Τελευταία Νέα
Διεθνή

Γερμανία: Απομακρύνεται από τα ιστορικά χαμηλά το καταναλωτικό κλίμα για τον Ιουνίου 2020 - Στις -18,9 μονάδες ο δείκτης GfK

Γερμανία: Απομακρύνεται από τα ιστορικά χαμηλά το καταναλωτικό κλίμα για τον Ιουνίου 2020 - Στις -18,9 μονάδες ο δείκτης GfK
Οι αναλυτές προέβλεπαν ότι ο δείκτης καταναλωτικής εμπιστοσύνης θα καταγράψει περαιτέρω άνοδο στις -18 μονάδες
Βελτίωση αναμένεται να καταγράψει το καταναλωτικό κλίμα στη Γερμανία για τον Ιούνιο του 2020, σύμφωνα με τα σημερινά (26/5) στοιχεία του ερευνητικού ινστιτούτου GfK, με τον δείκτη να απομακρύνεται από τα ιστορικά χαμηλά του προηγούμενου μήνα.
Ειδικότερα, ο δείκτης καταναλωτικού κλίματος του GfK που αφορά τον Ιούνιο του 2020 διαμορφώθηκε στις -18,9 μονάδες, έναντι -23,1 μονάδων τον προηγούμενο μήνα, την ίδια στιγμή που οι αναλυτές ανέμεναν περαιτέρω άνοδο στις -18 μονάδες.
Ωστόσο, το ινστιτούτο διευκρινίζει ότι δείκτης που αφορά τον Ιούνιο διαμορφώθηκε στο δεύτερο χαμηλότερο επίπεδο που έχει καταγράψει ποτέ, στα πλαίσια της σχετικής έρευνας για τη Γερμανία.
Σύμφωνα με τα στοιχεία του GfK, και οι τρεις υποδείκτες που αφορούν το καταναλωτικό κλίμα κατέγραψαν άνοδο σε σχέση με τον προηγούμενο μήνα, με τον υποδείκτη οικονομικών προσδοκιών να ενισχύεται στις -10,4 μονάδες, έναντι -21,4 μονάδων τον Απρίλιο.
Παράλληλα, ο υποδείκτης που αφορά τις προσδοκίες για το εισόδημα των καταναλωτών διαμορφώθηκε στις -5,7 μονάδες, έναντι -19,3 μονάδων τον προηγούμενο μήνα, παραμένοντας ωστόσο χαμηλότερα κατά 63 μονάδες σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του προηγούμενου έτους.
Όσον αφορά τον υπεδείκτη πρόθεσης των καταναλωτών να προχωρήσουν σε κάποια σημαντική αγορά το επόμενο διάστημα, σημειώθηκε άνοδος στις 5,5 μονάδες, έναντι -4,6 μονάδων τον Απρίλιο.
«Η αβεβαιότητα μεταξύ των καταναλωτών είναι υψηλή», δήλωσε ο αναλυτής του GfK, Rolf Buerkl, διευκρινίζοντας ότι «σύμφωνα με τη γνώμη των καταναλωτών, η γερμανική οικονομία απέχει πολύ από το να ξεπεράσει το χάσμα, ενώ αναμένεται μία σκληρή ύφεση».
«Το άγχος γύρω από τις απώλειες θέσεων εργασίας παραμένει υψηλό και έχει αποδειχθεί ότι αποτελεί βασικό εμπόδιο στην κατανάλωση αυτή τη στιγμή, μαζί με τις απώλειες εισοδήματος», τόνισε ο κ. Buerkl, για να προσθέσει ότι «το σταδιακό άνοιγμα πολλών επιχειρήσεων έχει συμβάλει σίγουρα στο γεγονός ότι ο υποδείκτης πρόθεσης κατανάλωσης δεν έχει δεχθεί περαιτέρω πλήγμα, και καταγράφει ακόμα και οριακή άνοδο αυτή τη στιγμή».
Επιπλέον, το ινστιτούτο GfK τονίζει ότι η βελτίωση στο καταναλωτικό κλίμα στηρίζετια και από τη μείωση της τάσης για εξοικονόμηση, μετά από τη σημαντική αύξηση που σημειώθηκε τον Απρίλιο, λόγω του υψηλού επιπέδου αβεβαιότητας.

Image

www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης