Τελευταία Νέα
Οικονομία

Οι φόροι στην μπύρα έφεραν πτώση 14% στον όγκο των πωλήσεων, σύμφωνα με τα στοιχεία της IRi

Οι φόροι στην μπύρα έφεραν πτώση 14% στον όγκο των πωλήσεων, σύμφωνα με τα στοιχεία της IRi
Τα στοιχεία της IRi αποκαλύπτουν αυτό που όλοι υποψιάζονται όταν το υπουργείο Οικονομικών βάζει φόρους σε προϊόντα και υπηρεσίες
Οι φόροι έφεραν πτώση στην κατανάλωση μπύρας ενώ τα έσοδα κινήθηκαν οριακά χαμηλότερα χάρη στη φορολογία, καθώς οι εταιρείες έγιναν φοροεισπράκτορές του κράτους.
Τα στοιχεία της IRi αποκαλύπτουν αυτό που όλοι υποψιάζονται όταν το υπουργείο Οικονομικών βάζει φόρους σε προϊόντα και υπηρεσίες για την είσπραξη εσόδων.
Ο φόρος στην μπύρα διπλασιάστηκε από την 1 Ιουνίου του 2016.
Συγκεκριμένα, ανήλθε στα 5 ευρώ στα εκατό λίτρα από 2,6 ευρώ που ήταν πριν τις αλλαγές.
Για τις μικρές ζυθοποιίες με παραγωγή μικρότερη των 200.000 εκατόλιτρα, ο φόρος ανήλθε στα 2,5 ευρώ από 1,3 ευρώ.
Σύμφωνα με τα στοιχεία της IRi, τα οποία προέρχονται από σημεία πώλησης που διαθέτουν χώρους πώλησης από μηδέν έως 400 τ.μ. και τα μεσαία και μεγάλα σουπερ μάρκετ.
Συγκεκριμένα από τα σημεία πώλησης συλλέγει η εταιρεία ερευνών προκύπτει ότι όγκος των πωλήσεων μειώθηκε κατά 14% το 2016 σε σχέση με το 2015.
Οι πωλήσεις μειώθηκαν σε 51.641.936 λίτρα μπύρας έναντι 60.095.353 λίτρα που πουλήθηκαν το 2016. Το στοιχείο που εντυπωσιάζει είναι ότι τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας έκαναν βουτιά 41% και αφορά στον όγκο των πωλήσεων.
Η μπύρα ως προϊόν Private Label to 2016 σημείωσε όγκο πωλήσεων σε 1.472.449 λίτρα έναντι 2.537.978 το 2015.
Στελέχη της αγοράς εκτιμούν ότι η πτώση των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας ήρθε διότι η βιομηχανία πέρασε στην αντεπίθεση κάνοντας σημαντικές προσφορές στα επώνυμα προϊόντα μπύρας, με αποτέλεσμα η ανώνυμη αγορά μπύρας να υποστεί καθίζησης.
Αναφορικά με τα έσοδα από τις πωλήσεις μπύρας, μειώθηκαν κατά 3,81% καθώς διαμορφώθηκαν σε 107.210.544 ευρώ το 2016 έναντι 111.465.806 ευρώ το 2015.
Η αξία των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας έπεσε στα 2.316.347 ευρώ το 2016 έναντι 3.317.397 ευρώ το 2015.
Οι υψηλότερες πωλήσεις μπύρας ήρθαν από τα σημεία πώλησης σουπερ μάρκετ που χαρακτηρίζονται ως μεσαία και μεγάλα καταστήματα που διαθέτουν χώρους πώλησης από 400 τ.μ έως 2500 τ.μ.
Τα έσοδα από τη μεσαία κατηγορία ανήλθαν στα 35,9 εκατ. ευρώ το 2016 έναντι 33,4 εκατ. ευρώ το 2015.
Τα μεγάλα καταστήματα είχαν αύξηση των πωλήσεων φθάνοντας τα 46,4 εκατ. ευρώ.
Αξίζει να αναφερθεί ότι η αγορά μπύρας είχε αναζωογονηθεί από επιχειρηματίες μικρού βεληνεκούς από το 2010 με αποτέλεσμα ο αριθμός των ζυθοποιών από 14 να έχουν φθάσει τους 30.
Πάντως, οι μεγάλες βιομηχανίες και κυρίως οι πολυεθνικές δίνουν έμφαση στις τοπική αγορά και προωθούν μπύρες που παράγονται για τις τοπικές κοινωνίες.

Νίκος Θεοδωρόπουλος
ntheo@bankingnews.gr
www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης