρχαιολογικό – θρησκευτικό ενδιαφέρον και διασκέδαση βρέθηκε να πλέει σε «αχαρτογράφητα νερά» κατά τη διάρκεια της πανδημίας.
Παρ΄ όλο που τα απόνερα αυτής της περιπέτειας ήταν λιγότερα στην Πάλαιρο και τη Ναύπακτο, προορισμοί που παλεύουν για την επιμήκυνση της θερινής τουριστικής περιόδου που είναι και το μεγάλο στοίχημα της περιοχής μαζί με τις υποδομές, τις επενδύσεις και την κρουαζιέρα.
Τελευταία οι κρατήσεις κινούνται σε υψηλά ποσοστά, αναπτερώνοντας τις ελπίδες ότι το φετινό θα είναι ένα «πραγματικά καλύτερο καλοκαίρι», με τις ενδείξεις να κάνουν λόγο ακόμα και για αύξηση της τάξης του 10% σε σχέση με το 2019 στις πιο δημοφιλείς τουριστικές περιοχές που φιλοδοξούν να ανοίξουν νέους διαύλους επικοινωνίας με σημαντικές αγορές του εξωτερικού, στην post covid εποχή.
Σύμφωνα δε, με τη δημοτική αρχή Ακτίου – Βόντισας οι ξένοι τουρίστες στην Πάλαιρο και την Πογωνιά είναι κατά κύριο λόγοι Βρετανοί, ωστόσο δυναμική εμφανίζει και η αγορά του Ισραήλ που έχει αρχίσει να επενδύει σε βίλες στην περιοχή.
Νένα Ουζουνίδου
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών