Τελευταία Νέα
Επιχειρήσεις

Τα υπερκέρδη της Fraport και τα ερωτήματα τήρησης των συμφωνηθέντων με το Δημόσιο

Τα υπερκέρδη της Fraport και τα ερωτήματα τήρησης των συμφωνηθέντων με το Δημόσιο
Η εκτίναξη των αφίξεων σε σχέση με τις προβλέψεις και οι υποχρεώσεις που παραβλέπουν τα αρμόδια Υπουργεία
Την ώρα που Fraport πιάνει σε επίπεδα επιβατικής κίνησης τους στόχους που είχαν τεθεί για το 2036 σωρεία ερωτημάτων προκύπτει για το αν η πορεία των μεγεθών συμβαδίζει με τις υποχρεώσεις που γεννώνται από την αύξηση της επιβατικής κίνησης.
Η εταιρία είχε το 2017 ανακοινώσει ότι θα επενδύσει μέχρι το 2021 τουλάχιστον το ποσό των 330 εκατ. ευρώ ενώ στην υπόλοιπη διάρκεια της περιόδου παραχώρησης θα πραγματοποιήσει επιπλέον έργα συντήρησης και αναβάθμισης στα αεροδρόμια, υλοποιώντας συνολικά επενδύσεις ύψους 1 δισ. ευρώ περίπου.
Οι επενδύσεις είναι προφανές ότι προκύπτουν από τις υποχρεώσεις που έχει αναλάβει στη σύμβαση που έχει υπογράψει με το ελληνικό δημόσιο και το χρονοδιάγραμμα υλοποίησής τους σχετίζεται με τις εκτιμήσεις για την πορεία της επιβατικής κίνησης ώστε η εξυπηρέτηση να βρίσκεται στα ελάχιστα επίπεδα που έχουν συμφωνηθεί αλλά και να τηρούνται οι περιβαλλοντικοί όροι
Με βάση τα όσα είχαν τότε ανακοινωθεί μέχρι το 2021 θα είχαμε αύξηση των σταθμών Check-In από 213 σε 297, αύξηση των σημείων ασφαλείας από 44 σε 84, αύξηση των πυλών από 103 σε 147 και την αύξηση των θέσεων στάθμευσης αεροσκαφών από 115 σε 150 .
Επίσης προβλεπόταν η κατασκευή πέντε νέων τεραμτικών σταθμών στα αεροδρόμια Θεσσαλονίκης, Κέρκυρας, Κεφαλονιάς, Κω, Μυτιλήνης), καθώς και ότι συνολικό μέγεθος των 14 τερματικών σταθμών στα αεροδρόμια θα αυξηθεί κατά 100.000 m2 σε 300.000 m2 περίπου.
Όπως αποκάλυψε όμως το bankingnews το Αεροδρόμιο της Κέρκυρας με συνολική επιβατική κίνηση 3,36 εκ. επιβάτες στο έτος 2018, πέτυχε αύξηση δηλαδή σε ποσοστό άνω του 30% σε σχέση με το 2016 και ξεπέρασε κατά 60.000 επιβάτες από τον στόχο των 3,3 εκ επιβατών για το έτος 2036. Αντίστοιχη κάλυψη των προσδοκώμενων στόχων του έτους 2036 προκύπτει και στα  αεροδρόμια Καβάλας, Κεφαλονιάς, Σαντορίνης και Μυκόνου.
Ωστόσο όπως η ίδια η εταιρία αποκάλυψε τα έργα σε Μύκονο και Κέρκυρα θα ολοκληρωθούν το 2021 στοιχείο που δείχνει ότι είναι αμφίβολο αν θα καλύψουν τις απαιτήσεις της σύμβασης αλλά και τους περιβαλλοντικούς όρους δεδομένης της εκτόξευσης της επιβατικής κίνησης.
Ωστόσο το αρμόδιο Υπουργείο Περιβάλλοντος αλλά και τα υπόλοιπα εμπλεκόμενα Υπουργεία και φορείς φαίνεται να μην παρακολουθούν και να παρεμβαίνουν ώστε να διασφαλιστεί η τήρηση των όρων της σύμβασης ενώ την ίδια στιγμή η Fraport κερδίζει πολύ περισσότερα από όσα αρχικά είχε εκτιμηθεί.

Νίκος Καρούτζος
nkaroutzos@gmail.com
www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης