σύμβολα :
AUTOHELLAS A.E.
Η ακτινογραφία των επιδόσεων του 2023
Η εκτίναξη των χρηματοοικονομικών δαπανών λόγω ανόδου επιτοκίων αλλά και αύξησης υποχρεώσεων είχαν ως συνέπεια η Autohellas στη χρήση του 2023 να προσθέσει σε ενοποιημένη βάση τζίρο αλλά όχι και κερδοφορία.
Και αυτό παρά το γεγονός ότι οι πωλήσεις αυτοκινήτων που έχουν προηγουμένως χρησιμοποιηθεί για σκοπούς χρηματοδοτικής μίσθωσης παρουσίασαν αυξημένη κερδοφορία κατά περίπου 12,5 εκ ευρώ.
Ειδικότερα ο Όμιλος κατέγραψε αύξηση 31% στον Ενοποιημένο Κύκλο Εργασιών, ο οποίος ανήλθε σε €1.002,7 εκατ. έναντι €765,6 εκατ. το 2022, με Κέρδη προ Τόκων Φόρων και Αποσβέσεων (EBITDA) στα €272,1 εκατ. αυξημένα κατά 20,2%. Αντίστοιχα τα Λειτουργικά Κέρδη (ΕΒΙΤ), διαμορφώθηκαν σε €139,8 εκατ. από €120 εκατ. αυξημένα κατά 16,5%.
Τέλος, τα Κέρδη προ Φόρων έφτασαν τα €106 εκατ. αυξημένα κατά 2% ενώ τα Κέρδη μετά Φόρων (ΕΑΤ) του Ομίλου ανήλθαν σε €85 εκατ., παρουσιάζοντας αύξηση 3%
Ιδιαίτερα ενδιαφέρον είναι ότι γεγονός ότι τα κέρδη που αποδίδονται στους μετόχους της μητρικής υποχώρησαν οριακά στα 77,23 εκ ευρώ από 77,53 εκ ευρώ.
Η μητρική εταιρία εμφάνισε σημαντική υποχώρηση κερδών κατά 15,5% στα 61,4 εκ ευρώ με τζίρο 283 εκ ευρώ αυξημένο κατά 8,7%.
Σημαντικός παράγοντας που επηρέασε αρνητικά την κερδοφορία του ομίλου ήταν η Ζημία από hedging 482 χιλιάδων ευρώ από 8,8 εκ ευρώ κέρδη κατά τη χρήση του 2022.
Τα δάνεια
Οι συνολικές υποχρεώσεις έφτασαν σε 960 εκ ευρώ από 854 εκ ευρώ.
Από το σύνολο των υποχρεώσεων τα 610 εκ ευρώ αφορούν σε δάνεια και τιτλοποιήσεις απαιτήσεων.
Σημειώνεται ότι ο όμιλος αύξησε περαιτέρω το δανεισμό του κατά 100 εκ ευρώ στια αρχές του 2024 με την έκδοση ομολογιακού δανείου που το ήμισυ χρησιμοποιήθηκε για αποπληρωμή δανείων και το υπόλοιπο για αναπτυξιακούς σκοπούς και κεφάλαιο κίνησης.
Τα καθαρά χρηματοοικονομικά έξοδα το 2023 ανήλθαν σε 34,1 εκ ευρώ από 16 εκ ευρώ το 2022 επηρεάζοντας καταλυτικά το καθαρό αποτέλεσμα.Το μέσο σταθμικό επιτόκιο των βραχυπρόθεσμων και μακροπρόθεσμων δανείων του Ομίλου το 2023 κυμάνθηκε από 4,22% - 5,60% ενώ το 2022 το μέσο σταθμικό επιτόκιο ήταν 2,10% - 2,80%).
Αξίζει να σημειωθεί ότι η Autohellas φέρεται να εμπίπτει στη νομοθεσία για την επιβολή ελάχιστου φορολογικού συντελεστή 15% στις πολυεθνικές επιχειρήσεις αλλά ακόμα δεν έχει όπως δηλώνει εικόνα για τις τυχόν επιπτώσεις από την εφαρμογή του.
Το πάρε δώσε στην FCA
Στις οικονομικές καταστάσεις πάντως περιγράφεται μια ενδιαφέρουσα συναλλαγή.
H Autohellas, μέσω της εταιρείας ΟΡΝΟΣ ΑΝΩΝΥΜΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ που έχει από κοινού ιδρύσει με την Samelet Motors Ltd, ολοκλήρωσε την εξαγορά από την Εταιρεία «FCA ITALY S.p.A.» του 100% του μετοχικού κεφαλαίου της εταιρείας με την επωνυμία «FCA GREECE ΜΟΝΟΠΡΟΣΩΠΗ ΑΝΩΝΥΜΗ ΕΜΠΟΡΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΟΧΗΜΑΤΩΝ ΚΑΙ ΑΝΤΑΛΛΑΚΤΙΚΩΝ», που αποτελεί τον εισαγωγέα και γενικό διανομέα των μαρκών Abarth, Alfa Romeo, Fiat, Fiat Professional και Jeep στην Ελληνική αγορά.
Το τίμημα εξαγοράς της FCA GREECE ανήλθε στο ποσό των 65.150.000 ευρώ, με πιθανότητα μικρής αναπροσαρμογής με βάση τους όρους του Συμφωνητικού Μεταβίβασης Μετοχών.
Η συμμετοχή της Autohellas ανέρχεται σε ποσοστό 51% και συνεπώς κατέβαλε το ποσό των 33.226.500 ευρώ
Όμως στις 17.07.2023 Έκτακτη Γενική Συνέλευση της εταιρείας «FCA GREECE Μ.A.E» αποφασίστηκε η μείωση κεφαλαίου με επιστροφή στην 100% μητρική «ΟΡΝΟΣ ΑΝΩΝΥΜΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ» ποσού € 30,9 εκατ.. Σε συνέχεια, κατά την από 20.07.2023 Έκτακτη Γενική Συνέλευση της εταιρείας «ΟΡΝΟΣ ΑΝΩΝΥΜΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ» αποφασίστηκε η επιστροφή μέσω μείωσης μετοχικού κεφαλαίου ποσού € 15,3 εκατ. στην Autohellas, η οποία κατέχει το 51% της εταιρείας, και την μερική αποπληρωμή ομολογιακού δανείου ύψους €14,7 εκατ. προς την εταιρεία Samelet Motors Ltd, η οποία κατέχει το 49% της εταιρείας.
Ουσιαστικά δηλαδή η Autohellas πήρε πίσω σχεδόν τα μισά χρήματα από έδωσε για την εξαγορά και μάλιστα τα ενέγραψε στα έσοδα της μητρικής η οποία σε αντίθετη περίπτωση θα είχε πολύ σημαντική πτώση κερδών.
Νίκος Καρούτζος
nkaroutzos@gmail.com
www.bankingnews.gr
Και αυτό παρά το γεγονός ότι οι πωλήσεις αυτοκινήτων που έχουν προηγουμένως χρησιμοποιηθεί για σκοπούς χρηματοδοτικής μίσθωσης παρουσίασαν αυξημένη κερδοφορία κατά περίπου 12,5 εκ ευρώ.
Ειδικότερα ο Όμιλος κατέγραψε αύξηση 31% στον Ενοποιημένο Κύκλο Εργασιών, ο οποίος ανήλθε σε €1.002,7 εκατ. έναντι €765,6 εκατ. το 2022, με Κέρδη προ Τόκων Φόρων και Αποσβέσεων (EBITDA) στα €272,1 εκατ. αυξημένα κατά 20,2%. Αντίστοιχα τα Λειτουργικά Κέρδη (ΕΒΙΤ), διαμορφώθηκαν σε €139,8 εκατ. από €120 εκατ. αυξημένα κατά 16,5%.
Τέλος, τα Κέρδη προ Φόρων έφτασαν τα €106 εκατ. αυξημένα κατά 2% ενώ τα Κέρδη μετά Φόρων (ΕΑΤ) του Ομίλου ανήλθαν σε €85 εκατ., παρουσιάζοντας αύξηση 3%
Ιδιαίτερα ενδιαφέρον είναι ότι γεγονός ότι τα κέρδη που αποδίδονται στους μετόχους της μητρικής υποχώρησαν οριακά στα 77,23 εκ ευρώ από 77,53 εκ ευρώ.
Η μητρική εταιρία εμφάνισε σημαντική υποχώρηση κερδών κατά 15,5% στα 61,4 εκ ευρώ με τζίρο 283 εκ ευρώ αυξημένο κατά 8,7%.
Σημαντικός παράγοντας που επηρέασε αρνητικά την κερδοφορία του ομίλου ήταν η Ζημία από hedging 482 χιλιάδων ευρώ από 8,8 εκ ευρώ κέρδη κατά τη χρήση του 2022.
Τα δάνεια
Οι συνολικές υποχρεώσεις έφτασαν σε 960 εκ ευρώ από 854 εκ ευρώ.
Από το σύνολο των υποχρεώσεων τα 610 εκ ευρώ αφορούν σε δάνεια και τιτλοποιήσεις απαιτήσεων.
Σημειώνεται ότι ο όμιλος αύξησε περαιτέρω το δανεισμό του κατά 100 εκ ευρώ στια αρχές του 2024 με την έκδοση ομολογιακού δανείου που το ήμισυ χρησιμοποιήθηκε για αποπληρωμή δανείων και το υπόλοιπο για αναπτυξιακούς σκοπούς και κεφάλαιο κίνησης.
Τα καθαρά χρηματοοικονομικά έξοδα το 2023 ανήλθαν σε 34,1 εκ ευρώ από 16 εκ ευρώ το 2022 επηρεάζοντας καταλυτικά το καθαρό αποτέλεσμα.Το μέσο σταθμικό επιτόκιο των βραχυπρόθεσμων και μακροπρόθεσμων δανείων του Ομίλου το 2023 κυμάνθηκε από 4,22% - 5,60% ενώ το 2022 το μέσο σταθμικό επιτόκιο ήταν 2,10% - 2,80%).
Αξίζει να σημειωθεί ότι η Autohellas φέρεται να εμπίπτει στη νομοθεσία για την επιβολή ελάχιστου φορολογικού συντελεστή 15% στις πολυεθνικές επιχειρήσεις αλλά ακόμα δεν έχει όπως δηλώνει εικόνα για τις τυχόν επιπτώσεις από την εφαρμογή του.
Το πάρε δώσε στην FCA
Στις οικονομικές καταστάσεις πάντως περιγράφεται μια ενδιαφέρουσα συναλλαγή.
H Autohellas, μέσω της εταιρείας ΟΡΝΟΣ ΑΝΩΝΥΜΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ που έχει από κοινού ιδρύσει με την Samelet Motors Ltd, ολοκλήρωσε την εξαγορά από την Εταιρεία «FCA ITALY S.p.A.» του 100% του μετοχικού κεφαλαίου της εταιρείας με την επωνυμία «FCA GREECE ΜΟΝΟΠΡΟΣΩΠΗ ΑΝΩΝΥΜΗ ΕΜΠΟΡΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΟΧΗΜΑΤΩΝ ΚΑΙ ΑΝΤΑΛΛΑΚΤΙΚΩΝ», που αποτελεί τον εισαγωγέα και γενικό διανομέα των μαρκών Abarth, Alfa Romeo, Fiat, Fiat Professional και Jeep στην Ελληνική αγορά.
Το τίμημα εξαγοράς της FCA GREECE ανήλθε στο ποσό των 65.150.000 ευρώ, με πιθανότητα μικρής αναπροσαρμογής με βάση τους όρους του Συμφωνητικού Μεταβίβασης Μετοχών.
Η συμμετοχή της Autohellas ανέρχεται σε ποσοστό 51% και συνεπώς κατέβαλε το ποσό των 33.226.500 ευρώ
Όμως στις 17.07.2023 Έκτακτη Γενική Συνέλευση της εταιρείας «FCA GREECE Μ.A.E» αποφασίστηκε η μείωση κεφαλαίου με επιστροφή στην 100% μητρική «ΟΡΝΟΣ ΑΝΩΝΥΜΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ» ποσού € 30,9 εκατ.. Σε συνέχεια, κατά την από 20.07.2023 Έκτακτη Γενική Συνέλευση της εταιρείας «ΟΡΝΟΣ ΑΝΩΝΥΜΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ» αποφασίστηκε η επιστροφή μέσω μείωσης μετοχικού κεφαλαίου ποσού € 15,3 εκατ. στην Autohellas, η οποία κατέχει το 51% της εταιρείας, και την μερική αποπληρωμή ομολογιακού δανείου ύψους €14,7 εκατ. προς την εταιρεία Samelet Motors Ltd, η οποία κατέχει το 49% της εταιρείας.
Ουσιαστικά δηλαδή η Autohellas πήρε πίσω σχεδόν τα μισά χρήματα από έδωσε για την εξαγορά και μάλιστα τα ενέγραψε στα έσοδα της μητρικής η οποία σε αντίθετη περίπτωση θα είχε πολύ σημαντική πτώση κερδών.
Νίκος Καρούτζος
nkaroutzos@gmail.com
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών