Τελευταία Νέα
Διεθνή

Απίστευτο - Νέος διακόπτης «kill» απειλεί την Ευρώπη, η Κίνα μπορεί να «παγώσει» τα ηλεκτρικά λεωφορεία... που έχει και η Ελλάδα

Απίστευτο - Νέος διακόπτης «kill» απειλεί την Ευρώπη, η Κίνα μπορεί να «παγώσει» τα ηλεκτρικά λεωφορεία... που έχει και η Ελλάδα
Η πιο αποκαλυπτική έρευνα προήλθε από τη νορβηγική Ruter, η οποία διαπίστωσε ότι τα λεωφορεία Yutong διατηρούν ενεργή δυνατότητα OTA (over-the-air)
Σχετικά Άρθρα
Η Ευρώπη βρίσκεται αντιμέτωπη με μια νέα, απρόσμενη απειλή ασφαλείας: τον κίνδυνο τα κινεζικά ηλεκτρικά λεωφορεία να διαθέτουν έναν μηχανισμό απομακρυσμένης ακινητοποίησης, έναν «kill switch» που θα μπορούσε -θεωρητικά- να επιτρέψει στο Πεκίνο να θέσει οχήματα εκτός λειτουργίας με το πάτημα ενός κουμπιού.
Το ζήτημα έχει προκαλέσει κύμα ανησυχίας σε πολλές χώρες, την ώρα που αντίστοιχα ηλεκτρικά λεωφορεία (Yutong) κυκλοφορούν και στην Ελλάδα, μέσω προμηθευτών που έχουν εντάξει κινεζικές τεχνολογίες στον στόλο των αστικών συγκοινωνιών.
Όπως αποκαλύπτουν οι Eurasian Times, oι έρευνες που ξεκίνησαν πρόσφατα σε Δανία, Ολλανδία, Νορβηγία, Αυστραλία και Ηνωμένο Βασίλειο επικεντρώνονται στον κινεζικό κολοσσό Yutong, έναν από τους μεγαλύτερους εξαγωγείς ηλεκτρικών λεωφορείων παγκοσμίως. Στο Ην. Βασίλειο, περίπου 700 λεωφορεία Yutong κυκλοφορούν ήδη καθημερινά, ενώ η εταιρεία επιδιώκει περαιτέρω διείσδυση με νέα διώροφα ηλεκτρικά μοντέλα.

Τα ευρήματα της Νορβηγίας σοκάρουν: Δυνατότητα πλήρους απομακρυσμένης παύσης λειτουργίας

Η πιο αποκαλυπτική έρευνα προήλθε από τη νορβηγική Ruter, η οποία διαπίστωσε ότι τα λεωφορεία Yutong διατηρούν ενεργή δυνατότητα OTA (over-the-air) πρόσβασης στα συστήματα ενέργειας και μπαταρίας. Πρόκειται για τεχνική δυνατότητα που, όπως τονίζεται στην έκθεση, «θα μπορούσε να επιτρέψει την ακινητοποίηση του οχήματος σε δευτερόλεπτα».
Αν και δεν υπάρχουν ενδείξεις ότι η Κίνα έχει επιχειρήσει να χρησιμοποιήσει αυτή τη δυνατότητα, η ύπαρξή της εγείρει σοβαρά ζητήματα εθνικής ασφάλειας. Η προσωρινή λύση αφαίρεσης της SIM κάρτας στα λεωφορεία περιορίζει τον κίνδυνο, αλλά εμποδίζει τις ενημερώσεις λογισμικού και τη σωστή λειτουργία των οχημάτων.

Αντιδράσεις από Yutong: «Δεν υπάρχει απομακρυσμένος έλεγχος στα κρίσιμα συστήματα»

Η Yutong και οι ευρωπαϊκοί της αντιπρόσωποι αρνούνται ότι τα συστήματα επιτρέπουν απομακρυσμένο έλεγχο των βασικών λειτουργιών του οχήματος. Υποστηρίζουν ότι η πρόσβαση αφορά μόνο δευτερεύουσες λειτουργίες (όπως προγραμματισμός A/C), ενώ όλες οι κρίσιμες ενημερώσεις γίνονται με φυσική παρουσία και εξουσιοδότηση του πελάτη.
Παρά τις διαβεβαιώσεις, πολλές κυβερνήσεις επιμένουν ότι η ύπαρξη τεχνικής δυνατότητας απομακρυσμένου χειρισμού, ακόμη και αν δεν έχει χρησιμοποιηθεί, αποτελεί κεντρικό γεωπολιτικό ρίσκο.

Γιατί η ανησυχία είναι μεγαλύτερη όταν πρόκειται για κινεζικό εξοπλισμό

Οι OTA λειτουργίες υπάρχουν σε δεκάδες σύγχρονα οχήματα – από Tesla μέχρι BMW.
Ωστόσο, η διαφορά εδώ έχει σαφώς πολιτικό χαρακτήρα. Οι σχέσεις Δύσης–Κίνας είναι ήδη επιβαρυμένες μετά από χρόνια απαγορεύσεων σε Huawei, ZTE, DJI drones και κινεζικές κάμερες ασφαλείας, λόγω φόβων κατασκοπείας ή υποχρεωτικής συνεργασίας με τις κινεζικές υπηρεσίες πληροφοριών.
Οι φόβοι αυτοί επεκτείνονται πλέον και στον τομέα των μεταφορών: όσο περισσότερα κινεζικά ηλεκτρικά οχήματα εισέρχονται στα ευρωπαϊκά συστήματα υποδομών, τόσο αυξάνεται ο κίνδυνος εξάρτησης από τεχνολογία που δυνητικά θα μπορούσε να «παγώσει» κρίσιμες λειτουργίες.

Και η Ελλάδα; Η συζήτηση χτυπά καμπανάκι και για την εγχώρια αγορά

Η διαμάχη δεν αφήνει ανεπηρέαστη την Ελλάδα.,η οποία έχει εντάξει κινεζικά ηλεκτρικά λεωφορεία στον σχεδιασμό ανανέωσης των στόλων της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης, ενώ αρκετά δοκιμαστικά μοντέλα έχουν ήδη κυκλοφορήσει.

www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης