Τελευταία Νέα
Επιχειρήσεις

Πως ο Grimaldi υπερσκέλισε τους Περιστέρη - Γρύλλο - Νectar, δίνοντας υπερδιπλάσιο τίμημα στα 80 εκατ για το λιμάνι Ηρακλείου

Πως ο Grimaldi υπερσκέλισε τους Περιστέρη - Γρύλλο - Νectar, δίνοντας υπερδιπλάσιο τίμημα στα 80 εκατ για το λιμάνι Ηρακλείου
Πως η Grimaldi υπερσκέλισε Περιστέρη - Γρύλλο - Νectar
Σχετικά Άρθρα
Με ένα τίμημα ύψους 80 εκατ. ευρώ - το οποίο ήταν τελικώς υπερδιπλάσιο της δεύτερης προσφοράς - ο ιταλικός Όμιλος Grimaldi ανακηρύχθηκε προτιμητέος επενδυτής, προκειμένου να αποκτήσει το 67% των μετοχών του Οργανισμού Λιμένος Ηρακλείου.
Σύμφωνα με πληροφορίες, η απόσταση των δυο προσφορών Grilmaldi και της κοινοπραξίας ΓEK ΤΕΝΑ (Γ. Περιστέρης) - Αviareps (Γ. Γρύλλος - Sky Express) - Νectar Holdings ήταν υψηλότερη άνω των 40 εκατ. ευρώ, εξ ου και το ΤΑΙΠΕΔ δεν προχώρησε στην διαδικασία νέων βελτιωτικών προσφορών.
Και ο Ιταλικός όμιλος αποκτά το δεύτερο λιμάνι του στην Ελλάδα, μετά την απόκτηση του 67% των μετοχών της Ηγουμενίτσας, έναντι επίσης υψηλού τιμήματος, ύψους 84 εκατ. ευρώ.
Ο Οργανισμός Λιμένος Ηρακλείου το 2022 πραγματοποίησε κύκλο εργασιών 7,7 εκατ. ευρώ και καθαρά κέρδη 3,7 εκατ. ευρώ.
Γιατί, όμως, ο ιταλικός όμιλος Grimaldi προχώρησε σε μια τέτοια προσφορά για το Λιμάνι του Ηρακλείου προσφέροντας σχεδόν 21 φορές τα προ φόρων κέρδη του 2022 ; (3,7 εκατ. ευρώ).
Η εκ Νάπολης ορμώμενη εταιρεία δεν προσφέρει για πρώτη φορά ένα τόσο υψηλό τίμημα για την απόκτηση υποδομών στην Ελλάδα, καθώς και στην Ηγουμενίτσα, η προσφορά του ξεπερνούσε κατά 30 εκατ. ευρώ το αντίστοιχο τίμημα που είχε προσφέρει τότε ο ΟΛΘ.
Ο βασικός λόγος, όμως, για τον οποίο εμφανίστηκε η τεράστια απόσταση των οικονομικών προσφορών μεταξύ των δυο διεκδικητών είναι το γεγονός ότι, ο Ιταλικός όμιλος διαθέτει την ακτοπλοϊκή εταιρεία Μινωϊκές Γραμμές στο Ηράκλειο, συνεπώς διαθέτει την βάση (εταιρεία) με την οποία θα μεγιστοποιήσει τις συνέργειες του, τον κύκλο εργασιών του και τα λειτουργικά κέρδη. Από την άλλη πλευρά, το σχήμα της κοινοπραξίας ήταν ετερόκλητο καθώς κανένα μέλος της δεν είχε δραστηριοποίηση στην ακτοπλοΐα και μόνο η ξένη εταιρεία Nectar Holdings διέθετε εμπειρία από την εκμετάλλευση τερματικών σταθμών.
Ο εφοπλιστής κ. Εmmanuele Grimaldi ο οποίος είχε δηλώσει ότι θα επιδιώξει να καταθέσει την καλύτερη προσφορά, προχώρησε προσωπικά σε επιθεώρηση των εγκαταστάσεων του λιμανιού. Επιπρόσθετα, για το τίμημα πρέπει να συνυπολογστεί οτι ο όμιλος Grimaldi, εκτός από την αξιοποίηση του λιμανιού ως τουριστικού προορισμού στην ακτοπλοϊα – κρουαζιερόπλοια, έχει ως απώτερο στόχο να εκμεταλλευθεί το λιμάνι και ως διαμετακομιστικό κέντρο για πλοία μεταφοράς αυτοκινήτων (car carriers).

Η φθηνή αποτίμηση των λιμανιών

Με βάση την προσφορά το 100% των μετοχών του Ηρακλείου αποτιμάται περί τα 120 εκατ. ευρώ, όταν ο ΟΛΠ πραγματοποίησε καθαρά κέρδη 52,9 εκατ. ευρώ (κύκλος εργασιών 194,6 εκατ. ευρώ) και αποτιμάται στο χρηματιστήριο 499 εκατ. ευρώ, όταν διαθέτει ταμειακά διαθέσιμα 171 εκατ. ευρώ.
Με άλλα λόγια, το λιμάνι του Ηρακλείου, αποτιμήθηκε στο ¼ της συνολικής κεφαλαιοποίησης του λιμανιού του Πειραιά, αν και η συνολική του δραστηριότητα είναι κατά περίπου 25 φορές χαμηλότερη.
Η προσφορά του Ιταλικού ομίλου Grimaldi ανέδειξε για μια ακόμα φορά τις κρυμμένες υπεραξίες των εισηγμένων λιμανιών, περισσότερο για τον ΟΛΠ ο οποίος εμφανίζει υψηλότερες αποδόσεις έναντι του ΟΛΘ.

Δημήτρης Παφίλας
dpafilas@yahoo.com
www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης