Αν και η Renault δεν έχει εκδώσει επίσημη απόφαση, το ενδεχόμενο συμμετοχής της στον πολεμικό εξοπλισμό της Ουκρανίας έχει ήδη προκαλέσει οργή στο ρωσικό πολιτικό σύστημα
Σε μια κίνηση που εντείνει την πολεμική δυναμική του σύγχρονου πολέμου, η γαλλική αυτοκινητοβιομηχανία Renault βρίσκεται στο επίκεντρο πολιτικής και στρατιωτικής θύελλας, μετά την είδηση ότι εξετάζει τη δυνατότητα παραγωγής μη επανδρωμένων αεροσκαφών (drones) για τις Ένοπλες Δυνάμεις της Ουκρανίας (AFU) εντός της ουκρανικής επικράτειας.
Η πληροφορία επιβεβαιώθηκε από δηλώσεις του Γάλλου υπουργού Άμυνας Sebastien Lecornu στις 7 Ιουνίου, ενώ ακολούθησε διαρροή μέσω της FranceInfo ότι η εμπλεκόμενη εταιρεία είναι η Renault Group.
Το εγχείρημα, που θα υλοποιηθεί σε συνεργασία με δύο αμυντικές επιχειρήσεις της Γαλλίας, σχεδιάζεται να λάβει χώρα σε απόσταση μόλις λίγων δεκάδων χιλιομέτρων από τη γραμμή μετώπου.
Αν και η Renault δεν έχει εκδώσει επίσημη απόφαση, το ενδεχόμενο συμμετοχής της στον πολεμικό εξοπλισμό της Ουκρανίας έχει ήδη προκαλέσει οργή στο ρωσικό πολιτικό σύστημα.
Ρωσική αντίδραση: Από κυρώσεις έως «συμβολικά αντίποινα»
Ο Ρώσος βουλευτής Mikhail Sheremet ζήτησε να θεωρείται το λογότυπο της Renault «ισοδύναμο με φασιστικά σύμβολα», ενώ ο πρόεδρος της Επιτροπής Άμυνας της Δούμας, Andrei Kartapolov, μίλησε για «σοβαρές κυρώσεις» σε οποιαδήποτε δυτική εταιρεία συνδράμει στρατιωτικά την Ουκρανία.
Ο Vladimir Medinsky, στενός συνεργάτης του Putin, προειδοποίησε ότι «οι δυτικές εταιρείες που μπλέκουν στην Ουκρανία θα έχουν την ίδια μοίρα με τα εργοστάσια παραγωγής πολεμικού υλικού που ήδη έχουν καταστραφεί από ρωσικά χτυπήματα».

Γιατί ενδιαφέρονται οι δυτικές εταιρείες για την παραγωγή drones στην Ουκρανία;
Η απάντηση δεν είναι μόνο πολιτική ή ανθρωπιστική.
Είναι κυρίως γεωπολιτική και τεχνολογική.
Όπως δήλωσε ο Γάλλος υπουργός Άμυνας, η συμφωνία είναι αμοιβαία επωφελής: η Ουκρανία λαμβάνει drones για τις επιχειρήσεις της και η Γαλλία αποκτά άμεση πρόσβαση σε τεχνογνωσία, πολεμική εμπειρία και real-time δοκιμές στον χώρο των τακτικών UAVs.
Το ουκρανικό οπλοστάσιο drones
Η Ουκρανία βασίζεται σε συνδυασμό εγχώριας παραγωγής, μετατροπής πολιτικών drones και εισαγόμενων συστημάτων.
Σύμφωνα με στρατιωτικές πηγές και έρευνα του El Pais, πολλά drones συναρμολογούνται σε υπόγεια εργαστήρια ή υπόγεια γκαράζ σε πόλεις όπως το Kharkiv, η Οδησσός και το Nikolayev.
Η αλυσίδα παραγωγής του πολέμου στην Ευρώπη
Η Renault δεν είναι η μόνη δυτική εταιρεία που εμπλέκεται. Το τουρκικό Baykar, κατασκευάστρια του περίφημου Bayraktar, έχει ήδη ξεκινήσει την κατασκευή εργοστασίου στην Ουκρανία. Επιπλέον:
• Η φινλανδική Summa Defence Ltd ανακοίνωσε πρόγραμμα παραγωγής drones με έδρα τη Φινλανδία.
• Το ΝΑΤΟ προμηθεύει τακτικά την Ουκρανία με drones από ΗΠΑ, Γαλλία, Τουρκία και Γερμανία.
• Η Delair, γαλλική εταιρεία, έχει αποστείλει αναγνωριστικά UAVs στο ουκρανικό μέτωπο ήδη από το 2023.

Η στρατιωτική και οικονομική ανταπάντηση της Ρωσίας
Οικονομικά αντίποινα;
Σύμφωνα με τον Dmitry Solonnikov, διευθυντή του Ινστιτούτου Σύγχρονης Ανάπτυξης, η Ρωσία δεν μπορεί να πλήξει σοβαρά εταιρείες όπως η Renault μόνο μέσω απαγορεύσεων.
Αν και η Renault έχει παρουσία στη ρωσική αγορά εδώ και δεκαετίες, η απώλεια αυτής της αγοράς δεν είναι πλέον κρίσιμη μετά την έξοδό της το 2022 από την AvtoVAZ.
Στρατιωτική απάντηση: «Χτύπημα στην αλυσίδα εφοδιασμού»
Η Ρωσία μπορεί να στοχεύσει:
• Τα εργοστάσια συναρμολόγησης drones στην Ουκρανία, με χειρουργικά πλήγματα.
• Σιδηροδρομικές αρτηρίες μεταξύ Ουκρανίας και Ευρώπης, ώστε να διακοπεί η μεταφορά εξαρτημάτων.
• Κέντρα logistics σε Πολωνία, Ρουμανία και Ουγγαρία, μέσω επιθέσεων κυβερνοπολέμου ή μέσω ειδικών επιχειρήσεων.
Η καταστροφή της υλικοτεχνικής υποδομής θεωρείται από το ρωσικό στρατηγικό επιτελείο ως ο μόνος ρεαλιστικός τρόπος περιορισμού της δυτικής υποστήριξης.

Από το εργοστάσιο στο πεδίο μάχης
Η είδηση για την πιθανή εμπλοκή της Renault στη γραμμή παραγωγής πολεμικών drones στην Ουκρανία επιβεβαιώνει μια νέα εποχή: ο βιομηχανικός τομέας είναι πλέον οργανικό τμήμα της γεωπολιτικής αντιπαράθεσης.
Είτε πρόκειται για πολεμικά εργοστάσια είτε για τεχνολογικές startups, η σύγκρουση στην Ουκρανία επεκτείνεται πέρα από το πεδίο της μάχης — και περνά μέσα από τις αλυσίδες παραγωγής, τα logistics, τις υποδομές και τις εταιρικές αποφάσεις.
Ο πόλεμος, πλέον, δεν διεξάγεται μόνο με στρατούς, αλλά και με γραμμές.
Επιστροφή στην αμυντική βιομηχανία μετά από 80 χρόνια
Με την κίνηση αυτή η Renault επιστρέφει στην αμυντική βιομηχανία μετά από 80 χρόνια.
Η γαλλική εταιρεία έχει ιστορικό συμμετοχής στην αμυντική βιομηχανία, με σημαντική συνεισφορά κατά τον Α΄ Παγκόσμιο Πόλεμο.
Η εταιρεία κατασκεύασε τα πρώτα σύγχρονα τανκς, τα Renault FT, τα οποία χρησιμοποιήθηκαν με επιτυχία στο πεδίο της μάχης.
Ωστόσο, κατά τη διάρκεια του Β΄ Παγκοσμίου Πολέμου, συνεργάστηκε με το ναζιστικό καθεστώς, γεγονός που οδήγησε σε καταστροφή των εργοστασίων της από τους Συμμάχους και σε δίκη του ιδρυτή της, Louis Renault,για συνεργασία με τον εχθρό
Τα UAVs έχουν αναδειχθεί σε κρίσιμο εργαλείο στην άμυνα της Ουκρανίας, με τη χώρα να επιδιώκει την παραγωγή 4,5 εκατομμυρίων drones το 2025.
Η Renault με την εμπειρία της στη μαζική παραγωγή, μπορεί να συμβάλει σημαντικά στην επίτευξη αυτού του στόχου.
Η συνεργασία της Renault με το Κίεβο για την παραγωγή UAVs αποτελεί σημαντικό βήμα στην ενίσχυση της αμυντικής βιομηχανίας της Ουκρανίας και στη στρατηγική συνεργασία μεταξύ Γαλλίας και Ουκρανίας.
Η ιστορική εμπειρία της Renault στην αμυντική βιομηχανία και η σύγχρονη ανάγκη για τεχνολογία UAV καθιστούν αυτή τη συνεργασία κρίσιμη για τις δύο χώρες.
www.bankingnews.gr
Η πληροφορία επιβεβαιώθηκε από δηλώσεις του Γάλλου υπουργού Άμυνας Sebastien Lecornu στις 7 Ιουνίου, ενώ ακολούθησε διαρροή μέσω της FranceInfo ότι η εμπλεκόμενη εταιρεία είναι η Renault Group.
Το εγχείρημα, που θα υλοποιηθεί σε συνεργασία με δύο αμυντικές επιχειρήσεις της Γαλλίας, σχεδιάζεται να λάβει χώρα σε απόσταση μόλις λίγων δεκάδων χιλιομέτρων από τη γραμμή μετώπου.
Αν και η Renault δεν έχει εκδώσει επίσημη απόφαση, το ενδεχόμενο συμμετοχής της στον πολεμικό εξοπλισμό της Ουκρανίας έχει ήδη προκαλέσει οργή στο ρωσικό πολιτικό σύστημα.
Ρωσική αντίδραση: Από κυρώσεις έως «συμβολικά αντίποινα»
Ο Ρώσος βουλευτής Mikhail Sheremet ζήτησε να θεωρείται το λογότυπο της Renault «ισοδύναμο με φασιστικά σύμβολα», ενώ ο πρόεδρος της Επιτροπής Άμυνας της Δούμας, Andrei Kartapolov, μίλησε για «σοβαρές κυρώσεις» σε οποιαδήποτε δυτική εταιρεία συνδράμει στρατιωτικά την Ουκρανία.
Ο Vladimir Medinsky, στενός συνεργάτης του Putin, προειδοποίησε ότι «οι δυτικές εταιρείες που μπλέκουν στην Ουκρανία θα έχουν την ίδια μοίρα με τα εργοστάσια παραγωγής πολεμικού υλικού που ήδη έχουν καταστραφεί από ρωσικά χτυπήματα».

Γιατί ενδιαφέρονται οι δυτικές εταιρείες για την παραγωγή drones στην Ουκρανία;
Η απάντηση δεν είναι μόνο πολιτική ή ανθρωπιστική.
Είναι κυρίως γεωπολιτική και τεχνολογική.
Όπως δήλωσε ο Γάλλος υπουργός Άμυνας, η συμφωνία είναι αμοιβαία επωφελής: η Ουκρανία λαμβάνει drones για τις επιχειρήσεις της και η Γαλλία αποκτά άμεση πρόσβαση σε τεχνογνωσία, πολεμική εμπειρία και real-time δοκιμές στον χώρο των τακτικών UAVs.
Το ουκρανικό οπλοστάσιο drones
Η Ουκρανία βασίζεται σε συνδυασμό εγχώριας παραγωγής, μετατροπής πολιτικών drones και εισαγόμενων συστημάτων.
Σύμφωνα με στρατιωτικές πηγές και έρευνα του El Pais, πολλά drones συναρμολογούνται σε υπόγεια εργαστήρια ή υπόγεια γκαράζ σε πόλεις όπως το Kharkiv, η Οδησσός και το Nikolayev.
Η αλυσίδα παραγωγής του πολέμου στην Ευρώπη
Η Renault δεν είναι η μόνη δυτική εταιρεία που εμπλέκεται. Το τουρκικό Baykar, κατασκευάστρια του περίφημου Bayraktar, έχει ήδη ξεκινήσει την κατασκευή εργοστασίου στην Ουκρανία. Επιπλέον:
• Η φινλανδική Summa Defence Ltd ανακοίνωσε πρόγραμμα παραγωγής drones με έδρα τη Φινλανδία.
• Το ΝΑΤΟ προμηθεύει τακτικά την Ουκρανία με drones από ΗΠΑ, Γαλλία, Τουρκία και Γερμανία.
• Η Delair, γαλλική εταιρεία, έχει αποστείλει αναγνωριστικά UAVs στο ουκρανικό μέτωπο ήδη από το 2023.

Η στρατιωτική και οικονομική ανταπάντηση της Ρωσίας
Οικονομικά αντίποινα;
Σύμφωνα με τον Dmitry Solonnikov, διευθυντή του Ινστιτούτου Σύγχρονης Ανάπτυξης, η Ρωσία δεν μπορεί να πλήξει σοβαρά εταιρείες όπως η Renault μόνο μέσω απαγορεύσεων.
Αν και η Renault έχει παρουσία στη ρωσική αγορά εδώ και δεκαετίες, η απώλεια αυτής της αγοράς δεν είναι πλέον κρίσιμη μετά την έξοδό της το 2022 από την AvtoVAZ.
Στρατιωτική απάντηση: «Χτύπημα στην αλυσίδα εφοδιασμού»
Η Ρωσία μπορεί να στοχεύσει:
• Τα εργοστάσια συναρμολόγησης drones στην Ουκρανία, με χειρουργικά πλήγματα.
• Σιδηροδρομικές αρτηρίες μεταξύ Ουκρανίας και Ευρώπης, ώστε να διακοπεί η μεταφορά εξαρτημάτων.
• Κέντρα logistics σε Πολωνία, Ρουμανία και Ουγγαρία, μέσω επιθέσεων κυβερνοπολέμου ή μέσω ειδικών επιχειρήσεων.
Η καταστροφή της υλικοτεχνικής υποδομής θεωρείται από το ρωσικό στρατηγικό επιτελείο ως ο μόνος ρεαλιστικός τρόπος περιορισμού της δυτικής υποστήριξης.

Από το εργοστάσιο στο πεδίο μάχης
Η είδηση για την πιθανή εμπλοκή της Renault στη γραμμή παραγωγής πολεμικών drones στην Ουκρανία επιβεβαιώνει μια νέα εποχή: ο βιομηχανικός τομέας είναι πλέον οργανικό τμήμα της γεωπολιτικής αντιπαράθεσης.
Είτε πρόκειται για πολεμικά εργοστάσια είτε για τεχνολογικές startups, η σύγκρουση στην Ουκρανία επεκτείνεται πέρα από το πεδίο της μάχης — και περνά μέσα από τις αλυσίδες παραγωγής, τα logistics, τις υποδομές και τις εταιρικές αποφάσεις.
Ο πόλεμος, πλέον, δεν διεξάγεται μόνο με στρατούς, αλλά και με γραμμές.
Επιστροφή στην αμυντική βιομηχανία μετά από 80 χρόνια
Με την κίνηση αυτή η Renault επιστρέφει στην αμυντική βιομηχανία μετά από 80 χρόνια.
Η γαλλική εταιρεία έχει ιστορικό συμμετοχής στην αμυντική βιομηχανία, με σημαντική συνεισφορά κατά τον Α΄ Παγκόσμιο Πόλεμο.
Η εταιρεία κατασκεύασε τα πρώτα σύγχρονα τανκς, τα Renault FT, τα οποία χρησιμοποιήθηκαν με επιτυχία στο πεδίο της μάχης.
Ωστόσο, κατά τη διάρκεια του Β΄ Παγκοσμίου Πολέμου, συνεργάστηκε με το ναζιστικό καθεστώς, γεγονός που οδήγησε σε καταστροφή των εργοστασίων της από τους Συμμάχους και σε δίκη του ιδρυτή της, Louis Renault,για συνεργασία με τον εχθρό
Τα UAVs έχουν αναδειχθεί σε κρίσιμο εργαλείο στην άμυνα της Ουκρανίας, με τη χώρα να επιδιώκει την παραγωγή 4,5 εκατομμυρίων drones το 2025.
Η Renault με την εμπειρία της στη μαζική παραγωγή, μπορεί να συμβάλει σημαντικά στην επίτευξη αυτού του στόχου.
Η συνεργασία της Renault με το Κίεβο για την παραγωγή UAVs αποτελεί σημαντικό βήμα στην ενίσχυση της αμυντικής βιομηχανίας της Ουκρανίας και στη στρατηγική συνεργασία μεταξύ Γαλλίας και Ουκρανίας.
Η ιστορική εμπειρία της Renault στην αμυντική βιομηχανία και η σύγχρονη ανάγκη για τεχνολογία UAV καθιστούν αυτή τη συνεργασία κρίσιμη για τις δύο χώρες.
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών