σύμβολα :
ΓΡ. ΣΑΡΑΝΤΗΣ Α.Β.Ε.Ε.
Ο Όμιλος δημιούργησε καθαρή θετική ταμειακή θέση €15,35 εκ. και ελεύθερες ταμειακές ροές, αντικατοπτρίζοντας την ισχυρή οικονομική του θέση
Αναλυτικότερα η ανακοίνωση της εταιρείας αναφέρει:
Ο Όμιλος είχε μια επιτυχημένη χρονιά, όπως αποδεικνύεται από την ισχυρή αύξηση του όγκου πωλήσεών του κατά 9,6%, εν μέσω ενός εξαιρετικά περίπλοκου επιχειρηματικού περιβάλλοντος, που χαρακτηρίζεται από υψηλό πληθωρισμό, διαταραχές της εφοδιαστικής αλυσίδας, ενεργειακή κρίση και προκλήσεις που προκλήθηκαν από τον πόλεμο στην Ουκρανία.
Ο Όμιλος δημιούργησε καθαρή θετική ταμειακή θέση €15,35 εκ. και ελεύθερες ταμειακές ροές, αντικατοπτρίζοντας την ισχυρή οικονομική του θέση.
Επιπλέον, ο Όμιλος εφάρμοσε με επιτυχία μια διαδικασία εξορθολογισμού προϊόντων, η οποία υποστήριξε την αύξηση του όγκου πωλήσεων φέτος και τοποθετεί στρατηγικά τον Όμιλο για περαιτέρω μελλοντική ανάπτυξη εστιάζοντας στο χαρτοφυλάκιο HERO, τα προϊόντα υψηλής αξίας του Ομίλου.
Οι ενοποιημένες πωλήσεις του Ομίλου κατά το 2022 ανήλθαν σε € 445,07 εκ. από € 406,26 εκ. το έτος 2021, παρουσιάζοντας σημαντική αύξηση κατά 9,55% αποτέλεσμα αύξησης σε αξία αλλά και σε όγκο πωλήσεων.
Η διαφοροποίηση του προϊοντικού του χαρτοφυλακίου, η έμφασή του στο HERO προιοντικό χαρτοφυλάκιο, η ικανότητα του να εκμεταλλεύεται ευκαιρίες ανάπτυξης καθώς και δράσεις τιμολογιακής πολιτικής ενίσχυσαν τις πωλήσεις του Ομίλου σε όλη τη γεωγραφική περιοχή δραστηριοποίησης του και στις στρατηγικές κατηγορίες, ιδιαιτέρως στις κατηγορίες περιποίησης δέρματος, αντιηλιακής φροντίδας, αποσμητικών, καθαρισμού σώματος, σάκων απορριμμάτων, συσκευασίας τροφίμων, συμπληρωμάτων
διατροφής, καθώς επίσης και καλλυντικών επιλεκτικής διανομής που ωφελήθηκαν από υψηλότερη ζήτηση.
Οι πωλήσεις στην Ελλάδα διαμορφώθηκαν σε € 148,24 εκ. το έτος 2022 από € 142,78 εκ. το έτος 2021, παρουσιάζοντας αύξηση κατά 3,82%, που υποστηρίχθηκε από ανάπτυξη στις στρατηγικές κατηγορίες προσωπικής φροντίδας & περιποίησης, όπως είναι η περιποίηση δέρματος, τα αντιηλιακά, τα αποσμητικά, τα αρώματα, τα προϊόντα περιποίησης μαλλιών, καθώς επίσης και από τις κατηγορίες συσκευασίας τροφίμων και σάκων απορριμμάτων. Παράλληλα, οι πωλήσεις στην Ελλάδα ενισχύθηκαν σημαντικά από την αξιοποίηση ευκαιριών ανάπτυξης στην αγορά της υγείας & φροντίδας και στα κανάλια εξαγωγών, καθώς επίσης και από αυξημένη ζήτηση στην κατηγορία των καλλυντικών επιλεκτικής διανομής.
Οι θυγατρικές που αντιπροσωπεύουν 66,7% του συνόλου των πωλήσεων του Ομίλου, σημείωσαν άνοδο κατά 12,66% στα €296,83 εκ. το 2022 από €263,48 εκ. περυσινό έτος. Εξαιρώντας την νομισματική επίδραση, σε ουδέτερη νομισματική βάση, οι πωλήσεις των θυγατρικών παρουσίασαν αύξηση πωλήσεων κατά 14,23%.
Αξίζει να σημειωθεί ότι οι πωλήσεις των θυγατρικών περιλαμβάνουν πωλήσεις από τη θυγατρική του Ομίλου στην Ουκρανία, Ergopack. Μετά την αρχική αναστολή της λειτουργίας της ως αποτέλεσμα της εισβολής της Ρωσίας στην Ουκρανία, η μονάδα παραγωγής της Ergopack, η οποία εδρεύει στο Kaniv, βρίσκεται σε πλήρη λειτουργία από το τέλος Απριλίου του 2022.
Καθ' όλη τη διάρκεια του 2022, ο συνεχιζόμενος υψηλός πληθωρισμός, ο οποίος επιδεινώθηκε λόγω του πολέμου στην Ουκρανία, άσκησε σημαντική πίεση στην κερδοφορία του Ομίλου.
Τα οικονομικά αποτελέσματα του Έτους 2022 θα παρουσιαστούν και σε τηλεδιάσκεψη στις 29 Μαρτίου 2023 και ώρα Αθηνών 17.00. Ενδιαφερόμενοι μπορούν να καλέσουν στο +30 213 009 6000.
Προκειμένου να μετριάσει εν μέρει τον αντίκτυπο των πληθωριστικών πιέσεων και των διαταραχών της εφοδιαστικής αλυσίδας, ο Όμιλος ανταποκρίθηκε με πρωτοβουλίες που στόχευαν στην ανάπτυξη πωλήσεων, συμπεριλαμβανομένων ανατιμήσεων και ενισχυμένης διαφοροποίησης, διαφυλάσσοντας ταυτόχρονα την ανταγωνιστική θέση του και την δέσμευσή του για υψηλή ποιότητα προϊόντων. Επιπλέον, ο Όμιλος έδωσε έμφαση σε πρωτοβουλίες εξοικονόμησης κόστους, που σχετίζονται
με τη βελτιστοποίηση της εφοδιαστικής αλυσίδας, τον εξορθολογισμό του χαρτοφυλακίου προϊόντων, την αύξηση της αποδοτικότητας και παραγωγικότητας και τον έλεγχο των δαπανών διαφήμισης και προώθησης.
Ως εκ τούτου, η κερδοφορία του Ομίλου διαμορφώνεται ως εξής:
• Τα Κέρδη Προ Φόρων, Τόκων και Αποσβέσεων (EBITDA) μειώθηκαν κατά 4,85% στα €45,53 εκ. κατά το 2022 από €47,86 εκ. το 2021 και το περιθώριο EBIΤDA διαμορφώθηκε στο 10,23% στο 2022 από 11,78% το περυσινό έτος.
• Τα Κέρδη Προ Φόρων και Τόκων (ΕΒΙΤ) ανήλθαν σε €32,24 εκ. κατά το 2022 από €34,99 εκ. το 2021, μειωμένα κατά 7,86% και το περιθώριο ΕΒΙΤ διαμορφώθηκε σε 7,24% από 8,61% πέρυσι.
• Τα Κέρδη Προ Φόρων (ΕΒΤ) έφτασαν τα €31,76 εκ. το 2022 από €37,72 εκ. το 2021, μειωμένα κατά 15,81%, και το περιθώριο EBT ανήλθε σε 7,14% από 9,29% το περυσινό έτος.
• Τα Καθαρά Κέρδη διαμορφώθηκαν σε €26,27 εκ. το 2022 από €31,01 εκ. το 2021, μειωμένα κατά 15,29%, και το περιθώριο Καθαρού Κέρδους ανήλθε σε 5,90% από 7,63% το 2021.
Διανομή μερίσματος
Κατά την διάρκεια του 2022, ο Όμιλος Σαράντη προέβη σε πληρωμή μερίσματος για την χρήση του 2021 ποσού 10 εκ. ευρώ (0,143108 ευρώ ανά μετοχή) και το Διοικητικό Συμβούλιο θα προτείνει στην Τακτική Γενική Συνέλευση του 2023 πληρωμή μερίσματος υψους 10 εκ. ευρώ (0,143108 ευρώ ανά μετοχή), υπογραμμίζοντας την δέσμευσή του να επιστρέφει αξία στους μετόχους του, ακολουθώντας παράλληλα τους στρατηγικούς του στόχoυς.
Προοπτικές
Το 2022 αντιμετωπίσαμε το απαιτητικό περιβάλλον υψηλού πληθωρισμού, εξισορροπώντας στρατηγικά τις ανατιμήσεις προϊόντων μας, τον όγκο πωλήσεων και την ανταγωνιστικότητά μας. Επιπλέον, εφαρμόσαμε με επιτυχία την διαδικασία εξορθολογισμού χαρτοφυλακίου και επωφεληθήκαμε από την έμφαση που δώσαμε πίσω από το HERO προιοντικό χαρτοφυλάκιο.
Εφαρμόσαμε προληπτικά μέτρα, όπως πρωτοβουλίες εξοικονόμησης κόστους και βελτιστοποιήσεις προκειμένου να μετριάσουμε τις επιπτώσεις του πληθωρισμού και των διαταραχών της εφοδιαστικής αλυσίδας. Αυτές οι προσπάθειες μας επέτρεψαν να διατηρήσουμε την οικονομική μας σταθερότητα και την ανταγωνιστικότητά μας μέσα σε ένα συνεχώς εξελισσόμενο και απαιτητικό επιχειρηματικό
περιβάλλον.
Καθώς διανύουμε το 2023, αναμένουμε περαιτέρω προκλήσεις σε ένα ασταθές λειτουργικό περιβάλλον. Ωστόσο, παραμένουμε επικεντρωμένοι στη διατήρηση της αναπτυξιακής δυναμικής του Ομίλου και της ανταγωνιστικότητάς του, προστατεύοντας παράλληλα τα περιθώρια κερδοφορίας. Θα επανεξετάζουμε συνεχώς το σχέδιο δράσης μας προκειμένου να ενεργοποιήσουμε περαιτέρω δράσεις μετριασμού ώστε να εξασφαλίσουμε βελτίωση στα περιθώρια κερδοφορίας. Ταυτόχρονα, αναμένουμε ότι
η στρατηγική μας επικέντρωση στο υψηλής αξίας HERO χαρτοφυλάκιό μας θα έχει σημαντικό θετικό αντίκτυπο στις μελλοντικές μας προοπτικές ανάπτυξης.
Η μακροπρόθεσμη στρατηγική του Ομίλου παραμένει αμετάβλητη, με έμφαση, όπως πάντα, στην ανάπτυξη, είτε οργανική είτε μέσω εξαγορών, στην περαιτέρω ενίσχυση της δραστηριότητάς του στην γεωγραφική του περιοχή, στην βελτιστοποίηση των λειτουργικών του εξόδων, στις οικονομίες κλίμακας, στις συνέργειες και στην λειτουργική μόχλευση (operating leverage). Παρά τις προκλήσεις, παραμένουμε αισιόδοξοι για τις μελλοντικές προοπτικές του Ομίλου και βέβαιοι για την περαιτέρω επέκταση. Η ισχυρή οικονομική μας θέση, η δέσμευσή μας για καινοτομία και η λειτουργική μας αριστεία μάς επιτρέπουν να αξιοποιούμε τις ευκαιρίες ανάπτυξης.
Δεσμευόμαστε να παρέχουμε προϊόντα υψηλής ποιότητας που οι καταναλωτές εμπιστεύονται στην καθημερινή τους ζωή. Η έμφαση μας στην οργανική ανάπτυξη, τις στοχευμένες εξαγορές και την αυξημένη γεωγραφική διείσδυση θα οδηγήσουν σε βιώσιμη ανάπτυξη και αξία για όλα τα ενδιαφερόμενα μέρη τα επόμενα χρόνια. Είμαστε ενθουσιασμένοι για τις μελλοντικές προοπτικές του Ομίλου και σταθερά επικεντρωμένοι στους μακροπρόθεσμους στρατηγικούς μας στόχους.
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών