Τελευταία Νέα
Τουρισμός & Αερομεταφορές

Πρεμιέρα με υψηλές πληρότητες και «ειδικές συνθήκες» για τον χειμερινό τουρισμό

Πρεμιέρα με υψηλές πληρότητες και «ειδικές συνθήκες» για τον χειμερινό τουρισμό
Οι καλές καιρικές συνθήκες επιτρέπουν για την ώρα τη λειτουργία της θέρμανσης μόνο τις νύχτες.

Πρεμιέρα ουσιαστικά από σήμερα για τα ξενοδοχεία του ορεινού όγκου, με την πρώτη μεγάλη «έξοδο» πριν τον χειμώνα να καταγράφει αυξημένη κινητικότητα στην ενδοχώρα.
Με τις θερμοκρασίες να βρίσκονται σε υψηλότερα για την εποχή επίπεδα, οι επιχειρήσεις που βρίσκονται σε υψόμετρο, λειτουργούν προς το παρόν τη θέρμανση μόνο τα βράδια.
«Ευτυχώς κρατάει ακόμη ο καιρός και μας επιτρέπει να ανάβουμε τη θέρμανση μόνο όταν πέφτει η θερμοκρασία τη νύχτα και δεν χρειάζεται να καίμε τα καλοριφέρ όλο το 24ωρο, διότι το λειτουργικό μας κόστος είναι ανεξέλεγκτο», δηλώνει ο πρόεδρος των ξενοδόχων δυτικής Μακεδονίας κ. Ιορδάνης Μιχαηλίδης που αγωνιά για τις θερμοκρασίες και τις πληρότητες του επόμενου, μετά τις γιορτές, Σαββατοκύριακου.

Ένα τριήμερο δεν φτάνει για τους ξενοδόχους του ορεινού όγκου

Το θέμα της περαιτέρω επιδότησης πετρελαίου θέρμανσης έθεσε εκ νέου προ ημερών και η ΠΟΞ, σε επιστολή της προς τον αναπληρωτή υπουργό Οικονομικών κ. Θεόδωρο Σκυλακάκη - για όσες δηλαδή δραστηριοποιούνται σε ορεινές περιοχές και η λειτουργία της θέρμανσης ενδέχεται να διαρκέσει μέχρι τον Μάιο. «Σε περιοχές όπως η Δράμα , η Καστοριά, η Κοζάνη, η Φλώρινα κλπ την περίοδο Δεκεμβρίου - Φεβρουαρίου η μέση θερμοκρασία τη νύχτα αγγίζει τους -9 βαθμούς.
Χαρακτηριστικά αναφέρουμε πως σε μία μέση επιχείρηση τουριστικών καταλυμάτων 20 δωματίων, σε υψόμετρο + 600 μ., η μέση ετήσια κατανάλωση κυμαίνεται μεταξύ 20 - 30 τόνους πετρελαίου. Στις, ως επί το πλείστον, μικρές οικογενειακές αυτές επιχειρήσεις (δεν υπερβαίνουν τις 1.500), το ενεργειακό κόστος, ήδη πριν την έναρξη της ενεργειακής κρίσης, αποτελούσε τη μεγαλύτερη επιβάρυνση.
Για το λόγο αυτό, για τις επιχειρήσεις αυτές θα πρέπει να υπάρξουν στοχευμένα μέτρα στήριξης» σημειώνουν οι ξενοδόχοι που έχουν επισημάνει ότι «ο προσδιορισμός των επιχειρήσεων που δικαιούνται τη συγκεκριμένη επιδότηση μπορεί να γίνει με βάση τα γεωγραφικά κριτήρια που ισχύουν για την επιδότηση του πετρελαίου θέρμανσης για τα φυσικά πρόσωπα».
Πάντως, την τιμητική τους έχουν αυτές τις μέρες όλοι οι χειμερινοί προορισμοί που παραλαμβάνουν κάθε χρόνο τη σκυτάλη από το καλοκαιρινό μοντέλο, παραδοσιακά, κατά την αργία της 28ης Οκτωβρίου εφόσον πέφτει κοντά σε Σαββατοκύριακο, όπως συνέβη φέτος.
Προορισμοί στον ορεινό και ημιορεινό όγκο της χώρας εμφανίζουν πληρότητα που θα αγγίξει έως και το 100%, με τους επιχειρηματίες να βλέπουν να μπαίνει μια πρώτη δόση αισιοδοξίας στα ταμεία τους.
«Είμαστε πολύ ανήσυχοι, διότι το υπέρογκο λειτουργικό κόστος δεν μπορούμε να το αντέξουμε. Ένα τριήμερο με γεμάτα ξενοδοχεία δεν φτάνει για το καλύψει, μόλις περάσουν οι γιορτινές μέρες θα είμαστε και πάλι άδειοι», εξηγεί επιχειρηματίας από την Ημαθία.
Ένα τριήμερο όπως επισημαίνει, μεταφράζεται ουσιαστικά σε μόνο δύο διανυκτερεύσεις και πλέον, κινητικότητα για κρατήσεις έστω δειλά, υπάρχει για τις γιορτές των Χριστουγέννων.
Ακόμη και σε δημοφιλείς κοντινούς προορισμούς όπως είναι η Πελοπόννησος, η πληρότητα τα υπόλοιπα Σαββατοκύριακα δεν ξεπερνά το 40%, ενώ κινείται πολύ χαμηλότερα τις καθημερινές.
«Δημιουργείται μια εσφαλμένη εικόνα για το τι πραγματικά συμβαίνει» συμπληρώνει ξενοδόχος από τα Καλάβρυτα.

Από τη μετάβαση στην ανάκαμψη του 2023

Η πρώτη «σοβαρή» κατά τους ανθρώπους του τουρισμού εκτίμηση για το 2023, αναμένεται να γίνει στη Διεθνή Έκθεση WTM του Λονδίνου (7 – 9 Νοεμβρίου 2022), κορυφαίο παγκόσμιο γεγονός για την ταξιδιωτική και τουριστική βιομηχανία.
Οι κρατήσεις για το καλοκαίρι του 2023 έχουν ανοίξει από τους t.o’s και η Ελλάδα συγκαταλέγεται ήδη στους δημοφιλείς προορισμούς για την επόμενη σεζόν.
Μάλιστα ο δεύτερος μεγαλύτερος γερμανικός όμιλος, η DER Touristik, έχει διαθέσει για κρατήσεις το 75% του καλοκαιρινού προγράμματός της για του χρόνου. Τα δεδομένα της φετινής χρονιάς που θυμίζει 2019, όσον αφορά τις τουριστικές εισπράξεις, βρίσκει όλους τους παράγοντες σε εγρήγορση και τους επιχειρηματίες με συγκρατημένη αισιοδοξία ότι θα καταφέρουν να ανακάμψουν τις απώλειες από τα συμπιεσμένα κέρδη του «μεταβατικού» όπως έχουν χαρακτηρίσει το 2022 λόγω ενεργειακής κρίσης.
Ο πήχης πάντως για τις επιδόσεις της επόμενης χρονιάς έχει τεθεί ήδη ψηλά παρά τις διεθνείς εξελίξεις, λόγω των φετινών επιδόσεων που αναμένονται να φτάσουν ή να ξεπεράσουν τα επίπεδα της τελευταί
Αερας χρονιάς πριν την πανδημία. οπορικές εταιρείες και tour operators του εξωτερικού σπεύδουν να αξιοποιήσουν το brand Ελλάδα και διευρύνουν τα προγράμματά τους εντάσσοντας περισσότερους προορισμούς και πτήσεις με κατεύθυνση τους ελληνικούς προορισμούς, ενώ ποντάρουν και στις προοπτικές ανάπτυξης του ελληνικού τουρισμού και κατά την περίοδο της χαμηλής ζήτησης.
Ο τουρισμός είναι βασικό όχημα ανάπτυξης της ελληνικής οικονομίας και σύμφωνα με τους ανθρώπους του κλάδου, στα θετικά είναι ότι η σεζόν επεκτείνεται μέχρι και τον Νοέμβριο σε ορισμένους προορισμούς, γεγονός που ανοίγει τη συζήτηση για επέκταση της τουριστικής περιόδου στους 7 ή 8 μήνες από την επόμενη κιόλας χρονιά, με την προοπτική να καταστεί η Ελλάδα στη συνείδηση του ταξιδιωτικού κοινού ανταγωνιστικός δωδεκάμηνος προορισμός στη Μεσόγειο.

Νένα Ουζουνίδου
www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης