Η Ευρωπαϊκή Ένωση Κατασκευαστών Αυτοκινήτων, ή ACEA, εκπροσωπεί τους 15 μεγάλους κατασκευαστές αυτοκινήτων, φορτηγών, φορτηγών και λεωφορείων της Ευρώπης.
Η τελευταία έκθεση της ACEA «Οχήματα στους ευρωπαϊκούς δρόμους» παρέχει πλήθος εγκύρων στοιχείων για την εξέλιξη του στόλου των οχημάτων στην Ευρωπαϊκή Ένωση.
Η Ευρωπαϊκή Ένωση Κατασκευαστών Αυτοκινήτων, ή ACEA, που εκπροσωπεί τους 15 μεγάλους κατασκευαστές αυτοκινήτων, φορτηγών, φορτηγών και λεωφορείων της Ευρώπης, σε ανακοίνωση της αναφέρει ότι καθώς τα οχήματα μεγαλώνουν σε ηλικία, πρέπει να γίνουν περισσότερα για να δοθεί κίνητρο για τη μετάβαση στα πιο καθαρά και πράσινα μοντέλα. Επίσης, αναφέρει ότι οι υπεύθυνοι χάραξης πολιτικής πρέπει να κάνουν περισσότερα για να δώσουν κίνητρα για την αλλαγή του στολου.
Η έκθεση, που ενημερώνεται ετησίως, είναι αποκαλυπτική καθώς δείχνει πώς τα δεδομένα πωλήσεων διαφορετικών τύπων οχημάτων, όπως τα ηλεκτρικά με μπαταρία, υστερούν στη πραγματική σύνθεση των οχημάτων στους δρόμους της Ευρώπης. Παρά το γεγονός ότι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα με μπαταρία ήταν η τρίτη πιο δημοφιλής επιλογή για τους αγοραστές νέων αυτοκινήτων πέρσι, με μερίδιο αγοράς σχεδόν 15%, αντιπροσωπεύουν μόνο το 1,2% των οχημάτων στους δρόμους της ΕΕ.
Τα δεδομένα καταδεικνύουν ότι μπορεί να χρειαστούν αρκετά χρόνια, ακόμη και δεκαετίες, για να αντικατασταθούν παλαιότερα οχήματα από νεότερα εξοπλισμένα με καθαρότερες και πιο πράσινες τεχνολογίες. Τα παλαιότερα οχήματα διαθέτουν συνήθως λιγότερο αποδοτικές τεχνολογίες, οι οποίες ενδέχεται να οδηγήσουν σε περισσότερες εκπομπές ρύπων και ρύπανση εάν δεν αντικατασταθούν. Αυτό τονίζει τη σημασία της διασφάλισης ότι αυτά τα παλαιότερα οχήματα θα αντικατασταθούν γρήγορα από τα πιο πράσινα και καθαρά μοντέλα στα οποία έχει επενδύσει σε μεγάλο βαθμό η αυτοκινητοβιομηχανία.
Η φετινή έκδοση διαπίστωσε ότι υπάρχουν τώρα περίπου 290 εκατ. οχήματα στους δρόμους της ΕΕ και ότι η μέση ηλικία όλων των τύπων οχημάτων συνεχίζει να αυξάνεται.
Τα αυτοκίνητα στην ΕΕ έχουν πλέον μέση ηλικία 12,3 έτη. Σε ορισμένες χώρες, η ηλικία των αυτοκινήτων μπορεί να φτάσει μέχρι και τα 17 χρόνια, όπως συμβαίνει στην Ελλάδα και την Εσθονία.
Τα φορτηγά είναι συνήθως ο παλαιότερος τύπος οχημάτων, με τον μέσο όρο της ΕΕ να ανέρχεται στα 13,9 έτη, ενώ ο μέσος όρος τόσο για λεωφορεία όσο και για φορτηγά είναι 12,5 χρόνια. Από το 2018, η μέση ηλικία όλων των τύπων οχημάτων έχει αυξηθεί κατά περίπου ένα χρόνο.
Ο αυξανόμενος αριθμός γερασμένων οχημάτων στους δρόμους ενισχύει τη σημασία της επιτάχυνσης της υιοθέτησης μοντέλων με ηλεκτρική μπαταρία και άλλων μοντέλων μηδενικών εκπομπών στην Ευρώπη. Η έκθεση καταδεικνύει ότι, ενώ οι νομοθετικοί στόχοι μπορούν να βοηθήσουν στην καθοδήγηση της αλλαγής, αυτό είναι μόνο μέρος του παζλ για την απελευθέρωση των ανθρακούχων οδικών μεταφορών. Η Ευρώπη χρειάζεται ένα ευρύτερο σύνολο συνθηκών πλαισίου, όπως χρέωση υποδομών και φορολογικά κίνητρα, για την τόνωση της ζήτησης και την αναπλήρωση οχημάτων στους δρόμους της Ευρώπης με τα πιο καθαρά και πράσινα μοντέλα.
Η Ευρωπαϊκή Ένωση Κατασκευαστών Αυτοκινήτων, ή ACEA, εκπροσωπεί τους 15 μεγάλους κατασκευαστές αυτοκινήτων, φορτηγών, φορτηγών και λεωφορείων της Ευρώπης.
www.bankingnews.gr
Η Ευρωπαϊκή Ένωση Κατασκευαστών Αυτοκινήτων, ή ACEA, που εκπροσωπεί τους 15 μεγάλους κατασκευαστές αυτοκινήτων, φορτηγών, φορτηγών και λεωφορείων της Ευρώπης, σε ανακοίνωση της αναφέρει ότι καθώς τα οχήματα μεγαλώνουν σε ηλικία, πρέπει να γίνουν περισσότερα για να δοθεί κίνητρο για τη μετάβαση στα πιο καθαρά και πράσινα μοντέλα. Επίσης, αναφέρει ότι οι υπεύθυνοι χάραξης πολιτικής πρέπει να κάνουν περισσότερα για να δώσουν κίνητρα για την αλλαγή του στολου.
Η έκθεση, που ενημερώνεται ετησίως, είναι αποκαλυπτική καθώς δείχνει πώς τα δεδομένα πωλήσεων διαφορετικών τύπων οχημάτων, όπως τα ηλεκτρικά με μπαταρία, υστερούν στη πραγματική σύνθεση των οχημάτων στους δρόμους της Ευρώπης. Παρά το γεγονός ότι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα με μπαταρία ήταν η τρίτη πιο δημοφιλής επιλογή για τους αγοραστές νέων αυτοκινήτων πέρσι, με μερίδιο αγοράς σχεδόν 15%, αντιπροσωπεύουν μόνο το 1,2% των οχημάτων στους δρόμους της ΕΕ.
Τα δεδομένα καταδεικνύουν ότι μπορεί να χρειαστούν αρκετά χρόνια, ακόμη και δεκαετίες, για να αντικατασταθούν παλαιότερα οχήματα από νεότερα εξοπλισμένα με καθαρότερες και πιο πράσινες τεχνολογίες. Τα παλαιότερα οχήματα διαθέτουν συνήθως λιγότερο αποδοτικές τεχνολογίες, οι οποίες ενδέχεται να οδηγήσουν σε περισσότερες εκπομπές ρύπων και ρύπανση εάν δεν αντικατασταθούν. Αυτό τονίζει τη σημασία της διασφάλισης ότι αυτά τα παλαιότερα οχήματα θα αντικατασταθούν γρήγορα από τα πιο πράσινα και καθαρά μοντέλα στα οποία έχει επενδύσει σε μεγάλο βαθμό η αυτοκινητοβιομηχανία.
Η φετινή έκδοση διαπίστωσε ότι υπάρχουν τώρα περίπου 290 εκατ. οχήματα στους δρόμους της ΕΕ και ότι η μέση ηλικία όλων των τύπων οχημάτων συνεχίζει να αυξάνεται.
Τα αυτοκίνητα στην ΕΕ έχουν πλέον μέση ηλικία 12,3 έτη. Σε ορισμένες χώρες, η ηλικία των αυτοκινήτων μπορεί να φτάσει μέχρι και τα 17 χρόνια, όπως συμβαίνει στην Ελλάδα και την Εσθονία.
Τα φορτηγά είναι συνήθως ο παλαιότερος τύπος οχημάτων, με τον μέσο όρο της ΕΕ να ανέρχεται στα 13,9 έτη, ενώ ο μέσος όρος τόσο για λεωφορεία όσο και για φορτηγά είναι 12,5 χρόνια. Από το 2018, η μέση ηλικία όλων των τύπων οχημάτων έχει αυξηθεί κατά περίπου ένα χρόνο.
Ο αυξανόμενος αριθμός γερασμένων οχημάτων στους δρόμους ενισχύει τη σημασία της επιτάχυνσης της υιοθέτησης μοντέλων με ηλεκτρική μπαταρία και άλλων μοντέλων μηδενικών εκπομπών στην Ευρώπη. Η έκθεση καταδεικνύει ότι, ενώ οι νομοθετικοί στόχοι μπορούν να βοηθήσουν στην καθοδήγηση της αλλαγής, αυτό είναι μόνο μέρος του παζλ για την απελευθέρωση των ανθρακούχων οδικών μεταφορών. Η Ευρώπη χρειάζεται ένα ευρύτερο σύνολο συνθηκών πλαισίου, όπως χρέωση υποδομών και φορολογικά κίνητρα, για την τόνωση της ζήτησης και την αναπλήρωση οχημάτων στους δρόμους της Ευρώπης με τα πιο καθαρά και πράσινα μοντέλα.
Η Ευρωπαϊκή Ένωση Κατασκευαστών Αυτοκινήτων, ή ACEA, εκπροσωπεί τους 15 μεγάλους κατασκευαστές αυτοκινήτων, φορτηγών, φορτηγών και λεωφορείων της Ευρώπης.
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών