Τελευταία Νέα
Διεθνή

«Βροχή, χαλάζι, καταιγίδες και χιόνια ταυτόχρονα…» - Ζοφερός ο CEO της Mercedes για τους ευρωπαϊκούς κολοσσούς της αυτοκινητοβιομηχανίας

«Βροχή, χαλάζι, καταιγίδες και χιόνια ταυτόχρονα…» - Ζοφερός ο CEO της Mercedes για τους ευρωπαϊκούς κολοσσούς της αυτοκινητοβιομηχανίας
Η ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία σε πολυκρίση: κόστη, απολύσεις και ηλεκτροκίνηση σε αδιέξοδο
Οι μεγάλοι δυτικοί κατασκευαστές αυτοκινήτων βρίσκονται αντιμέτωποι με κρίσεις σε πολλά μέτωπα, καθώς η πτώση κερδών, οι μαζικές απολύσεις και τα μέτρα λιτότητας αποκαλύπτουν την πίεση που δέχεται ο κλάδος.
Από τα αυξανόμενα κόστη παραγωγής και τους δασμούς των ΗΠΑ, μέχρι τον σκληρό ανταγωνισμό, τις αναταράξεις στις εφοδιαστικές αλυσίδες και τη μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση, οι κορυφαίοι OEMs βιώνουν αυτό που πολλοί χαρακτηρίζουν ως «τέλεια καταιγίδα».
Όπως δήλωσε χαρακτηριστικά ο CEO της Mercedes-Benz Group, Ola Källenius: «Η βιομηχανία μας δέχεται βροχή, χαλάζι, καταιγίδες και χιόνια ταυτόχρονα».
Στο ίδιο μήκος κύματος, η Sigrid de Vries, γενική διευθύντρια της European Automobile Manufacturers’ Association (ACEA), μίλησε για μια «πολυκρίση», όπου διαφορετικά προβλήματα αλληλοσυνδέονται και ενισχύουν το ένα το άλλο, καθιστώντας την κατάσταση σοβαρότερη από το άθροισμα των μερών της.

Η συνάντηση κορυφής

Η ACEA, που εκπροσωπεί 16 κορυφαίους ευρωπαϊκούς κατασκευαστές, όπως Volkswagen, BMW, Ferrari, Renault και Volvo, προειδοποιεί ότι η μετάβαση προς τα οχήματα μηδενικών εκπομπών αποτελεί τη μεγαλύτερη πρόκληση στην ιστορία του κλάδου.
Στις 12 Σεπτεμβρίου αναμένεται συνάντηση κορυφαίων CEOs με την πρόεδρο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Ursula von der Leyen, με στόχο τη χάραξη στρατηγικής για την αντιμετώπιση των πιέσεων.
Σύμφωνα με το σχέδιο της ΕΕ για κλιματική ουδετερότητα έως το 2050, τα κράτη-μέλη πρέπει να μειώσουν τις εκπομπές ρύπων από τα νέα αυτοκίνητα κατά 55% έως το 2030 σε σχέση με τα επίπεδα του 2021, ενώ από το 2035 όλα τα καινούργια οχήματα που θα πωλούνται θα πρέπει να έχουν μηδενικές εκπομπές άνθρακα — στόχος που διατηρείται παρά τις έντονες πολιτικές πιέσεις.
Η Rella Suskin, αναλύτρια της Morningstar, σημειώνει ότι οι δηλώσεις του Källenius αντανακλούν την αγωνία του κλάδου για μεγαλύτερη στήριξη, επισημαίνοντας πως «οι ευρωπαϊκοί κανονισμοί για τη μείωση των εκπομπών λειτούργησαν ακριβώς αντίθετα σε σχέση με την Κίνα, που στήριξε μαζικά τη δική της αυτοκινητοβιομηχανία με επιδοτήσεις, φορολογικά κίνητρα και χρηματοδότηση στην έρευνα και ανάπτυξη».
Η κυριαρχία των κινεζικών EVs προκαλεί αναταράξεις στην παγκόσμια αγορά, με τους Ευρωπαίους κατασκευαστές να αντιμετωπίζουν υψηλά κόστη επενδύσεων χωρίς την ανάλογη ζήτηση.

Διαρθρωτικά προβλήματα

Ο Henner Lehne, αντιπρόεδρος της S&P Global Mobility, μίλησε για «βαθιά διαρθρωτική αναστάτωση», που απαιτεί επανεξέταση στρατηγικών επενδύσεων, σχεδιασμού προϊόντων και λειτουργιών.
Οι κατασκευαστές, έχοντας δεσμεύσει τεράστια κεφάλαια στην ηλεκτροκίνηση και τις ψηφιακές πλατφόρμες, βλέπουν την υιοθέτηση από την αγορά να καθυστερεί, ενώ οι πωλήσεις δεν ανταποκρίνονται στις προσδοκίες. Παράλληλα, οι παραδοσιακές πλατφόρμες εσωτερικής καύσης (ICE), που είχαν μπει σε πορεία κατάργησης, ξαναμπαίνουν στη συζήτηση.
Η German Association of the Automotive Industry (VDA), που εκπροσωπεί μεταξύ άλλων Volkswagen, Mercedes-Benz Group και BMW, παραδέχεται πως «χωρίς αμφιβολία, οι καιροί είναι δύσκολοι».
Ωστόσο, επενδύει στην καινοτομία, προγραμματίζοντας επενδύσεις ύψους 320 δισ. ευρώ σε R&D και κεφαλαιουχικές δαπάνες την περίοδο 2025-2029, με στόχο να αναδείξει το μέλλον της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας στην έκθεση IAA Mobility.

www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης