Τελευταία Νέα
Μαύρη Πένα

Τι απαντούν στο ΒΝ οι εργαζόμενοι του Κτηματολογίου - Ο υπάλληλος... φάντασμα και το λογισμικό 20ετίας που λειτουργούσε ο οργανισμός

Τι απαντούν στο ΒΝ οι εργαζόμενοι του Κτηματολογίου - Ο υπάλληλος... φάντασμα και το λογισμικό 20ετίας που λειτουργούσε ο οργανισμός
Υπάλληλος του κτηματολογίου απουσίαζε χωρίς άδεια επί δύο χρόνια, και χρειάστηκαν άλλα τρία για να ολοκληρωθεί η πειθαρχική διαδικασία και να εκδοθεί η οριστική παύση
Σχετικά Άρθρα
Μετά το αποκαλυπτικό δημοσίευμα του bankingnews.gr για την υπόθεση υπαλλήλου της Διεύθυνσης Πληροφορικής του Ελληνικού Κτηματολογίου και για τις περίεργες παραιτήσεις υπαλλήλων που βρήκαν δουλειά σε ανάδοχο, ο Σύλλογος Εργαζομένων Κτηματολογίου (ΣΕΚΤ) μας απέστειλε απάντηση.
Τη δημοσιεύουμε αυτούσια, όπως οφείλουμε.
Όμως, το περιεχόμενο της απάντησης δεν κλείνει την υπόθεση — την ανοίγει περισσότερο.
Γιατί διαβάζοντάς την, ανακύπτουν νέα δεδομένα και ερωτήματα στα οποία απαντήσεις δεν πήραμε.

Όταν ένας υπάλληλος λείπει δύο χρόνια και χρειάζονται τρία για να απολυθεί

Από το ίδιο το δελτίο τύπου του ΣΕΚΤ προκύπτει πως ο υπάλληλος είχε αιτηθεί άδεια άνευ αποδοχών, η οποία δεν εγκρίθηκε.
Παρ’ όλα αυτά, ούτε παραιτήθηκε ούτε επέστρεψε στην εργασία του.
Kαι είναι απλό: Αν είχε ανασταλεί η πληρωμή του θα έπρεπε να φαίνεται ως εργαζόμενος με πειθαρχική διαδικασία ή να έχει λάβει εκ νέου άδεια άνευ αποδοχών.
Με απλά λόγια, απουσίαζε χωρίς άδεια επί δύο χρόνια, και χρειάστηκαν άλλα τρία για να ολοκληρωθεί η πειθαρχική διαδικασία και να εκδοθεί η οριστική παύση. Όταν χρειάζονται τρία χρόνια για να απολυθεί κάποιος που δεν πηγαίνει στη δουλειά του, κάτι συμβαίνει, δεν το λες και φυσιολογικό ανεξάρτητα ποιος φταίει γι’ αυτό.

Η Διεύθυνση Πληροφορικής και η «αναρμοδιότητα» της για τα συστήματα πληροφορικής

Η θέση του ΣΕΚΤ στην απάντηση που όμως έστειλε, ότι η Διεύθυνση Πληροφορικής δεν είναι αρμόδια για όμως αναβαθμίσεις των ηλεκτρονικών υποδομών δεν αντέχει στη λογική — ούτε στον νόμο που είναι ξεκάθαρος.
Ο Νόμος 4512/2018 ορίζει ρητά ότι η Διεύθυνση Πληροφορικής έχει την ευθύνη για τον σχεδιασμό, την ανάπτυξη, τη συντήρηση και την ασφάλεια των πληροφοριακών συστημάτων του Ελληνικού Κτηματολογίου.
Η επίκληση αναρμοδιότητας προκαλεί όμωςρία, καθώς ο νόμος όμωςι σαφής — εκτός αν κάποιος περιμένει να πάει ο Υπουργός ή το Διοικητικό Συμβούλιο (όμως γράφουν στην επιστολή) για να αλλάξει… τα Windows 2003, με τα οποία λειτουργούσε το κεντρικό πληροφοριακό σύστημα του Κτηματολογίου μέχρι το τέλος του 2023.
Η Διεύθυνση Πληροφορικής του Κτηματολογίου διαχειρίζεται προϋπολογισμό δεκάδων εκατομμυρίων ευρώ ετησίως.
Και όμως, μέχρι το τέλος του 2023 λειτουργούσε με λογισμικό εικοσαετίας, που είχε εγκαταλειφθεί από την ίδια την Microsoft και θεωρείται επικίνδυνο για την ασφάλεια των δεδομένων..
Παράλληλα, παρά τη ρητή υποχρέωση του νόμου, το Κτηματολόγιο παραμένει μέχρι και σήμερα εκτός του κυβερνητικού cloud, δηλαδή εκτός του εθνικού πλαισίου κυβερνοασφάλειας.

Τα ερωτήματα δεν είναι απλά ρητορικά, είναι καίρια:

-Πώς μπορεί να διαχειρίζεται τέτοιους πόρους μια υπηρεσία και να μην έχει κάνει μία ολοκληρωμένη εισήγηση για αναβάθμιση;
-Γιατί δεν προχώρησε ούτε σε διαγωνισμούς, ούτε σε συμβάσεις ενίσχυσης υποδομών, παρότι ο νόμος το επιβάλλει από το 2019;

Ακολουθεί για την πληρότητα της ενημέρωσης όλη η απάντηση του ΣΕΚΤ:

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ ΤΟΥ ΣΕΚΤ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΔΙΚΗ ΣΤΟΧΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ ΣΤΟ ΚΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ ΜΕ ΑΒΑΣΙΜΟ ΔΗΜΟΣΙΕΥΜΑ ΣΤΟΝ ΙΣΤΟΤΟΠΟ “BANKING NEWS”

Πρόσφατα έπεσε στην αντίληψη μας δημοσίευμα που αναρτήθηκε στις 22-10-2025, στο δημοσιογραφικό site «www.bankingnews.gr», με την υπογραφή «Μαξιμιλιανός». Ο συντάκτης του δημοσιεύματος επιτίθεται κατά εργαζομένων στο Ν.Π.Δ.Δ. «Ελληνικό Κτηματολόγιο», και με ανακριβείς και αβάσιμες κατηγορίες, τους, επιχειρεί να επιρρίψει στην πλευρά των εργαζομένων την ευθύνη για δυσλειτουργίες στο φορέα. Το Σωματείο Εργαζομένων στο Κτηματολόγιο (Σ.Ε.Κ.Τ.), ως το αντιπροσωπευτικό σωματείο των εργαζομένων στο «Ελληνικό Κτηματολόγιο», έχει την ευθύνη να υπερασπιστεί την τιμή και την αξιοπρέπεια τους, να καταγγείλει την διαστρέβλωση της πραγματικότητας και την παραβίαση της δημοσιογραφικής δεοντολογίας και να αποκαταστήσει την αλήθεια.
Το παραπάνω δημοσίευμα (για το οποίο παραθέτουμε το σχετικό σύνδεσμο: https://www.bankingnews.gr/politiki/articles/833451/skandalo-ypallilos-tou-ktimatologiou-den-patoyse-sti-douleia-tou-epi-4-xronia-estisan-paramagazo-ston-organismo»), έχει τίτλο: «.Μόνο στην Ελλάδα αυτή η κατάντια - Υπάλληλος του Κτηματολογίου δεν πατούσε στη δουλειά του επί 4 χρόνια! - Έστησαν παραμάγαζο στον οργανισμό…».
Τα αληθή πραγματικά δεδομένα, έχουν, επιγραμματικά, ως εξής:
Το δημοσίευμα αναφέρεται στη μεμονωμένη περίπτωση ενός, ήδη απολυθέντος, υπαλλήλου που υπηρετούσε στο Ελληνικό Κτηματολόγιο στη Διεύθυνση Πληροφορικής. Ο συγκεκριμένος υπάλληλος αρχικά ζήτησε και έλαβε από τη διοίκηση άδεια ΑΝΕΥ ΑΠΟΔΟΧΩΝ, για προσωπικούς λόγους και φυσικά κατά το διάστημα της άδειας δεν μισθοδοτήθηκε. Ακολούθως υπέβαλλε δεύτερο αίτημα για χορήγηση και μεταγενέστερης άδειας ΑΝΕΥ ΑΠΟΔΟΧΩΝ, το οποίο παρέμεινε σε εκκρεμότητα ενώπιον του Υπηρεσιακού Συμβουλίου του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας (καθώς δεν είχε συγκροτηθεί Υπηρεσιακό Συμβούλιο στο Ελληνικό Κτηματολόγιο), χωρίς να εξεταστεί και τελικά παραπέμφθηκε πίσω στο Ελληνικό Κτηματολόγιο για να εξεταστεί από το δικό του Υπηρεσιακό Συμβούλιο, όταν αυτό συγκροτήθηκε τελικά.
Το Υπηρεσιακό Συμβούλιο του φορέα , γνωμοδότησε αρνητικά και κατόπιν το αίτημα του υπαλλήλου για άδεια άνευ αποδοχών, απορρίφθηκε από το Δ.Σ. Ο υπάλληλος ενημερώθηκε άμεσα για την εξέλιξη αυτή και κλήθηκε να προσέλθει στην υπηρεσία, αλλά δεν προσήλθε. Ενημερώθηκε άμεσα η διοίκηση του φορέα και ακολούθησε η παραπομπή του υπαλλήλου στο Πειθαρχικό Συμβούλιο του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης, το οποίο αποφάσισε την απόλυση του και μετά την τελεσιδικία της απόφασης αυτής επακολούθησε η απόλυση του υπαλλήλου. Όλο το διάστημα που απουσίαζε ο υπάλληλος μέχρι την απόλυση του δεν μισθοδοτήθηκε.

Επομένως:

- Δεν είναι αληθές ότι «η μισθοδοσία του έτρεχε κανονικά» ενώ αυτός απουσίαζε, όπως αναφέρεται στο δημοσίευμα.
- -Δεν είναι αληθές ότι ανακαλύφθηκε η απουσία του συγκεκριμένου υπαλλήλου από τη διοίκηση του φορέα μόλις το 2023 και ότι τότε διακόπηκε η μισθοδοσία του. Το ότι παρέμενε για πολύ καιρό σε εκκρεμότητα η αίτηση του υπαλλήλου για δεύτερη άδεια άνευ αποδοχών, μέχρι να κριθεί σε γνωμοδοτικό επίπεδο από το αρμόδιο Υ.Σ. και σε εκτελεστικό επίπεδο από το Δ.Σ. που ήταν τα αρμόδια όργανα να εγκρίνουν ακόμα και αναδρομικά (σύμφωνα με σχετική Γνωμοδότηση του Ν.Σ.Κ.), ή να μην εγκρίνουν το αίτημα του καθώς και η μη προσέλευση του συγκεκριμένου υπάλληλου στην υπηρεσία όσο εκκρεμούσε η εξέταση του αιτήματος του, ήταν ζητήματα γνωστά και στη διοίκηση του φορέα και στο αρμόδιο εποπτεύον Υπουργείο, από την πρώτη στιγμή (για αυτό άλλωστε είχε διακοπεί η μισθοδοσία του). Άλλωστε, η Δ/νση Πληροφορικής είχε διαβιβάσει το αίτημα του στη Διοίκηση μαζί με σχετική εισήγηση της, από το 2019 και επακολούθησαν και άλλες σχετικές υπηρεσιακές αλληλογραφίες.
- Δεν στήθηκε από εργαζόμενους κανένα «παραμάγαζο» για την κάλυψη του συγκεκριμένου υπαλλήλου και κανένας Δ/ντής, Προϊστάμενος, ή άλλος εργαζόμενος, δεν έκανε «τα στραβά μάτια», δεν απέκρυψε από τη διοίκηση του φορέα τις σχετικές με τον παραπάνω υπάλληλο εκκρεμότητες και ούτε παραβίασε κάποια άλλη σχετική υποχρέωση του.
- Δεν επιδείχθηκε απροθυμία από το προσωπικό της Δ/νσης Ανθρώπινου Δυναμικού (ή άλλης Δ/νσης) και δεν χρειάστηκε να του ασκηθούν πιέσεις «άνωθεν», «για να κάνει τη δουλειά του».
- Η αρμοδιότητα για την εξέταση και λήψη απόφασης επί του αιτήματος του συγκεκριμένου υπαλλήλου για άδεια άνευ αποδοχών, αλλά και για την αναζήτηση και τον κολασμό των όποιων ενδεχόμενων πειθαρχικών ευθυνών του (όπως και κάθε άλλου υπάλληλου), ανήκει στα όργανα της διοίκησης του φορέα και του εποπτεύοντος Υπουργείου. Άρα, εξ΄ ορισμού, δεν υπάρχει και δεν ήταν δυνατόν να υπάρχει ευθύνη των εργαζομένων, περιλαμβανομένων και όσων ασκούν καθήκοντα Προϊσταμένου, για την όποια, ενδεχόμενη, καθυστέρηση ή άλλη παράλειψη, δικαιολογημένη ή μη, στην διαχείριση των παραπάνω ζητημάτων. Αυτό το γνωρίζει και άλλωστε οφείλει να το γνωρίζει, κάθε δημοσιογράφος.
- Εξίσου γνωστό είναι και ότι αρμόδια να επιλέξουν και να αποφασίσουν τις αναγκαίες αναβαθμίσεις των ηλεκτρονικών υποδομών του φορέα, είναι αποκλειστικά τα όργανα διοίκησης του φορέα και των αρμόδιων Υπουργείων. Οι εργαζόμενοι, είτε στη Δ/νση Πληροφορικής, είτε σε οποιαδήποτε άλλη υπηρεσία, δεν μπορούν να αναλάβουν με δική τους πρωτοβουλία την επίλυση αυτών των προβλημάτων. Εντελώς αδικαιολόγητα παρουσιάζονται οι εργαζόμενοι ως ευθυνόμενοι για την καθυστέρηση επίλυσης τους, στο συγκεκριμένο δημοσίευμα. Το μόνο που μπορούν να κάνουν οι εργαζόμενοι είναι να επισημαίνουν τα προβλήματα που διαπιστώνονται στις ηλεκτρονικές υποδομές του φορέα και την επείγουσα ανάγκη για την επίλυση τους από τους αρμοδίους, και αυτή τη μοναδική δυνατότητα τους, την αξιοποίησαν διαχρονικά με ιδιαίτερο ζήλο. Μεταξύ άλλων, το ίδιο το Σ.Ε.ΚΤ. ως εκπρόσωπος των εργαζομένων, έχει ενημερώσει με σειρά ενεργειών του και την πολιτική ηγεσία του αρμόδιου Υπουργείου και τους εκπροσώπους όλων των Κοινοβουλευτικών Κομμάτων, για τα προβλήματα υποστελέχωσης του φορέα και ανεπάρκειας των υποδομών του, και έφτασε μάλιστα να αποστείλει και σχετικό Υπόμνημα του στον ίδιο τον Πρωθυπουργό, με το οποίο επισήμανε, τόσο τα υφιστάμενα προβλήματα στις ηλεκτρονικές υποδομές του φορέα, όσο και τους κινδύνους που συνεπάγονται οι καθυστερήσεις στην αντιμετώπιση τους. Μάλιστα, η απογοήτευση του προσωπικού από τις καθυστερήσεις αυτές ήταν τόσο έντονη, ώστε συνέβαλλε στην επιλογή ορισμένων υπαλλήλων της Δ/νσης Πληροφορικής να παραιτηθούν από το Ελληνικό Κτηματολόγιο.
Το δημοσίευμα καταλήγει ότι πρέπει να ασχοληθούν οι αρμόδιοι με τα πολλά που ακούγονται, για το προσωπικό της Δ/νσης Πληροφορικής και επιχειρείται και μια σύνδεση του προσωπικού αυτού, με κάποιες εκκρεμείς ποινικές διώξεις εναντίον άλλων υπαλλήλων απασχολούμενων σε περιφερειακά υποκαταστήματα, οι οποίες, δεν σχετίζονται με το προσωπικό της συγκεκριμένης Δ/νσης.
Δεν γνωρίζουμε τι έμμεση ή άμεση, πληροφόρηση είχε ο συντάκτης του δημοσιεύματος για όσα αναφέρει. Γνωρίζουμε όμως ότι όφειλε, κατά τη στοιχειώδη δημοσιογραφική δεοντολογία, αλλά και μπορούσε εύκολα, πριν υιοθετήσει τα όσα ««λένε οι κακές γλώσσες» και όσα «πολλά ακούγονται για τη Διεύθυνση Πληροφορικής του Κτηματολογίου», και πριν αναπαράγει τις όποιες αρχικές πληροφορίες του, παρουσιάζοντας τες ως δήθεν αληθείς, με το συγκεκριμένο δημοσίευμα του:
α) Να διαπιστώσει αν αυτές ήταν βάσιμες και ιδίως να τις διασταυρώσει απευθύνοντας αντίστοιχα ερωτήματα και στο Σωματείο Εργαζομένων στο Κτηματολόγιο (Σ.Ε.ΚΤ) και στα όργανα διοίκησης του Ν.Π.Δ.Δ. ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΚΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ και β) να αναζητήσει και να καταγράψει, στο πλαίσιο της υποχρέωσης αμερόληπτης ενημέρωσης του κοινού και τη θέση των θιγόμενων εργαζομένων, αντί να παρουσιάσει με εμπάθεια και μεροληψία αποκλειστικά και μόνο τις κατηγορίες που εκτοξεύτηκαν εναντίον τους από αγνώστους.
Απαιτούμε από τον ιστότοπο «www.bankingnews.gr», την αποκατάσταση της αλήθειας, έστω και τώρα, με διορθωτικό δημοσίευμα. Δεν θα γίνουν οι εργαζόμενοι στο Κτηματολόγιο εξιλαστήρια θύματα για τις ευθύνες άλλων.

Μαξιμιλιανός
www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης