Σχεδόν 30 στις 100 θέσεις εργασίας στον κλάδο των logistics πανελλαδικά δημιουργούνται στη Θεσσαλονίκη,
Όπως είπε, μετά τη δημιουργία του πρώτου dry port της Θεσσαλονίκης στο Ilyantsi της Σόφιας στη Βουλγαρία, μέσω του οποίου ένα φορτίο μπορεί να διακινηθεί ανάμεσα στις δύο περιοχές σε μόλις 10 ώρες με τρένο, οι επόμενοι στόχοι είναι οι αντίστοιχες υποδομές στη Νις στη Σερβία (όπου αναμένονται εξελίξεις εντός του 2022 και πιθανώς μέχρι τον Ιούνιο) και τη Βόρεια Μακεδονία. Για το dry port στη Βουλγαρία επισήμανε ότι ξεκίνησε τον Νοέμβριο του 2020 με ένα δρομολόγιο και πλέον έχει επεκταθεί σε τρία εβδομαδιαίως.
Έμφαση έδωσε ο κ.Φετάνης και στον ψηφιακό μετασχηματισμό του λιμανιού της Θεσσαλονίκης, το οποίο επενδύει σε συστήματα TOS (Λειτουργικά Συστήματα Τερματικών Σταθμών), TAS (Συστήματα Προγραμματισμένης Διέλευσης για Φορτηγά), EDI Solutions (διασύνδεσης με συστήματα των εταιριών-συνεργατών) και Intermodal e-services (διατροπικών ηλεκτρονικών υπηρεσιών). Ο κ.Φετάνης υπενθύμισε ακόμα πως έχει ήδη ολοκληρωθεί η πρώτη φάση του έργου στην προβλήτα 6 του ΟΛΘ, όπου προβλέπεται η επέκταση και εκβάθυνση δύο κρηπιδωμάτων (26 και 24), ενώ έχει προχωρήσει και η προμήθεια δύο νέων γερανογεφυρών, επενδύσεις που θα δώσουν στο λιμάνι τη δυνατότητα εξυπηρέτησης μεγαλύτερων πλοίων. Ο κ.Φετάνης αναφέρθηκε και στα σχέδια που υπάρχουν για τη διασύνδεση Σμύρνης – Θεσσαλονίκης.
Το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης και ο πόλεμος στην Ουκρανία
Τους τρόπους με τους οποίους ο Οργανισμός Λιμένος Αλεξανδρούπολης (ΟΛΑ ΑΕ) κεφαλαιοποίησε τη βίαιη αναταραχή που προκάλεσε στα διεθνή συστήματα μεταφορών η ρωσική εισβολή στην Ουκρανία, περιέγραψε μεταξύ άλλων ο πρόεδρός του, Κωνσταντίνος Χατζημιχαήλ και συμπλήρωσε πως το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης διαδραματίζει προνομιακό γεωστρατηγικό και γεωοπολιτικό ρόλο και εξελίσσεται σε ενεργεακό κόμβο. Υπενθύμισε πως η ΟΛΑ ΑΕ πέτυχε το 2021 ιστορικά υψηλά στη διακίνηση φορτίων, τον ετήσιο τζίρο και τα κέρδη της, ενώ για πρώτη φορά στην ιστορία της διένειμε μερίσματα. Ο κ.Χατζημιχαήλ επισήμανε, τέλος, την ισχυρή βούληση της κυβέρνησης για τη βελτίωση της προσβασιμότητας του λιμένος της Θεσσαλονίκης μέσω οδικών και σιδηροδρομικών έργων, προϋπολογισμού άνω του 1 δισ. ευρώ, μεταξύ των οποίων η αναβάθμιση της υφιστάμενης σιδηροδρομικής γραμμής Αλεξανδρούπολης-Ορμενίου σε διπλή και η εγκατάσταση ηλεκτροκίνησης. Ο κ.Χατζημιχαήλ αναφέρθηκε και στην πρώτη συνδυασμένη μεταφορά πλοίου- τρένου, που πραγματοποιήθηκε τον Ιούλιο του 2020, γνωστοποιώντας πως για φέτος είναι προγραμματισμένες 17 τέτοιες.
Οι «θηριώδεις» επενδύσεις στο σιδηροδρομικό δίκτυο της Σερβίας και η διαρροή μεταφορικού έργου
Αισιόδοξος ότι οι σιδηροδρομικές μεταφορές επανέρχονται ενισχυμένες στο προσκήνιο στην Ευρώπη, σε μια εποχή που η αγορά αναζητά γρήγορους και «πράσινους» τρόπους διακίνησης, εμφανίστηκε ο Στέλιος Αρχοντάκης, διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας VTG Rail, η οποία έχει στόλο περίπου 95.000 βαγονιών (rail cars) και δραστηριοποιείται σε 15 χώρες παγκοσμίως. Η εταιρεία έχει παρουσία σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη στην Ελλάδα, με τζίρο -στη χώρα μας- 10 εκατ. ευρώ και διακίνηση 5000 φορτίων ετησίως. Ο κ.Αρχοντάκης αναφέρθηκε στις «θηριώδεις», όπως τις χαρακτήρισε, επενδύσεις στο σιδηροδρομικό δίκτυο της Σερβίας, τόσο στον Βορρά όσο και τον Νότο της χώρας, οι οποίες όταν ολοκληρωθούν σε ένα- δύο χρόνια από σήμερα, θα επιτρέπουν σε ένα τρένο να διασχίσει ολόκληρη τη χώρα σε λιγότερο από 24 ώρες, ανοίγοντας νέες προοπτικές για τις σιδηροδρομικές συνδέσεις στην ευρύτερη περιοχή, συμπεριλαμβανομένης της Ελλάδας. Βέβαια, όπως είπε, για να λειτουργήσει αποδοτικά το όλο σύστημα, θα πρέπει και τα υπόλοιπα σημεία του σιδηροδρομικού δικτύου στην ευρύτερη περιοχή να λειτουργήσουν ανάλογα.
Ως προς την επίδραση που έχει στις μεταφορές εμπορευμάτων ο πόλεμος στην Ουκρανία, είπε ότι η ζήτηση έχει αυξηθεί δραματικά και τα λιμάνια της Θεσσαλονίκης και του Πειραιά θα μπορούσαν κάλλιστα να εξυπηρετήσουν μέρος των ροών από την Ασία προς την Κεντρική Ευρώπη, που μέχρι πρότινος γίνονταν μέσω του ευρασιατικού σιδηροδρόμου. Ενώ οι λιμενικές υποδομές υπάρχουν, οι σιδηροδρομικές δεν είναι επαρκείς, σημείωσε, επισημαίνοντας ότι το υπερβάλλον μεταφορικό έργο που προκύπτει λόγω του πολέμου δεν είναι δυνατόν να εξυπηρετηθεί στο σύνολό του, αλλά σε μέρος του, ναι.
Στις επενδύσεις για έργα συνολικού ύψους 9 εκατ. ευρώ, που έχει δρομολογήσει το λιμάνι του Βόλου, αλλά και στις δυσκολίες που αντιμετωπίζει, αναφέρθηκε ο CEO του εκεί Οργανισμού Λιμένος (ΟΛΒ ΑΕ), Σωκράτης Αναγνώστου. Όπως είπε μεταξύ άλλων, πρόσφατα υπεγράφη η σύμβαση της μελέτης για την ολοκλήρωση του κρηπιδώματος της προβλήτας 3 του ΟΛΒ, με στόχο το εμβαδόν της να αυξηθεί στα 200 στρέμματα, ώστε το λιμάνι να μπορεί να υποδέχεται περισσότερα εμπορευματοκιβώτια, αλλά και να εξυπηρετεί τον στόχο για προσέλκυση διακίνησης εισαγόμενων αυτοκινήτων, μια δραστηριότητα προσοδοφόρα και χωρίς περιβαλλοντικό αντίκτυπο. Όσον αφορά τη δημιουργία υδατοδρομίου στο λιμάνι του Βόλου, ο κ.Αναγνώστου είπε πως έχει ήδη χορηγηθεί η σχετική άδεια.
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών