Τελευταία Νέα
old

Με χαλαρούς ρυθμούς στο Γενικό Λογιστήριο του Κράτους....ενώ περιμένουν 4500 κοντέινερ

Με χαλαρούς ρυθμούς στο  Γενικό Λογιστήριο του Κράτους....ενώ περιμένουν 4500 κοντέινερ
Οι εισαγωγείς χάνουν δεκάδες και εκατοντάδες χιλιάδες ευρώ από την καθυστέρηση έγκρισης των εμβασμάτων
Στην πρώτη εβδομάδα εφαρμογής των Capital Controls βρίσκεται η Επιτροπή τα Εγκρίσεων Εμβασμάτων προς το εξωτερικό.
Oι μέρες κυλούν αμέριμνα για την αρμόδια επιτροπή ενώ οι εισαγωγείς χάνουν δεκάδες και εκατοντάδες χιλιάδες ευρώ από την καθυστέρηση έγκρισης των εμβασμάτων.
Δηλαδή χρειάστηκαν 15 εργάσιμες ημέρες ή 20 ημερολογιακές για να ανάψει το «πράσινο φως» η Επιτροπή η οποία να σημειωθεί δίνει άδεια για την εκταμίευση του ποσού που αντιστοιχεί στην αξία των προϊόντων που είχε παραγγείλει ο εισαγωγέας.
Την καταγγελία αυτή κάνει στο bankingnews o πρόεδρος Συλλόγου Εκτελωνιστών Πειραιώς Αθηνών κ. Ανδρέας Βροντάκης, οποίος θεωρεί ότι η Επιτροπή δεν μπορεί να ανταποκριθεί στο έργο τους και απαιτείται η διεύρυνση της ομάδας που ασχολείται με την έγκριση εμβασμάτων.
Η δεύτερη εβδομάδα εφαρμογής των Capital Controls ( από 6 έως 10 Ιούλιου) είναι προφανές ότι θα φθάσουν προς εξέταση στην Επιτροπή την τελευταία εβδομάδα του Ιουλίου.
Το κόστος δεν μπορεί να υπολογιστεί με ακρίβεια για το κάθε εισαγωγέα ο οποίος δεν μπορεί να παραλάβει το εμπόρευμα.
Οι μόνοι που κερδίζουν από την καθυστέρηση αποπληρωμής των προϊόντων είναι ο Οργανισμός Λιμένος Πειραιώς και της COSCO που επιβαρύνουν τους εισαγωγείς με οικονομικές απαιτήσεις καθώς το κοντέινερ παραμένει στο χώρο ευθύνης του λιμανιού.
Ο πρόεδρος των Εκτελωνιστών Αθηνών Πειραιώς υποστηρίζει ότι η κατάσταση αυτή καταστρέφει τους εισαγωγείς και την ίδια στιγμή πέφτει ο πήχης των προσδοκιών αναφορικά με τα έσοδα του κράτους.
Ούτε ένα ούτε δύο κοντέινερ αλλά 4.500 κοντέινερ παραμένουν εγκλωβισμένα σε όλα τα λιμάνια της χώρας τα οποία περιέχουν προϊόντα από τρίτες χώρες.
Η παραμονή των κοντέινερ στα λιμάνια κοστίζει 30 ευρώ την ημέρα μόλις συμπληρωθούν οι τρεις ημέρες που κοστίζουν 74 ευρώ.
Το κόστος υπερημερίας για το σύνολο των κοντέινερ που παραμένουν καθηλωμένα στα λιμάνια όλης της χώρας ανέρχεται σε 135.000 ευρώ την ημέρα.
Για το σύνολο των ημερών που παραμένουν καθηλωμένα τα κοντέινερ το συνολικό κόστος ανέρχεται στα 2,2 εκατ. ευρώ.
Ο Σύνδεσμος Εκτελωνιστών Πειραιώς Αθηνών έχει καταθέσει αίτημα προς τις διοικήσεις του ΟΛΠ και της Cosco να μη καταλογίσουν στις εταιρείες επιπλέον κόστη στις εισαγωγικές εταιρείες διότι το πρόβλημα δημιουργήθηκε με την απόφαση περιορισμού των κεφαλαίων.
Τέλος να σημειωθεί ότι με την έγκριση της Επιτροπής θα απαιτούνται τουλάχιστον τρείς ημέρες για να ολοκληρωθεί η διαδικασία αποπληρωμής της παραγγελίας.

Νίκος Θεοδωρόπουλος
ntheo@bankingnews.gr
www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης