γράφει :
Αίσθηση προκάλεσε η εκτίμηση της Jumbo για αύξηση πωλήσεων 2%-5% το 2022, όταν στο τρίμηνο οι πωλήσεις τρέχουν με ρυθμό αύξησης 22%.
Μάλιστα δέχθηκε αρκετές ερωτήσεις η διοίκηση στην τηλεδιάσκεψη για την ενημέρωση των αναλυτών και ανέφερε πως περιμένει τα πράγματα να γίνουν χειρότερα πριν αρχίσουν να βελτιώνονται.
Ο κ.Βακάκης ανέφερε πως η εκτίμηση βασίζεται στο χειρότερο σενάριο και αυτή τη στιγμή βλέπει πως καμία γραμμή από τα κόστη δε μειώνεται.
Όλα τα κόστη αυξάνονται, με το μεταφορικό να είναι το μεγαλύτερο, άρα για να μπορέσει ο όμιλος να βγάλει καλύτερα κέρδη θα πρέπει αυτά να έρθουν από αύξηση των πωλήσεων μεγαλύτερη της εκτίμησης.
«Πρέπει να γίνει ένα θαύμα» για να αλλάξουν τα πράγματα είπε ο επικεφαλής της Jumbo και σημείωσε αρκετές φορές πως μάλλον δεν έχει εκτιμηθεί σωστά από τον κόσμο οι επιπτώσεις που θα έχουν οι κυρώσεις που έχουν επιβληθεί στη Ρωσία.
Σημειώνεται πως στο πρώτο τρίμηνο οι πωλήσεις στη Βουλγαρία είναι μειωμένες κατά 12%, με το ίδιο ποσοστό υποχωρούν οι πωλήσεις στη Ρουμανία, ενώ η Κύπρος έχει αύξηση 27%, αλλά το Μάρτιο υπήρχε μείωση 2%.
Στην Ελλάδα οι πωλήσεις στο πρώτο τρίμηνο είναι αυξημένες κατά 48%, ενώ ο Μάρτιος είχε υπερδιπλασιασμό πωλήσεων.
Ο Απόστολος Βακάκης τάραξε για μία ακόμα φορά τα νερά, ανακοινώνοντας πρόγραμμα αγοράς ιδίων μετοχών έως 10% του συνόλου των μετοχών, σε μία προσπάθεια να μην υποχωρήσει η τιμή και να βοηθηθούν με αυτόν τον τρόπο οι μέτοχοι.
Αμέσως μετά την ανακοίνωση η μετοχή άρχισε να βελτιώνει την εικόνα της και από απώλειες βρέθηκε να καταγράφει νέα αξιόλογη άνοδο.
Παράλληλα θα διατηρηθεί και η ίδια μερισματική πολιτική (0,77 ευρώ ανά μετοχή).
Η εικόνα δείχνει πως και το 2023 θα είναι μία χαμένη χρονιά, καθώς δε βλέπει κάποιο από τα κόστη να υποχωρεί ο κ.Βακάκης.
Ελλείψεις προϊόντων θα συνεχίσουν να υπάρχουν αναφέρθηκε στην τηλεδιάσκεψη ενώ ο κ.Βακάκης αναγνώρισε πως το σύστημα δε λειτουργεί χωρίς την Κίνα.
Εκτός από τις ελλείψεις η διοίκηση θεωρεί πως για να μπει ένα προϊόν στο ράφι θα πρέπει να έχει δίκαιη τιμή.
Για αρκετά προϊόντα η τιμή δεν είναι δίκαιη και η εταιρεία δεν τα βάζει στο ράφι.
Σε ερώτηση για τα ακίνητα και αν θα προχωρούσε σε spin off, η απάντηση είναι αρνητική.
Για το Ισραήλ τονίστηκε πως προς τα τέλη του έτους αναμένεται το άνοιγμα του πρώτου καταστήματος αλλά υπενθύμισε πως είναι σχέση franchisee.
Τέλος για τη Ρουμανία φαίνεται πως πάει πίσω το ηλεκτρονικό κατάστημα και δε θα λειτουργήσει το 2022.
Για το 2022 και το 2022 το επενδυτικό πρόγραμμα του ομίλου θα είναι της τάξης των 55-60 εκατ. ευρώ.
Ένα νέο κατάστημα αναμένεται φέτος στη Ρουμανία και του χρόνου ένα στην Κύπρο και δύο στη Ρουμανία.
Γιώργος Κατικάς
george.katikas@gmail.com
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών