Στο κόστος των ανασφάλιστων οχημάτων που κυκλοφορούν στους ελληνικούς δρόμους, μέρος του οποίου επωμίζονται οι κάτοχοι ασφαλιστηρίων, στις ανατιμήσεις προϊόντων και υπηρεσιών σε όλους τους κλάδους της οικονομίας, στην εκτόξευση των τιμών των ανταλλακτικών, στο κόστος επισκευής αυτοκινήτων στα συνεργεία καθώς και στην απότομη αύξηση των οδικών ατυχημάτων (23%), οδηγώντας σε αυξημένες απαιτήσεις για αποζημιώσεις αποδίδονται οι αυξήσεις στα ασφάλιστρα αυτοκινήτου μεταξύ 5% και 12% με 13% το τελευταίο χρονικό διάστημα.
Ανάλογα με την διαχείριση των ανωτέρων παραγόντων θα καθοριστεί στο μέλλον και οι τάσεις των τιμολογίων στον κλάδο αυτοκινήτου.
Με την συμμετοχή σχεδόν όλων των ασφαλιστικών στην ασφάλιση αυτοκινήτου να είναι μεγάλη σε σχέση με άλλες μορφές ασφάλισης κάτι που εγείρει ανησυχίες για την κερδοφορία των ασφαλιστικών, το 2022 ο κλάδος αστικής ευθύνης οχημάτων αυξήθηκε μόλις 0,7% φτάνοντας σε παραγωγή στα 740,1 εκατομμύρια ευρώ, παρά την επιστροφή της χώρας σε συνθήκες κανονικότητας.
Οι βασικές αυξήσεις στις τιμές των ανταλλακτικών, κόστους επισκευής λόγω του υψηλού πληθωρισμού, όχι μόνο εξανάγκασε τις ασφαλιστικές να αυξήσουν τα αποθεματικά τους κεφάλαια για να είναι φερέγγυες στις υποχρεώσεις τους, αλλά και να αυξήσουν τις τιμές των ασφαλίστρων που περιλαμβάνουν τις συμπληρωματικές μη υποχρεωτικές καλύψεις κατά περίπου 5%-7% διαμορφώνοντας την παραγωγή στα 250,1% και ακολούθως τα συνολικά ασφάλιστρα του κλάδου αυτοκινήτου στα 990,8 εκατομμύρια ευρώ.
Αυξάνονται οι ζημιές από ανασφάλιστα
Με τα ανασφάλιστα να συνεχίζουν να κυκλοφορούν και τις ζημιές από τα ανασφάλιστα να αυξάνονται και να πλησιάζουν τις 400 σε πλήθος αλλά και τις διαδικασίες των αποζημιώσεων από ανασφάλιστα να χρονοτριβούν, οι ασφαλιστικές θα συνεχίσουν να μετακυλίουν μέρος από τα κόστη στους ασφαλισμένους. Την ίδια στιγμή είναι αποφασισμένες να συνεχίσουν τις αυξήσεις στα ασφάλιστρα αν συνεχιστούν οι αχαλίνωτες αυξήσεις των τιμών στην εφοδιαστική αλυσίδα.
Νομοθετική ρύθμιση που θέλει τα χρέη να περνάνε στην ΑΑΔΕ
Θα πρέπει να στο σημείο αυτό να ειπωθεί ότι αναμένονταν νομοθετική ρύθμιση που θα όριζε η είσπραξη των προστίμων από τα ανασφάλιστα οχήματα να γίνεται από την ΑΑΔΕ.
Αν τα χρέη δεν θα εισπράττονταν θα εντάσσονταν στην κατηγορία των ληξιπρόθεσμων από την εφορία, ενώ στην περίπτωση που τα ύψος του χρέους ξεπερνούσε τα 500 ευρώ οι Αρχές θα αποκτούσαν έννομο δικαίωμα κατασχέσεων μέχρι και επιβολή ποινής φυλάκισης.
Ελ. Ερμείδου
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών