Τελευταία Νέα
Επιχειρήσεις

Ν. Χαραλάμπους στο BN: Στον αέρα τα πρώτα υδροπλάνα εντός 2021 – Σύντομα διαθέσιμο το σύστημα κρατήσεων της Hellenic Seaplanes

Ν. Χαραλάμπους στο BN: Στον αέρα τα πρώτα υδροπλάνα εντός 2021 – Σύντομα διαθέσιμο το σύστημα κρατήσεων της Hellenic Seaplanes
Σε τροχιά υλοποίησης εισέρχονται τα υδατοδρόμια έπειτα από μακρά αναμονή, με τα υδροπλάνα να «ζεσταίνουν μηχανές»

Σε τροχιά υλοποίησης εισέρχονται τα υδατοδρόμια έπειτα από μακρά αναμονή, με τα υδροπλάνα να «ζεσταίνουν μηχανές» για να κατακτήσουν τους ελληνικούς αιθέρες.
Ο Νικόλας Χαραλάμπους, Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της Hellenic Seaplanes μιλά στo BN για το mega-project που υπόσχεται να εμπλουτίσει τον χάρτη των μεταφορών στη χώρα, μέσα από επενδύσεις με υψηλή προστιθέμενη αξία, η οποία μάλιστα αποτιμάται σε πάνω από 1 δισ. ευρώ για την εγχώρια οικονομία.
Αναφέρεται στην εξέλιξη των αδειοδοτήσεων σε διάφορες περιοχές της χώρας, παραθέτοντας τον χρονικό ορίζοντα για τις πρώτες πτήσεις με υδροπλάνο, τις οποίες τοποθετεί μέσα στο 2021, αλλά και στα πολλαπλασιαστικά οφέλη που συνεπάγεται ένα ισχυρό δίκτυο υδατοδρομίων -όπως αυτό που φιλοδοξεί να αναπτύξει η εταιρεία- για τον τουρισμό.
Ο κ. Χαραλάμπους κάνει μάλιστα γνωστό ότι σύντομα η εταιρεία θα θέσει στη διάθεση του κοινού το σύστημα κρατήσεών της, μέσω του οποίου οι επιβάτες θα μπορούν πολύ εύκολα να προχωρούν σε κρατήσεις.
Επιπλέον, ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της Hellenic Seaplanes κάνει λόγο για τις λύσεις που πρόκειται να δώσουν τα υδατοδρόμια σε προορισμούς με περιορισμένη προσβασιμότητα, για το νέο θεσμικό πλαίσιο που «αποδεσμεύει» τον διάδρομο για την αποθαλάσσωση των πρώτων υδροπλάνων στην Ελλάδα τους επόμενους μήνες αλλά και την τόνωση του διεθνούς επενδυτικού ενδιαφέροντος στη νέα αγορά που διανοίγεται.

Ολόκληρη η συνέντευξη του Νικόλα Χαραλάμπους, Προέδρου και Διευθύνοντα Συμβούλου της Hellenic Seaplanes στο bankingnews.gr

Σε πόσα υδατοδρόμια στοχεύει η εταιρεία τα επόμενα χρόνια και τι μερίδιο της νέας αυτής αγοράς διεκδικεί;

H Hellenic Seaplanes έχει εντάξει στο αναπτυξιακό της πλάνο τη δημιουργία 150 υδατοδρομίων στην Ελλάδα, μέσα στα επόμενο χρόνια.
Μιλάμε για ένα δίκτυο υδατοδρομίων που θα την καταστήσει ηγέτιδα εταιρεία στο χώρο των επενδύσεων στα υδατοδρόμια και θα αποτελέσει το «όχημα» για την βιωσιμότητα της πτητικής λειτουργίας των υδροπλάνων.
Υδατοδρόμια και υδροπλάνα καλούνται να δώσουν τη λύση στα μεταφορικά εμπόδια που αντιμετωπίζουν κυρίως συμπολίτες μας που μένουν σε νησιά αλλά και σε παραθαλάσσιες περιοχές που δεν είναι ιδιαίτερα προσβάσιμα τους περισσότερους μήνες του έτους ή τα δρομολόγια και οι τρόποι μετακίνησης σε αυτούς είναι περιορισμένοι.
Παράλληλα ο αναπτυσσόμενος κλάδος των υδροπλάνων δίνει προστιθέμενη αξία στον τουρισμό καθώς ενισχύει τη διευκόλυνση των τουριστών να ανακαλύψουν ακόμα περισσότερους προορισμούς πετώντας γρήγορα, άνετα και εύκολα από λιμάνι σε λιμάνι.
Το δίκτυο των υδατοδρομίων της Hellenic Seaplanes χτίζεται κάθε μέρα με σοβαρό προγραμματισμό και συνέπεια, δίνοντας βάρος στην συνεργασία με τις δημοτικές και λιμενικές αρχές της χώρας ενώ ενισχύεται συνεχώς από νέες περιοχές που φιλοδοξούν να αποκτήσουν υδατοδρόμιο και να δουν τα υδροπλάνα να προσθαλασσώνονται σε αυτό.

Η γραφειοκρατία κράτησε για πολύ καιρό τα υδατοδρόμια στην αναμονή. Το τελευταίο διάστημα υπάρχει μία κινητικότητα σε επίπεδο αδειοδοτήσεων (με τις πρόσφατες αποφάσεις για Βόλο και Ρέθυμνο). Πιστεύετε ότι ξεπεράστηκαν οι δυσκολίες των προηγούμενων ετών;

Όλη η φιλοδοξία της δημιουργίας ενός ισχυρού δικτύου υδατοδρομίων στην Ελλάδα, που όταν υλοποιηθεί θα ξεπερνάει σε δυναμική αντίστοιχα δίκτυα που συναντάμε σε άλλους προορισμούς όπως τις Μαλδίβες και τον Καναδά, έχει στηριχτεί σε γερά θεμέλια.
Είναι το ανανεωμένο νομοθετικό πλαίσιο που αφορά τα υδατοδρόμια (νόμος 4663/20) που έδωσε την λύση για τη μόνιμη αδειοδότηση των υδατοδρομίων, καθώς ρυθμίζει εκ νέου τις διαδικασίες ίδρυσης, λειτουργίας και εκμετάλλευσης των υδατοδρομίων με αποτέλεσμα να δίνει την κατάλληλη ώθηση που χρειάζονταν τα υδροπλάνα για την επαναλειτουργία τους.
Η κυβέρνηση στάθηκε αρωγός της προσπάθειας που γίνεται από όλες τις εταιρείες του κλάδου, απλοποιώντας αρκετά τα βήματα και τις διαδικασίες που απαιτούνται ώστε ένας τεχνικός φάκελος που αφορά ένα εν δυνάμει υδατοδρόμιο να αξιολογείται και να μετουσιώνεται σε άδεια ίδρυσης ή λειτουργίας υδατοδρομίου αρκετά πιο γρήγορα από ότι στο παρελθόν.

Ποιο είναι το ύψος των επενδύσεων που απαιτούνται για την ανάπτυξη των υποδομών και του στόλου; Τι στόλο διαθέτει η εταιρεία σε αυτή τη φάση;

Αναφορικά με τις επενδύσεις που απαιτούνται ώστε τα υδαστοδρόμια να έχουν υπόσταση, η υποδομή στα εκάστοτε λιμάνια θα διαφέρει από την άποψη των λειτουργιών και των δυνατοτήτων τους και κατά συνέπεια θα διαφέρει και το ύψος των επενδύσεων που απαιτούνται.
Συγκεκριμένα, βάση του πλάνου της Hellenic Seaplanes, στα κεντρικά υδατοδρόμια της χώρας στα οποία μπορούν να δέσουν μέχρι και τρία υδροπλάνα, το ύψος της επένδυσης φτάνει τα 500.000€, στα μεσαία περιφερειακά υδατοδρόμια το κόστος δημιουργίας έχει προσδιοριστεί στα 350.000€ με δυνατότητα φιλοξενίας δύο υδροπλάνων ενώ στα περιφερειακά υδατοδρόμια της Ελλάδας το ύψος της επένδυσης δεν ξεπερνά τα 250.000€.
Είναι κατανοητό ότι και οι τρεις κατηγορίες υδατοδρομίων βασίζονται σε ένα ευέλικτο πλαίσιο υλοποίησης που δεν στηρίζεται σε υπέρογκα ποσά ανοικοδόμησης και έτσι δίνεται η δυνατότητα τόσο σε ιδιώτες όσο και σε τοπικούς φορείς όπως λιμενικά ταμεία (ανά την επικράτεια) να δημιουργήσουν το δικό τους υδατοδρόμιο.
Στον αντίποδα, η Hellenic Seaplanes έχει εντοπίσει εδώ και καιρό τα αεροσκάφη που θα εξυπηρετήσουν τις πρώτες πτήσεις των επιβατών της με υδροπλάνα.
Βρισκόμαστε σε στάδιο διαπραγματεύσεων, ώστε σύντομα να είμαστε σε θέση να φέρουμε στην Ελλάδα τα πρώτα δύο με τρία υδροπλάνα που θα ενταχθούν στο στόλο μας και θα έχουν χωρητικότητα από 9 έως 19 θέσεις.
Τα υδροπλάνα που ενδιαφερόμαστε να εντάξουμε στο στόλο μας φέρουν την υπογραφή των CESSNA και VIKING AIR, δύο brands με μεγάλη ιστορία και παράδοση στο χώρο της παραγωγής αεροπλάνων και υδροπλάνων.

Έχει εκδηλωθεί επενδυτικό ενδιαφέρον από εγχώριους ή ξένους παίκτες για το mega-project των υδατοδρομίων;

Από το 2013 όταν η ιδέα της ανάπτυξης της υποδομής υδατοδρομίων στην Ελλάδα άρχιζε και έπαιρνε «σάρκα και οστά» αρκετά ήταν τα επενδυτικά σχήματα που γοητεύτηκαν από την προοπτική των υδροπλάνων στην χώρα μας και είχαν εκδηλώσει ενδιαφέρον είτε σε θεωρητικό επίπεδο είτε σε πιο προχωρημένο.
Παρόλα αυτά το προηγούμενο νομικό πλαίσιο δεν υποστήριζε ιδιαίτερα τις ιδιωτικές πρωτοβουλίες και θα μπορούσαμε να πούμε ότι αποθάρρυνε το επενδυτικό ενδιαφέρον.
Το υπάρχον νομικό πλαίσιο έφερε τον αέρα αλλαγών που επιθυμούσαμε και πλέον η στρατηγική συμμαχία των εταιρειών που «τρέχουν» τις εξελίξεις στο project της ανάπτυξης των υδατοδρομίων της χώρας, με βασικές τη Hellenic Seaplanes και την Ελληνικά Υδατοδρόμια, προωθεί τα αιτήματα των υποψηφίων που θέλουν να επενδύσουν στον κλάδο.
Το διεθνές ενδιαφέρον έχει αναθερμανθεί και αναμένεται να αυξηθεί όσο πλησιάζουμε στην υλοποίηση των πρώτων υδατοδρομίων και των πρώτων πτήσεων με υδροπλάνα.

Ποια υδατοδρόμια θα δούμε να ολοκληρώνονται πρώτα, σε κατασκευαστικό επίπεδο; Τι έπεται σε επίπεδο αδειοδοτήσεων;

Βάσει του νόμου, με την εξασφάλιση της άδειας ιδρύσεως υδατοδρομίου στην ουσία νομιμοποιείται η υποδομή αφού πληροί όλα τα κριτήρια που προβλέπονται ενώ μετέπειτα με την κατοχή και της άδειας λειτουργίας υδατοδρομίου, η ανάδοχη εταιρεία είναι πλέον αρμόδια στο να αναλάβει την κατασκευή του υδατοδρομίου και το ολικό management του.
Τα υδατοδρόμια που προελαύνουν στη διαδικασία απόκτησης της άδειας λειτουργίας, είναι η Πάτρα, η Κέρκυρα και οι Παξοί δηλαδή οι τρεις προορισμοί που εξυπηρετούσαν πτήσεις με υδροπλάνα κατά το παρελθόν ενώ ακολουθούν ο Βόλος, που εξασφάλισε πρόσφατα την άδεια ιδρύσεως υδατοδρομίου έχοντας αναλάβει η Hellenic Seaplanes σε συνεργασία με τον Ο.Λ.Β. την διαδικασία αδειοδότησης, η Πάτμος και η Τήνος.

Υπάρχει ένας χρονικός ορίζοντας για την πρώτη πτήση με υδροπλάνο στην Ελλάδα;

Το πλάνο της Hellenic Seaplanes έχει βασιστεί στην αποθαλάσσωση των πρώτων υδροπλάνων της μέσα στο 2021.
Όλα τα στελέχη της εταιρείας παρακολουθούν και αξιολογούν την εκκίνηση της ελληνικής τουριστικής σεζόν και την πορεία της, το πως ανταποκρίνονται οι Έλληνες και ξένοι ταξιδιώτες, τους τρόπους μετακίνησης που επιλέγουν καθώς και με τι κριτήρια επιλέγουν τα θέρετρα και τους προορισμούς που καταλύουν για τις καλοκαιρινές διακοπές τους.
Βρισκόμαστε στην μεταβατική περίοδο που απελευθερωνόμαστε σταδιακά και ουσιαστικά από τα δεσμά του κορωνοϊού και των περιορισμών που επέφερε και επιδιώκουμε να κάνουμε τις κατάλληλες επιλογές ενεργοποιώντας τις προσφερόμενες υπηρεσίες μας στο καλύτερο δυνατό timing.

Πώς θα βοηθήσουν τα υδατοδρόμια το τουριστικό προϊόν της χώρας;

Η κατασκευή των υδατοδρομίων φέρνει στο προσκήνιο την επαναλειτουργία των υδροπλάνων, τη νέα εθνική μεταφορική δυνατότητα που θα προσφέρει γρήγορες, ασφαλείς και αξιόπιστες πτήσεις από λιμάνι σε λιμάνι σε όλη την Ελλάδα.
Το υδροπλάνο προστίθεται στην φαρέτρα των μεταφορικών μας επιλογών και φέρνει μαζί του πολλαπλά οφέλη και διευκολύνσεις στους επιβάτες που θα το επιλέξουν για την μετακίνησή τους, επιλέγοντας μεταξύ άλλων οργανωμένα ταξίδια-πτήσεις με υδροπλάνα, πακέτα περιηγητικών πτήσεων πάνω από φημισμένα θέρετρα, ναύλωση εξ ολοκλήρου αεροσκάφους για ιδιωτικούς σκοπούς κ.α.
Κατά συνέπεια είναι ευκόλως κατανοητή η σημαντικότητα του υδατοδρομίου για τη βιώσιμη λειτουργία και ανάπτυξη του κλάδου των υδροπλάνων.
Παρόλα αυτά η δυναμική των υδατοδρομίων δεν σταματά εδώ.
Το υδατοδρόμιο ως υποδομή αποτελεί χώρο που ενισχύει την εμπορική ανάπτυξη της περιοχής που το διαθέτει.
Με τις κατάλληλες συνεργασίες, το υδατοδρόμιο μπορεί να προσελκύσει στο εσωτερικό του ή στον περιβάλλοντα χώρο του, αναλόγως και το μέγεθός του, εμπορικά μαγαζιά με τοπικά προϊόντα, σουβενίρ, είδη ρουχισμού, εταιρείες επισιτισμού, εταιρείες ενοικίασης Ι.Χ, τουριστικά γραφεία, εταιρείες οργάνωσης θεματικών εκδρομών με σκάφος κ.α.
Όπως ένα αεροδρόμιο έτσι και ένα υδατοδρόμιο μπορεί να συμβάλλει στην βελτιστοποίηση του τουριστικού προϊόντος όχι μόνο της περιοχής που το διαθέτει αλλά και της χώρας γενικότερα.
Η συγκέντρωση πολλαπλών επιλογών γύρω από μία υποδομή όπως τα υδατοδρόμια βοηθά και προσελκύει τον τουρίστα να εκμεταλλευτεί τις προσφερόμενες υπηρεσίες, να κάνει τα ψώνια του και η εμπειρία του στην περιοχή που επέλεξε να κάνει τις διακοπές του να ξεκινήσει ή να τελειώσει μέσα σε ένα χώρο σύγχρονο και καινοτόμο σε συνδυασμό που θα του προσφέρει από μόνη της η εμπειρία της πτήσης με υδροπλάνο.
Με την παρουσία των υδατοδρομίων στο προσκήνιο των ελληνικών αερομεταφορών και των μεταφορών γενικότερα, το τουριστικό προϊόν ενισχύεται εξίσου, μέσα από τις νέες θέσεις εργασίας που ανοίγουν και το προσωπικό που θα τις καλύψει.
Η εκπαίδευση των νέων συναδέλφων, η βελτιστοποίηση των ήδη υπαρχουσών γνώσεων τους και η απόκτηση νέων που αφορούν εξειδικευμένα τα υδροπλάνα και την ορθή λειτουργία των υδατοδρομίων, αναλόγως το ρόλο και τη θέση που θα αναλάβουν, ενισχύουν την τουριστική εκπαίδευση και παιδεία και ενισχύουν την εικόνα της Ελλάδας στο εξωτερικό ως η χώρα που διαθέτει επαγγελματίες που γνωρίζουν πολύ καλά τι εστί φιλοξενία και ποιοτική εξυπηρέτηση.

Με ποιόν τρόπο θα μπορεί ο επιβάτης να προμηθευτεί εισιτήριο για πτήση με υδροπλάνο;

Οι πτήσεις με υδροπλάνα της Hellenic Seaplanes είναι προ των πυλών και η εταιρεία κινείται σε αυτόν τον ρυθμό τελειοποιώντας το σύστημα κρατήσεών της.
Σύντομα η Hellenic Seaplanes θα είναι σε θέση να λανσάρει το σύστημα κρατήσεών της μέσα από το οποίο ο επιβάτης θα μπορεί να βρει εύκολα και γρήγορα τις διαθέσιμες πτήσεις με υδροπλάνα και μέσα σε λίγα κλικ να κλείσει το ταξίδι του στα διαθέσιμα υδατοδρόμια της χώρας.
Στα άμεσα σχέδιά μας είναι η παρουσίαση του συστήματος κρατήσεων και του τρόπου λειτουργίας του σε αντιπροσωπεία πρακτόρων έκδοσης εισιτηρίων αερομεταφοράς.
Με τον τρόπο αυτό θα γίνει το πρώτο βήμα της σύναψης ποιοτικών συνεργασιών ώστε οι επιβάτες να μπορούν να κλείνουν τα εισιτήριά τους απευθείας μέσω της εταιρείας ή μέσω των συνεργατών πρακτόρων.
Μέσω του συστήματος κρατήσεων, ο ενδιαφερόμενος επιβάτης θα μπορεί να πραγματοποιήσει κράτηση εκτός των οργανωμένων και πτήσεις charter, συμπληρώνοντας τη φόρμα εκδήλωσης ενδιαφέροντος με τα βασικά προ-απαιτούμενα (ημερομηνίες ταξιδιού, αποσκευές, αριθμός επιβατών) και προσδιορίζοντας τον τύπο αερομεταφοράς που επιθυμεί, με δυνατότητα επιλογής των υδροπλάνων αλλά και αεροπλάνων ή ελικοπτέρων της IFLY, της εταιρείας αερομεταφορών με την οποία η Hellenic Seaplanes υπέγραψε μνημόνιο συνεργασίας νωρίτερα μέσα στον Απρίλιο του 2021.

www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης