Η Ευρωπαϊκή Ένωση αναθεωρεί τον στόχο για 100% μηδενικές εκπομπές το 2035, επιτρέποντας πωλήσεις αυτοκινήτων με θερμικούς κινητήρες υπό αυστηρούς περιβαλλοντικούς και βιομηχανικούς όρους
Μετά από χρόνια πιέσεων από τη βιομηχανία και δεδομένων των καθυστερήσεων στην υιοθέτηση της ηλεκτροκίνησης, η Ευρωπαϊκή Ένωση αναπροσαρμόζει επίσημα τη στρατηγική της για την αυτοκίνηση από το 2035 και μετά.
Το αρχικό σχέδιο για 100% μείωση των εκπομπών CO₂ αντικαθίσταται πλέον από έναν στόχο 90%, δίνοντας έτσι περιθώριο να συνεχιστούν οι πωλήσεις αυτοκινήτων με θερμικούς κινητήρες, αρκεί να τηρούνται συγκεκριμένες προϋποθέσεις.
Το υπόλοιπο 10% των εκπομπών θα πρέπει να αντισταθμίζεται από τη χρήση βιοκαυσίμων, e-fuels και πράσινων υλικών όπως ο χάλυβας χαμηλών εκπομπών άνθρακα, με την πρόσθετη προϋπόθεση ότι η παραγωγή θα γίνεται εντός Ευρώπης.
Η απόφαση αυτή, που παρουσιάστηκε από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή στις 16 Δεκεμβρίου, έχει στόχο να προσφέρει τεχνολογική ευελιξία και να διατηρήσει την ανταγωνιστικότητα της ευρωπαϊκής αυτοκινητοβιομηχανίας, ενώ παράλληλα στηρίζει τις περιβαλλοντικές δεσμεύσεις της Ένωσης για το 2050.Οι νέοι κανόνες επιτρέπουν την περαιτέρω χρήση υβριδικών τεχνολογιών (PHEV, MHEV, E-REV) και ακόμη και καθαρά θερμικών κινητήρων, εφόσον καλύπτονται από τις προβλεπόμενες περιβαλλοντικές αντισταθμίσεις (Διαβάστε περισσότερα)
Το αρχικό σχέδιο για 100% μείωση των εκπομπών CO₂ αντικαθίσταται πλέον από έναν στόχο 90%, δίνοντας έτσι περιθώριο να συνεχιστούν οι πωλήσεις αυτοκινήτων με θερμικούς κινητήρες, αρκεί να τηρούνται συγκεκριμένες προϋποθέσεις.
Το υπόλοιπο 10% των εκπομπών θα πρέπει να αντισταθμίζεται από τη χρήση βιοκαυσίμων, e-fuels και πράσινων υλικών όπως ο χάλυβας χαμηλών εκπομπών άνθρακα, με την πρόσθετη προϋπόθεση ότι η παραγωγή θα γίνεται εντός Ευρώπης.
Η απόφαση αυτή, που παρουσιάστηκε από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή στις 16 Δεκεμβρίου, έχει στόχο να προσφέρει τεχνολογική ευελιξία και να διατηρήσει την ανταγωνιστικότητα της ευρωπαϊκής αυτοκινητοβιομηχανίας, ενώ παράλληλα στηρίζει τις περιβαλλοντικές δεσμεύσεις της Ένωσης για το 2050.Οι νέοι κανόνες επιτρέπουν την περαιτέρω χρήση υβριδικών τεχνολογιών (PHEV, MHEV, E-REV) και ακόμη και καθαρά θερμικών κινητήρων, εφόσον καλύπτονται από τις προβλεπόμενες περιβαλλοντικές αντισταθμίσεις (Διαβάστε περισσότερα)
Σχόλια αναγνωστών