FT: Τα ευρωπαϊκά ναυπηγεία επισκευάζουν ρωσικά δεξαμενόπλοια
Τα ναυπηγεία στην Ευρώπη επισκευάζουν ρωσικά δεξαμενόπλοια κατηγορίας πάγου και τους παρέχουν υπηρεσίες ελλιμενισμού, κάτι που επιτρέπει στη Μόσχα να παρακάμψει τις δυτικές κυρώσεις για τη μεταφορά φυσικού αερίου μέσω της Αρκτικής.
Οι Financial Times (FT) φέρνουν στο φως της δημοσιότητας το σχετικό άρθρο, αποκαλύπτοντας δεδομένα από την Kpler, μια εταιρεία συλλογής και ανάλυσης δεδομένων.
Χωρίς συντήρηση από ναυπηγεία στη Γαλλία και τη Δανία, το εργοστάσιο LNG της Ρωσίας Yamal θα είχε δυσκολία πρόσβασης σε κρίσιμες χειμερινές αγορές, ανέφεραν οι πηγές στην εφημερίδα.
Οι δορυφορικές εικόνες και τα δεδομένα για τις κλήσεις λιμένων βοήθησαν στην αναγνώριση των τοποθεσιών ως πλοίων εξυπηρέτησης.
Σε αυτές τις χώρες εξυπηρετούνται 14 από τα 15 εξειδικευμένα δεξαμενόπλοια Arc7 που μεταφέρουν υγροποιημένο φυσικό αέριο από το ρωσικό εργοστάσιο.
Ο ρόλος της ελληνικής Dynagas και της καναδικής Teekay
Τα περισσότερα από τα πλοία που μετέφεραν ρωσικούς ενεργειακούς πόρους - γράφουν οι FT - ανήκουν σε εταιρείες ενέργειας και ναυτιλίας, μεταξύ των οποίων η ελληνική Dynagas και η καναδική Teekay.
Οι δραστηριότητες των πλοίων και των ναυπηγείων δεν υπόκεινται σε κυρώσεις λόγω εξαιρέσεων για τη μεταφορά ενεργειακών πόρων, καθώς και επειδή δεν φέρουν τη ρωσική σημαία, σημειώνει το δημοσίευμα.
Τα δεξαμενόπλοια φορτωμένα με LNG στο Yamal θα μπορούσαν να κατευθυνθούν είτε προς την Ευρώπη είτε κατά μήκος της πολύ μεγαλύτερης και πιο επικίνδυνης διαδρομής της Βόρειας Θάλασσας προς την Κίνα . Χωρίς επισκευές, τα πλοία θα δυσκολευτούν να παραδώσουν LNG στην Ευρώπη καθώς οι τιμές του φυσικού αερίου κορυφώνονται στο βόρειο ημισφαίριο.
«Εάν αυτά τα δύο ναυπηγεία δεν ήταν διαθέσιμα, θα έθετε υπό αμφισβήτηση ολόκληρη τη λειτουργία της εφοδιαστικής αλυσίδας. Θα μπορούσαν να λάβουν την υπηρεσία αλλού, αλλά αυτό θα ήταν μια τεράστια εκτροπή», δήλωσε στους FT, ο ειδικός μεταφορών High North News, Malte Humpert.
Σύμφωνα με τη Eurostat, τον Σεπτέμβριο η Ρωσία, λαμβάνοντας υπόψη τις προμήθειες μέσω αγωγών και LNG, ανέκτησε το καθεστώς της ως ο κύριος προμηθευτής φυσικού αερίου στην Ευρώπη.
Οι ευρωπαϊκές εταιρείες αγόρασαν αυτή την πηγή ενέργειας αξίας 1,4 δισ. ευρώ.
Αυτό είναι κατά ένα τρίτο υψηλότερο από τις τιμές του Αυγούστου.
Η σταδιακή κατάργηση του ρωσικού φυσικού αερίου αποτελεί κεντρικό στόχο πολιτικής της Ευρωπαϊκής Επιτροπής.
Ωστόσο, ο στόχος του να μειώσει τη χρήση ρωσικών ορυκτών καυσίμων από την ΕΕ στο μηδέν έως το 2027 έχει εκτοπιστεί από την αύξηση των εισαγωγών ρωσικού LNG, το μεγαλύτερο μέρος του οποίου προμηθεύεται από τη Yamal.
Οι δραστηριότητες των πλοίων και των ναυπηγείων δεν υπόκεινται σε κυρώσεις λόγω χαράξεων για μεταφορά ενέργειας και επειδή δεν φέρουν ρωσική σημαία και τα εξειδικευμένα δεξαμενόπλοια δεν θα μπορούσαν να διανείμουν το φορτίο τους χωρίς την τεχνική τεχνογνωσία και συντήρηση από τα ευρωπαϊκά ναυπηγεία.
Ο μόνος από τον στόλο που δεν έχει καταφύγει σε κανένα από τα δύο ναυπηγεία είναι το Christophe de Margerie, το οποίο ανήκει στη ρωσική ναυτιλιακή εταιρεία Sovcomflot.
Η ΕΕ συμφώνησε να επιβάλει κυρώσεις στο ίδιο το πλοίο - η πρώτη κίνηση από το μπλοκ για την επιβολή οποιωνδήποτε κυρώσεων στις δραστηριότητες της Yamal - στις 16 Δεκεμβρίου.
Οι ΗΠΑ έχουν ήδη «χτυπήσει» το έργο Yamal με σειρά κυρώσεων.
Η αδυναμία του Christophe de Margerie να έχει πρόσβαση στα ναυπηγεία επισκευής στην Ευρώπη έχει θέσει το σκάφος εκτός λειτουργίας για έξι μήνες, αποδεικνύοντας την εξάρτηση του Arc7 στην ευρωπαϊκή τεχνογνωσία και ανταλλακτικά, είπε ο Humpert.
Το σχετικό ρεπορτάζ αναμεταδίδει και το ρωσικό Lenta
www.bankingnews.gr
Οι Financial Times (FT) φέρνουν στο φως της δημοσιότητας το σχετικό άρθρο, αποκαλύπτοντας δεδομένα από την Kpler, μια εταιρεία συλλογής και ανάλυσης δεδομένων.
Χωρίς συντήρηση από ναυπηγεία στη Γαλλία και τη Δανία, το εργοστάσιο LNG της Ρωσίας Yamal θα είχε δυσκολία πρόσβασης σε κρίσιμες χειμερινές αγορές, ανέφεραν οι πηγές στην εφημερίδα.
Οι δορυφορικές εικόνες και τα δεδομένα για τις κλήσεις λιμένων βοήθησαν στην αναγνώριση των τοποθεσιών ως πλοίων εξυπηρέτησης.
Σε αυτές τις χώρες εξυπηρετούνται 14 από τα 15 εξειδικευμένα δεξαμενόπλοια Arc7 που μεταφέρουν υγροποιημένο φυσικό αέριο από το ρωσικό εργοστάσιο.
Ο ρόλος της ελληνικής Dynagas και της καναδικής Teekay
Τα περισσότερα από τα πλοία που μετέφεραν ρωσικούς ενεργειακούς πόρους - γράφουν οι FT - ανήκουν σε εταιρείες ενέργειας και ναυτιλίας, μεταξύ των οποίων η ελληνική Dynagas και η καναδική Teekay.
Οι δραστηριότητες των πλοίων και των ναυπηγείων δεν υπόκεινται σε κυρώσεις λόγω εξαιρέσεων για τη μεταφορά ενεργειακών πόρων, καθώς και επειδή δεν φέρουν τη ρωσική σημαία, σημειώνει το δημοσίευμα.
Τα δεξαμενόπλοια φορτωμένα με LNG στο Yamal θα μπορούσαν να κατευθυνθούν είτε προς την Ευρώπη είτε κατά μήκος της πολύ μεγαλύτερης και πιο επικίνδυνης διαδρομής της Βόρειας Θάλασσας προς την Κίνα . Χωρίς επισκευές, τα πλοία θα δυσκολευτούν να παραδώσουν LNG στην Ευρώπη καθώς οι τιμές του φυσικού αερίου κορυφώνονται στο βόρειο ημισφαίριο.
«Εάν αυτά τα δύο ναυπηγεία δεν ήταν διαθέσιμα, θα έθετε υπό αμφισβήτηση ολόκληρη τη λειτουργία της εφοδιαστικής αλυσίδας. Θα μπορούσαν να λάβουν την υπηρεσία αλλού, αλλά αυτό θα ήταν μια τεράστια εκτροπή», δήλωσε στους FT, ο ειδικός μεταφορών High North News, Malte Humpert.
Σύμφωνα με τη Eurostat, τον Σεπτέμβριο η Ρωσία, λαμβάνοντας υπόψη τις προμήθειες μέσω αγωγών και LNG, ανέκτησε το καθεστώς της ως ο κύριος προμηθευτής φυσικού αερίου στην Ευρώπη.
Οι ευρωπαϊκές εταιρείες αγόρασαν αυτή την πηγή ενέργειας αξίας 1,4 δισ. ευρώ.
Αυτό είναι κατά ένα τρίτο υψηλότερο από τις τιμές του Αυγούστου.
Η σταδιακή κατάργηση του ρωσικού φυσικού αερίου αποτελεί κεντρικό στόχο πολιτικής της Ευρωπαϊκής Επιτροπής.
Ωστόσο, ο στόχος του να μειώσει τη χρήση ρωσικών ορυκτών καυσίμων από την ΕΕ στο μηδέν έως το 2027 έχει εκτοπιστεί από την αύξηση των εισαγωγών ρωσικού LNG, το μεγαλύτερο μέρος του οποίου προμηθεύεται από τη Yamal.
Οι δραστηριότητες των πλοίων και των ναυπηγείων δεν υπόκεινται σε κυρώσεις λόγω χαράξεων για μεταφορά ενέργειας και επειδή δεν φέρουν ρωσική σημαία και τα εξειδικευμένα δεξαμενόπλοια δεν θα μπορούσαν να διανείμουν το φορτίο τους χωρίς την τεχνική τεχνογνωσία και συντήρηση από τα ευρωπαϊκά ναυπηγεία.
Ο μόνος από τον στόλο που δεν έχει καταφύγει σε κανένα από τα δύο ναυπηγεία είναι το Christophe de Margerie, το οποίο ανήκει στη ρωσική ναυτιλιακή εταιρεία Sovcomflot.
Η ΕΕ συμφώνησε να επιβάλει κυρώσεις στο ίδιο το πλοίο - η πρώτη κίνηση από το μπλοκ για την επιβολή οποιωνδήποτε κυρώσεων στις δραστηριότητες της Yamal - στις 16 Δεκεμβρίου.
Οι ΗΠΑ έχουν ήδη «χτυπήσει» το έργο Yamal με σειρά κυρώσεων.
Η αδυναμία του Christophe de Margerie να έχει πρόσβαση στα ναυπηγεία επισκευής στην Ευρώπη έχει θέσει το σκάφος εκτός λειτουργίας για έξι μήνες, αποδεικνύοντας την εξάρτηση του Arc7 στην ευρωπαϊκή τεχνογνωσία και ανταλλακτικά, είπε ο Humpert.
Το σχετικό ρεπορτάζ αναμεταδίδει και το ρωσικό Lenta
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών