Εβδομήντα έξι από τα 190 τάνκερ που μέτεφεραν ρωσικό πετρέλαιο τον Απρίλιο έφεραν ελληνική σημαία
«Ιδιαίτερα οι συναλλαγές για την πώληση πετρελαίου από ρωσικούς ενεργειακούς κολοσσούς, όπως η Rosneft και η Lukoil, διεξάγονται μέσω των ευρωπαϊκών λιμένων χωρίς κανένα εμπόδιο» σημειώνει ο αρθρογράφος.
«Από την έναρξη του πολέμου στις 24 Φεβρουαρίου φεύγουν καθημερινά από τη χώρα, κατ’ εκτίμηση, 4,5 εκατομμύρια βαρέλια αργού πετρελαίου, αξίας 509 εκατομμυρίων δολαρίων, σύμφωνα με στοιχεία της ναυτικής επιθεώρησης Lloyd’s List.
Κατά συνέπεια οι εξαγωγές της Μόσχας παραμένουν στα ίδια επίπεδα, στα οποία κυμαίνονταν πριν από τον πόλεμο.
Όπως επισημαίνουν οι ειδικοί, αυτό οφείλεται κυρίως στην Ελλάδα.
Τη στιγμή που έμποροι, πετρελαϊκές εταιρείες και εφοπλιστές σε Ευρώπη και Αμερική διακόπτουν κάθε επαφή με τον ρωσικό στόλο, οι Έλληνες πλοιοκτήτες επεκτείνουν τις συναλλαγές τους με τη Ρωσία».
Επικαλούμενη πάντα στοιχεία του Lloyd’s List η γερμανική εφημερίδα αναφέρει ότι «τον Απρίλιο 190 τάνκερ είχαν αποπλεύσει από τα ρωσικά λιμάνια Πριμόρσκ, Νοβοροσίσκ, Ουστ, Λουγκά και Αγία Πετρούπολη. Τα 76 από αυτά έφεραν ελληνική σημαία.
Έτσι οι Έλληνες έχουν τριπλασιάσει το μερίδιό τους στις μεταφορές πετρελαίου από τη Ρωσία μέσα σε έναν χρόνο.
Από το Λονδίνο ο Richard Medes παρατηρεί τα τεκταινόμενα στην αγορά των τάνκερ για τον Lloyd’s List.
Διατηρεί απευθείας επαφές με πολλούς Έλληνες πλοιοκτήτες και λέει ότι οι ίδιοι περιγράφουν την νοοτροπία τους ως εξής: ‘Είμαστε ταπεινοί ταξιτζήδες και πηγαίνουμε όπου μας στέλνουν’.
Κατά την άποψή τους η εξυπηρέτηση των εξαγωγέων πετρελαίου στη Ρωσία δεν αποτελεί ρητή παραβίαση των κυρώσεων που έχει επιβάλει η ΕΕ».
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών