σύμβολα :
ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΣ ΛΙΜΕΝΟΣ ΠΕΙΡΑΙΩΣ Α.Ε.
γράφει :
Σύμφωνα με τα στοιχεία εννεαμήνου 2023 η παραχώρηση είχε δώσει κέρδη 52,2 εκατ. ευρώ
Κοιτώντας κάποιος τον χάρτη και κάνοντας την παράκαμψη της διώρυγας του Σουέζ καταλαβαίνει πως ενώ πρώτα, τα καράβια που διέσχισαν τη διώρυγα προσέγγιζαν εύκολα τον Πειραιά, τώρα κάνοντας τον κύκλο άλλα λιμάνια όπως του Ρότερνταμ ή της Αμβέρσας είναι πιο εύκολα να προσεγγιστούν.
Πέρα από τις πληθωριστικές πιέσεις που δημιουργεί η εκτίναξη των ναύλων, η οποία συμπαρασύρει και όσους δεν κάνουν τον κύκλο, ως ένα αποτέλεσμα προφανώς άκρατης κερδοσκοπίας, στο Λιμάνι του Πειραιά η διάρκεια είναι αυτή που δημιουργεί πονοκέφαλο, όπως και η αβεβαιότητα όσον αφορά τη λήξη των επιθέσεων των Χούθι.
Η στρατιωτική παρέμβαση, με αποστολή πολεμικών πλοίων για την προστασία των εμπορικών δεν έπεισε όπως φαίνεται τις εταιρείες να επιστρέψουν στα αρχικά τους δρομολόγια.
Προφανώς και η Cosco συνεχίζει να στηρίζει το λιμάνι, δένοντας εκεί, αλλά ο προβλήτας Ι που διαχειρίζεται ο ΟΛΠ έχει μικρό τζίρο.
Οι Προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ, από τους οποίους εισπράττει ενοίκιο και προφανώς δεν μπορούν να σχολιάσουν πηγές της εταιρείας για το τι συμβαίνει, φαίνεται πως πλήττονται και θα έχουν να δώσουν μικρότερο έσοδο.
Υπενθυμίζεται πως ο ΟΛΠ εισπράττει το 24,5% του τζίρου και από εκεί προέρχονται τα περισσότερα κέρδη του και σε αυτούς αναφέρονται διάφορα ξένα δημοσιεύματα που έχουν δει το φως της δημοσιότητας και κάνουν λόγο για μεγάλη βουτιά στα εμπορευματοκιβώτια.
Σύμφωνα με τα στοιχεία εννεαμήνου 2023 η παραχώρηση είχε δώσει κέρδη 52,2 εκατ. ευρώ, ενώ η διακίνηση αυτοκινήτων 8,2 εκατ. ευρώ, η κρουαζιέρα 10,2 εκατ. ευρώ και η ακτοπλοΐα 4,2 εκατ. ευρώ.
Συνολικά τα καθαρά κέρδη είχαν εκτιναχθεί στα 65,9 εκατ. ευρώ από 47,1 εκατ. ευρώ.
Αυτά τα κέρδη βάζουν τη βάση για σημαντικά υψηλότερο μέρισμα φέτος.
Αξίζει να σημειωθεί πάντως πως μέχρι στιγμής η πορεία της μετοχής δε δείχνει να έχει επηρεαστεί και παραμένει κοντά στα υψηλά της που είναι και υψηλά 3,5 ετών.
Η κρουαζιέρα θα σημειώσει και νέο ρεκόρ φέτος καθώς ήδη έχουν προγραμματιστεί 1050 αφίξεις, με το θετικό να είναι ότι οι περισσότερες είναι homeport, που σημαίνει πως τα έσοδα για τη χώρα είναι περισσότερα και η συνεισφορά στην ανάπτυξη μεγαλύτερη.
To 2022 το λιμάνι πέτυχε ιστορικό ρεκόρ επιβατών κρουαζιέρας καθώς εξυπηρετήθηκαν περίπου 1,5 εκατ. επιβάτες.
Ο αριθμός των κρουαζιερόπλοιων που εξυπηρετήθηκαν ήταν 760 εκατ. των οποία 525 ήταν homeport
Γιώργος Κατικάς
george.katikas@gmail.com
www.bankingnews.gr
Πέρα από τις πληθωριστικές πιέσεις που δημιουργεί η εκτίναξη των ναύλων, η οποία συμπαρασύρει και όσους δεν κάνουν τον κύκλο, ως ένα αποτέλεσμα προφανώς άκρατης κερδοσκοπίας, στο Λιμάνι του Πειραιά η διάρκεια είναι αυτή που δημιουργεί πονοκέφαλο, όπως και η αβεβαιότητα όσον αφορά τη λήξη των επιθέσεων των Χούθι.
Η στρατιωτική παρέμβαση, με αποστολή πολεμικών πλοίων για την προστασία των εμπορικών δεν έπεισε όπως φαίνεται τις εταιρείες να επιστρέψουν στα αρχικά τους δρομολόγια.
Προφανώς και η Cosco συνεχίζει να στηρίζει το λιμάνι, δένοντας εκεί, αλλά ο προβλήτας Ι που διαχειρίζεται ο ΟΛΠ έχει μικρό τζίρο.
Οι Προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ, από τους οποίους εισπράττει ενοίκιο και προφανώς δεν μπορούν να σχολιάσουν πηγές της εταιρείας για το τι συμβαίνει, φαίνεται πως πλήττονται και θα έχουν να δώσουν μικρότερο έσοδο.
Υπενθυμίζεται πως ο ΟΛΠ εισπράττει το 24,5% του τζίρου και από εκεί προέρχονται τα περισσότερα κέρδη του και σε αυτούς αναφέρονται διάφορα ξένα δημοσιεύματα που έχουν δει το φως της δημοσιότητας και κάνουν λόγο για μεγάλη βουτιά στα εμπορευματοκιβώτια.
Σύμφωνα με τα στοιχεία εννεαμήνου 2023 η παραχώρηση είχε δώσει κέρδη 52,2 εκατ. ευρώ, ενώ η διακίνηση αυτοκινήτων 8,2 εκατ. ευρώ, η κρουαζιέρα 10,2 εκατ. ευρώ και η ακτοπλοΐα 4,2 εκατ. ευρώ.
Συνολικά τα καθαρά κέρδη είχαν εκτιναχθεί στα 65,9 εκατ. ευρώ από 47,1 εκατ. ευρώ.
Αυτά τα κέρδη βάζουν τη βάση για σημαντικά υψηλότερο μέρισμα φέτος.
Αξίζει να σημειωθεί πάντως πως μέχρι στιγμής η πορεία της μετοχής δε δείχνει να έχει επηρεαστεί και παραμένει κοντά στα υψηλά της που είναι και υψηλά 3,5 ετών.
Η κρουαζιέρα θα σημειώσει και νέο ρεκόρ φέτος καθώς ήδη έχουν προγραμματιστεί 1050 αφίξεις, με το θετικό να είναι ότι οι περισσότερες είναι homeport, που σημαίνει πως τα έσοδα για τη χώρα είναι περισσότερα και η συνεισφορά στην ανάπτυξη μεγαλύτερη.
To 2022 το λιμάνι πέτυχε ιστορικό ρεκόρ επιβατών κρουαζιέρας καθώς εξυπηρετήθηκαν περίπου 1,5 εκατ. επιβάτες.
Ο αριθμός των κρουαζιερόπλοιων που εξυπηρετήθηκαν ήταν 760 εκατ. των οποία 525 ήταν homeport
Γιώργος Κατικάς
george.katikas@gmail.com
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών