Τελευταία Νέα
Διεθνή

Μετά την ενεργειακή κρίση, το αυξημένο κόστος μεταφοράς θα πλήξει την ανάκαμψη της παγκόσμιας οικονομίας

Μετά την ενεργειακή κρίση, το αυξημένο κόστος μεταφοράς θα πλήξει την ανάκαμψη της παγκόσμιας οικονομίας

Γιατί δεν υποχωρούν οι τιμές των containers, βασικός συντελεστής του μεταφορικού κόστους

Σχετικά Άρθρα

Τις πληθωριστικές πιέσεις που εντείνονται από την ενεργειακή κρίση θα επιτείνουν τα προβλήματα που αντιμετωπίζονται στην εφοδιαστική αλυσίδα;
Αυτό είναι ένα κρίσιμο ερώτημα σύμφωνα με τους οικονομολόγους το οποίο θα κρίνει το (αβέβαιο) μέλλον της ανάκαμψης της παγκόσμιας οικονομίας από τις συνέπειες της κρίσης της πανδημίας.

Η αγορά των containers

Ως ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα για την παγκόσμια κρίση της εφοδιαστικής αλυσίδας, οι ειδικοί αναφέρονται στην αγορά των containers των εμπορευματοκιβωτίων μετά οποία διακινούνται παγκοσμίως τα αγαθά.
Η εξαιρετικά ενοποιημένη βιομηχανία κατασκευής εμπορευματοκιβωτίων στην Κίνα κατασκεύασε περισσότερα containers από ποτέ το 2021: 7,18 εκατομμύρια ισοδύναμες μονάδες είκοσι ποδιών, σύμφωνα με την εταιρεία συμβούλων Drewry - αύξηση 130% από το 2020 και 62% από το προηγούμενο έτος ρεκόρ το 2018.

Ιστορικό ρεκόρ στην παραγωγή και την τιμή

Η παραγωγή ρεκόρ containers συνέπεσε με μια άνοδο ρεκόρ στις τιμές, υπογραμμίζοντας την κατακόρυφη αύξηση της ζήτησης καθώς οι αλυσίδες εφοδιασμού λύγισαν υπό το βάτος των συνεπειών της πανδημίας.
Το κόστος εκτοξεύθηκε στα 4.000 δολ ανά TEU για νέα containers, διπλάσιο από τον ιστορικό μέσο όσο.
Αλλά τώρα, τόσο η παραγωγή όσο και η τιμή των νέων εμπορευματοκιβωτίων υποχωρούν.
Όχι όμως επαρκώς...
Σύμφωνα με την Triton International και την Textainer - τους μεγαλύτερους και δεύτερους μεγαλύτερους εκμισθωτές containers στον κόσμο - οι τιμές των νέων εμπορευματοκιβωτίων έχουν πέσει στα 3.400 δολ. ανά TEU.

Πτώση της παραγωγής

«Οι τιμές των νέων εμπορευματοκιβωτίων έχουν μειωθεί ... εν μέρει λόγω του υψηλού όγκου παραγωγής έως το 2021, αντανακλώντας εν μέρει την έλλειψ稻, δήλωσε ο John O'Callaghan, επικεφαλής της Triton, κατά τη διάρκεια μιας τηλεδιάσκεψης με αναλυτές την Τετάρτη.
Στον κατασκευαστικό τομέα, τα δεδομένα από την Drewry δείχνουν ότι η παραγωγή εμπορευματοκιβωτίων άρχισε να υποχωρεί το 4ο τρίμηνο του 2021, στα 1,76 εκατομμύρια TEU, μειωμένα κατά 14% από 2,05 εκατομμύρια TEU το τρίτο τρίμηνο του 2021.
Η Drewry εκτιμά ότι η παραγωγή θα είναι συνολικά 4,5 εκατομμύρια-4,8 εκατομμύρια TEU φέτος. πτώση 33%-37% από το 2021.

Τα αποθέματα

Τα επίπεδα αποθεμάτων στα εργοστάσια εμπορευματοκιβωτίων καταγράφουν επίσης ανάκαμψη.
Σύμφωνα με τον O'Callaghan, «η υψηλή παραγωγή εμπορευματοκιβωτίων το 2021 έχει μετριάσει ορισμένους περιορισμούς στις αλυυσίδες  εφοδιασμού.
Τα αποθέματα στα εργοστάσια εμπορευματοκιβωτίων είναι σε κανονικά επίπεδα»
Ερωτηθείς από έναν αναλυτή σχετικά με σημάδια χαλάρωσης της αγοράς, ο Διευθύνων Σύμβουλος της Triton, Brian Sondey, απάντησε:
«Όσον αφορά τη δυναμική της αγοράς, από τον Ιούλιο του 2020 έως περίπου τον Ιούλιο-Αύγουστο και το Σεπτέμβριο 2021 ήταν μια από τις λίγες περιόδους που έχω δει στα 23 μου χρόνια. όταν η προσφορά εμπορευματοκιβωτίων προκάλεσε  συνολικό  εμφραγμα στο παγκόσμιο εμπόριο - υπήρχε απλώς μια πρωτοφανής έλλειψη εμπορευματοκιβωτίων.

Στα όριά της η αγορά

«Βρισκόμαστε σε μια κατάσταση τώρα όπου η αγορά λειτουργεί στα όριά της και εξακολουθούμε να αξιοποιούμε ουσιαστικά σχεδόν 100% των αποθεμάτων containers, αλλά δεν είναι πλέον γεγονός ότι κάθε container που παίρνει μια ναυτιλιακή γραμμή σημαίνει ένα ακόμη φορτίο που μπορεί να μεταφερθεί.
Οι γραμμές μεταφοράς διαθέτουν αρκετά κοντέινερ στο σύστημά τους για να μετακινήσουν το φορτίο.

Ψηλά οι τιμές

«Δεν βλέπουμε πλέον την έλλειψη στα containers που έπληξε με δριμύτητα το παγκόσμιο εμπόριο.
Αυτό πιθανότατα ξεπεράστηκε στα τέλη του καλοκαιριού και στις αρχές του φθινοπώρου», δήλωσε ο Sondey, αν και επεσήμανε ότι η τιμολόγηση των νέων εμπορευματοκιβωτίων εξακολουθεί να είναι πάνω από το υψηλό πριν από τον COVID-19 των 3.000 δολ. ανά TEU που έφτασε το 2010-2011.

Μεταπώληση

Ενώ η τιμολόγηση των νέων κιβωτίων βαινει μειούμενη από τα υψηλά που κατέγραψε, η τιμολόγηση των παλαιότερων, μεταχειρισμένων εμπορευματοκιβωτίων στην αγορά μεταπώλησης δεν είναι, σύμφωνα με την Triton και την Textainer.
Όταν η κυκλοφοριακή συμφόρηση αρχίσει να εκκαθαρίζεται σοβαρά, περισσότερα κιβώτια θα τεθούν σε λειτουργία καθώς οι ουρές πλοίων υποχωρούν, καθιστώντας περισσότερα από τα παλαιότερα εμπορευματοκιβώτια διαθέσιμα για μεταπώληση, γεγονός που με τη σειρά του θα μειώσει τις τιμές μεταπώλησης.
Αυτό δεν έχει συμβεί ακόμα.
«Η τιμή πώλησης των μεταχειρισμένων εμπορευματοκιβωτίων παρέμεινε υψηλή σε όλο το τέταρτο τρίμηνο λόγω της συνεχιζόμενης ισχυρής ζήτησης και της μειωμένης διαθεσιμότητας μεταχειρισμένων εμπορευματοκιβωτίων», δήλωσε ο O'Callaghan.
Ο Διευθύνων Σύμβουλος της Textainer Olivier Ghesquiere σχολίασε: «Με τη συνέχιση των υψηλών ποσοστών χρήσης και της συμφόρησης [στις εφοδιαστικές αλυσίδες] σε όλο τον κόσμο, θα συνεχίσουμε να αντιμετωπίζουμε δυσκολίες στην επιστροφή αυτών των εμπορευματοκιβωτίων σε σημαντικούς όγκους.
Αυτό σημαίνει επίσης ότι η αγορά των μεταχειρισμένων containers παραμένει ανεπαρκής και οι τιμές παραμένουν ιδιαίτερα υψηλές».

Η συμφόρηση στα λιμάνια

Αν και η ουρά των πλοίων που περιμένουν στα αγκυροβόλια στο Λος Άντζελες και στο Λονγκ Μπιτς έχει χαλαρώσει πρόσφατα, ο Ghesquiere δεν βλέπει να τελειώσει η συμφόρηση των λιμανιών σύντομα.
«Η άποψή μου είναι ότι η συμφόρηση θα παραμείνει παρούσα για το μεγαλύτερο μέρος του επόμενου έτους.
Δεν είναι πραγματικά ένα πρόβλημα που μπορεί να λυθεί με την προσθήκη χωρητικότητας, γιατί πραγματικά βρισκόμαστε σε ένα περιβάλλον όπου τα πλοία χρησιμοποιούνται σε πλήρη δυναμικότητα, το ίδιο και τα εμπορευματοκιβώτια.
Το πρόβλημα είναι με την εφοδιαστική αλυσίδα στο εσωτερικό της χώρας [που οδηγεί σε ελλείψεις και αυξήσεις των τιμών]», κατέληξε.

www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης