Μετά από 19 μήνες και 3,9 εκατομμύρια θανάτους, η πανδημία φαίνεται να έχει έναν μεγάλο κερδισμένο.
Τα πλοία είναι γεμάτα εμπορεύματα και ειρωνικά, η χώρα όπου άρχισε το ξέσπασμα του ιού έχει τώρα τη μεγαλύτερη και ευρύτερη οικονομική άνοδο, γράφει ο ιστότοπος FreightWaves.
Οι κινεζικές εξαγωγές είναι τώρα πολύ υψηλότερες από ό, τι ήταν πριν από την πανδημία, χάρη στις αλλαγές που προκλήθηκαν στη συμπεριφορά των καταναλωτών και στα φορολογικά κίνητρα που δόθηκε από τις κυβερνήσεις ανά τον κόσμο.
Η μόνη σημαντική οικονομία που αναπτύχθηκε το 2020 ήταν η Κινεζική.
Ο ρυθμός αύξησης του ΑΕΠ συνεχίστηκε σε υψηλούς ρυθμούς και το πρώτο τρίμηνο του 2021.
Η πανδημία ενισχύει το εμπόριο
Η ζήτηση στις ΗΠΑ για κινεζικές εξαγωγές είναι όλο και πιο επείγουσα ενώ το εμπόριο παρουσιάζει άνθηση και προς την αντίθεση κατεύθυνση.
Η Κίνα αγοράζει περισσότερη σόγια, αργό πετρέλαιο, προπάνιο και φυσικό αέριο από τις ΗΠΑ.
Η πανδημία ενισχύει το κινεζικό εμπόριο.
«Πίσω στο 2020, αν ρωτούσατε 100 οικονομολόγους τι θα συνέβαινε όταν ο Covid έπληξε την Κίνα για πρώτη φορά, όλοι θα έλεγαν ότι οι οικονομίες θα υποχωρήσουν η κατανάλωση θα μειωθεί και η ναυτιλία θα καταρρακωθεί. Λοιπόν, όλοι θα ήταν λάθος.
Πολύ λάθος», σημείωσε ο Nerijus Poskus αντιπρόεδρος του Global Ocean, ενός μη κερδοσκοπικού οργανισμού που σχετίζεται με θαλάσσιες και ναυτιλιακές δραστηριότητες.
Αύξηση εξαγωγών
Πράγματι, η αξία των εξαγωγών της Κίνας τον Ιανουάριο – Μάιο 2021 ήταν κατά μέσο όρο 247,5 δισεκατομμύρια δολάρια το μήνα, αύξηση 29% από τον Ιανουάριο-Μάιο του 2019, πριν από το Covid, σύμφωνα με τα τελωνειακά στοιχεία της χώρας.
Καθώς εξέρχονται περισσότερα αγαθά, υποστηρίζοντας τη ζήτηση μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, εισέρχονται περισσότερες πρώτες ύλες και εμπορεύματα, που χρησιμοποιούν δεξαμενόπλοια, φορτηγά και μεταφορείς φυσικού αερίου.
Η αξία των εισαγωγών της Κίνας ήταν κατά μέσο όρο 206,8 δισεκατομμύρια δολάρια το μήνα τον Ιανουάριο-Μάιο, αύξηση 25% από την ίδια περίοδο το 2019.
Παγκόσμιος ηγέτης
Όταν αυξάνεται η ζήτηση για θαλάσσιες μεταφορές, το ίδιο ισχύει και για τη ναυπηγική βιομηχανία, την κατασκευή εμπορευματοκιβωτίων και τις παγκόσμιες δραστηριότητες τακτικών γραμμών.
Οι ΗΠΑ ουσιαστικά δεν έχουν παρουσία σε αυτούς τους τομείς.
Η Κίνα είναι ο παγκόσμιος ηγέτης στα δύο πρώτα και μια μεγάλη δύναμη στην τρίτη.
Από την 1η Ιανουαρίου 2020, πριν από το Covid, τα κινεζικά ναυπηγεία είχαν εμπορικές παραγγελίες συνολικού ύψους 29,8 εκατομμυρίων ακαθάριστων τόνων (CGT), σύμφωνα με την αποτίμηση που βασίζεται στο Ηνωμένο Βασίλειο και τον πάροχο δεδομένων VesselsValue.
Σε αυτό το σημείο, η Κίνα - η οποία ήταν ήδη η μεγαλύτερη ναυπηγική δύναμη στον κόσμο - αντιπροσώπευε το 38,7% του παγκόσμιου βιβλίου παραγγελιών.
Το βιβλίο παραγγελιών των κινεζικών ναυπηγείων ήταν 26,9 εκατομμύρια CGT σύμφωνα με το VesselsValue.
Ενώ αυτό είναι μειωμένο από την προ- Covid περίοδο (οι παραγγελίες μειώθηκαν παγκοσμίως το πρώτο και το τρίτο τρίμηνο του 2020 και εν μέρει ανέκαμψαν στη συνέχεια), το μερίδιο της Κίνας στο παγκόσμιο βιβλίο παραγγελιών είναι τώρα 40,5%, ακόμη υψηλότερο από ό, τι πριν από την πανδημία.
Δεύτερη ναυτική δύναμη - Κυριαρχία Cosco
Η κυριαρχία της Κίνας είναι πολύ πιο εντυπωσιακή στην κατασκευή εξοπλισμού εμπορευματοκιβωτίων.
Πάνω από το 96% των εμπορευματοκιβωτίων για ξηρά φορτία σε όλο τον κόσμο και το 100% των reefer (σ.σ. ψυγεία) κατασκευάζονται στην Κίνα.
Τα εργοστάσια παρήγαγαν 2,66 εκατομμύρια ισοδύναμες μονάδες (TEU) εμπορευματοκιβωτίων τους πρώτους πέντε μήνες του 2021 σύμφωνα με στοιχεία της εταιρείας συμβούλων Drewry με έδρα το Ηνωμένο Βασίλειο.
Στον τομέα των τακτικών γραμμών, ο Όμιλος Cosco της Κίνας είναι ο τέταρτος μεγαλύτερος παίκτης εμπορευματοκιβωτίων στον κόσμο, με χωρητικότητα 3 εκατομμυρίων TEU, σύμφωνα με την Alphaliner.
Όπως όλοι οι θαλάσσιοι μεταφορείς, η Cosco αποκομίζει ιστορικά κέρδη από τη ζήτηση των καταναλωτών της εποχής Covid.
Οι ναυτιλιακές δραστηριότητες του κινεζικού γίγαντα κατέγραψαν κέρδη 2,7 δισεκατομμυρίων δολαρίων για το πρώτο τρίμηνο του 2021, περισσότερα από ό, τι κέρδισε σε σχέση με το 2020.
Η Κίνα είναι πλέον η δεύτερη εμπορική ναυτική δύναμη στον κόσμο, πίσω από την Ιαπωνία, αφού ξεπέρασε την Ελλάδα κατά της διάρκεια της πανδημίας.
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών