Το νέο οικονομικό και κοινωνικό περιβάλλον που διαμορφώνει η ψηφιακή εποχή δημιουργεί και ένα νέο πλαίσιο για την εμπορική δραστηριότητα,ανφερε ο Γ. Καρανίκας
«Ο Έλληνας έμπορος δεν πρέπει να φοβηθεί την ψηφιακή πρόκληση, αλλά αντίθετα να την αντιληφθεί σαν μια μεγάλη ευκαιρία», τόνισε ο πρόεδρος της Ελληνικής Συνομοσπονδίας Εμπορίου και Επιχειρηματικότητας (ΕΣΕΕ), Γ. Καρανίκας, μιλώντας στο 1ο Συνέδριο Future of Retail.
«Το κράτος και οι θεσμοί λήψης αποφάσεων, δε θα πρέπει να παρασυρθούν από μία επιφανειακή ρητορική που εξοβελίζει από τη δημόσια συζήτηση περί ψηφιακού μετασχηματισμού τον μικρό και μεσαίο έμπορο και επιχειρηματία.
Αντίθετα πρέπει να κατανοήσουν την τεράστια συμβολή του στην οικονομία, στην εργασία και στην κοινωνική συνοχή και να δημιουργήσουν τις συνθήκες εκείνες που θα του επιτρέψουν να συνεχίσει την αποστολή του για το καλό της χώρας», πρόσθεσε.
Aνέφερε ότι «η μικρομεσαία επιχειρηματικότητα είναι θεμέλιο της κοινωνίας της χώρας και άρα μπορεί να δώσει το δικό της αποτύπωμα στον ψηφιακό μετασχηματισμό, μπορεί να γίνει η αιχμή του μέλλοντος της ελληνικής οικονομίας», αλλά και ότι «το ζήτημα της θέσης, λοιπόν, του εμπορίου στον ψηφιακό μετασχηματισμό είναι, στην πραγματικότητα, ένα σημαντικό και ξεχωριστό κεφάλαιο για εμάς σε μια διαδικασία αλλαγής του κόσμου, την οποία αντιμετωπίζουμε άλλοτε με ενθουσιασμό για το που έχουμε φτάσει και άλλοτε με περίσκεψη για το που τελικά μπορεί να καταλήξουμε».
Μεταξύ άλλων, επεσήμανε ότι «ο ψηφιακός μετασχηματισμός μπορεί να φαίνεται μια απλή τεχνολογική εξέλιξη αλλά κατά βάση μόνο τέτοια δεν είναι.
Στην πραγματικότητα πρόκειται για ένα γενικότερο κοινωνικό φαινόμενο, το οποίο συνδέεται και επανακαθορίζει τις μέχρι τώρα παγιωμένες σχέσεις ανάμεσα στην οικονομία, την κοινωνία, την επικοινωνία, την πληροφόρηση, την πολιτική και τον πολιτισμό.
Είναι μια διαδικασία που εγκαθιδρύει νέες κοινωνικο-οικονομικές συνθήκες, διαμορφώνει νέα αξιακά πρότυπα και συγκροτεί νέες ατομικές και συλλογικές συμπεριφορές».
Ο κ. Καρανίκας σημείωσε πως « ο δυναμισμός και η εξωστρέφεια της εμπορικής δραστηριότητας, κάνει την επίδραση του ψηφιακού μετασχηματισμού σε αυτήν πολύ έντονη και ως ένα σημείο, αναπόφευκτη.
Το νέο οικονομικό και κοινωνικό περιβάλλον που διαμορφώνει η ψηφιακή εποχή δημιουργεί και ένα νέο πλαίσιο για την εμπορική δραστηριότητα.
Καταρχήν, οι καταναλωτικές προτιμήσεις αλλά και η μορφή της κατανάλωσης επηρεάζονται δραματικά από την ραγδαία ανάπτυξη του ηλεκτρονικού εμπορίου.
Κατά δεύτερον, τα κόστη τόσο της αποθήκευσης όσο και της μεταφοράς των προϊόντων διαφοροποιούνται και σε πολύ μεγάλο βαθμό οι διαστάσεις του χώρου και του χρόνου συρρικνώνονται.
Τέλος, η ψηφιακή πλατφόρμα με τις πολλαπλές δυνατότητες που διαθέτει (ισχυρή διασύνδεση, αφθονία προσφερόμενων προϊόντων, ευκολία στη χρήση από τον καταναλωτή) τείνει να οδηγεί το παραδοσιακό φυσικό κατάστημα σε μια κρίση ταυτότητας και αποστολής».
«Όλες αυτές οι μεταβολές χαρακτηρίζουν τις οικονομίες σε παγκόσμια κλίμακα και επιδρούν σαφώς σε μια ανεπτυγμένη οικονομία με τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της δικής μας οικονομίας», τόνισε ο κ. Καρανίκας.
«Το κράτος και οι θεσμοί λήψης αποφάσεων, δε θα πρέπει να παρασυρθούν από μία επιφανειακή ρητορική που εξοβελίζει από τη δημόσια συζήτηση περί ψηφιακού μετασχηματισμού τον μικρό και μεσαίο έμπορο και επιχειρηματία.
Αντίθετα πρέπει να κατανοήσουν την τεράστια συμβολή του στην οικονομία, στην εργασία και στην κοινωνική συνοχή και να δημιουργήσουν τις συνθήκες εκείνες που θα του επιτρέψουν να συνεχίσει την αποστολή του για το καλό της χώρας», πρόσθεσε.
Aνέφερε ότι «η μικρομεσαία επιχειρηματικότητα είναι θεμέλιο της κοινωνίας της χώρας και άρα μπορεί να δώσει το δικό της αποτύπωμα στον ψηφιακό μετασχηματισμό, μπορεί να γίνει η αιχμή του μέλλοντος της ελληνικής οικονομίας», αλλά και ότι «το ζήτημα της θέσης, λοιπόν, του εμπορίου στον ψηφιακό μετασχηματισμό είναι, στην πραγματικότητα, ένα σημαντικό και ξεχωριστό κεφάλαιο για εμάς σε μια διαδικασία αλλαγής του κόσμου, την οποία αντιμετωπίζουμε άλλοτε με ενθουσιασμό για το που έχουμε φτάσει και άλλοτε με περίσκεψη για το που τελικά μπορεί να καταλήξουμε».
Μεταξύ άλλων, επεσήμανε ότι «ο ψηφιακός μετασχηματισμός μπορεί να φαίνεται μια απλή τεχνολογική εξέλιξη αλλά κατά βάση μόνο τέτοια δεν είναι.
Στην πραγματικότητα πρόκειται για ένα γενικότερο κοινωνικό φαινόμενο, το οποίο συνδέεται και επανακαθορίζει τις μέχρι τώρα παγιωμένες σχέσεις ανάμεσα στην οικονομία, την κοινωνία, την επικοινωνία, την πληροφόρηση, την πολιτική και τον πολιτισμό.
Είναι μια διαδικασία που εγκαθιδρύει νέες κοινωνικο-οικονομικές συνθήκες, διαμορφώνει νέα αξιακά πρότυπα και συγκροτεί νέες ατομικές και συλλογικές συμπεριφορές».
Ο κ. Καρανίκας σημείωσε πως « ο δυναμισμός και η εξωστρέφεια της εμπορικής δραστηριότητας, κάνει την επίδραση του ψηφιακού μετασχηματισμού σε αυτήν πολύ έντονη και ως ένα σημείο, αναπόφευκτη.
Το νέο οικονομικό και κοινωνικό περιβάλλον που διαμορφώνει η ψηφιακή εποχή δημιουργεί και ένα νέο πλαίσιο για την εμπορική δραστηριότητα.
Καταρχήν, οι καταναλωτικές προτιμήσεις αλλά και η μορφή της κατανάλωσης επηρεάζονται δραματικά από την ραγδαία ανάπτυξη του ηλεκτρονικού εμπορίου.
Κατά δεύτερον, τα κόστη τόσο της αποθήκευσης όσο και της μεταφοράς των προϊόντων διαφοροποιούνται και σε πολύ μεγάλο βαθμό οι διαστάσεις του χώρου και του χρόνου συρρικνώνονται.
Τέλος, η ψηφιακή πλατφόρμα με τις πολλαπλές δυνατότητες που διαθέτει (ισχυρή διασύνδεση, αφθονία προσφερόμενων προϊόντων, ευκολία στη χρήση από τον καταναλωτή) τείνει να οδηγεί το παραδοσιακό φυσικό κατάστημα σε μια κρίση ταυτότητας και αποστολής».
«Όλες αυτές οι μεταβολές χαρακτηρίζουν τις οικονομίες σε παγκόσμια κλίμακα και επιδρούν σαφώς σε μια ανεπτυγμένη οικονομία με τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της δικής μας οικονομίας», τόνισε ο κ. Καρανίκας.
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών