Οι συζητήσεις μεταφέρονται για μετά τις εκλογικές διαδικασίες
Άλυτο μετά από δεκαετείς συζητήσεις παραμένει το πρόβλημα της κυκλοφορίας εκατοντάδων χιλιάδων ανασφάλιστων οχημάτων στους δρόμους στην Ελλάδα.
Παρά τους επιτόπιους δειγματοληπτικούς και όχι καθολικούς ελέγχους στους δρόμους από την αστυνομία το πρόβλημα παραμένει.
Όσο οι συζητήσεις της Ενωσης Ασφαλιστικών Εταιρειών Ελλάδος, (ΕΑΕΕ) τραβούν με τα υπουργεία για την εύρεσης χρυσής τομής, ο κίνδυνος έξω στους δρόμους πολλαπλασιάζεται.
Η ΕΑΕΕ σύμφωνα με πληροφορίες έχει υποβάλλει προς την Πολιτεία και τα αρμόδια υπουργεία δύο κύρια αιτήματα για να ξεριζωθεί το αγκάθι της κυκλοφορίας των ανασφάλιστων οχημάτων στους ελληνικούς δρόμους:
Το πρώτο αίτημα είναι να δοθεί στις ασφαλιστικές επιχειρήσεις πρόσβαση στο ηλεκτρονικό αρχείο του υπουργού υποδομών και μεταφορών με τα στοιχεία των αδειών κυκλοφορίας των οχημάτων που κυκλοφορούν και τα τεχνικά χαρακτηριστικά τους.
Κατ’ αυτόν τον τρόπο οι ασφαλιστικές επιχειρήσεις θα έχουν άμεση και ακριβή πρόσβαση σε κρίσιμα στοιχεία όπως είναι η ημερομηνία έκδοσης της άδειας κυκλοφορίας, ο αριθμός κυκλοφορίας, ο αριθμός πλαισίου, το όνομα του ιδιοκτήτη, η μάρκα του οχήματος, το μοντέλο, τα κυβικά, η ιπποδύναμη, το έτος κατασκευής, το καύσιμο που καίει.
Το δεύτερο αίτημα της ΕΑΕΕ είναι να: επιτραπεί η ηλεκτρονική πρόσβαση στις πληροφορίες των οχημάτων που περιλαμβάνονται στην υπηρεσία myauto ή οποία εντάχθηκε στην Ενιαία Ψηφιακή Πύλη της Δημόσιας Διοίκησης.
Αυτό γιατί η συγκεκριμένη υπηρεσία περιέχει πληροφορίες που καθορίζουν το ύψος του κινδύνου στην σύναψη ασφάλισης, όπως είναι η θέση που βρίσκεται το όχημα αν είναι ακίνητο, ή προσωρινά ακίνητο, η πληροφορία σχετικά με τον έλεγχο ΚΤΕΟ, αν το αυτοκίνητο έχει μπει στο μητρώο κλεμμένων οχημάτων, αν το αυτοκίνητο έχει καταβάλλει τα ετήσια τέλη κυκλοφορίας.
Οι συζητήσεις μεταφέρονται για μετά τις εκλογικές διαδικασίες
Τα δύο αυτά βασικά αιτήματα παραμένουν αιτήματα συζήτηση και εύρεση λύσεων στα συρτάρια των υπουργών.
Αν και η Πολιτεία θα μπορούσε να είναι σύμμαχος της ΕΑΕΕ, για την μείωση του κινδύνου στους ελληνικούς που απορρέει από την κυκλοφορία των ανασφάλιστων, το θέμα για μία ακόμα φορά πάει για μετά τις εκλογές, όπως είχε προβλέψει σε ποίκιλλα δημοσιεύματα του το ΒΝ.
Εξυπακούεται ότι οποιαδήποτε προσπάθεια αναπαραγωγής του αριθμού αυτοκινήτων που κυκλοφορούν ανασφάλιστα στους ελληνικούς δρόμους ή το ύψους των προστίμων ανά κατηγορία οχήματος που επιβάλλει η Αστυνομία κατά τους επιτόπιους δειγματοληπτικούς ελέγχου δεν έχει νόημα αν δεν υπάρξει μία βασική συμφωνία.
Τα ανασφάλιστα θα συνεχίσουν να κυκλοφορούν.
Ελ. Ερμείδου
www.bankingnews.gr
Παρά τους επιτόπιους δειγματοληπτικούς και όχι καθολικούς ελέγχους στους δρόμους από την αστυνομία το πρόβλημα παραμένει.
Όσο οι συζητήσεις της Ενωσης Ασφαλιστικών Εταιρειών Ελλάδος, (ΕΑΕΕ) τραβούν με τα υπουργεία για την εύρεσης χρυσής τομής, ο κίνδυνος έξω στους δρόμους πολλαπλασιάζεται.
Η ΕΑΕΕ σύμφωνα με πληροφορίες έχει υποβάλλει προς την Πολιτεία και τα αρμόδια υπουργεία δύο κύρια αιτήματα για να ξεριζωθεί το αγκάθι της κυκλοφορίας των ανασφάλιστων οχημάτων στους ελληνικούς δρόμους:
Το πρώτο αίτημα είναι να δοθεί στις ασφαλιστικές επιχειρήσεις πρόσβαση στο ηλεκτρονικό αρχείο του υπουργού υποδομών και μεταφορών με τα στοιχεία των αδειών κυκλοφορίας των οχημάτων που κυκλοφορούν και τα τεχνικά χαρακτηριστικά τους.
Κατ’ αυτόν τον τρόπο οι ασφαλιστικές επιχειρήσεις θα έχουν άμεση και ακριβή πρόσβαση σε κρίσιμα στοιχεία όπως είναι η ημερομηνία έκδοσης της άδειας κυκλοφορίας, ο αριθμός κυκλοφορίας, ο αριθμός πλαισίου, το όνομα του ιδιοκτήτη, η μάρκα του οχήματος, το μοντέλο, τα κυβικά, η ιπποδύναμη, το έτος κατασκευής, το καύσιμο που καίει.
Το δεύτερο αίτημα της ΕΑΕΕ είναι να: επιτραπεί η ηλεκτρονική πρόσβαση στις πληροφορίες των οχημάτων που περιλαμβάνονται στην υπηρεσία myauto ή οποία εντάχθηκε στην Ενιαία Ψηφιακή Πύλη της Δημόσιας Διοίκησης.
Αυτό γιατί η συγκεκριμένη υπηρεσία περιέχει πληροφορίες που καθορίζουν το ύψος του κινδύνου στην σύναψη ασφάλισης, όπως είναι η θέση που βρίσκεται το όχημα αν είναι ακίνητο, ή προσωρινά ακίνητο, η πληροφορία σχετικά με τον έλεγχο ΚΤΕΟ, αν το αυτοκίνητο έχει μπει στο μητρώο κλεμμένων οχημάτων, αν το αυτοκίνητο έχει καταβάλλει τα ετήσια τέλη κυκλοφορίας.
Οι συζητήσεις μεταφέρονται για μετά τις εκλογικές διαδικασίες
Τα δύο αυτά βασικά αιτήματα παραμένουν αιτήματα συζήτηση και εύρεση λύσεων στα συρτάρια των υπουργών.
Αν και η Πολιτεία θα μπορούσε να είναι σύμμαχος της ΕΑΕΕ, για την μείωση του κινδύνου στους ελληνικούς που απορρέει από την κυκλοφορία των ανασφάλιστων, το θέμα για μία ακόμα φορά πάει για μετά τις εκλογές, όπως είχε προβλέψει σε ποίκιλλα δημοσιεύματα του το ΒΝ.
Εξυπακούεται ότι οποιαδήποτε προσπάθεια αναπαραγωγής του αριθμού αυτοκινήτων που κυκλοφορούν ανασφάλιστα στους ελληνικούς δρόμους ή το ύψους των προστίμων ανά κατηγορία οχήματος που επιβάλλει η Αστυνομία κατά τους επιτόπιους δειγματοληπτικούς ελέγχου δεν έχει νόημα αν δεν υπάρξει μία βασική συμφωνία.
Τα ανασφάλιστα θα συνεχίσουν να κυκλοφορούν.
Ελ. Ερμείδου
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών