Η περικοπή, εκτιμά το Συμβούλιο, εξυπηρετεί σκοπούς δημοσίου συμφέροντος
Σύμφωνες και με το ελληνικό Σύνταγμα αλλά και με την Ευρωπαϊκή Σύμβαση Δικαιωμάτων του Ανθρώπου είναι, όπως αποφάσισε η Ολομέλεια του Συμβουλίου της Επικρατείας, οι περικοπές στο εφάπαξ των δημοσίων υπαλλήλων οι οποίες επιβλήθηκαν δια της νομοθεσίας που συμπεριλήφθηκε στα μέτρα του μνημονίου.
Με την υπ΄ αρίθμ. 734/2016 απόφασή τους οι Σύμβουλοι έκριναν κατά πλειοψηφία ότι οι περικοπές του εφάπαξ βοηθήματος εντάσσονται μαζί με τις περικοπές των κυρίων και επικουρικών συντάξεων «σε ένα ευρύτερο πρόγραμμα αφ΄ ενός για την αποκατάσταση της δημοσιονομικής ισορροπίας της χώρας και αφ΄ ετέρου για τη μεταρρύθμιση του κοινωνικοασφαλιστικού συστήματος, χάριν της βιωσιμότητας του».
Όπως προκύπτει κατά την απόφαση της Ολομέλειας του ΣτΕ η θέσπιση των περικοπών αυτών, «εξυπηρετεί σκοπούς δημοσίου συμφέροντος και όχι απλώς το ταμειακό συμφέρον του δημοσίου και των φορέων κοινωνικής ασφάλισης».
Κατά την Ολομέλεια οι περικοπές του εφάπαξ δεν παραβιάζουν την συνταγματική αρχή της αναλογικότητας, «δεδομένου μάλιστα ότι η μείωση (δεύτερη) του εφάπαξ βοηθήματος έγινε σε εφαρμογή της απόφασης του Συμβουλίου της Ευρωπαϊκής Ενώσεως και απέβλεπε στην εξομάλυνση της αναλογίας εισφορών και εφάπαξ παροχών».
Στο ΣτΕ είχε προσφύγει συνταξιούχος εκπαιδευτικός με 28 χρόνια και 8 μήνες ασφάλιση, ο οποίος με καθυστέρηση δύο και πλέον ετών και αφού είχε συνταξιοδοτηθεί έλαβε μειωμένο εφάπαξ (31.2677 ευρώ) αντί 47.569 ευρώ.
Ο τέως εκπαιδευτικός υποστήριζε ότι οι περικοπές στο εφάπαξ που έγιναν λόγω των μνημονιακών νόμων (4024/2011, 4093/2012, κ.λπ.) είναι αντισυνταγματικές και αντίθετες στην ΕΣΔΑ.
www.bankikngnews.gr
Με την υπ΄ αρίθμ. 734/2016 απόφασή τους οι Σύμβουλοι έκριναν κατά πλειοψηφία ότι οι περικοπές του εφάπαξ βοηθήματος εντάσσονται μαζί με τις περικοπές των κυρίων και επικουρικών συντάξεων «σε ένα ευρύτερο πρόγραμμα αφ΄ ενός για την αποκατάσταση της δημοσιονομικής ισορροπίας της χώρας και αφ΄ ετέρου για τη μεταρρύθμιση του κοινωνικοασφαλιστικού συστήματος, χάριν της βιωσιμότητας του».
Όπως προκύπτει κατά την απόφαση της Ολομέλειας του ΣτΕ η θέσπιση των περικοπών αυτών, «εξυπηρετεί σκοπούς δημοσίου συμφέροντος και όχι απλώς το ταμειακό συμφέρον του δημοσίου και των φορέων κοινωνικής ασφάλισης».
Κατά την Ολομέλεια οι περικοπές του εφάπαξ δεν παραβιάζουν την συνταγματική αρχή της αναλογικότητας, «δεδομένου μάλιστα ότι η μείωση (δεύτερη) του εφάπαξ βοηθήματος έγινε σε εφαρμογή της απόφασης του Συμβουλίου της Ευρωπαϊκής Ενώσεως και απέβλεπε στην εξομάλυνση της αναλογίας εισφορών και εφάπαξ παροχών».
Στο ΣτΕ είχε προσφύγει συνταξιούχος εκπαιδευτικός με 28 χρόνια και 8 μήνες ασφάλιση, ο οποίος με καθυστέρηση δύο και πλέον ετών και αφού είχε συνταξιοδοτηθεί έλαβε μειωμένο εφάπαξ (31.2677 ευρώ) αντί 47.569 ευρώ.
Ο τέως εκπαιδευτικός υποστήριζε ότι οι περικοπές στο εφάπαξ που έγιναν λόγω των μνημονιακών νόμων (4024/2011, 4093/2012, κ.λπ.) είναι αντισυνταγματικές και αντίθετες στην ΕΣΔΑ.
www.bankikngnews.gr
Σχόλια αναγνωστών