Τελευταία Νέα
Διεθνή

Το Χ του Twitter είναι... κατοχυρωμένο - Το ηλίθιο λάθος του Elon Musk που μπορεί να του στοιχίσει πολλά δισ.

Το Χ του Twitter είναι... κατοχυρωμένο - Το ηλίθιο λάθος του Elon Musk που μπορεί να του στοιχίσει πολλά δισ.
Η Microsoft κατέχει εμπορικό σήμα για το X
Σχετικά Άρθρα
Ο Elon Musk θεωρείται ευρέως ως ο οραματιστής επιχειρηματίας της εποχής μας, ικανός να προβλέψει τι θα ήθελαν περισσότερο οι καταναλωτές στο μέλλον.
Γιατί, λοιπόν, φαινομενικά ξέχασε να κάνει κάτι τόσο απλό, όπως να εξασφαλίσει ένα εμπορικό σήμα για το νέο του εταιρικό λογότυπο X πριν ξεκινήσει μια χονδρική αλλαγή επωνυμίας του Twitter που κανείς δεν ζήτησε;
Τα εμπορικά σήματα είναι ένα ζωτικό στοιχείο της καθημερινής επιχείρησης που προστατεύουν από τους μιμητές που τρέφονται από την πνευματική ιδιοκτησία άλλων ανθρώπων.
Φανταστείτε έναν νέο κατασκευαστή smartphone να διαφημίζει την τελευταία του συσκευή με ένα στυλιζαρισμένο λογότυπο "T" που μοιάζει πολύ με το σήμα Tesla που είναι ζωγραφισμένο στα αυτοκίνητα του Musk.

Σχεδόν 1.000 καταχωρίσεις με το Χ

Δυστυχώς για τον Musk, το γράμμα X είναι ίσως ένα από τα πιο δύσκολα γράμματα για να χαρακτηριστεί εμπορικό σήμα, δεδομένου ότι υπάρχουν μόνο τόσοι πολλοί τρόποι για να διαμορφώσετε την αναπαράσταση δύο τεμνόμενων γραμμών.
«Είναι δυνατό για πολλές εταιρείες να έχουν και να χρησιμοποιούν εμπορικά σήματα με ένα γράμμα», δημοσίευσε στην πλατφόρμα η Rachael Dickson, δικηγόρος εμπορικών σημάτων και ιδρύτρια της Catalytic Law.
«Υπάρχουν στην πραγματικότητα 984 καταχωρίσεις ήδη στο μητρώο εμπορικών σημάτων για σήματα των οποίων το μόνο στοιχείο είναι «X».
Αυτό σημαίνει ότι όσο πιο μοναδικό και αναγνωρίσιμο είναι ένα εμπορικό σήμα, τόσο πιο εύκολο είναι να προστατευτεί.
Πάρτε για παράδειγμα τον αγγλο-σουηδικό φαρμακευτικό όμιλο AstraZeneca, που δημιουργήθηκε από συγχώνευση το 1998.
Το λογότυπό της είναι δύο γράμματα -ένα μόνο περισσότερο από αυτό του Musk- που αντιπροσωπεύει το αρχικό κάθε ιδρυτικής εταιρείας.
Αλλά ο συνυφασμένος σχεδιασμός του συνδυάζει τα δύο για να μοιάζει με τις τρισδιάστατες πτυχές μιας πρωτεΐνης, γεγονός που καθιστά δύσκολη την αντιγραφή χωρίς να εκτεθεί κάποιος νόμιμα.
Επιπλέον, δεν είναι μόνο το ζήτημα του αν ο Musk μπορεί να προστατεύσει επαρκώς τη δική του IP από κλοπή, αλλά εάν μπορεί να καταπατήσει κατά λάθος μια άλλη εταιρεία.
«Η Microsoft κατέχει εμπορικό σήμα για το X», προειδοποίησε ο Andres Guadamuz, ο οποίος διδάσκει δίκαιο πνευματικής ιδιοκτησίας στο Πανεπιστήμιο του Sussex και υπηρετεί ως αρχισυντάκτης του Journal of World Intellectual Property.
«Έτσι ο Musk κατέστρεψε μια αγαπημένη και ισχυρή επωνυμία, για πιθανά χρόνια δικαστικών διαδικασιών και ενδεχομένως καμία επωνυμία».
1_302.JPG
Πολύτιμο περιουσιακό στοιχείο

Ένα εμπορικό σήμα μπορεί να είναι ένα από τα πιο πολύτιμα περιουσιακά στοιχεία μιας εταιρείας.
Στον κόσμο των καταναλωτικών αγαθών όπου τα προϊόντα συχνά αντικαθίστανται εύκολα το ένα με το άλλο—όπως το απορρυπαντικό πλυντηρίων ρούχων ή, πιο πρόσφατα, η μπύρα στην περίπτωση του Bud Light— ένας λόγος που ορισμένες εταιρείες διατηρούν την ισχύ των τιμών είναι η πίστη της επωνυμίας.
Ως εκ τούτου, τα rebrandings είναι ένα εξαιρετικά λεπτό ζήτημα που συνήθως οδηγεί μόνο σε εξελικτικές, και μερικές φορές ακόμη και ελάχιστα αντιληπτές, αλλαγές στην εταιρική ταυτότητα (CI).
Αυτό συμβαίνει επειδή οι καταναλωτές που συνδέονται με μια συγκεκριμένη μάρκα γενικά δεν αντιδρούν καλά στις αλλαγές χονδρικής.
Ο κίνδυνος είναι ότι η διοίκηση μπορεί να απωθήσει περισσότερους πελάτες από αυτούς που προσελκύουν.
«Η οικοδόμηση μιας επωνυμίας είναι μια τεράστια πρόκληση, επομένως είναι σπάνιο να δεις μια εταιρεία να απομακρύνεται απότομα από μια εταιρεία», δήλωσε ο Tim Calkins, καθηγητής μάρκετινγκ στο Northwestern's Kellogg School of Management, σε μια δήλωση που εστάλη στο Fortune.
«Σχεδόν όλες οι βασικές έννοιες επωνυμίας υποδηλώνουν ότι πρόκειται για μια άστοχη κίνηση».
Υπό το πρίσμα της αμφιλεγόμενης διαχείρισης του Twitter, ο Musk ρωτήθηκε επανειλημμένα αν θα ήταν απλώς πιο λογικό να δημιουργήσει τον κλώνο του WeChat από την αρχή.
Ο Musk πάντα απαντούσε ότι αυτή ήταν πράγματι μια επιλογή που εξέταζε, αλλά ένιωθε ότι το Twitter θα επιτάχυνε τη διαδικασία.

Έρχονται μηνύσεις

Με το rebrand, ο Musk κατά μία έννοια επιβεβαίωσε ότι ξόδεψε 44 δισεκατομμύρια δολάρια για να αγοράσει μια εγκατεστημένη βάση χρηστών 215 εκατομμυρίων ενεργών χρηστών καθημερινά που θα μπορούσαν να παράγουν έσοδα για την εταιρεία.
Η υλοποίηση του ονείρου του για μια εφαρμογή τα πάντα που μπορεί να χρησιμοποιηθεί για να αγοράσει εισιτήρια κινηματογράφου, να κλείσει τραπέζι σε ένα εστιατόριο ή απλά να ανεβάσετε ένα βίντεο από τις διακοπές σας, θα μπορούσε να δημιουργήσει σημαντική αξία για την ελίτ ομάδα των μετόχων του, όπως ο Larry Ellison της Oracle, ο Changpeng της Binance Zhao και ο Σαουδάραβας πρίγκιπας Waleed bin Talal.
Αλλά μπορεί να μην είναι σε θέση να διατηρήσει αυτή την αξία εάν αποτύχει σε κάτι τόσο στοιχειώδες όπως το branding του.
Πώς προστατεύετε ένα βασικό στοιχείο του CI σας εάν επιλέξετε ένα λογότυπο που δεν έχει δημιουργηθεί από την αρχή από έναν γραφίστα, αλλά έχει τραβηχτεί από μια υπάρχουσα γραμματοσειρά, όπως φαίνεται να είναι ο Musk;
Ο Tom Warren, ανώτερος συντάκτης στο The Verge, το αναγνώρισε ως το γλυφό "X" από το Special Alphabets 4 που αναπτύχθηκε από την Monotype Imaging.
Έχει ακόμη και έναν καθολικό κώδικα, ή Unicode, που όλοι οι υπολογιστές μπορούν να επεξεργαστούν μαθηματικά.
«Υπάρχει 100% πιθανότητα ότι το Twitter θα δεχτεί κάποια μήνυση για αυτό από κάποιον», δήλωσε ο δικηγόρος εμπορικών σημάτων Josh Gerben σε άρθρο του Reuters.
Όλα αυτά σημαίνουν ότι ο Musk πιθανότατα θα προσθέσει στη λίστα με τις προκλήσεις που ήδη αντιμετωπίζει αναθεωρώντας μια οικονομικά ανθυγιεινή εταιρεία που φόρτωσε με χρέη 13 δισεκατομμυρίων δολαρίων προτού προφανώς τρομάξει τα μισά του έσοδα από διαφημίσεις.

www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης