σύμβολα :
JUMBO ΑΝΩΝΥΜΗ ΕΜΠΟΡΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ
Αυτή την αναπτυσσόμενη χώρα επέλεξε η Jumbo ως μια βασική αγορά , αφού εκτός από τα 53 καταστήματα στην Ελλάδα, στην Ρουμανία λειτουργούν 16 καταστήματα
Αυτή η υψηλή μερισματική απόδοση της εταιρείας απέδωσε φέτος στους μετόχους 157,1 εκατ. ευρώ στηρίζεται στην επιχειρηματική στρατηγική
του κ. Βακάκη, δηλαδή στην αυστηρή επιλογή προϊόντων για το δίκτυο, ώστε οι καταναλωτές να κερδίζουν από τις χαμηλές τιμές.
Ωστόσο, εσχάτως η επιλογή της Ρουμανίας ως μια βασική αγορά του ομίλου, αρχίζει να αποδίδει προοπτικές διατηρήσιμης ανάπτυξης. Το ακαθάριστο εθνικό προϊόν της γειτονικής χώρας θα υπερβεί φέτος τα 284 δισ. ευρώ, όσο διέθετε δηλαδή η Ελλάδα προ της κρίσης. Στην χώρα επίσης αυξάνεται ραγδαία ο αριθμός των νέων εταιρειών με ξένα κεφάλαια ( άνοδος κατά 32% στο πρώτο 9μηνο με 5523 επιχειρήσεις ), σύμφωνα με τα στοιχεία του Εθνικού Γραφείου Εμπορικού Μητρώου. Τα δε δημογραφικά χαρακτηριστικά επίσης, ευνοούν την ανάπτυξη καθώς ένα μεγάλο μέρος του πληθυσμού βρίσκεται σε παραγωγικές ηλικίες.
Άνοδος 43% στις πωλήσεις της Ρουμανίας στο 11μηνο – Σε 18 καταστήματα το δίκτυο το 2023 θα προσφέρουν πάνω από το 24% των κερδών
Αυτή την αναπτυσσόμενη χώρα επέλεξε η Jumbo ως μια βασική αγορά , αφού εκτός από τα 53 καταστήματα στην Ελλάδα, στην Ρουμανία λειτουργούν 16 καταστήματα, ύστερα από το άνοιγμα του νέου υπερ -καταστήματος στην πόλη Sibiou.
Το 2023, η ελληνική εταιρεία προγραμματίζει το άνοιγμα δυο νέων υπερ- καταστημάτων στην Ρουμανία. ( το υπόλοιπο δίκτυο είναι 9 καταστήματα Βουλγαρία,5 Κύπρο και 30 καταστήματα με συνεργασία σε Αλβανία, Κόσοβο, Σερβία, Βόρεια Μακεδονία, Βοσνία, Μαυροβούνιο ) Yστερα, λοιπόν από τις επιπτώσεις της πανδημίας, η ρουμανική αγορά επέστρεψε και ήδη στο 11μηνο, οι πωλήσεις κατέγραψαν άνοδο κατά 43%. Η δυναμική της Ρουμανικής αγοράς και η σημασία της για την εισηγμένη, αρχίζει αποτυπώνεται να αποτυπώνεται στα μεγέθη του ομίλου της Jumbo καθώς σύμφωνα με τα στοιχεία του πρώτου εξαμήνου, αποτελεί πλέον το 18% των πωλήσεων και αποδίδει το 24% των καθαρών κερδών. Οι επενδυτές λοιπόν, αρχίζουν να διακρίνουν ότι, το επιτυχημένο επιχειρηματικό μοντέλο του βιομήχανου της χαράς σε ένα εύλογο χρονικό διάστημα θα αποτελεί μια νέα “Jumbo”
καθώς σε 2- 3 χρόνια θα διαθέτει τα μισά καταστήματα της ελληνικής Jumbo σε μια αγορά 19 εκατ. κατοίκων. Ταυτόχρονα, όπως συμβαίνει και στην Ελλάδα, τα ιδιόκτητα καταστήματα αποτελούν μια πάγια “κρυμμένη” υπεραξία η οποία αποδίδει διπλό όφελος στην εταιρεία : διατηρούν τα έξοδα χαμηλότερα και συμβάλλουν στην διατήρηση της βασικής στρατηγικής για την προσφορά χαμηλών τιμών πρός τους καταναλωτές. Και ο όμιλος δεν έχει αναπροσαρμόσει την αξία κτήσης των παγίων, αποτελώντας άλλη μια υπεραξία πέραν από το “βουνό” των μετρητών που διατηρεί .
Παφίλας Δημήτρης
dpafilas@yahoo.com
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών