Τελευταία Νέα
Διεθνή

Καθηλώνει αεροπλάνα η FedEx, ακυρώνει μεταφορές η Maersk - Πλησιάζει η καταιγίδα για το παγκόσμιο εμπόριο

Καθηλώνει αεροπλάνα η FedEx, ακυρώνει μεταφορές η Maersk - Πλησιάζει η καταιγίδα για το παγκόσμιο εμπόριο
Εν όψει της επικείμενης ύφεσης η FedEx για να εξοικονομήσει κόστος, άρχισε από τον Οκτώβριο να κόβει πτήσεις
Σχετικά Άρθρα

Μαζεύονται τα γκρίζα σύννεφα της επικείμενης παγκόσμιας οικονομικής καταιγίδας καθώς ορισμένες από τις μεγαλύτερες ναυτιλιακές και μεταφορικές εταιρείες προειδοποιούν για πτώση του παγκόσμιου εμπορίου.
Η αμερικανική εταιρεία μεταφορών FedEx και ο δανικός ναυτιλιακός κολοσσός A.P. Moller-Maersk A/S είναι δυο εταιρείες που έστειλαν ηχηρό μήνυμα για τα σημάδια μιας παγκόσμιας επιβράδυνσης.
Και οι δύο αυτές εταιρείες θεωρούνται ευρέως ως βαρόμετρο για το παγκόσμιο εμπόριο.
Ο τελευταίος που προειδοποίησε για επικείμενη ύφεση ήταν ο CFO της FedEx, Michael Lenz, ο οποίος μιλώντας στο W Baird Global Industrial Conference είπε ότι η εταιρεία μείωσε τις πτήσεις και απέσυρε αεροπλάνα για να μειώσει το κόστος της ως απάντηση στη μείωση της ζήτησης για μεταφορικές υπηρεσίες.
«Κοιτάξτε, σίγουρα θα πραγματοποιήσουμε περισσότερες διαρθρωτικές εξοικονομήσεις κόστους το δεύτερο εξάμηνο του έτους για να έχουμε κι εμείς κάποια πλεονεκτήματα από τις μειώσεις πτήσεων.
Όταν σταθμεύουμε τα αεροπλάνα στο έδαφος, ιδιαίτερα τα παλαιότερα αεροπλάνα μας, δίνουμε αναβολή στη συντήρηση, η οποία αντιπροσωπεύει σημαντικό κόστος. Ενώ την ίδια στιγμή, έχουμε σχετικά χαμηλό κόστος ιδιοκτησίας σε αυτά», είπε ο Lenz.
Επομένως, είναι ένας λειτουργικός και οικονομικά ευέλικτος τρόπος διαχείρισης της χωρητικότητας των πτήσεων», κατέληξε.
Κατά τον Lenz, η FedEx κατήργησε τον Οκτώβριο 9 διεθνείς πτήσεις και 23 αμερικανικές πτήσεις ενώ τον Νοέμβριο θα καταργήσει άλλες 8-9.
Η μείωση των πτήσεων της FedEx ακολούθησαν τις ανακοινώνεις που έκανε η εταιρεία στα μέσα Σεπτεμβρίου, δηλώνοντας ότι αποσύρει τις εκτιμήσεις για τα κέρδη του 2023, λόγω των ισχυρών ενδείξεων περί επικείμενης παγκόσμιας ύφεσης.
Ο Διευθύνων Σύμβουλος της FedEx, Raj Subramaniam, μιλώντας τότε στο NBC είχε προειδοποιήσει ευθέως για μια «παγκόσμια ύφεση».
Αργότερα τη σκυτάλη από την FedEx, πήρε η Maersk, ο μεγαλύτερος ιδιοκτήτης πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων στον κόσμο, που άλλαξε τις προβλέψεις της για αύξηση της παγκόσμιας ζήτησης εμπορευματοκιβωτίων, προβλέποντας ότι το 2023 μπορεί να έρθει μείωση.
«Υπάρχουν πολλά μαύρα σύννεφα στον ορίζοντα», έγραψε η εταιρεία στις τελευταίες της ανακοινώσεις για τα κέρδη τρίτου τριμήνου, προσθέτοντας, ότι «αυτό επιβαρύνει την αγοραστική δύναμη των καταναλωτών, η οποία με τη σειρά της επηρεάζει τις παγκόσμιες μεταφορές και τη ζήτηση logistics».
Άλλωστε και μεγάλοι διεθνείς οικονομικοί οργανισμοί όπως το ΔΝΤ και η Παγκόσμια Τράπεζα πρόσφατα αναθέωρησαν καθοδικά τις προβλέψεις τους για την παγκόσμια οικονομία, προβλέποντας επιβράδυνση έως και στασιμότητα με υψηλό πληθωρισμό, δηλαδή στασιμοπληθωρισμό.
Στη συνέχεια, η Διάσκεψη του ΟΗΕ για το Εμπόριο και την Ανάπτυξη προειδοποίησε ότι οι παγκόσμιες κεντρικές τράπεζες αυξάνουν τα επιτόκια πολύ επιθετικά, γεγονός που θα μπορούσε να προκαλέσει οικονομική κρίση.
Αν ληφθεί πάντως υπόψη ότι οι αυξήσεις επιτοκίων επιδρούν με καθυστέρηση 9-12 μηνών ατο παγκόσμιο εμπόριο, το πιθανότερο είναι η μεγάλη πτώση του θα έρθει το 2023.

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης