Η σοβαρή κάμψη της εναέριας κυκλοφορίας από την πανδημία -που ακολουθείται από αργή ανάκαμψη- θέτει σε κίνδυνο έως και 44,6 εκατομμύρια θέσεις εργασίας στην παγκόσμια αεροπορία.
Αυτό δείχνουν τα νέα στοιχεία της βιομηχανίας που ανακοινώθηκαν στο Παγκόσμιο Φόρουμ Αειφόρου Αεροπορίας.
Πότε θα ανακάμψουν τα αεροπορικά ταξίδια
Παρά τη σημαντική ανάκαμψη της εναέριας κυκλοφορίας σε ορισμένες εγχώριες και περιφερειακές αγορές, η αδύναμη διεθνής κίνηση επισκεπτών, συνεχίζει να έχει σοβαρό αντίκτυπο στις τουριστικές θέσεις που υποστηρίζονται από τα αεροπορικά ταξίδια.
Υπό κανονικές συνθήκες, η αεροπορία και ο τουρισμός υποστηρίζουν 87,7 εκατομμύρια θέσεις εργασίας παγκοσμίως.
Πάνω από 11 εκατομμύρια θέσεις εργασίας είναι μέσα στον ίδιο τον τομέα, που απασχολούνται σε αεροπορικές εταιρείες, αεροδρόμια, κατασκευαστές πολιτικών αεροδιαστημικών και διαχείριση εναέριας κυκλοφορίας.
Η σχεδόν ολική διακοπή λειτουργίας για αρκετούς μήνες σημαίνει ότι τα αεροπορικά ταξίδια δεν θα ανακάμψουν στα επίπεδα πριν από τον Covid μέχρι το 2024.
21% χαμηλότερες στο τέλος του 2021 οι θέσεις άμεσης αεροπορίας
“Οι θέσεις άμεσης αεροπορίας θα είναι πιθανότατα 21% χαμηλότερες στο τέλος αυτού του έτους από ό, τι πριν από την έναρξη της πανδημίας, δήλωσε ο εκτελεστικός διευθυντής της Διεπαγγελματικής Ομάδας Δράσης για τις Αερομεταφορές Haldane Dodd.
Αυτό είναι θετικό σε σύγκριση με την ίδια περίοδο πέρυσι, όταν το 43% των θέσεων εργασίας ήταν σε κίνδυνο.
Η ανάκαμψη δεν έγινε αισθητή από τον διεθνή τουριστικό τομέα. Αυτό σημαίνει ότι οι θέσεις εργασίας που υποστηρίζονται ευρύτερα από την αεροπορία είναι μόνο το ήμισυ του επιπέδου πριν από τον Covid-19”.
Οφέλη πέρα από τα σύνορα από την αεροπορία
- Οι αεροπορικές μεταφορές υποστηρίζουν 87,7 εκατομμύρια θέσεις εργασίας και 3,5 τρις δολάρια στην παγκόσμια οικονομική δραστηριότητα.
- Πάνω από 11 εκατομμύρια άνθρωποι εργάζονται απευθείας για τον ίδιο τον κλάδο. Οι εναέριες θέσεις εργασίας είναι κατά μέσο όρο 4,3 φορές πιο παραγωγικές από άλλες θέσεις εργασίας στην οικονομία.
- Τα αεροπορικά ταξίδια πραγματοποιούν το 35% του παγκόσμιου εμπορίου κατά αξία (6,5 τρις δολάρια το 2019), αλλά λιγότερο από 1% κατ ‘όγκο (61 εκατομμύρια τόνοι το 2019).
- Τα αεροπορικά εισιτήρια σήμερα κοστίζουν περίπου 90% χαμηλότερα από ό,τι το 1950. Αυτό επέτρεψε την πρόσβαση σε αεροπορικά ταξίδια σε περισσότερα τμήματα του πληθυσμού.
Πεδίο εφαρμογής του κλάδου
- 1.478 αεροπορικές εταιρείες πέταξαν 33.299 αεροσκάφη σε 48.000 δρομολόγια μεταξύ 3.780 αεροδρομίων στον εναέριο χώρο που διαχειρίζονται 162 πάροχοι υπηρεσιών αεροναυτιλίας.
- Το 58% των παγκόσμιων τουριστών ταξιδεύουν στους προορισμούς τους αεροπορικώς.
Επιπτώσεις του Covid-19
- Οι θέσεις εργασίας που υποστηρίζονται από την αεροπορία ενδέχεται να μειωθούν κατά 44,6 εκατομμύρια σε 43,8 εκατομμύρια (-50%).
- Οι θέσεις άμεσης αεροπορίας (σε αεροπορικές εταιρείες, αεροδρόμια, κατασκευαστές και διαχείριση εναέριας κυκλοφορίας) μειώνονται κατά 2,3 εκατομμύρια. Πτώση 21% σε σύγκριση με την κατάσταση πριν από τον Covid.
- Ο μεγαλύτερος αντίκτυπος είναι στις έμμεσες και καταλυτικές θέσεις εργασίας που υποστηρίζονται από τις αεροπορικές μεταφορές.
- Αυτό σημαίνει 50% λιγότερες θέσεις εργασίας συνολικά θα υποστηριχθούν από τις αεροπορικές μεταφορές στο τέλος του 2021, σε σύγκριση με πριν από τον Covid.
Οι χώρες με το μεγαλύτερο πλήγμα στην αεροπορία
- Ασία-Ειρηνικός -58%.
- Αφρική -51%.
- Μέση Ανατολή -47%.
- Λατινική Αμερική και η Καραϊβική -43%.
- Ευρώπη -40%.
- Βόρεια Αμερική -34%.
Η εγχώρια αγορά στην Κίνα βρίσκεται επίσης κοντά στα επίπεδα πριν από τον Covid.
Πηγή: www.tourismtoday.gr
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών