Οι διοικητές των δημοσίων οργανισμών της χώρας ακόμη επιλέγονται σταθερά με τα συνήθη κομματικά κριτήρια και πολλοί ειναι αντικειμενικά ακατάλληλοι
Την «περιπέτειά» του στο υποκατάστημα του ΕΦΚΑ στο Μαρούσι περιγράφει με ανάρτησή του στα social media ο πρώην διοικητής της Τράπεζας της Ελλάδας Γιώργος Προβόπουλος, αναδεικνύοντας για ακόμη μία φορά τα ημίμετρα της κυβέρνησης Μητσοτάκη για την μεταρρύθμιση της Δημόσιας Διοίκησης.
Όπως αναφέρει ο κ. Προβόπουλος, προ εβδομάδων είχε κλείσει ραντεβού τηλεφωνικά μέσω 1555 στο υποκατάστημα του ΕΦΚΑ στο Μαρούσι για την Πέμπτη 29 Φεβρουαρίου.
Ενώ πήγε στο ραντεβού, στις πληροφορίες του είπαν ότι δεν υπάρχει ραντεβού γιατί το 1555 δεν δουλεύει.
Όπως του «εξήγησαν», η συνομιλία έγινε με τηλεφωνήτρια που δουλεύει σε υπεργολάβο και δεν έχει κατάρτηση για τίποτα.
Παρά ταύτα, του πρότειναν να πάρει ξανά στο 1555 με την παράδοξη διευκρίνιση ότι αυτό θα πρέπει να γίνει «συγκεκριμένες μέρες και μόνο τα απογεύματα».
Όπως περιγράφει, έχασε μισή ημέρα χωρίς να γίνει τελικά μία δουλειά για την οποία αρκούσε ένα email.
Ο κ. Προβόπουλος μεταξύ άλλων θέτει το προφανές ερώτημα, «γιατί ένα σύστημα που "δεν δουλεύει" γενικώς, κάνει τη δουλειά του λίγες ωρες, συγκεκριμένες όμως, την εβδομάδα» και αναρωτιέται αν «ο Διοικητής του Οργανισμού έχει ελέγξει, ως όφειλε, αν η Υπηρεσία αυτή του 1555 και κατ' επέκταση η ιδιωτική εταιρια που αμείβεται πλουσιοπάροχα γι' αυτό, προσφέρει πράγματι την υπηρεσία για την οποία αμείβεται;».
Δίνει ωστόσο και την απάντηση: «Οι εταιρίες αυτές, ενώ δεν ανταποκρίνονται επαρκώς στις συμβατικές τους υποχρεώσεις, στις εκλογικές αναμετρήσεις αποδεικνύονται πολύ δραστήριες, προσφέροντας τις υπηρεσίες τους δωρεάν προς τα πολιτικά πρόσωπα που τις έχουν επιλέξει προηγουμένως να υπηρετήσουν συγκεκριμένες ανάγκες στο χώρο της δημόσιας διοίκησης».
Αντικειμενικά ακατάλληλοι οι διοικητές που επιλέγονται
Αυτή η συμπαιγνία εις βάρος της εξυπηρέτησης του πολίτη εξυπηρετείται από τον τρόπο που στελεχώνονται οι φορείς, εξηγεί ο κ. Προβόπουλος.
«Οι διοικητές των δημοσίων οργανισμών της χώρας ακόμη επιλέγονται σταθερά με τα συνήθη κομματικά κριτήρια και πολλοί ειναι αντικειμενικά ακατάλληλοι.
Η επιλογή των διοικήσεων μέσω των λεγόμενων head hunters, μετά από μνημονιακές πιέσεις, λειτουργεί κατά κανόνα ως εξής: οι head hunters, πριν παραδώσουν στην κυβέρνηση μια λίστα με τους υποψήφιους προέδρους των οργανισμών, έχουν πάρει ήδη σαφή κατεύθυνση από τον αρμόδιο υπουργό για τα πρόσωπα που προκρίνει.
Στο τέλος, από την λεγόμενη short list ο υπουργός επιλέγει έναν εξ αυτών, που έχει προεπιλέξει φυσικά ο ίδιος.
Βεβαίως οι head hunters έχουν και οι ίδιοι ευθύνη γι αυτήν την αδιανόητη ελληνική ευρεσιτεχνία, όμως γιατί να αρνηθούν να κάνουν μια δουλειά "εύκολη", για την οποία αμείβονται άλλωστε πλουσιοπάροχα;».
Η μεθοδική επιλογή «αντικειμενικά ακατάλληλων» στους δημόσιους φορείς με μόνο κριτήριο τις επιλογές των υπουργών οδηγεί τελικά στην διάλυση του κράτους με συνέπειες καταστροφικές και συχνά φονικές.
«Aκριβώς αυτές οι απίστευτες ολιγωρίες προξενούν τελικά τις αδιανόητες συγκρούσεις τραίνων με τεράστιες απώλειες ανθρώπινων ζωών, τις εκτεταμένες πυρκαγιές ή το κλείσιμο εθνικών οδών με το πρώτο χιόνι κλπ.», τονίζει ο κ. Προβόπουλος.
Ο κ. Προβόπουλος σημειώνει ότι είναι γνωστό ότι το επίπεδο της δημόσιας διοίκησης της χώρας είναι χρονίως πολύ χαμηλό, αλλά «διαπιστώνουμε τα τελευταία χρόνια μια συνεχή υποχώρηση, αφού ελάχιστα έχουν γίνει για να αντιστραφεί η τραγική κατάσταση».
Χαρακτηρίζει ταυτόχρονα «πρωτοβουλίες τύπου by-pass» κάποιες ενέργειες στις ψηφιακές υπηρεσίες, που «δεν στοχεύουν στην αναμόρφωση/αναβάθμιση του επιπέδου της δημόσιας διοίκησης, δηλαδή του πυρήνα της, αλλα στην παράκαμψή της».
Καυτηριάζει την απουσία έργου από τον Κυριάκο Μητσοτάκη όταν διετέλεσε στην κυβέρνηση Σαμαρά υπουργός Δημόσιας Διοίκησης, καθώς «επί της δικής του υπουργίας δεν αναλήφθηκε κάποια σοβαρή πρωτοβουλία, που θα μπορούσαμε να την θυμόμαστε εκ των υστέρων ως αξιόλογη».
www.bankingnews.gr
Όπως αναφέρει ο κ. Προβόπουλος, προ εβδομάδων είχε κλείσει ραντεβού τηλεφωνικά μέσω 1555 στο υποκατάστημα του ΕΦΚΑ στο Μαρούσι για την Πέμπτη 29 Φεβρουαρίου.
Ενώ πήγε στο ραντεβού, στις πληροφορίες του είπαν ότι δεν υπάρχει ραντεβού γιατί το 1555 δεν δουλεύει.
Όπως του «εξήγησαν», η συνομιλία έγινε με τηλεφωνήτρια που δουλεύει σε υπεργολάβο και δεν έχει κατάρτηση για τίποτα.
Παρά ταύτα, του πρότειναν να πάρει ξανά στο 1555 με την παράδοξη διευκρίνιση ότι αυτό θα πρέπει να γίνει «συγκεκριμένες μέρες και μόνο τα απογεύματα».
Όπως περιγράφει, έχασε μισή ημέρα χωρίς να γίνει τελικά μία δουλειά για την οποία αρκούσε ένα email.
Ο κ. Προβόπουλος μεταξύ άλλων θέτει το προφανές ερώτημα, «γιατί ένα σύστημα που "δεν δουλεύει" γενικώς, κάνει τη δουλειά του λίγες ωρες, συγκεκριμένες όμως, την εβδομάδα» και αναρωτιέται αν «ο Διοικητής του Οργανισμού έχει ελέγξει, ως όφειλε, αν η Υπηρεσία αυτή του 1555 και κατ' επέκταση η ιδιωτική εταιρια που αμείβεται πλουσιοπάροχα γι' αυτό, προσφέρει πράγματι την υπηρεσία για την οποία αμείβεται;».
Δίνει ωστόσο και την απάντηση: «Οι εταιρίες αυτές, ενώ δεν ανταποκρίνονται επαρκώς στις συμβατικές τους υποχρεώσεις, στις εκλογικές αναμετρήσεις αποδεικνύονται πολύ δραστήριες, προσφέροντας τις υπηρεσίες τους δωρεάν προς τα πολιτικά πρόσωπα που τις έχουν επιλέξει προηγουμένως να υπηρετήσουν συγκεκριμένες ανάγκες στο χώρο της δημόσιας διοίκησης».
Αντικειμενικά ακατάλληλοι οι διοικητές που επιλέγονται
Αυτή η συμπαιγνία εις βάρος της εξυπηρέτησης του πολίτη εξυπηρετείται από τον τρόπο που στελεχώνονται οι φορείς, εξηγεί ο κ. Προβόπουλος.
«Οι διοικητές των δημοσίων οργανισμών της χώρας ακόμη επιλέγονται σταθερά με τα συνήθη κομματικά κριτήρια και πολλοί ειναι αντικειμενικά ακατάλληλοι.
Η επιλογή των διοικήσεων μέσω των λεγόμενων head hunters, μετά από μνημονιακές πιέσεις, λειτουργεί κατά κανόνα ως εξής: οι head hunters, πριν παραδώσουν στην κυβέρνηση μια λίστα με τους υποψήφιους προέδρους των οργανισμών, έχουν πάρει ήδη σαφή κατεύθυνση από τον αρμόδιο υπουργό για τα πρόσωπα που προκρίνει.
Στο τέλος, από την λεγόμενη short list ο υπουργός επιλέγει έναν εξ αυτών, που έχει προεπιλέξει φυσικά ο ίδιος.
Βεβαίως οι head hunters έχουν και οι ίδιοι ευθύνη γι αυτήν την αδιανόητη ελληνική ευρεσιτεχνία, όμως γιατί να αρνηθούν να κάνουν μια δουλειά "εύκολη", για την οποία αμείβονται άλλωστε πλουσιοπάροχα;».
Η μεθοδική επιλογή «αντικειμενικά ακατάλληλων» στους δημόσιους φορείς με μόνο κριτήριο τις επιλογές των υπουργών οδηγεί τελικά στην διάλυση του κράτους με συνέπειες καταστροφικές και συχνά φονικές.
«Aκριβώς αυτές οι απίστευτες ολιγωρίες προξενούν τελικά τις αδιανόητες συγκρούσεις τραίνων με τεράστιες απώλειες ανθρώπινων ζωών, τις εκτεταμένες πυρκαγιές ή το κλείσιμο εθνικών οδών με το πρώτο χιόνι κλπ.», τονίζει ο κ. Προβόπουλος.
Ο κ. Προβόπουλος σημειώνει ότι είναι γνωστό ότι το επίπεδο της δημόσιας διοίκησης της χώρας είναι χρονίως πολύ χαμηλό, αλλά «διαπιστώνουμε τα τελευταία χρόνια μια συνεχή υποχώρηση, αφού ελάχιστα έχουν γίνει για να αντιστραφεί η τραγική κατάσταση».
Χαρακτηρίζει ταυτόχρονα «πρωτοβουλίες τύπου by-pass» κάποιες ενέργειες στις ψηφιακές υπηρεσίες, που «δεν στοχεύουν στην αναμόρφωση/αναβάθμιση του επιπέδου της δημόσιας διοίκησης, δηλαδή του πυρήνα της, αλλα στην παράκαμψή της».
Καυτηριάζει την απουσία έργου από τον Κυριάκο Μητσοτάκη όταν διετέλεσε στην κυβέρνηση Σαμαρά υπουργός Δημόσιας Διοίκησης, καθώς «επί της δικής του υπουργίας δεν αναλήφθηκε κάποια σοβαρή πρωτοβουλία, που θα μπορούσαμε να την θυμόμαστε εκ των υστέρων ως αξιόλογη».
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών