γράφει : Ελένη Μπότα
Στην σκιά του διαγωνισμού η προσφυγή της Μυτιληναίος
Mε δύο προσφορές από τις κοινοπραξίες Άκτωρ-Ansaldo-Hitachi-Rail Italy και Avax-Ghella-Alstom, που αναμένεται να ανοίξουν άμεσα, προχωρά ο διαγωνισμός για την γραμμή 4 του Μετρό, προύπολογισμού 1,8 δισ. ευρώ.
Στην σκιά του διαγωνισμού πάντως βρίσκεται η προσφυγή της Μυτιληναίος.
Ειδικότερα η ΜΕΤΚΑ έχει ζητήσει τον αποκλεισμό από το διαγωνισμό των υπόλοιπων σχημάτων λόγω της συμμετοχής τους στο καρτέλ, ενώ έχει προσφύγει και κατά της απόφασης της Αττικό Μετρό με την οποία αποκλείστηκε από τη συνέχεια της διαγωνιστικής διαδικασίας.
Αυτός είναι και η λόγος που η ΤΕΡΝΑ σε κοινοπραξία με VINCI - SIEMENS αν και είχαν προεπιλεγεί, αποφάσισαν να μην καταθέσουν τελικώς οικονομική προσφορά στο διαγωνισμό της Αττικό Μετρό.
Δύο είναι τα σενάρια που επικρατούν στην κατασκευαστική αγορά σχετικά με την τύχη του διαγωνισμού: το ένα είναι μην προχωρήσει τελικώς η διαγωνιστική διαδικασία λόγω των προσφυγών και τελικώς η Τέρνα που αποφάσισε να μην κατέβει στο διαγωνισμό, να αποδειχτεί σοφή, καθώς θα επαναπροκυρηχτεί.
Και το δεύτερο σενάριο είναι τελικώς το Συμβούλιο της Επικρατείας να δεχτεί ότι οι κατασκευαστικοί Όμιλοι όχι μόνο πληρώνουν ή πλήρωσαν τα πρόστιμα που τους επεβλήθησαν αλλά έχουν λάβει και όλα τα απαραίτητα μέτρα αυτοκάθαρσης (π.χ απομάκρυναν από το διοικητικό τους συμβούλιο πρόσωπα που εμπλέκονταν με την υπόθεση του καρτέλ).
Η νέα γραμμή θα έχει 15 σταθμούς και οι αποβάθρες θα έχουν μήκος περίπου 80 μέτρα. θα υπάρχουν θύρες στις αποβάθρες - είναι μία τάση που επικρατεί διεθνώς - οι οποίες θα ανοίγουν μαζί με τις θύρες των συρμών.
Η Γραμμή 4 θα έχει δυο σταθμούς ανταπόκρισης, στην Ακαδημία, με το σταθμό Πανεπιστήμιο της Γραμμής 2, και στον Ευαγγελισμό, με τη Γραμμή 3.
Να σημειωθεί ότι η προσθήκη του 15ου σταθμού (Ελίκωνος), έχει αποτελέσει αίτημα των κατοίκων της περιοχής, που κατήγγειλαν την μεγάλη απόσταση που υπήρχε μεταξύ των δυο σταθμών.
Σε κάθε περίπτωση, η νέα γραμμή αναμένεται να εξυπηρετεί εκατοντάδες χιλιάδες Αθηναίους - οι πρώτες εκτιμήσεις κάνουν λόγο για 300.000 πολίτες που θα χρησιμοποιούν τη νέα γραμμή καθημερινά, αφού θα διέρχεται από μερικές από τις πιο πυκνοκατοικημένες περιοχές της πόλης.
Η γραμμή 4 του Μετρό, είναι το μεγαλύτερο νέο δημόσιο έργο με χρηματοδότηση από το ΕΣΠΑ 2014-2020 (μέσω του Επιχειρησιακού Προγράμματος ΥΜΕ-ΠΕΡΑΑ) καθώς το αρχικό της κόστος έχει υπολογιστεί σε 1,45 δισ.ευρώ ενώ αν προστεθεί και το ΦΠΑ τότε το κόστος ανέρχεται στα 1,8 δισ ευρώ, με το 75% της χρηματοδότησης να προέρχεται από κεφάλαια του ΕΣΠΑ.
Ελένη Μπότα
www.bankingnews.gr
Στην σκιά του διαγωνισμού πάντως βρίσκεται η προσφυγή της Μυτιληναίος.
Ειδικότερα η ΜΕΤΚΑ έχει ζητήσει τον αποκλεισμό από το διαγωνισμό των υπόλοιπων σχημάτων λόγω της συμμετοχής τους στο καρτέλ, ενώ έχει προσφύγει και κατά της απόφασης της Αττικό Μετρό με την οποία αποκλείστηκε από τη συνέχεια της διαγωνιστικής διαδικασίας.
Αυτός είναι και η λόγος που η ΤΕΡΝΑ σε κοινοπραξία με VINCI - SIEMENS αν και είχαν προεπιλεγεί, αποφάσισαν να μην καταθέσουν τελικώς οικονομική προσφορά στο διαγωνισμό της Αττικό Μετρό.
Δύο είναι τα σενάρια που επικρατούν στην κατασκευαστική αγορά σχετικά με την τύχη του διαγωνισμού: το ένα είναι μην προχωρήσει τελικώς η διαγωνιστική διαδικασία λόγω των προσφυγών και τελικώς η Τέρνα που αποφάσισε να μην κατέβει στο διαγωνισμό, να αποδειχτεί σοφή, καθώς θα επαναπροκυρηχτεί.
Και το δεύτερο σενάριο είναι τελικώς το Συμβούλιο της Επικρατείας να δεχτεί ότι οι κατασκευαστικοί Όμιλοι όχι μόνο πληρώνουν ή πλήρωσαν τα πρόστιμα που τους επεβλήθησαν αλλά έχουν λάβει και όλα τα απαραίτητα μέτρα αυτοκάθαρσης (π.χ απομάκρυναν από το διοικητικό τους συμβούλιο πρόσωπα που εμπλέκονταν με την υπόθεση του καρτέλ).
Η νέα γραμμή θα έχει 15 σταθμούς και οι αποβάθρες θα έχουν μήκος περίπου 80 μέτρα. θα υπάρχουν θύρες στις αποβάθρες - είναι μία τάση που επικρατεί διεθνώς - οι οποίες θα ανοίγουν μαζί με τις θύρες των συρμών.
Η Γραμμή 4 θα έχει δυο σταθμούς ανταπόκρισης, στην Ακαδημία, με το σταθμό Πανεπιστήμιο της Γραμμής 2, και στον Ευαγγελισμό, με τη Γραμμή 3.
Να σημειωθεί ότι η προσθήκη του 15ου σταθμού (Ελίκωνος), έχει αποτελέσει αίτημα των κατοίκων της περιοχής, που κατήγγειλαν την μεγάλη απόσταση που υπήρχε μεταξύ των δυο σταθμών.
Σε κάθε περίπτωση, η νέα γραμμή αναμένεται να εξυπηρετεί εκατοντάδες χιλιάδες Αθηναίους - οι πρώτες εκτιμήσεις κάνουν λόγο για 300.000 πολίτες που θα χρησιμοποιούν τη νέα γραμμή καθημερινά, αφού θα διέρχεται από μερικές από τις πιο πυκνοκατοικημένες περιοχές της πόλης.
Η γραμμή 4 του Μετρό, είναι το μεγαλύτερο νέο δημόσιο έργο με χρηματοδότηση από το ΕΣΠΑ 2014-2020 (μέσω του Επιχειρησιακού Προγράμματος ΥΜΕ-ΠΕΡΑΑ) καθώς το αρχικό της κόστος έχει υπολογιστεί σε 1,45 δισ.ευρώ ενώ αν προστεθεί και το ΦΠΑ τότε το κόστος ανέρχεται στα 1,8 δισ ευρώ, με το 75% της χρηματοδότησης να προέρχεται από κεφάλαια του ΕΣΠΑ.
Ελένη Μπότα
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών