Οι εταιρείες μεταφοράς φορτηγών έχουν πολύ υψηλότερο λειτουργικό κόστος το 2022, από ό,τι το 2019.
Το ατύχημα αυτο προκλήθηκε από δύο παράγοντες.
Μια επιβράδυνση των ναύλων λόγω των δασμών στις κινεζικές εισαγωγές και μια αύξηση νέων στόλων που πλημμύρισαν την αγορά, παρόλο που οι ναύλοι συνέχισαν να πέφτουν.
Μέχρι το 2019, δεν είχαμε δει ποτέ νέους στόλους φορτηγών να εισέρχονται στην αγορά, ειδικά σε περίοδο ύφεσης της αγοράς.
Κατά τη διάρκεια του 2019, κατά μέσο όρο 7.200 στόλοι εισήλθαν στην αγορά το μήνα, σε σύγκριση με το μέσο όρο των 5.200 στόλων το μήνα κατά την περίοδο 2008-18.
Αφαιρώντας το κόστος του ντίζελ από την τιμή spot, η αγορά το 2019 ήταν (βαν ανά μίλι):
Χαμηλό: 1,51 $
Μέσος όρος: 1,59 $
Υψηλό $1,75
Πλησιάζουμε στα χαμηλά επιτόκια του 2019, προσαρμοσμένα στον πληθωρισμό
Οι εταιρείες μεταφοράς φορτηγών έχουν πολύ υψηλότερο λειτουργικό κόστος τώρα, από ό,τι το 2019.
Το λειτουργικό κόστος κάθε στόλου θα είναι διαφορετικό, αλλά χρησιμοποιώντας δεδομένα από την ανάλυση των TCA, ACT και FreightWaves, μπορούμε να βγάλουμε ορισμένα συμπεράσματα σχετικά με τις αυξήσεις κόστους που θα είχε ένας στόλος το 2022 σε σύγκριση με το 2019.
Υποθέτοντας ότι σε ένα στόλο, έχει κατά μέσο όρο 6.500 μίλια ανά φορτηγό το μήνα και αγόρασε ένα μεταχειρισμένο φορτηγό τεσσάρων ετών το 2019 με 50.000 $, συν φόρο επί των πωλήσεων, που χρηματοδοτείται για πέντε χρόνια με επιτόκιο 5%, η μηνιαία πληρωμή θα κόστιζε περίπου 0,15 $/μίλι.
Με τις τιμές μεταχειρισμένων φορτηγών να αυξάνονται κατά τη διάρκεια της πανδημίας, ένα μεταχειρισμένο φορτηγό τεσσάρων ετών το περασμένο φθινόπωρο θα κόστιζε 77.000 $.
Εάν το όχημα χρηματοδοτούνταν με παρόμοιους όρους, το κόστος ανά μίλι θα ήταν περίπου 0,23 $/μίλι.
Ένας υπάλληλος οδηγός με εμπειρία που εργάζεται για έναν στόλο με τις υψηλότερες πληρωμές μπορεί να αναμένει να κερδίσει περίπου 0,62 $/μίλι.
Το 2019, ο ίδιος οδηγός θα είχε βγάλει περίπου 0,47 $/μίλι.
Τα υψηλότερα μεταβλητά λειτουργικά κόστη περιλαμβάνουν ασφάλιση (+,02$/μίλι), συντήρηση (+,06$/μίλι), εξοπλισμό (+,08$/μίλι) και μισθούς οδηγού (+,15$/μίλι).
Συνολικά, το μεταβλητό κόστος έχει αυξηθεί τουλάχιστον 0,31 $/μίλι περισσότερο για τους φορείς εκμετάλλευσης στόλου το 2022 σε σύγκριση με το 2019.
Αυτοί οι αριθμοί είναι πιθανώς υποεκτιμημένοι, καθώς δεν περιλαμβάνουν αυξήσεις που σχετίζονται με τις λειτουργίες back-office και το προσωπικό υποστήριξης, το οποίο μπορεί να διαφέρει πολύ μεταξύ στόλους.
Προσαρμόζοντας τους αριθμούς του 2019, οι συνολικές τιμές ανά μίλι:
1,82 $ (χαμηλό)
1,90 $ (μέσος όρος)
2,16 $ (υψηλό)
Σε πτώση οι εμπορευματικές μεταφορές
Οι όγκοι εμπορευματοκιβωτίων με προορισμό τις ΗΠΑ, οι οποίοι οδηγούν σε σημαντικό ποσοστό της αύξησης των εμπορευματικών μεταφορών στην αγορά φορτηγών στις ΗΠΑ από το 2020, σημειώνουν σημαντική πτώση, όπως αναφέρει ο Henry Byers, ανώτερος αναλυτής παγκόσμιου εμπορίου της FreightWaves.
Υπάρχουν επίσης οι οικονομικές προκλήσεις που είναι εμφανείς στην οικονομία, όπως η καταναλωτική εμπιστοσύνη, η πτώση των κατασκευών και η βιομηχανική δραστηριότητα, ο αυξανόμενος πληθωρισμός και η Ομοσπονδιακή Τράπεζα που είναι αποφασισμένη να επιβραδύνει την οικονομία για να τιθασεύσει τον πληθωρισμό, ακόμα κι αν αυτό σημαίνει να μειώσει τον πληθωρισμό. η οικονομία σε ύφεση.
Όλα αυτά σημαίνουν ότι η αγορά εμπορευματικών μεταφορών πιθανότατα θα αντιμετωπίσει πρόσθετους αντίθετους ανέμους και υπάρχουν περισσότεροι λόγοι να πιστεύουμε ότι οι τιμές spot των φορτηγών πρέπει να μειωθούν περαιτέρω.
Η χωρητικότητα έχει σημασία
Φυσικά, τα φορτηγά είναι μια αγορά δύο όψεων.
Η ζήτηση είναι μόνο ένα μέρος της εξίσωσης. σημασία έχει επίσης η χωρητικότητα.
Η χωρητικότητα είναι στην πραγματικότητα απλώς μια συνάρτηση του πόση χωρητικότητα είναι διαθέσιμη στην αγορά.
Όπως και το 2019, ο κλάδος των φορτηγών έχει δει έναν αριθμό ρεκόρ νεοεισερχομένων να εισέρχονται στην αγορά φορτηγών για να επωφεληθούν από τις ισχυρές συνθήκες της αγοράς και τα υψηλά επιτόκια ρεκόρ που δημιουργήθηκαν λόγω των κυβερνητικών κινήτρων τα τελευταία δύο χρόνια.
Ο αριθμός των νεοεισερχομένων στον κλάδο των φορτηγών σχεδόν διπλασίασε τον μηνιαίο μέσο όρο ρεκόρ του 2019. Από το 2020, ο μηνιαίος μέσος όρος των νέων στόλων που εισέρχονται στις μεταφορές φορτηγών έχει αυξηθεί σε 13.370 το μήνα, από 7.200.
Τον Απρίλιο, ο αριθμός έφτασε τις 23.479.
Αυτός ο μεγάλος αριθμός νεοεισερχομένων σημαίνει ότι ο κλάδος των φορτηγών έχει πολλές εταιρείες που είναι ολοκαίνουργιες, έχουν υψηλότερες δομές κόστους (επειδή εντάχθηκαν στο wh el η αγορά εμπορευμάτων κορυφώθηκε) και δεν γνώρισαν ποτέ ύφεση.
Αυτή η τεράστια αύξηση της ικανότητας αποστολής κατασκευάστηκε για μια αγορά που είχε πολύ περισσότερη εμπορευματική δραστηριότητα.
Εάν η οικονομία συρρικνωθεί περαιτέρω, θα μπορούσε να οδηγήσει σε καταστροφή για πολλούς από τους πιο ευάλωτους φορείς.
Η καλοκαιρινή λήθη
Ακόμα κι αν η οικονομία δεν συρρικνωθεί, ο Ιούλιος και ο Αύγουστος είναι πάντα πιο αργοί από τον Ιούνιο.
Είναι η εποχή του χρόνου που οι αλυσίδες εφοδιασμού κάνουν ένα διάλειμμα και ετοιμάζονται για τις εκρήξεις λιανικής που συνήθως ξεκινούν μετά την Εργατική Πρωτομαγιά.
Το κύμα λιανικής είναι ένα πραγματικά σημαντικό μέρος του ημερολογίου ναύλων και συχνά προσφέρει μερικές από τις υψηλότερες ευκαιρίες spot.
Κατά το πρώτο εξάμηνο του έτους, οι κατασκευές, τα αυτοκίνητα, τα ποτά και τα φρέσκα προϊόντα οδηγούν την αύξηση των φορτηγών.
Το δεύτερο εξάμηνο του έτους, προκαλούνται αυξήσεις από τους λιανοπωλητές που προσπαθούν να φέρουν αποθέματα για την εορταστική περίοδο αγορών.
Αυτό μπορεί να μην συμβεί φέτος, με τα αποθέματα πολλών λιανοπωλητών να είναι υπερβολικά.
Δεδομένου ότι οι αποθήκες και τα κέντρα διανομής τους είναι γεμάτα, διστάζουν να προσθέσουν επιπλέον απόθεμα στην αλυσίδα εφοδιασμού τους και θα επικεντρώσουν τις προσπάθειές τους στη ρευστοποίηση όσων έχουν αυτήν τη στιγμή σε απόθεμα.
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών