γράφει : Ελένη Μπότα
Στις αρχές της επόμενης εβδομάδας αναμένεται να ανοίξουν οι οικονομικές προσφορές που έχουν δώσει οι δύο υποψήφιοι για τη γραμμή 4 του Μετρό, ήτοι η κοινοπραξία ΑΚΤΩΡ-Ansaldo- Hitachi και η κοινοπραξία ΑΒΑΞ-Ghella-Alstom Transport
Στις αρχές της επόμενης εβδομάδας αναμένεται να ανοίξουν οι οικονομικές προσφορές που έχουν δώσει οι δύο υποψήφιοι για τη γραμμή 4 του Μετρό, ήτοι η κοινοπραξία ΑΚΤΩΡ-Ansaldo- Hitachi και η κοινοπραξία ΑΒΑΞ-Ghella-Alstom Transport.
Ο δρόμος για το άνοιγμα των οικονομικών προσφορών άνοιξε όταν Άκτωρ και Αβαξ απέσυραν τις προσφυγές τους.
Την συνέχιση του διαγωνισμού είχε προαναγγέιλει και ο Γενικός Γραμματέας Υποδομών κ. Γ., Καραγιάννης ο οποίος μιλώμντας στην εκπομπή Market Watch τόνισε ότι «εκτιμούμε για το καλό της χώρας, ότι δεν θα την ξαναπροσβάλλουν και θα προχωρήσει ο διαγωνισμός, ώστε ένα από τα μεγαλύτερα έργα της χώρα μας να υλοποιηθεί».
Αυτό άλλωστε διαφάνηκε και από τις πρόσφατες δηλώσεις του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών Κ. Καραμανλή ο οποίος όπως χαρακτηριστικά ανέφερε «ο διαγωνισμός για τη γραμμή 4 του Μετρό, συνεχίζεται κανονικά».
Τo έργο της γραμμής 4 αποτελεί το μεγαλύτερο συμβόλαιο των τελευταίων χρόνων, προΑύπολογισμού 1,8 δις ευρώ, που θα τροφοδοτήσει το κατασκευαστικό αντικείμενο όλων των τεχνικών εταιρειών που θα συμμετάσχουν στο έργο.
Με το άνοιγμα των οικονομικών προσφορών, ανάδοχος θα αναδειχτεί αυτός που έχει δώσει την μεγαλύτερη έκπτωση, ενώ στόχος του Υπουργείου Υποδομών είναι οι σχετικές διαδικασίες (να σταλεί η σύμβαση για έγκριση στο Ελεγκτικό Συνέδριο, εν συνεχεία στη Βουλή κλπ) να έχει ολοκληρωθεί μέσα στο πρώτο δίμηνο του 2021 και η συμβασιοποιήση του έργου μέσα στο πρώτο τρίμηνο του ίδιου έτους.
Η Γραμμή 4 θα έχει 15 σταθμούς και οι αποβάθρες θα έχουν μήκος περίπου 80 μέτρα. θα υπάρχουν θύρες στις αποβάθρες - είναι μία τάση που επικρατεί διεθνώς - οι οποίες θα ανοίγουν μαζί με τις θύρες των συρμών.
Η Γραμμή 4 θα έχει δυο σταθμούς ανταπόκρισης, στην Ακαδημία, με το σταθμό Πανεπιστήμιο της Γραμμής 2, και στον Ευαγγελισμό, με τη Γραμμή 3.
Να σημειωθεί ότι η προσθήκη του 15ου σταθμού (Ελίκωνος), έχει αποτελέσει αίτημα των κατοίκων της περιοχής, που κατήγγειλαν την μεγάλη απόσταση που υπήρχε μεταξύ των δυο σταθμών.
Σε κάθε περίπτωση, η νέα γραμμή αναμένεται να εξυπηρετεί εκατοντάδες χιλιάδες Αθηναίους - οι πρώτες εκτιμήσεις κάνουν λόγο για 300.000 πολίτες που θα χρησιμοποιούν τη νέα γραμμή καθημερινά, αφού θα διέρχεται από μερικές από τις πιο πυκνοκατοικημένες περιοχές της πόλης.
Η γραμμή 4 του Μετρό, είναι το μεγαλύτερο νέο δημόσιο έργο με χρηματοδότηση από το ΕΣΠΑ 2014-2020 (μέσω του Επιχειρησιακού Προγράμματος ΥΜΕ-ΠΕΡΑΑ) καθώς το αρχικό της κόστος έχει υπολογιστεί σε 1,45 δισ.ευρώ ενώ αν προστεθεί και το ΦΠΑ τότε το κόστος ανέρχεται στα 1,8 δισ ευρώ, με το 75% της χρηματοδότησης να προέρχεται από κεφάλαια του ΕΣΠΑ.
Η νέα γραμμή περιλαμβάνει τους εξής σταθμούς:
1.Σταθμός ‘Άλσος Βεΐκου, Διασταύρωση Βεΐκου και Τραλλέων,
2.Σταθμός Γαλάτσι, Διασταύρωση Γαλατσίου και Βεΐκου,
3.Σταθμός Ελικώνος,
4.Σταθμός Κυψέλη, Πλατεία Κυψέλης,
5.Σταθμός Δικαστήρια, Διασταύρωση Ευελπίδων και Μουστοξύδη,
6.Σταθμός Αλεξάνδρας, Διασταύρωση Αλεξάνδρας και Μουστοξύδη,
7.Σταθμός Εξάρχεια, Πλατεία Εξαρχείων,
8.Σταθμός Ακαδημία, Διασταύρωση Ακαδημίας και Σίνα,
9.Σταθμός Κολωνάκι, Πλατεία Κολωνακίου,
10.Σταθμός Ευαγγελισμός, Διασταύρωση Βασ. Σοφίας, Ριζάρη και Βασ. Κωνσταντίνου,
11.Σταθμός Καισαριανή, Διασταύρωση Υμηττού και Εθν. Αντιστάσεως,
12.Σταθμός Πανεπιστημιούπολη, Εθν. Αντιστάσεως,
13.Σταθμός Ιλίσια, Πλατεία Κύπρου,
14.Σταθμός Ζωγράφου, Πλατεία Γαρδένια,
15.Σταθμός Γουδί, Πλατεία Ελευθερίας.
Ελένη Μπότα
www.bankingnews.gr
Ο δρόμος για το άνοιγμα των οικονομικών προσφορών άνοιξε όταν Άκτωρ και Αβαξ απέσυραν τις προσφυγές τους.
Την συνέχιση του διαγωνισμού είχε προαναγγέιλει και ο Γενικός Γραμματέας Υποδομών κ. Γ., Καραγιάννης ο οποίος μιλώμντας στην εκπομπή Market Watch τόνισε ότι «εκτιμούμε για το καλό της χώρας, ότι δεν θα την ξαναπροσβάλλουν και θα προχωρήσει ο διαγωνισμός, ώστε ένα από τα μεγαλύτερα έργα της χώρα μας να υλοποιηθεί».
Αυτό άλλωστε διαφάνηκε και από τις πρόσφατες δηλώσεις του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών Κ. Καραμανλή ο οποίος όπως χαρακτηριστικά ανέφερε «ο διαγωνισμός για τη γραμμή 4 του Μετρό, συνεχίζεται κανονικά».
Τo έργο της γραμμής 4 αποτελεί το μεγαλύτερο συμβόλαιο των τελευταίων χρόνων, προΑύπολογισμού 1,8 δις ευρώ, που θα τροφοδοτήσει το κατασκευαστικό αντικείμενο όλων των τεχνικών εταιρειών που θα συμμετάσχουν στο έργο.
Με το άνοιγμα των οικονομικών προσφορών, ανάδοχος θα αναδειχτεί αυτός που έχει δώσει την μεγαλύτερη έκπτωση, ενώ στόχος του Υπουργείου Υποδομών είναι οι σχετικές διαδικασίες (να σταλεί η σύμβαση για έγκριση στο Ελεγκτικό Συνέδριο, εν συνεχεία στη Βουλή κλπ) να έχει ολοκληρωθεί μέσα στο πρώτο δίμηνο του 2021 και η συμβασιοποιήση του έργου μέσα στο πρώτο τρίμηνο του ίδιου έτους.
Η Γραμμή 4 θα έχει 15 σταθμούς και οι αποβάθρες θα έχουν μήκος περίπου 80 μέτρα. θα υπάρχουν θύρες στις αποβάθρες - είναι μία τάση που επικρατεί διεθνώς - οι οποίες θα ανοίγουν μαζί με τις θύρες των συρμών.
Η Γραμμή 4 θα έχει δυο σταθμούς ανταπόκρισης, στην Ακαδημία, με το σταθμό Πανεπιστήμιο της Γραμμής 2, και στον Ευαγγελισμό, με τη Γραμμή 3.
Να σημειωθεί ότι η προσθήκη του 15ου σταθμού (Ελίκωνος), έχει αποτελέσει αίτημα των κατοίκων της περιοχής, που κατήγγειλαν την μεγάλη απόσταση που υπήρχε μεταξύ των δυο σταθμών.
Σε κάθε περίπτωση, η νέα γραμμή αναμένεται να εξυπηρετεί εκατοντάδες χιλιάδες Αθηναίους - οι πρώτες εκτιμήσεις κάνουν λόγο για 300.000 πολίτες που θα χρησιμοποιούν τη νέα γραμμή καθημερινά, αφού θα διέρχεται από μερικές από τις πιο πυκνοκατοικημένες περιοχές της πόλης.
Η γραμμή 4 του Μετρό, είναι το μεγαλύτερο νέο δημόσιο έργο με χρηματοδότηση από το ΕΣΠΑ 2014-2020 (μέσω του Επιχειρησιακού Προγράμματος ΥΜΕ-ΠΕΡΑΑ) καθώς το αρχικό της κόστος έχει υπολογιστεί σε 1,45 δισ.ευρώ ενώ αν προστεθεί και το ΦΠΑ τότε το κόστος ανέρχεται στα 1,8 δισ ευρώ, με το 75% της χρηματοδότησης να προέρχεται από κεφάλαια του ΕΣΠΑ.
Η νέα γραμμή περιλαμβάνει τους εξής σταθμούς:
1.Σταθμός ‘Άλσος Βεΐκου, Διασταύρωση Βεΐκου και Τραλλέων,
2.Σταθμός Γαλάτσι, Διασταύρωση Γαλατσίου και Βεΐκου,
3.Σταθμός Ελικώνος,
4.Σταθμός Κυψέλη, Πλατεία Κυψέλης,
5.Σταθμός Δικαστήρια, Διασταύρωση Ευελπίδων και Μουστοξύδη,
6.Σταθμός Αλεξάνδρας, Διασταύρωση Αλεξάνδρας και Μουστοξύδη,
7.Σταθμός Εξάρχεια, Πλατεία Εξαρχείων,
8.Σταθμός Ακαδημία, Διασταύρωση Ακαδημίας και Σίνα,
9.Σταθμός Κολωνάκι, Πλατεία Κολωνακίου,
10.Σταθμός Ευαγγελισμός, Διασταύρωση Βασ. Σοφίας, Ριζάρη και Βασ. Κωνσταντίνου,
11.Σταθμός Καισαριανή, Διασταύρωση Υμηττού και Εθν. Αντιστάσεως,
12.Σταθμός Πανεπιστημιούπολη, Εθν. Αντιστάσεως,
13.Σταθμός Ιλίσια, Πλατεία Κύπρου,
14.Σταθμός Ζωγράφου, Πλατεία Γαρδένια,
15.Σταθμός Γουδί, Πλατεία Ελευθερίας.
Ελένη Μπότα
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών