Οι αφρικανικές κυβερνήσεις χρεώνονται όλο και περισσότερο για να παρέχουν όλη αυτή την υποδομή στους πολίτες τους και πολλές χώρες αρχίζουν να θεωρούνται υπερχρεωμένες.
Η Αφρική είναι η νέα αποικία της Κίνας καθώς κατασκευάζει μεγάλες πόλεις κατά τα πρότυπα της Κίνας σε όλη την αφρικανική ήπειρο.
Οι κινέζοι προσπαθούν να ελέγξουν όλο τον φυσικό πλούτο της Αφρικής και έχουν ριζώσει για τα καλά στην Αφρική.
Κατά τη διάρκεια των αποικιών, οι ευρωπαϊκές δυνάμεις εκμεταλλεύτηκαν την Αφρική για τους τεράστιους πόρους που διαθέτει.
Αλλά αυτό που κάνει η Κίνα σήμερα είναι στην πραγματικότητα πολύ χειρότερο.
Ναι, οι Κινέζοι θέλουν πολύ τον ορυκτό πλούτο της Αφρικής, αλλά τελικά αυτό που θέλουν είναι η ίδια η Αφρική.
Αλλά αντί να κατακτήσουν την Αφρική χρησιμοποιώντας στρατιωτικά μέσα η Κίνα χρησιμοποιεί οικονομικά μέσα για να κατακτήσει την Αφρική.
Σήμερα, περισσότερες από 10.000 επιχειρήσεις κινεζικής ιδιοκτησίας δραστηριοποιούνται στην Αφρική και σχεδόν όλοι οι μεγάλοι δρόμοι, γέφυρες, σιδηροδρομικά δίκτυα και ουρανοξύστες κατασκευάζονται από τους Κινέζους.
Ως αποτέλεσμα, τα περισσότερα αφρικανικά έθνη είναι πολύ βαθιά χρεωμένα στην Κίνα.
Ωστόσο τα χρέη αυξάνονται και αυτό δίνει στους Κινέζους μια τεράστια δύναμη πίεσης και διαπραγμάτευσης με τα αφρικανικά κράτη.
Ο πραγματικός στόχος των Κινέζων είναι να μετατρέψουν την Αφρική σε άλλη κινεζική ήπειρο.
Ο λόγος για τον οποίο οι κινεζικές εταιρείες είναι στην Αφρική είναι απλή, να εκμεταλλευτούν τους ανθρώπους και να αντλήσουν τους πόρους τους.
Κάνουν ακριβώς το ίδιο πράγμα που έκαναν οι Ευρωπαίοι άποικοι κατά τη διάρκεια των εμπορικών περιόδων, εκτός από το χειρότερο να σκοτώνουν τους μαύρους αφρικανούς.
Οι κινεζικές εταιρείες προσπαθούν να μετατρέψουν την Αφρική σε άλλη κινεζική ήπειρο.
Αυτή τη στιγμή, περίπου δύο εκατομμύρια Κινέζοι πολίτες ζουν ήδη στην Αφρική, και ο αριθμός αυτός αυξάνεται σταθερά κάθε μήνα.
Είναι πολύ δύσκολο να βρεθεί ένα μεγάλο κατασκευαστικό έργο στην Αφρική που δεν χειρίζονται οι Κινέζοι.
Για παράδειγμα, ας δούμε τι συμβαίνει στο Nairobi (Ναϊρόμπι) της Κένυας ...
Στα περίχωρα του Ναϊρόμπι της Κένυας, κατασκευάζονται νέες κατοικίες που ονομάζονται Great Wall Apartments και μοιάζουν με τους πύργους που θα βρείτε σε μια κινεζική πόλη.
Σε όλη την Αφρική, οι κινέζοι κατασκευάζουν αυτοκινητόδρομους, ελαφρά σιδηροδρομικά συστήματα, πολυκατοικίες και ολόκληρες πόλεις.
Οι περισσότερες από τις "πόλεις" που κτίζει η Κίνα είναι γνωστές ως "ειδικές οικονομικές ζώνες".
Αυτές οι "ειδικές οικονομικές ζώνες" είναι ουσιαστικά τεράστιες αυτοσυντηρούμενες κινεζικές πόλεις.
Για παράδειγμα, μια από τις μεγαλύτερες ειδικές οικονομικές ζώνες έχουν κατασκευαστεί δίπλα στο Lagos (Λάγος), της Νιγηρίας.
Δίπλα από το Lagos της Νιγηρίας οι κινέζοι έχτισαν μια «ειδική οικονομική ζώνη» - βασικά μια ξεχωριστή πόλη, με ξεχωριστούς κανόνες που σχεδιάστηκαν για να προσελκύσουν επενδυτές - με βάση ένα μοντέλο που έχει χρησιμοποιηθεί στην Κίνα τα τελευταία 30 χρόνια.
Η Shenzhen έγινε μια ειδική οικονομική ζώνη στη δεκαετία του 1980 στην Κίνα, ήταν μια μικρή πόλη των 20.000 κατοίκων και σήμερα είναι 15 εκατομμύρια.
Σε αυτές τις "ειδικές οικονομικές ζώνες", υπάρχουν κινεζικά εργοστάσια στελεχωμένα με κινέζους διευθυντές που εποπτεύουν κινέζους εργαζόμενους που χρησιμοποιούν κινεζικό εξοπλισμό για να παράγουν τα προϊόντα τους.
Και το μέγεθος ορισμένων από αυτά τα έργα είναι εκπληκτικά.
Κατά μήκος της ακτής της Τανζανίας έχει κατασκευαστεί ένα απίστευτο δίκτυο ειδικών οικονομικών ζωνών.
Το Bagamoyo, εάν το σχέδιο προχωρήσει όπως είχε προγραμματιστεί, θα μετατραπεί σε μεγαλύτερο λιμάνι της Αφρικής.
Αυτό φαίνεται όλο και πιο πιθανό, μετά από χρόνια καθυστέρησης, η κυβέρνηση της Τανζανίας αναφέρει ότι βρίσκεται στα τελικά στάδια των συνομιλιών με την κρατική εταιρεία China Merchants Holdings International.
Η λιμνοθάλασσα θα βυθιστεί, για να επιτρέψει την πρόσβαση στα τεράστια φορτηγά πλοία.
Όσον αφορά την ειδική οικονομική ζώνη, το αρχικό masterplan περιλαμβάνει εργοστάσια σε μια περιφραγμένη βιομηχανική περιοχή και πολυκατοικίες για να φιλοξενήσουν τον εκτιμώμενο μελλοντικό πληθυσμό των 75.000 κατοίκων.
Θα κατασκευαστεί και ένα διεθνές αεροδρόμιο.
Πολλοί από τους κατοίκους των χωριών της περιοχής έχουν ήδη αποδεχθεί αποζημίωση για την απώλεια των σπιτιών τους.
Φυσικά η ανάπτυξη της Κίνας δεν περιορίζεται σίγουρα σε αυτές τις "ειδικές οικονομικές ζώνες".
Στην Αιθιοπία, η πρωτεύουσα ολόκληρου του έθνους, η Addis Abeba (Αντίς Αμπέμπα) κυριολεκτικά αποκαλείται «η πόλη που χτίστηκε από την Κίνα»
Η Addis Abeba είναι η πόλη που χτίστηκε από την Κίνα - αλλά με ποιο διπλωματικό και οικονομικό κόστος;
Καθώς ο δυτικός κόσμος κοιμάται, οι Κινέζοι κυριολεκτικά ελέγχουν ολόκληρη την ήπειρο.
Η κινεζική επιρροή υπερβαίνει επίσης τη φυσική υποδομή.
Η εφημερίδα China Daily, η κρατική εφημερίδα της Κίνας, εκδίδεται σε ορισμένες αφρικανικές πόλεις.
Ορισμένες πόλεις διαθέτουν σχολές κινεζικής γλώσσας και ορισμένοι αφρικανοί σπουδαστές λαμβάνουν επιχορηγήσεις για να σπουδάσουν στην Κίνα.
Πολλά εκατομμύρια Αφρικανών βγαίνουν από τη φτώχεια.
Και αυτό είναι αλήθεια.
Αλλά όλη αυτή η εξέλιξη έχει μεγάλο τίμημα.
Η Κίνα είναι πλέον ο μεγαλύτερος εμπορικός εταίρος της Αφρικής, με το σινο-αφρικανικό εμπόριο να υπερβαίνει τα 200 δισεκατομμύρια δολάρια ετησίως.
Σύμφωνα με την McKinsey, περισσότερες από 10.000 επιχειρήσεις κινεζικής ιδιοκτησίας λειτουργούν επί του παρόντος σε ολόκληρη την αφρικανική ήπειρο και η αξία των κινεζικών επιχειρήσεων από το 2005 ανέρχεται σε περισσότερα από 2 τρισεκατομμύρια δολάρια, με επενδύσεις ύψους 300 δισεκατομμυρίων δολαρίων επί του παρόντος.
Η Αφρική έχει επίσης ξεπεράσει την Ασία ως τη μεγαλύτερη αγορά για τα υπερπόντια συμβόλαια για κατασκευές από την Κίνα.
Για να διατηρηθεί αυτή η δυναμική, η Κίνα ανακοίνωσε πρόσφατα ένα ταμείο ανάπτυξης υποδομών Belt και Road Africa με 1 δισεκατομμύριο δολάρια και το 2018 αύξησε το πακέτο βοήθειας σε 60 δισεκ. δολάρια.
Οι Κινέζοι δεν τα κάνουν όλα αυτά από την καλοσύνη της καρδιάς τους.
Οι αφρικανικές κυβερνήσεις χρεώνονται όλο και περισσότερο για να παρέχουν όλη αυτή την υποδομή στους πολίτες τους και πολλές χώρες αρχίζουν να θεωρούνται υπερχρεωμένες.
Έχουν ήδη υπάρξει προειδοποιητικά σημάδια: ο σιδηρόδρομος Addis Abeba - Djibouti με κόστος 4 δολαρίων που κόστισε την Αιθιοπία σχεδόν στο ένα τέταρτο του συνολικού προϋπολογισμού της χώρας για το 2016, η Νιγηρία έπρεπε να επαναδιαπραγματευτεί μια συμφωνία με τον Κινέζο εργολάβο λόγω αδυναμίας πληρωμής σε ποσοστό σχεδόν 80%.
Η χρηματοδότηση της σιδηροδρομικής γραμμής από τη Μομπάσα προς το Ναϊρόμπι έχει ήδη ξεπεράσει τέσσερις φορές τον προϋπολογισμό, κοστίζοντας τη χώρα πάνω από το 6% του ΑΕΠ.
Οι κινέζοι τώρα είναι καλοί, αύριο όταν θα ζητήσουν τα κεφάλαια τους πίσω θα γίνουν αδίστακτοι.
Έχουν υπάρξει αξιόπιστες αναφορές για τις συνομιλίες μεταξύ της κυβέρνησης της Ζάμπια και της Κίνας για την παράδοση της εθνικής εταιρείας ηλεκτρικής ενέργειας της χώρας ZESCO στους Κινέζους λόγω της αδυναμίας της Ζάμπια να εκπληρώσει τις υποσχέσεις της για την αποπληρωμή δανείων.
Η Κίνα ελέγχει ήδη την εταιρεία ραδιοτηλεοπτικών εκπομπών της χώρας, την ZNBC.
Υπάρχουν επίσης φόβοι ότι το κύριο αεροδρόμιο της Λουσάκα θα μπορούσε να είναι ο επόμενος στόχος.
Φυσικά, η Ζάμπια έχει πρόβλημα.
Βασικά, η Ζάμπια βρίσκεται στην τελική φάση να καταστεί πλήρως ιδιοκτησία της Κίνας.
Και αυτό θα συμβεί μέχρι να σταματήσει κάποιος τους Κινέζους.
Όταν πρόκειται για εξωτερική πολιτική, η Κίνα παίζει σκάκι, ενώ οι περισσότερες δυτικές δυνάμεις παίζουν με τα πούλια.
Η Κίνα προσπαθεί να καταλάβει όλο τον κόσμο αλλά ο κόσμος κοιμάται.
Ένα όχημα για την επίτευξη των στόχων των Κινέζων είναι η πρωτοβουλία Belt and Road Initiative (BRI), μια συλλογή έργων υποδομής και ένα δίκτυο εμπορικών συμφωνιών σε 152 χώρες που έχουν σχεδιαστεί για να συνδέουν ολόκληρο τον κόσμο απευθείας με την κινεζική οικονομία μέσω διασυνδεδεμένων χερσαίων και θαλάσσιων οδών.
www.bankingnews.gr
Οι κινέζοι προσπαθούν να ελέγξουν όλο τον φυσικό πλούτο της Αφρικής και έχουν ριζώσει για τα καλά στην Αφρική.
Κατά τη διάρκεια των αποικιών, οι ευρωπαϊκές δυνάμεις εκμεταλλεύτηκαν την Αφρική για τους τεράστιους πόρους που διαθέτει.
Αλλά αυτό που κάνει η Κίνα σήμερα είναι στην πραγματικότητα πολύ χειρότερο.
Ναι, οι Κινέζοι θέλουν πολύ τον ορυκτό πλούτο της Αφρικής, αλλά τελικά αυτό που θέλουν είναι η ίδια η Αφρική.
Αλλά αντί να κατακτήσουν την Αφρική χρησιμοποιώντας στρατιωτικά μέσα η Κίνα χρησιμοποιεί οικονομικά μέσα για να κατακτήσει την Αφρική.
Σήμερα, περισσότερες από 10.000 επιχειρήσεις κινεζικής ιδιοκτησίας δραστηριοποιούνται στην Αφρική και σχεδόν όλοι οι μεγάλοι δρόμοι, γέφυρες, σιδηροδρομικά δίκτυα και ουρανοξύστες κατασκευάζονται από τους Κινέζους.
Ως αποτέλεσμα, τα περισσότερα αφρικανικά έθνη είναι πολύ βαθιά χρεωμένα στην Κίνα.
Ωστόσο τα χρέη αυξάνονται και αυτό δίνει στους Κινέζους μια τεράστια δύναμη πίεσης και διαπραγμάτευσης με τα αφρικανικά κράτη.
Ο πραγματικός στόχος των Κινέζων είναι να μετατρέψουν την Αφρική σε άλλη κινεζική ήπειρο.
Ο λόγος για τον οποίο οι κινεζικές εταιρείες είναι στην Αφρική είναι απλή, να εκμεταλλευτούν τους ανθρώπους και να αντλήσουν τους πόρους τους.
Κάνουν ακριβώς το ίδιο πράγμα που έκαναν οι Ευρωπαίοι άποικοι κατά τη διάρκεια των εμπορικών περιόδων, εκτός από το χειρότερο να σκοτώνουν τους μαύρους αφρικανούς.
Οι κινεζικές εταιρείες προσπαθούν να μετατρέψουν την Αφρική σε άλλη κινεζική ήπειρο.
Αυτή τη στιγμή, περίπου δύο εκατομμύρια Κινέζοι πολίτες ζουν ήδη στην Αφρική, και ο αριθμός αυτός αυξάνεται σταθερά κάθε μήνα.
Είναι πολύ δύσκολο να βρεθεί ένα μεγάλο κατασκευαστικό έργο στην Αφρική που δεν χειρίζονται οι Κινέζοι.
Για παράδειγμα, ας δούμε τι συμβαίνει στο Nairobi (Ναϊρόμπι) της Κένυας ...
Στα περίχωρα του Ναϊρόμπι της Κένυας, κατασκευάζονται νέες κατοικίες που ονομάζονται Great Wall Apartments και μοιάζουν με τους πύργους που θα βρείτε σε μια κινεζική πόλη.
Σε όλη την Αφρική, οι κινέζοι κατασκευάζουν αυτοκινητόδρομους, ελαφρά σιδηροδρομικά συστήματα, πολυκατοικίες και ολόκληρες πόλεις.
Οι περισσότερες από τις "πόλεις" που κτίζει η Κίνα είναι γνωστές ως "ειδικές οικονομικές ζώνες".
Αυτές οι "ειδικές οικονομικές ζώνες" είναι ουσιαστικά τεράστιες αυτοσυντηρούμενες κινεζικές πόλεις.
Για παράδειγμα, μια από τις μεγαλύτερες ειδικές οικονομικές ζώνες έχουν κατασκευαστεί δίπλα στο Lagos (Λάγος), της Νιγηρίας.
Δίπλα από το Lagos της Νιγηρίας οι κινέζοι έχτισαν μια «ειδική οικονομική ζώνη» - βασικά μια ξεχωριστή πόλη, με ξεχωριστούς κανόνες που σχεδιάστηκαν για να προσελκύσουν επενδυτές - με βάση ένα μοντέλο που έχει χρησιμοποιηθεί στην Κίνα τα τελευταία 30 χρόνια.
Η Shenzhen έγινε μια ειδική οικονομική ζώνη στη δεκαετία του 1980 στην Κίνα, ήταν μια μικρή πόλη των 20.000 κατοίκων και σήμερα είναι 15 εκατομμύρια.
Σε αυτές τις "ειδικές οικονομικές ζώνες", υπάρχουν κινεζικά εργοστάσια στελεχωμένα με κινέζους διευθυντές που εποπτεύουν κινέζους εργαζόμενους που χρησιμοποιούν κινεζικό εξοπλισμό για να παράγουν τα προϊόντα τους.
Και το μέγεθος ορισμένων από αυτά τα έργα είναι εκπληκτικά.
Κατά μήκος της ακτής της Τανζανίας έχει κατασκευαστεί ένα απίστευτο δίκτυο ειδικών οικονομικών ζωνών.
Το Bagamoyo, εάν το σχέδιο προχωρήσει όπως είχε προγραμματιστεί, θα μετατραπεί σε μεγαλύτερο λιμάνι της Αφρικής.
Αυτό φαίνεται όλο και πιο πιθανό, μετά από χρόνια καθυστέρησης, η κυβέρνηση της Τανζανίας αναφέρει ότι βρίσκεται στα τελικά στάδια των συνομιλιών με την κρατική εταιρεία China Merchants Holdings International.
Η λιμνοθάλασσα θα βυθιστεί, για να επιτρέψει την πρόσβαση στα τεράστια φορτηγά πλοία.
Όσον αφορά την ειδική οικονομική ζώνη, το αρχικό masterplan περιλαμβάνει εργοστάσια σε μια περιφραγμένη βιομηχανική περιοχή και πολυκατοικίες για να φιλοξενήσουν τον εκτιμώμενο μελλοντικό πληθυσμό των 75.000 κατοίκων.
Θα κατασκευαστεί και ένα διεθνές αεροδρόμιο.
Πολλοί από τους κατοίκους των χωριών της περιοχής έχουν ήδη αποδεχθεί αποζημίωση για την απώλεια των σπιτιών τους.
Φυσικά η ανάπτυξη της Κίνας δεν περιορίζεται σίγουρα σε αυτές τις "ειδικές οικονομικές ζώνες".
Στην Αιθιοπία, η πρωτεύουσα ολόκληρου του έθνους, η Addis Abeba (Αντίς Αμπέμπα) κυριολεκτικά αποκαλείται «η πόλη που χτίστηκε από την Κίνα»
Η Addis Abeba είναι η πόλη που χτίστηκε από την Κίνα - αλλά με ποιο διπλωματικό και οικονομικό κόστος;
Καθώς ο δυτικός κόσμος κοιμάται, οι Κινέζοι κυριολεκτικά ελέγχουν ολόκληρη την ήπειρο.
Η κινεζική επιρροή υπερβαίνει επίσης τη φυσική υποδομή.
Η εφημερίδα China Daily, η κρατική εφημερίδα της Κίνας, εκδίδεται σε ορισμένες αφρικανικές πόλεις.
Ορισμένες πόλεις διαθέτουν σχολές κινεζικής γλώσσας και ορισμένοι αφρικανοί σπουδαστές λαμβάνουν επιχορηγήσεις για να σπουδάσουν στην Κίνα.
Πολλά εκατομμύρια Αφρικανών βγαίνουν από τη φτώχεια.
Και αυτό είναι αλήθεια.
Αλλά όλη αυτή η εξέλιξη έχει μεγάλο τίμημα.
Η Κίνα είναι πλέον ο μεγαλύτερος εμπορικός εταίρος της Αφρικής, με το σινο-αφρικανικό εμπόριο να υπερβαίνει τα 200 δισεκατομμύρια δολάρια ετησίως.
Σύμφωνα με την McKinsey, περισσότερες από 10.000 επιχειρήσεις κινεζικής ιδιοκτησίας λειτουργούν επί του παρόντος σε ολόκληρη την αφρικανική ήπειρο και η αξία των κινεζικών επιχειρήσεων από το 2005 ανέρχεται σε περισσότερα από 2 τρισεκατομμύρια δολάρια, με επενδύσεις ύψους 300 δισεκατομμυρίων δολαρίων επί του παρόντος.
Η Αφρική έχει επίσης ξεπεράσει την Ασία ως τη μεγαλύτερη αγορά για τα υπερπόντια συμβόλαια για κατασκευές από την Κίνα.
Για να διατηρηθεί αυτή η δυναμική, η Κίνα ανακοίνωσε πρόσφατα ένα ταμείο ανάπτυξης υποδομών Belt και Road Africa με 1 δισεκατομμύριο δολάρια και το 2018 αύξησε το πακέτο βοήθειας σε 60 δισεκ. δολάρια.
Οι Κινέζοι δεν τα κάνουν όλα αυτά από την καλοσύνη της καρδιάς τους.
Οι αφρικανικές κυβερνήσεις χρεώνονται όλο και περισσότερο για να παρέχουν όλη αυτή την υποδομή στους πολίτες τους και πολλές χώρες αρχίζουν να θεωρούνται υπερχρεωμένες.
Έχουν ήδη υπάρξει προειδοποιητικά σημάδια: ο σιδηρόδρομος Addis Abeba - Djibouti με κόστος 4 δολαρίων που κόστισε την Αιθιοπία σχεδόν στο ένα τέταρτο του συνολικού προϋπολογισμού της χώρας για το 2016, η Νιγηρία έπρεπε να επαναδιαπραγματευτεί μια συμφωνία με τον Κινέζο εργολάβο λόγω αδυναμίας πληρωμής σε ποσοστό σχεδόν 80%.
Η χρηματοδότηση της σιδηροδρομικής γραμμής από τη Μομπάσα προς το Ναϊρόμπι έχει ήδη ξεπεράσει τέσσερις φορές τον προϋπολογισμό, κοστίζοντας τη χώρα πάνω από το 6% του ΑΕΠ.
Οι κινέζοι τώρα είναι καλοί, αύριο όταν θα ζητήσουν τα κεφάλαια τους πίσω θα γίνουν αδίστακτοι.
Έχουν υπάρξει αξιόπιστες αναφορές για τις συνομιλίες μεταξύ της κυβέρνησης της Ζάμπια και της Κίνας για την παράδοση της εθνικής εταιρείας ηλεκτρικής ενέργειας της χώρας ZESCO στους Κινέζους λόγω της αδυναμίας της Ζάμπια να εκπληρώσει τις υποσχέσεις της για την αποπληρωμή δανείων.
Η Κίνα ελέγχει ήδη την εταιρεία ραδιοτηλεοπτικών εκπομπών της χώρας, την ZNBC.
Υπάρχουν επίσης φόβοι ότι το κύριο αεροδρόμιο της Λουσάκα θα μπορούσε να είναι ο επόμενος στόχος.
Φυσικά, η Ζάμπια έχει πρόβλημα.
Βασικά, η Ζάμπια βρίσκεται στην τελική φάση να καταστεί πλήρως ιδιοκτησία της Κίνας.
Και αυτό θα συμβεί μέχρι να σταματήσει κάποιος τους Κινέζους.
Όταν πρόκειται για εξωτερική πολιτική, η Κίνα παίζει σκάκι, ενώ οι περισσότερες δυτικές δυνάμεις παίζουν με τα πούλια.
Η Κίνα προσπαθεί να καταλάβει όλο τον κόσμο αλλά ο κόσμος κοιμάται.
Ένα όχημα για την επίτευξη των στόχων των Κινέζων είναι η πρωτοβουλία Belt and Road Initiative (BRI), μια συλλογή έργων υποδομής και ένα δίκτυο εμπορικών συμφωνιών σε 152 χώρες που έχουν σχεδιαστεί για να συνδέουν ολόκληρο τον κόσμο απευθείας με την κινεζική οικονομία μέσω διασυνδεδεμένων χερσαίων και θαλάσσιων οδών.
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών