Απαντάμε με έργα στο κυκλοφοριακό, το φλέγον πρόβλημα της καθημερινότητας στην Αττική, - Κάνουμε το "Brain Gain" πράξη και ο κλάδος των υποδομών γίνεται η θρυαλλίδα της εκρηκτικής ανάπτυξης της χώρας
Τα έργα αυτά αφορούν σε οδικούς άξονες αλλά και δίκτυο μέσων σταθερής τροχιάς, τα οποία θα λύσουν πολλά από τα ζητήματα καθημερινότητας των πολιτών και θα δώσουν πραγματική ανάσα στους Αθηναίους, βελτιώνοντας την ποιότητα ζωής τους, κάτι που - όπως είπε ο υφυπουργός – «αν έκανε και η προηγούμενη κυβέρνηση, τώρα η πρωτεύουσα θα είχε “κερδίσει” μερικά χρόνια».
Γραμμή 4 Μετρό, νέος Προαστιακός και Λεωφόρος Κύμης
Σύμφωνα με τον κ. Καραγιάννη, ήδη ξεκίνησαν τα έργα της Γραμμής 4 του μετρό της Αθήνας, με τους 15 σταθμούς.
«Μιλάμε για το μεγαλύτερο έργο των επόμενων ετών», είπε χαρακτηριστικά.
«Επιπροσθέτως», συνέχισε ο υφυπουργός, «προχωράμε με ταχύτητα και την επέκταση της Γραμμής 3 προς Πειραιά, που θα ολοκληρωθεί το καλοκαίρι του 2022 με 3 νέους σταθμούς στα Μανιάτικα, τον Πειραιά και το Δημοτικό Θέατρο. Σημειώστε και ότι τις επόμενες μέρες θα δοθεί σε λειτουργία και το Τραμ στον Πειραιά, κάτι που θα βοηθήσει ακόμα περισσότερο τη συγκοινωνιακή εικόνα της πόλης».
Επίσης, αναφέρθηκε και «στο νέο Προαστιακό Δυτικής Αττικής, μιας περιοχής ιδιαίτερα δυναμικής οικονομικά που ως τώρα ήταν εκτός συγκοινωνιακού χάρτη, αλλά και τα νέα έργα τρένου προς Ραφήνα και Λαύριο».
Ο κ. Καραγιάννης επεσήμανε ότι οι οδικοί άξονες στην Αττική προχωρούν και «Θα εξορθολογήσουν την κίνηση των οχημάτων, όπως για παράδειγμα, η σύνδεση της Λεωφόρου Κύμης με την Εθνική Οδό. Ένα έργο που θα δημοπρατήσουμε στο τέλους του έτους και θα εξυπηρετεί καθημερινά 30.000 οχήματα, ώστε να βοηθήσει στην αποτελεσματικότερη λειτουργία του κόμβου της Μεταμόρφωσης που σήμερα δημιουργεί καθυστερήσεις σε μεγάλο μήκος».
Τόνισε δε και τα «εξίσου σημαντικά έργα νέων επεκτάσεων της Αττικής Οδού που βρίσκονται στη φάση του σχεδιασμού και θα έρθουν στο προσκήνιο με το νέο έτος».
Παράλληλα, είπε ότι χαρακτηρίστηκε έργο Εθνικού Επιπέδου η σύνδεση της Δυτικής Περιφερειακής Λεωφόρου Αιγάλεω με την Εθνική Οδό Αθηνών – Κορίνθου, η οποία μαζί με την αναβάθμιση του ανισόπεδου Κόμβου Σκαραμαγκά, θα αποσυμφορήσουν την κίνηση των οχημάτων στη Λεωφόρο Σχιστού, τη Λεωφόρο Αθηνών και θα βελτιώσουν πολύ την κυκλοφορία στην Εθνική Οδό.
Το 2021 κομβική χρονιά για τις υποδομές
Ερωτηθείς για τα έργα που αναμένεται να ξεκινήσουν ο υφυπουργός Υποδομών ανέφερε ότι τους επόμενους μήνες θα δημοπρατηθούν:
- 4 οδικοί άξονες ως δημόσια έργα (επέκταση Λεωφόρου Κύμης και σύνδεση με ΠΑΘΕ, Παράκαμψης Χαλκίδας και Ψαχνών, Τμήμα Μπράλος - Άμφισσα, ΒΟΑΚ: Νεάπολη – Αγ. Νικόλαος) συνολικού ύψους 1 δισ. ευρώ.
- 6 νέα σιδηροδρομικά έργα ύψους 3,3 δις € που θα συνδέουν το σιδηρόδρομο με τα μεγάλα λιμάνια της χώρας: Πάτρα, Θεσσαλονίκη, Ραφήνα, Λαύριο, Αλεξανδρούπολη και Καβάλα, αναβαθμίζοντας τη λειτουργία του ίδιου του δικτύου και των διαμετακομιστικών μεταφορών στη χώρα.
- 20 ΣΔΙΤ ύψους 5 δισεκατομμυρίων ευρώ, που ολοκληρώνουν ένα πακέτο έργων άνω των 13 δισ. όπως έχει ήδη ανακοινωθεί.
«Το 2021 είναι μια χρονιά κομβική για τις υποδομές.
Δεν είναι υπερβολή να πει κανείς πως έχουμε μια έκρηξη στον κλάδο των κατασκευών.
Μελετητές, σύμβουλοι και κατασκευαστές ψάχνουν κόσμο προκειμένου να ανταποκριθούν στον τεράστιο όγκο δουλειάς που έχει προκύψει μετά από μια δεκαετία μεγάλης κρίσης, προσεγγίζοντας άξιους συμπατριώτες μας που έφυγαν στο εξωτερικό τα προηγούμενα χρόνια και θέλουν να γυρίσουν στη χώρα με αξιοπρεπείς όρους.
Κάνουμε δηλαδή το Brain Gain πράξη και ο κλάδος των υποδομών γίνεται η θρυαλλίδα της εκρηκτικής ανάπτυξης της χώρας το επόμενο διάστημα».
Μετρό Θεσσαλονίκης και Flyover
Ερωτηθείς για τα έργα της Θεσσαλονίκης, ο κ. Καραγιάννης τόνισε ότι στο τέλος του 2023 η πόλη θα έχει και Μετρό και αρχαία.
«Ως εδώ με τις στείρες αντιδράσεις!», είπε χαρακτηριστικά ο Υφυπουργός Υποδομών και συνέχισε: «Πρέπει ακόμα και οι λίγοι που απέμειναν να διαφωνούν με τη λύση, να σεβαστούν επιτέλους τις επανειλημμένες απορρίψεις των προσφυγών τους και να αποδεχτούν την πραγματικότητα.
Αρκετά ταλαιπωρήθηκε η πόλη από τις οπισθοδρομικές αντιλήψεις που την κρατούσαν πίσω για δεκαετίες».
Μάλιστα, διευκρίνισε ότι αμέσως μετά την κύρια γραμμή, θα δοθεί σε λειτουργία η επέκταση προς Καλαμαριά, ενώ παράλληλα προχωρούν οι πρόδρομες εργασίες για την επέκταση στα δυτικά και οι μελέτες προς το αεροδρόμιο.
«Όσο για την νέα Περιφερειακή, το γνωστό Flyover, το οποίο σχεδιάσαμε και υλοποιούμε μέσω ΣΔΙΤ, με προϋπολογισμό 370 εκ. ευρώ, στο τέλος του έτους θα έχουμε προσωρινό ανάδοχο για το έργο.
Όπως αντιλαμβάνεστε, τα έργα αυτά θα βελτιώσουν θεαματικά την καθημερινότητα των πολιτών, αλλά θα αναβαθμίσουν και συνολικά την πόλη».
«Η Θεσσαλονίκη θα γίνει επιτέλους ένας σύγχρονος διεθνής συγκοινωνιακός κόμβος.
Όπως ταιριάζει στην θέση της και αξίζει στην ιστορία της.
Και βέβαια, όπως δεσμεύθηκαν ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης και ο Υπουργός Κώστας Καραμανλής.
Με μια σειρά από μεγάλα έργα: Αναβάθμιση του αεροδρομίου, επενδύσεις στο λιμένα, νέος προαστιακός σιδηρόδρομος για τη Δυτική Θεσσαλονίκη, νέα σιδηροδρομική σύνδεση με τον 6ο προβλήτα, νέα οδική σύνδεση του λιμένα με τον ΠΑΘΕ που λίμναζε για χρόνια, νέα αντιπλημμυρικά έργα σε Ωραιόκαστρο και Λαχαναγορά.
Όλα τα κρίσιμα και καθοριστικά για το παρόν και το μέλλον της πόλης», κατέληξε.
Προτάσεις Καινοτομίας από τον ιδιωτικό τομέα
Επίσης, απαντώντας σε ερώτηση για τις Προτάσεις Καινοτομίας, ο κ. Καραγιάννης τόνισε ότι η κυβέρνηση πιστεύει στον ιδιωτικό τομέα και όταν ενώνονται οι δυνάμεις μαζί του επιτυγχάνονται σπουδαία αποτελέσματα προς όφελος των πολιτών.
«Προωθούμε, λοιπόν, αυτό το νέο μοντέλο σύλληψης και ωρίμανσης νέων έργων, μέσω πρότυπων προτάσεων, που θα υποβάλλονται από τον ιδιωτικό τομέα.
Έτσι δίνουμε κίνητρα στους ιδιώτες να βρουν, να προετοιμάσουν και να προτείνουν πρότυπες τεχνικές λύσεις για την κατασκευή των έργων.
Το μοντέλο έχει ήδη παρουσιαστεί στο Υπουργικό Συμβούλιο και σύντομα θα εισαχθεί ως νομοσχέδιο στη Βουλή».
Τέλος, επισήμανε τη σημασία που δίνει το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών στον μεγάλο διαγωνισμό συμβούλων που θα υποστηρίζουν συνολικά τη Γενική Γραμματεία Υποδομών στα έργα αρμοδιότητάς της.
«Μέσω αυτής της ευέλικτης και πρότυπης συμφωνίας – πλαίσιο για την ωρίμανση, διαχείριση και παρακολούθηση των έργων, αναβαθμίζονται οι δυνατότητές μας συνολικά», τόνισε ο κ. Καραγιάννης.
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών