Είναι αντισυνταγματικός ο τρόπος υπολογισμού της επίμαχης έκτακτης εισφοράς, θεωρώντας τη σχετική ρύθμιση «ανίσχυρη και μη εφαρμοστέα, ως αντισυνταγματική»
Η Ολομέλεια του Συμβουλίου της Επικρατείας έκρινε αντισυνταγματικό τον τρόπο υπολογισμού του ύψους της έκτακτης εισφοράς αλληλεγγύης που επιβλήθηκε στα φυσικά πρόσωπα το 2011 με τον νόμο 3986/2011.
Η Ολομέλεια του ΣτΕ απέρριψε δύο προσφυγές φορολογουμένων, που ζητούσαν να ακυρωθεί ως αντισυνταγματική και αντίθετη με την Ευρωπαϊκή Σύμβαση Δικαιωμάτων του Ανθρώπου (ΕΣΔΑ) η απόφαση του αναπληρωτή υπουργού Οικονομικών του 2011, για την «βεβαίωση και είσπραξη της ειδικής εισφοράς αλληλεγγύης στα φυσικά πρόσωπα, της έκτακτης εισφοράς σε αντικειμενικές δαπάνες και του τέλους επιτηδεύματος, που προβλέπονται με τις διατάξεις των άρθρων 29, 30 και 31, αντίστοιχα, του νόμου 3986/2011».
Έτσι, το Συμβούλιο της Επικρατείας έκρινε ότι η έκτακτη εισφορά δεν προσκρούει σε καμία συνταγματική διάταξη - και έτσι, ούτε στα άρθρα 4 (περί ισότητας), 78 (νομιμότητα φόρου) και 20 (δικαίωμα παροχής προσωρινής δικαστικής προστασίας) του Συντάγματος, όπως είχαν επικαλεστεί οι πολίτες στην προσφυγή τους – ενώ δεν προσκρούει ούτε στην Ευρωπαϊκή Σύμβαση Δικαιωμάτων του Ανθρώπου.
Το ανώτατο ακυρωτικό δικαστήριο ωστόσο, αποφάνθηκε πως είναι αντισυνταγματικός ο τρόπος υπολογισμού της επίμαχης έκτακτης εισφοράς, θεωρώντας τη σχετική ρύθμιση «ανίσχυρη και μη εφαρμοστέα, ως αντισυνταγματική».
Σύμφωνα με τα άρθρα 4 και 78 του Συντάγματος, ο φόρος «δεν αποκλείεται να βαρύνει ορισμένο μόνο κύκλο προσώπων ή πραγμάτων, εφόσον πλήττει ορισμένη φορολογητέα ύλη, η οποία, κατ' αυτό τον τρόπο, επιτρέπει την επιβάρυνση του συγκεκριμένου αυτού κύκλου φορολογουμένων βάσει γενικών και αντικειμενικών κριτηρίων που τελούν σε συνάφεια με το ρυθμιζόμενο θέμα» αναφέρει μεταξύ άλλων στην απόφασή του το Συμβούλιο της Επικρατείας.
www.bankingnews.gr
Η Ολομέλεια του ΣτΕ απέρριψε δύο προσφυγές φορολογουμένων, που ζητούσαν να ακυρωθεί ως αντισυνταγματική και αντίθετη με την Ευρωπαϊκή Σύμβαση Δικαιωμάτων του Ανθρώπου (ΕΣΔΑ) η απόφαση του αναπληρωτή υπουργού Οικονομικών του 2011, για την «βεβαίωση και είσπραξη της ειδικής εισφοράς αλληλεγγύης στα φυσικά πρόσωπα, της έκτακτης εισφοράς σε αντικειμενικές δαπάνες και του τέλους επιτηδεύματος, που προβλέπονται με τις διατάξεις των άρθρων 29, 30 και 31, αντίστοιχα, του νόμου 3986/2011».
Έτσι, το Συμβούλιο της Επικρατείας έκρινε ότι η έκτακτη εισφορά δεν προσκρούει σε καμία συνταγματική διάταξη - και έτσι, ούτε στα άρθρα 4 (περί ισότητας), 78 (νομιμότητα φόρου) και 20 (δικαίωμα παροχής προσωρινής δικαστικής προστασίας) του Συντάγματος, όπως είχαν επικαλεστεί οι πολίτες στην προσφυγή τους – ενώ δεν προσκρούει ούτε στην Ευρωπαϊκή Σύμβαση Δικαιωμάτων του Ανθρώπου.
Το ανώτατο ακυρωτικό δικαστήριο ωστόσο, αποφάνθηκε πως είναι αντισυνταγματικός ο τρόπος υπολογισμού της επίμαχης έκτακτης εισφοράς, θεωρώντας τη σχετική ρύθμιση «ανίσχυρη και μη εφαρμοστέα, ως αντισυνταγματική».
Σύμφωνα με τα άρθρα 4 και 78 του Συντάγματος, ο φόρος «δεν αποκλείεται να βαρύνει ορισμένο μόνο κύκλο προσώπων ή πραγμάτων, εφόσον πλήττει ορισμένη φορολογητέα ύλη, η οποία, κατ' αυτό τον τρόπο, επιτρέπει την επιβάρυνση του συγκεκριμένου αυτού κύκλου φορολογουμένων βάσει γενικών και αντικειμενικών κριτηρίων που τελούν σε συνάφεια με το ρυθμιζόμενο θέμα» αναφέρει μεταξύ άλλων στην απόφασή του το Συμβούλιο της Επικρατείας.
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών